12V z 24V
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 109
- Registrován: 14 říj 2006, 08:36
- Bydliště: Pilsen; Czech republic
12V z 24V
Měl bych dotaz potřebuju v NA zapojit autozapalovač na 12V. Mám tam dvě dvě baterky a nevím jestli je lepší vézt dráty jen z jedné tedy 12V a nebo mám vzít kontakty kterými jsou "spojeny" a ty použít. Pokaždé dostanu 12V ,ale nevím jaký způsob je lepší a šetřnější k baterkám.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje. 

G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 109
- Registrován: 14 říj 2006, 08:36
- Bydliště: Pilsen; Czech republic
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 109
- Registrován: 14 říj 2006, 08:36
- Bydliště: Pilsen; Czech republic
Protože kostra vozu je mínus pól první baterie, tudíž mínus pól druhé baterie je již na potenciálu 12V a plus pól druhé baterie je samozřejmě 24V. Pokud by jsi tedy připojil jakýkoli z pólů druhé baterie na kostru vozu, tak by jsi vlastně zkratoval první, respektive obě baterie.
P.S. Samozřejmě že by se asi mělo psát akumulátory

P.S. Samozřejmě že by se asi mělo psát akumulátory

GIV Variant TDi ???kW
nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje.
Aro 243 TD
Pravě píšu že se baterky musí občas točitVejr píše:nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje.

Ten měnič máš asi dobrej ale každej CB nemusí vydržet.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
toby66kw píše:Pravě píšu že se baterky musí občas točitVejr píše:nevím proč by mělo CB zlikvidovat měnič ? Mám v ho už ve 3tím autě asi 10let, běhá na něj rádio, CB, handsfree a nikdy problém. Naopak nabastlenou odbočkou z baterek akorát jednu baterku spolehlivě zabiješ už za rok, nehledě že se ti při zapnutým rádiu a vypnutým odpojovači uzavírá obvod do zbytku auta. A při startování můžeš vysílačku spolehlivě odprásknout.toby66kw píše:Vem 12V mezi baterkama,pokut budeš odebýrat moc proudu na CBčko a td. Musíš baterky občas mezi sebou prohodit,jedna se pořát mín dobíjí.Jestli to más jenom na rádio je to vpohodě. Měnič nebrat vysílačka ho zlikviduje.![]()
Ten měnič máš asi dobrej ale každej CB nemusí vydržet.
Většina ti CB vydrží,co má víc jak 10A tak spolehlivě.Taky mám v autě na měnič rádio,CB a televizi+ nějaký p...viny a drží to uplně v pohodě.Pokud to tahat z baterek tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
jj, na to jsem zapomnělHošík píše:... tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.

Mimochodem on chtěl pouze zapojit cigaretový zapalovač, takže bych se o nějakém točení baterek apod. ani moc nebavil


GIV Variant TDi ???kW
Slavkov píše:jj, na to jsem zapomnělHošík píše:... tak určitě přes pouzdro s pojistkou,pro jistotu.
Mimochodem on chtěl pouze zapojit cigaretový zapalovač, takže bych se o nějakém točení baterek apod. ani moc nebavil... pokud si tedy nebude hrát na strážce ohně a 24h denně co dvě minuty zapalovat další a další ciigaretu
jj v pohodě,já jen že už jsem zažil mistra co na jeden zapalovač mel dvě rozvojky a 24V natahnul z diag.zásuvky.(u náklaďáku)
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života