Napínák plochého řemene tdi 66kw - cena?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

esik33
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 01 kvě 2008, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Náchodsko

Napínák plochého řemene tdi 66kw - cena?

Příspěvek od esik33 »

Ahoojdík páni odborníci - opět se na vás obracím s prosbou:musím vyměnit napínák s tlumičem na plochý řemen Octavky 1,9 tdi 66kw,řádně tam poskakuje :( a dělá šustící rámus :x .Nabízí mi hoi tady u nás jeden prodejce´komplet nový napínák+tlumič za 1500kč,je to dobrá cena nebo mám pátrat dál? A je výměna tohoto napínáku složitá? :roll: Mooc dííky :-D
Škoda Octavia combi 1,9 tdi 66kw 2004
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

spíš než napínák budeš mít v řiti volnoběžku na altíku nebo oboje
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

cena dobrá a jak říká huml jo a zkoukni rovnou řemen jestli nejní popraskaný ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

A seš si jistej že je to napínákem? Řemenici na altíku máš OK?

Jinak výměna je v poho drží to na třech šroubech. ;)
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Sem byl nějakej pomalej s tou odpovědí. :D
esik33
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 01 kvě 2008, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvek od esik33 »

uf uf chlapáci vy jste to na mě vychrlili,už ted mi jde hlava kolem.. Na tom tlumiči je rozdrbaná ta prachovka a klepe se to jako stará sviňa :D ale když se na volnoběh přidá,tak se to uklidní.. Budu to muset rozdělat,a juknout na to z blízka . Akorát ted není kdy,jezdím s tím každýden do práce a v pátek jedu na dovču /ne octavkou/ ta bude stát. Ale stejně-nemůže se ted jízdou k vůli tomu napínáku či altíku jak jste psali zničit ještě něco vííc?
Škoda Octavia combi 1,9 tdi 66kw 2004
esik33
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 01 kvě 2008, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvek od esik33 »

Huml píše:spíš než napínák budeš mít v řiti volnoběžku na altíku nebo oboje
prosím tě,pokud by byla v řiti ta volnoběžka na altíku - co stojí?? Nemůže se ted před opravou jízdou ještě něco zničit? Potř. stím ještě do Pátku jezdit do práce a pak jedu na dovču ale né octavkou ale busem,a až bych se vrátil,bych teprv opravoval octu.Díky
Škoda Octavia combi 1,9 tdi 66kw 2004
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Nejdřív sundej řemen a vyzkoušej tu volnoběžku, pravděpodobně bude kouslá, jinak musí chodit jako ráčna (rohatka západka)... akorát necvrká :D
Pak teprve vymýšlej napínák... :) Vyměnit je to docela pakárna, možná bych spíš sháněl, kdo to za kolik udělá (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

měníme ji i z prací za 1500,- bez daně
CNC
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08 bře 2008, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Blízko Brna

Příspěvek od CNC »

Ano, je to tak. Na povolení řemenice je potřeba spec. klíč. A za ty prachy. Jen se koukni, kolik stojí kladka na netu.
66kw
Jiřík22
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 led 2010, 20:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiřík22 »

nevíte prosím někdo, kde se ten klíč na volnoběžku dá sehnat a kolik cca stojí (někde sem slyšel, že vyjde na nějakých 1200,- , ale nevím, co je na tom pravdy)... Předem děkuju za opověď...
Uživatelský avatar
ČONR
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 20 dub 2008, 18:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Napínák plochého řemene tdi 66kw - cena?

Příspěvek od ČONR »

esik33 píše:Ahoojdík páni odborníci - opět se na vás obracím s prosbou:musím vyměnit napínák s tlumičem na plochý řemen Octavky 1,9 tdi 66kw,řádně tam poskakuje :( a dělá šustící rámus :x .Nabízí mi hoi tady u nás jeden prodejce´komplet nový napínák+tlumič za 1500kč,je to dobrá cena nebo mám pátrat dál? A je výměna tohoto napínáku složitá? :roll: Mooc dííky :-D
Také jsem to už řešil,vyměnil jsem jen ložisko v tom napínáku a popraskaný řemen a je klid( 10000km)
Octavia combi 1,9 TDI 66 KW ALH,EGR off 2001
Peugeot 5008 2,0 HDI FAP 110KW 2011
Renaut Twingo 1,2 43kw 2003
Zbyšek
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 01 dub 2008, 11:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zbyšek »

Také mám problém s napínákem a je možné že to třeba bude i následek volnoběžky (tu jsem zatím nekontroloval, kouknu na ni až to budu mít někdy celé rozebráno).
Klepe se jak ratlík a dělá rachot. Když na něj chytnu, tak je klid. Dnes jsem to zkoušel natočit a jde docela dobře vidět, že v přechodu pístku a čepu je dost velká vůle, která právě dělá ten rachot. Celá prachovka a spodek pístku je potečený od oleje nebo nějaké náplně z pístku, takže asi bude KO.
Ta vůle mezi čepem a pístkem tam má být, nebo je to už vyběhané a musí se dát nový? Abych nedával zbytečně nový a nakonec to nedělala třeba právě volnoběžka, kterou tady dost zmiňujete.

Tady videa jak se to chová:
Tady jde vidět jaká je tam vůle a jak to dokáže i při pouhém pohybu rukou díky vůli cvakat
http://www.youtube.com/watch?v=yL7mA9YKWQA


A tady je při nastartovaném motoru jak přestane to rachtání, když se pístkem pohne, nebo na něj potlačí
http://www.youtube.com/watch?v=iOODkDWX3os

A jedná se o tento spoj čepu a pístku (obrázek vypůjčen od Laďase :))
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pístek stojí novej 900 od snr.
Matthes
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 12 bře 2010, 22:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od Matthes »

Vazeni, mel bych stupidni dotaz: Jaky vyznam ma ta remenice s volnobezkou? Proc tam neni klasicka remenice? Stejne pri ubrani plynu - otacek motoru se alternator relativne rychle zbrzdi, diky odebiranemu proudu, na otacky motoru. Nezda se mi, ze by jeste mohl setrvacnosti dobihat ve vyssich otackach.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“