Startovacie kable - pripojenie?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tesak
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 27 led 2006, 08:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubna - Rusko

Startovacie kable - pripojenie?

Příspěvek od Tesak »

Caute, mozno, ze to tu uz niekde bolo, tak potom sorry.
Aky je spravny postup pripajania startovacich kablov, ak maju ti dve auta nesuhlasne polarity, aby sa nieco neposralo s elektronikou v ani jednom z nich.
Ja mam na Felde ukostreny zaporny pol akumulatora, vacsina aut co tu jazdi, vsak maju ukostreny kladny pol baterie.
Chlapika s Volgou, co mi ponukal pomoc som nakoniec poslal prec, lebo som sa bal nieco dobabrat.
Diky za rady.
Felda 1.9d
sliva
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 23 led 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. semily

Příspěvek od sliva »

:D :D :D no tak tam je možny úplně všechno :D :D poručíme větru,dešti (noteeth) (noteeth)
dřive octa 81kw,pak 307 hdi a už zase vw-touran-konečne!!!turan prodan,nyni vw passat 3C,2007,BKP,octa combi ASV 2004,octa II-BJB-2005, yamaha Fazer FZ6,VW golf 5 variant BLS 2009,golf VI 2,0tdi,gilera nexus 500,ktm exc 450,octa III 2,0tdi...
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venousz »

Cituji z manualu:
Pripojeni kabelu:
1. Vozy postavime tak,......
2. Zastavime motor, vypneme nadbytecne spotrebice proudu
3. Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie
4. pripojie jeden konec druheho kabelu k zapornemu polu pomocne baterie a druhy konec spojime s kovovym dilem startovaciho motoru (co nejblize starteru) Nepripojujeme na minus pol vybite baterie
5. ......

Startovani motoru:
1. Motor pomocneho vozu nechame bezet s mirne zvysenymi otackami
2. Nastartujeme vuz s vybitou baterii
3. Po uspesnem startu nechame bezet oba vozy jeste asi 3minuty, nez kabely odpojime

Odpojeni kablu:
1. Aby se snizily napetove spicky pri odpojovani, zapneme ve voze s vybitou baterii ventilator topeni a vyhrivani zadniho skla
2. Napred odpojime zaporny kabel a pak kabel kladny


Nejprve se zapojuje kladny pol, protoze kdyz bys zapojil nejprve zaporny tak bys potom tim kladnym kabelem moh nekde skrtnou o kastli a moh bys nadelat vic skody nez uzitku, a ten zaporny je opravdu nejlepsi dat co neblize starteru aby se vyloucli straty na vedeni kostrou - potreujes nastartovat a ne nabit baterii
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

No ale Tesak ma iny problem. Ruske auta maju ukostreny + pol baterie a Felicia - pol.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Venousz
Přispěvovatel
Příspěvky: 55
Registrován: 25 led 2006, 16:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Venousz »

Pro nechapave zopakuji:

Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie

je uplne jedno jestli je ukostrenej plus nebo minus, dulezity je aby sedela polarita pri zapojeni.
Tesak
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 27 led 2006, 08:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubna - Rusko

Diky krasne!

Příspěvek od Tesak »

Takze uplne normalny postup.
Ja som sa len bal, ze v takom pripade je postup nejak specificky.
Nechcel som odbabrat elektroniku v ani jednom z aut.
Ta Volga nebola ziadna stara sunka. Je ovela novsia nez moja Felda. Myslim, ze ju sused kupil len minuleho roku. A stoji ako nova oktavka. Preto aj idu zrusit ich vyrobu, lebo za taku cenu ich (skoro) nikto nechce.
Felda 1.9d
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali (LOL)
Uživatelský avatar
Germi
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Germi »

chiptuning píše:jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali
Tak tomu se říká kutilové (LOL) (LOL) (LOL)
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Ty jo, ten startér musel točit!
Uživatelský avatar
Desolator
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07 říj 2006, 08:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od Desolator »

chiptuning píše:jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali (LOL)
To ty kabely napojili na altík, ne? Pokud vím, tak 24V soustava má dvě baterky zapojené do série.Pokud se kabely připojí na baterku, ke který jde minus pól od karoserie, tak dostaneme 12V, nepletu se?
Turbo driven!!!

Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

jo nedavno jsem videl na parkaci dva chlapky jak se snazili natocit jednu karu uz nevim co a jak to hodili na druhou baterku tak totalni zkratovy ohnostroj (noteeth) (kupodivu obema karam to problemy asi nedelalo) , nejdriv se lekl ale pak v zoufalem pokusu o startovani to na ty baterce drzel dokad to neutavilo pulku ty svorky na drate (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
x-smile
Přispěvovatel
Příspěvky: 81
Registrován: 14 lis 2007, 13:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od x-smile »

Ukostřený plus pól, to je výraz... ?? (LOL) Proste kostra je minus, vždycky, od toho se tomu ríká kostra... Je pak rozdíl, jestli je potenciál skeletu automobilu plusový, čili ve 12V soustavě je pak jedno... ale je nutno dodržovat polaritu! :)
Passat 1.9TDi syncro, 81 kW, AFN
Passat 1.9TDi, 66 kW, AHH
Uživatelský avatar
Desolator
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07 říj 2006, 08:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od Desolator »

x-smile píše:Ukostřený plus pól, to je výraz... ?? (LOL) Proste kostra je minus, vždycky, od toho se tomu ríká kostra... Je pak rozdíl, jestli je potenciál skeletu automobilu plusový, čili ve 12V soustavě je pak jedno... ale je nutno dodržovat polaritu! :)
To se trochu mýlíš, kámo. Záleží jen na výrobci, jak to chce mít. Některý Jawy taky měly + na kostře. Polskej Žuk(takový malý náklaďák) taky. Volhu jsem zblízka nikdy neviděl, ale věřím, že Rusové to tak pro svůj trh dělají. To, co půjde na vývoz, má na kostře - . Na tý motorce se to dalo přehodit. Než se dynamo přepólovalo, tak za jízdy vybilo baterku a pak ji zase nabilo zpátky. To by tady mohl vysvětlit nějaký elektrikář, já to přesně nechápu.
Turbo driven!!!

Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Mě nedávno říkali kluci z oplu ať u novejch aster při startování přez kabely je nenecháváme nastartovaný že ten proudovej náraz při startu druhýho auta někdy nevydrží altík .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“