Startovacie kable - pripojenie?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Startovacie kable - pripojenie?
Caute, mozno, ze to tu uz niekde bolo, tak potom sorry.
Aky je spravny postup pripajania startovacich kablov, ak maju ti dve auta nesuhlasne polarity, aby sa nieco neposralo s elektronikou v ani jednom z nich.
Ja mam na Felde ukostreny zaporny pol akumulatora, vacsina aut co tu jazdi, vsak maju ukostreny kladny pol baterie.
Chlapika s Volgou, co mi ponukal pomoc som nakoniec poslal prec, lebo som sa bal nieco dobabrat.
Diky za rady.
Aky je spravny postup pripajania startovacich kablov, ak maju ti dve auta nesuhlasne polarity, aby sa nieco neposralo s elektronikou v ani jednom z nich.
Ja mam na Felde ukostreny zaporny pol akumulatora, vacsina aut co tu jazdi, vsak maju ukostreny kladny pol baterie.
Chlapika s Volgou, co mi ponukal pomoc som nakoniec poslal prec, lebo som sa bal nieco dobabrat.
Diky za rady.
Felda 1.9d
Cituji z manualu:
Pripojeni kabelu:
1. Vozy postavime tak,......
2. Zastavime motor, vypneme nadbytecne spotrebice proudu
3. Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie
4. pripojie jeden konec druheho kabelu k zapornemu polu pomocne baterie a druhy konec spojime s kovovym dilem startovaciho motoru (co nejblize starteru) Nepripojujeme na minus pol vybite baterie
5. ......
Startovani motoru:
1. Motor pomocneho vozu nechame bezet s mirne zvysenymi otackami
2. Nastartujeme vuz s vybitou baterii
3. Po uspesnem startu nechame bezet oba vozy jeste asi 3minuty, nez kabely odpojime
Odpojeni kablu:
1. Aby se snizily napetove spicky pri odpojovani, zapneme ve voze s vybitou baterii ventilator topeni a vyhrivani zadniho skla
2. Napred odpojime zaporny kabel a pak kabel kladny
Nejprve se zapojuje kladny pol, protoze kdyz bys zapojil nejprve zaporny tak bys potom tim kladnym kabelem moh nekde skrtnou o kastli a moh bys nadelat vic skody nez uzitku, a ten zaporny je opravdu nejlepsi dat co neblize starteru aby se vyloucli straty na vedeni kostrou - potreujes nastartovat a ne nabit baterii
Pripojeni kabelu:
1. Vozy postavime tak,......
2. Zastavime motor, vypneme nadbytecne spotrebice proudu
3. Pol + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie
4. pripojie jeden konec druheho kabelu k zapornemu polu pomocne baterie a druhy konec spojime s kovovym dilem startovaciho motoru (co nejblize starteru) Nepripojujeme na minus pol vybite baterie
5. ......
Startovani motoru:
1. Motor pomocneho vozu nechame bezet s mirne zvysenymi otackami
2. Nastartujeme vuz s vybitou baterii
3. Po uspesnem startu nechame bezet oba vozy jeste asi 3minuty, nez kabely odpojime
Odpojeni kablu:
1. Aby se snizily napetove spicky pri odpojovani, zapneme ve voze s vybitou baterii ventilator topeni a vyhrivani zadniho skla
2. Napred odpojime zaporny kabel a pak kabel kladny
Nejprve se zapojuje kladny pol, protoze kdyz bys zapojil nejprve zaporny tak bys potom tim kladnym kabelem moh nekde skrtnou o kastli a moh bys nadelat vic skody nez uzitku, a ten zaporny je opravdu nejlepsi dat co neblize starteru aby se vyloucli straty na vedeni kostrou - potreujes nastartovat a ne nabit baterii
Diky krasne!
Takze uplne normalny postup.
Ja som sa len bal, ze v takom pripade je postup nejak specificky.
Nechcel som odbabrat elektroniku v ani jednom z aut.
Ta Volga nebola ziadna stara sunka. Je ovela novsia nez moja Felda. Myslim, ze ju sused kupil len minuleho roku. A stoji ako nova oktavka. Preto aj idu zrusit ich vyrobu, lebo za taku cenu ich (skoro) nikto nechce.
Ja som sa len bal, ze v takom pripade je postup nejak specificky.
Nechcel som odbabrat elektroniku v ani jednom z aut.
Ta Volga nebola ziadna stara sunka. Je ovela novsia nez moja Felda. Myslim, ze ju sused kupil len minuleho roku. A stoji ako nova oktavka. Preto aj idu zrusit ich vyrobu, lebo za taku cenu ich (skoro) nikto nechce.
Felda 1.9d
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
To ty kabely napojili na altík, ne? Pokud vím, tak 24V soustava má dvě baterky zapojené do série.Pokud se kabely připojí na baterku, ke který jde minus pól od karoserie, tak dostaneme 12V, nepletu se?chiptuning píše:jedna mirna pripominka,pripojovat na auto se stejnem napeti,
ted resim fabii,kterou nastartovali pres kabely z nakladaku/24v/a odpalili skoro vsechny ridici jednotky,vydrzeli akorat budiky,takze si chlapci docela vydelali
Turbo driven!!!
Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW
Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
jo nedavno jsem videl na parkaci dva chlapky jak se snazili natocit jednu karu uz nevim co a jak to hodili na druhou baterku tak totalni zkratovy ohnostroj
(kupodivu obema karam to problemy asi nedelalo) , nejdriv se lekl ale pak v zoufalem pokusu o startovani to na ty baterce drzel dokad to neutavilo pulku ty svorky na drate 


Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI 

To se trochu mýlíš, kámo. Záleží jen na výrobci, jak to chce mít. Některý Jawy taky měly + na kostře. Polskej Žuk(takový malý náklaďák) taky. Volhu jsem zblízka nikdy neviděl, ale věřím, že Rusové to tak pro svůj trh dělají. To, co půjde na vývoz, má na kostře - . Na tý motorce se to dalo přehodit. Než se dynamo přepólovalo, tak za jízdy vybilo baterku a pak ji zase nabilo zpátky. To by tady mohl vysvětlit nějaký elektrikář, já to přesně nechápu.x-smile píše:Ukostřený plus pól, to je výraz... ??Proste kostra je minus, vždycky, od toho se tomu ríká kostra... Je pak rozdíl, jestli je potenciál skeletu automobilu plusový, čili ve 12V soustavě je pak jedno... ale je nutno dodržovat polaritu!
Turbo driven!!!
Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW
Golf IV Variant 1,9TDi ALH 66kW