Celodenní svícení
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0
Celodenní svícení
Blíží se nám začátek celodenního svícení, jak jste na to vy pánové ? Co si o tom myslíte ? Já patřím mezi řidiče, kteří sednou do auta a připoutají se a automaticky rozsvítí světla, aniž by o tom veděli.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0


P.S. - v noci potkávám hromadu neosvětlených chodců a cyklistů, takže tady bych problém neviděl, obvzláště né v ve dne a nebýt odrazek na pedálech cyklistů, tak už jsem jich zažehlil do asfaltu docela dost... P.S. - cyklisti musí svítit taky, tak jako svítili přes den v zimním čase (anebo by měly). Pokud nesvítili, jejich problém. A jinak v zájmu všech účastníku silničního provozu (motoristů, cyklistů, chodců...) je aby byly vidět. Proč by si třeba chodec nemohl dát dozadu za gatě blikačku z kola a hned by byl líp vidět...
Jinak jestli jako admin máš možnost tam tu hlasovací otázku přidat, tak to prosím udělej, mě se to tam zobrazuje už jen editace normálního příspěvku.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
matrix: souhlasim a proto mi to straseni tim, ze pokud nekdo nebude svitit je nejvetsi pirat silnic, vadi. Nemci jsou v tomhle ohledu jeste horsi nez Cesi a nesviti ani za husteho deste a to jsou nam, co se tyka nehodovosti, davani jeste za vzor
moc nechapu tu argumenaci, ze nesvitici auto je treba v lesnim useku "neviditelne", ale jak pak mam videt chodce, cyklisty, lidi s karkou, kdyz auto pres cely pruh je "neviditelny"??
takze kdyz si nekdo stezuje, ze treba predjizdel a ze se malem srazil s protijedoucim autem, ktere nesvitilo. A timto zduvodnoval sviceni. Tak rikam ano, to auto by mozna bylo lip viditelny. Ale nikdo nikoho nenuti predjizdet a pokud nekdo potrebuje predjizdet tak se ma chovat tak jak mu uklada zakon. Takze pokud lidi nezacnou predjizdet tak jak maji tak se na silnicich nic nezmeni a to muzeme mit treba vsichni na strese blikajici majacky

moc nechapu tu argumenaci, ze nesvitici auto je treba v lesnim useku "neviditelne", ale jak pak mam videt chodce, cyklisty, lidi s karkou, kdyz auto pres cely pruh je "neviditelny"??
takze kdyz si nekdo stezuje, ze treba predjizdel a ze se malem srazil s protijedoucim autem, ktere nesvitilo. A timto zduvodnoval sviceni. Tak rikam ano, to auto by mozna bylo lip viditelny. Ale nikdo nikoho nenuti predjizdet a pokud nekdo potrebuje predjizdet tak se ma chovat tak jak mu uklada zakon. Takze pokud lidi nezacnou predjizdet tak jak maji tak se na silnicich nic nezmeni a to muzeme mit treba vsichni na strese blikajici majacky

VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
- Matrix
- Aktivista
- Příspěvky: 1478
- Registrován: 23 led 2006, 15:19
- Bydliště: Hradec Králové
Odpovědi: 0
No jde o to, že svítící auto vidíš na mnohem větší vzdálenost než nesvítící auto (obvzláště za horkého dne, kdy na rovné silnici horký vzduch vytváří "fatamorgánu"). A sám můžu říct že když za slunečného dne vjedeš do lesa a pojede proti tobě auto šedavé metalízi a nebude svítit, všimneš si ho určitě mnohem později, než kdyby jsi už z dálky viděl dva jasné body rozsvícených světel. Nepoužíval bych spíše pojem "neviditelné auto", ale "hůře viditelné". Myslím že jde o to, že prostě svítícího auta si člověk všimne mnohem dříve a na větší vzdálenost než u neosvětleného auta a to je prostě fyzikální fakt.
Já svítím proto abych byl lépe viděn.
Já svítím proto abych byl lépe viděn.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Akorát že nejsou na silnici jen auta..Matrix píše:No jde o to, že svítící auto vidíš na mnohem větší vzdálenost než nesvítící auto (obvzláště za horkého dne, kdy na rovné silnici horký vzduch vytváří "fatamorgánu"). A sám můžu říct že když za slunečného dne vjedeš do lesa a pojede proti tobě auto šedavé metalízi a nebude svítit, všimneš si ho určitě mnohem později, než kdyby jsi už z dálky viděl dva jasné body rozsvícených světel. Nepoužíval bych spíše pojem "neviditelné auto", ale "hůře viditelné". Myslím že jde o to, že prostě svítícího auta si člověk všimne mnohem dříve a na větší vzdálenost než u neosvětleného auta a to je prostě fyzikální fakt.
Já svítím proto abych byl lépe viděn.

Navíc nikdy nezaručíš, že lidi budou opravdu svítit.
Tedy, pokud již teď téměř nevidíš neosvětlené auto, tak potom bude úplně neviditelné (pokud 95% účastníků bude svítit). A to AUTO je relativně velké.
Co potom chodci a cyklisti?

Matrix: "fatamorgána" se vytvari az na hodne dlouhy rovince, takze nevim jestli je nutny vedet ze nekde predemnou X kilometru je nejaky auto. vetsinou resim situaci kolem sebe. a co se tyka lesnich useku takto mas pravdu, ale zase na druhou stranu pokud nebude ani jeden predjizdet tak neni problem a hlavne v dost lesnich usecich je plna cara.takze by se za normalnich okolnosti nemelo nic stat.
co se tyka terminologie tak co jsem cetl clany o dennim sviceni..tak tam pisou, ze svetla auto nezviditelni, ale zvyrazni..tzn, ze auto je videt, ale temi svetly na sebe lepe upouta(odvede) pozornost
za dalsi se tam vetsinou uvadi-oproti strance novapravidla.cz , ze u rozsvicenyho auta se vetsinou hure urcuje rychlost a poloha-coz mi pro predjizdeni pripada celkem dulezity.
jinak souhlasim s reehsou..na silnici nejsou jen auta. no a motorkari uz o sobe davaji vedet dalkovymi svetly. a zbytek si nakoupi nejaky baterky
a treba ve meste,kde mi pripada sviceni aut drobet zbytecne, bych radsi videl svetla prijizdejicich motorek...
nebo se ted v daleko vetsi mire objevuji auto a zapnutymi dalkovymi svetly popr i mlhovkami (a venku je 30 stupnu
). jsem tuhle jel i za zenskou, ktera mela rozsviceny predni zadni mlhovky a parkovaci svetla..asi si nejak spletla polohu ovladani svetel:-) no a ja si zase spletl zadni mlhovky s brzdama..takze kdyz auto mezi nami nahle odbocilo a ja videl ty mlhovky tak jsem dupnul na brzdu a ten za mnou celkem koukal co se deje
je to slozity...ma to svy plusy i minusy a kazdymu pripada dulezity neco jineho..a vzledem k tomu, ze ty studie vlivu deniho sviceni jsou takovy vselijaky tak to spis je "politicke" rozhodnuti.
ale treba motorkari ve Francii vyhraji a bude z toho precedens
co se tyka terminologie tak co jsem cetl clany o dennim sviceni..tak tam pisou, ze svetla auto nezviditelni, ale zvyrazni..tzn, ze auto je videt, ale temi svetly na sebe lepe upouta(odvede) pozornost
za dalsi se tam vetsinou uvadi-oproti strance novapravidla.cz , ze u rozsvicenyho auta se vetsinou hure urcuje rychlost a poloha-coz mi pro predjizdeni pripada celkem dulezity.
jinak souhlasim s reehsou..na silnici nejsou jen auta. no a motorkari uz o sobe davaji vedet dalkovymi svetly. a zbytek si nakoupi nejaky baterky

a treba ve meste,kde mi pripada sviceni aut drobet zbytecne, bych radsi videl svetla prijizdejicich motorek...
nebo se ted v daleko vetsi mire objevuji auto a zapnutymi dalkovymi svetly popr i mlhovkami (a venku je 30 stupnu


je to slozity...ma to svy plusy i minusy a kazdymu pripada dulezity neco jineho..a vzledem k tomu, ze ty studie vlivu deniho sviceni jsou takovy vselijaky tak to spis je "politicke" rozhodnuti.
ale treba motorkari ve Francii vyhraji a bude z toho precedens

VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Vždy som svietil, odkedy jazdím na niečom motorovom.. Simson..
... Škoda 120 atď... od 1995 som svetlá nezhasol a som teda zastánca celodenného svietenia. Jazdím aj na motorke a uvedomujem si problém, že moto sa týmto v premávke stráca. Ďiaľkové svetlá na moto ale nepoužívam. Uznávam, že tým, že takmer všetky autá budú svietiť, zhoršíme rozpoznateľnosť neosvetlených účastníkov cestnej premávky. Napriek tomu som ZA.

- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
V kuse je něco jiného než když minimálně 20x denně někam popojíždím a věř tomu že ty debilové u nás jsou schopni si na tobě smlsnou i když zrovna budeš přejíždět 50m k dalšímu krámu.Alex píše:Svietim v kuse, a za asi 5 rokov mi neodišla žiadna výbojka. Denné jazdenie, niekoľko desiatok tisíc km ročne. A výbojky sa dajú kúpiť za 500Sk, tak to je skoro ako za parkovačku, alebo smerovku (200-300 Sk za originál halogénové žiarovky). To za tie parkovačky som už dal teda pekné prachy.
