Zajizdeni po krouzcich a lagrech?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Brejk
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 07 kvě 2008, 13:43
- Bydliště: Hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zajizdeni po krouzcich a lagrech?
Ahoj, ve čtvrtek jsme s kamosem vymenili krouzky, lagry, udelali zabrus ventilu, dali novy hydrostely a chtel bych se zeptat, jak dlouho se to bude zajizdet? Jak mam jezdit honit/nehonit atd.
Díky za radu...
(btw ten bordel v sani, to jsem nevidel, bouzel jsme spechali, tak jsem to ani nenafotil, ale myslim ze koryto Vltavy by bylo mozna cistsi)
Díky za radu...
(btw ten bordel v sani, to jsem nevidel, bouzel jsme spechali, tak jsem to ani nenafotil, ale myslim ze koryto Vltavy by bylo mozna cistsi)
A3 1.9 TDi - AHF, chip, výfuk, spojka 240mm, sport. podvozek, 103 kW
Zajíždět musíš, to je samozřejmá věc. Pokud jsi to osadil na původní válce a písty a i klika je bez výbrusu, pak bych osobně doporučoval jezdit opatrně aspoň 5000 km.
Nejlepší je pohybovat se v otáčkách kolem maxima točivého momentu a malinko nad - tedy někde kolem 1800 - 2500 rpm. A důležité je žádné ostré rozjezdy !!! Roztahovat piánko, žádné spěchání. Čím lépe si motor sedne, tím lépe a déle bude sloužit. Jakmile ho uženeš, budeš ho dělat znovu.
Nejlepší je pohybovat se v otáčkách kolem maxima točivého momentu a malinko nad - tedy někde kolem 1800 - 2500 rpm. A důležité je žádné ostré rozjezdy !!! Roztahovat piánko, žádné spěchání. Čím lépe si motor sedne, tím lépe a déle bude sloužit. Jakmile ho uženeš, budeš ho dělat znovu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Brejk
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 07 kvě 2008, 13:43
- Bydliště: Hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
[quote="Marek77"]Zajíždět musíš, to je samozřejmá věc. Pokud jsi to osadil na původní válce a písty a i klika je bez výbrusu, pak bych osobně doporučoval jezdit opatrně aspoň 5000 km.
Jj, puvodni pisty, puvodni valce, klika bez brusu.
Aha, mechanik co to delal semnou rikal 1000 km, ale prave proto se ptam, chci vic nazoru.
Honit ho urcite nebudu, ostre rozjezdy jsem si zakazal
O vikendu jedeme do Švícarska, tak budu asi muset po dalnici pomalu...
Zas si myslim, že to bude dobrý, skoro pořád stejný otáčky, minimální zatížení...
Jj, puvodni pisty, puvodni valce, klika bez brusu.
Aha, mechanik co to delal semnou rikal 1000 km, ale prave proto se ptam, chci vic nazoru.
Honit ho urcite nebudu, ostre rozjezdy jsem si zakazal

Zas si myslim, že to bude dobrý, skoro pořád stejný otáčky, minimální zatížení...
A3 1.9 TDi - AHF, chip, výfuk, spojka 240mm, sport. podvozek, 103 kW
pokud dáš nové šály bez broušení, a klika se při montáži točí jak má,tak není co řešit, a kroužky to samé, pokud je neštípneš při nandávání pístu, a zkusíš je samostatně do válce , jestli mají potřebnou vůli v zámku, tak mi není jasné co si má kam sednout , samozřejmě pokud motor maže jak má, a chladící soustava je v pořádku
- Brejk
- Sběrač informací
- Příspěvky: 44
- Registrován: 07 kvě 2008, 13:43
- Bydliště: Hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ale po nastartování ten motor měl zvuk jako traktor, pozdeji (po cca 10km) se zklidnil a ted uz ma krasne tichej zvuk (najeto 330 km), takze bych rekl, ze se tam ma co zajizdet...pafka píše:pokud dáš nové šály bez broušení, a klika se při montáži točí jak má,tak není co řešit, a kroužky to samé, pokud je neštípneš při nandávání pístu, a zkusíš je samostatně do válce , jestli mají potřebnou vůli v zámku, tak mi není jasné co si má kam sednout , samozřejmě pokud motor maže jak má, a chladící soustava je v pořádku
A3 1.9 TDi - AHF, chip, výfuk, spojka 240mm, sport. podvozek, 103 kW
Teda bez urážky, nemám k tomu více info, ale to je prasárna. Máš nové lágry a ty jsou na ometené klice?! Dáš nové kruhy a válec je vymletý?! No to je konec, konců tvůj boj.
K dotazu: nové kruhy mají jiný tvar než je ve válci. Zpravidla je válec oválný a kruhy se dotýkají jen v několika bodech. Tření je v těchto místech značné a ryziko havárie vysoké. Obdobně je to i u "lágrů". Zde snižuje třecí zátěž na ložisko za normálních okolností celistvý olejový film. Ten je při této kombinaci buď velmi chatrný, nebo v určitých fázích žádný. Z toho vyplývá, že zajíždět musíš!!!(tak jako každou novou věc). Dokud si díly alespoň nějak(neříkám, že dobře) nesednou, buď velmi, ale velmi opatrný. Zejména hlídej teplotu a mazání. Motor zcela logicky na začátku rachtal z výše uvedených důvodů(lágry si dělají co chtějí, kruhy netěsní a tlaky lezou všude).
K dotazu: nové kruhy mají jiný tvar než je ve válci. Zpravidla je válec oválný a kruhy se dotýkají jen v několika bodech. Tření je v těchto místech značné a ryziko havárie vysoké. Obdobně je to i u "lágrů". Zde snižuje třecí zátěž na ložisko za normálních okolností celistvý olejový film. Ten je při této kombinaci buď velmi chatrný, nebo v určitých fázích žádný. Z toho vyplývá, že zajíždět musíš!!!(tak jako každou novou věc). Dokud si díly alespoň nějak(neříkám, že dobře) nesednou, buď velmi, ale velmi opatrný. Zejména hlídej teplotu a mazání. Motor zcela logicky na začátku rachtal z výše uvedených důvodů(lágry si dělají co chtějí, kruhy netěsní a tlaky lezou všude).
hm, měřil jsi někdy válce jak jsou vyběhané po 300 000KM u motoru VW?, a jinak jak si mohou lágry dělat co chtějí? to jako v uložení kliky cestují sem tam , až si sednou?, A ta klika je ,pokud motor dobře mazal ,ometená tak o 0,02-0,03 mm, ten orig brus na klice je tak perfektní, že to někdo tady těžko přebrousí lépe, to je můj názor, vždyť je to kus železa, jestli je to složené dobře tak se namá co posrattrojka píše:Teda bez urážky, nemám k tomu více info, ale to je prasárna. Máš nové lágry a ty jsou na ometené klice?! Dáš nové kruhy a válec je vymletý?! No to je konec, konců tvůj boj.
K dotazu: nové kruhy mají jiný tvar než je ve válci. Zpravidla je válec oválný a kruhy se dotýkají jen v několika bodech. Tření je v těchto místech značné a ryziko havárie vysoké. Obdobně je to i u "lágrů". Zde snižuje třecí zátěž na ložisko za normálních okolností celistvý olejový film. Ten je při této kombinaci buď velmi chatrný, nebo v určitých fázích žádný. Z toho vyplývá, že zajíždět musíš!!!(tak jako každou novou věc). Dokud si díly alespoň nějak(neříkám, že dobře) nesednou, buď velmi, ale velmi opatrný. Zejména hlídej teplotu a mazání. Motor zcela logicky na začátku rachtal z výše uvedených důvodů(lágry si dělají co chtějí, kruhy netěsní a tlaky lezou všude).

No klika by "ometená" bejt neměla. Nějakej úbytek materiálu tam samozřejmě bude, ale tvrdost kliky v místě uložení je tak vysoká oproti lágrům, že by to nemělo bejt nic tragickýho. U těch válců bych viděl jinej problém. Tam dochází k vyběhání ve středu zdvihu (klika táhne ojnici-píst mimo osu válce). Vzniká "soudečková" plocha. Klika je podle mě použitelná, ale při GO takovýho rozsahu bych se přikláněl k výbrusu válců. P.S.: Určitě zajíždět.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Není nikde dáno, že klika a válce jsou špatné a už vůbec nikde není psáno, že se nemohou dát nové kroužky a pánve na jetý motor (skládal jsem jich takto desítky a nebyly to jen VW). Ale trvám na tom, že zajíždět se musí, musí se to vzájemně slícovat. Pokud se mění kroužky je jedno, zda se válce vybrušují nebo ne - vždy se musí zajíždět.
Ta cesta do Švýcearska bude pro ten motor vynikající způsob záběhu. Dlouhá cesta je vždy optimální. A nemusíš se plazit devadesát - na otáčkách až tolik nesejde, záleží na zatížení motoru. Když pojedeš po rovné dálnici, klidně jeď i sto třicet, nemůže se nic stát.
Častěji kontroluj olej - než si motor sedne, může si vzít víc než je běžné.
Ta cesta do Švýcearska bude pro ten motor vynikající způsob záběhu. Dlouhá cesta je vždy optimální. A nemusíš se plazit devadesát - na otáčkách až tolik nesejde, záleží na zatížení motoru. Když pojedeš po rovné dálnici, klidně jeď i sto třicet, nemůže se nic stát.
Častěji kontroluj olej - než si motor sedne, může si vzít víc než je běžné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Psal jsem, že nemám kompletní info a proto má reakce byla všeobecná. Nepředpokládám, že to měnil po pár stovkách km.
Válce krátce i dlouze běhlé jsem dělal a rozdíly popsal. V reálu tam je bezproblému i několik stovek!! rozdíl. Přesvědčit se můžeš snadno. Až budeš dělat další motor jukni po protočení do ještě nezavřených válců a budeš vidět podélné čáry v olejovém filmu na stěně.
Lágry se samozřejmě pohnout za normální situace nemohou. Pojmem "sednout" bylo myšleno vzájemné zajetí "čepu" a ložiska. Na jeté klice jsou na čepu vždy rýhy, nebo i plošky(šála). Dle ujetých km je i rozsah opotřebení. Orig protikus(lágr/šála) je přesným negativem. Včetně rýh a výtluků. Díky tomu je kontakt na nejvyšší možné ploše. Pokud na takový čep dáš nové ložisko, je hladké a dotýká se jen na nejvyšších místech tohoto čepu.
Válce krátce i dlouze běhlé jsem dělal a rozdíly popsal. V reálu tam je bezproblému i několik stovek!! rozdíl. Přesvědčit se můžeš snadno. Až budeš dělat další motor jukni po protočení do ještě nezavřených válců a budeš vidět podélné čáry v olejovém filmu na stěně.
Lágry se samozřejmě pohnout za normální situace nemohou. Pojmem "sednout" bylo myšleno vzájemné zajetí "čepu" a ložiska. Na jeté klice jsou na čepu vždy rýhy, nebo i plošky(šála). Dle ujetých km je i rozsah opotřebení. Orig protikus(lágr/šála) je přesným negativem. Včetně rýh a výtluků. Díky tomu je kontakt na nejvyšší možné ploše. Pokud na takový čep dáš nové ložisko, je hladké a dotýká se jen na nejvyšších místech tohoto čepu.
u nových motorů JCB, Perkins a Cummins, co máme v traktorech a nakladačích výrobci již nějakou dobu výslovně zakazují nějaké zajíždění.Okamžitě se k motoru chovat, jak kdyby byl léta používaný. A také kvalita oleje i první interval výměny je stejný jako ty další. Opracování všech povrchů už je na takové úrovni, že záběh se vpodstatě nekoná.
Vůbec bych to neřešil, normálně bych jezdil a možná na tý dálnici bych mu nestál na krku v kuse moc dlouho.
Lágry budou vpoho určitě, ty nový kruhy ve vyjetých válcích trochu rizikový jsou, ale nebál bych se.
Vůbec bych to neřešil, normálně bych jezdil a možná na tý dálnici bych mu nestál na krku v kuse moc dlouho.
Lágry budou vpoho určitě, ty nový kruhy ve vyjetých válcích trochu rizikový jsou, ale nebál bych se.

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

