1.) Zajíždět ano
2.) Cestou po dálnici měnit rychlost (potažmo otáčky)
3.) Nezatěžovat moc motor
4.) Kontrolovat častěji olej, kontrolovat teplotu (mimochodem byla zatim vzdy na 90°C - bez porblemu)
Diky za nazory

Moderátoři: šulda, Moderátoři
Piest svojim pohybom hore a dole a svojou urcitou nevihnutnou volov vo valci a volou na piestnom cape, pekne pomaly vytvara z valca tzv. elipsu. To zamena ze vnutorna stena valca sa casom opotrebuva a po urcitich km uz nieje celkom okruhla ale rovnomernym opotrebovanim od pokyvkavania sa piestu sa postupne vo valci vytvara (vybrusuje) elipsovity tvar valca ktoryludskym okom nevidno. Ak sa motor z nejakych dovodov kruzkuje po 200-300tis. km tak tam je ten elipsovity tvar valca zanedbatelny lebo valec nieje az tak opotrebeny. Tam po vymene kruzkov staci zabehnut motor tak 5000km kym sa nove kruzky neprisposobia malej (skoro zanedbatelnej) elipse. Ina je situacia ked sa motor kruzkuje po 800tis. km. Tam je uz elipsovity tvar steny valca tak vyrazny, ze motor nestaci iba prekruzkovat, lebo material kruzkov uz nieje tak adaptabilny a nedokaze sa prisposobyt takej vyraznej elipse. A vacsinou po 10 000km je motor v takom stave ako bol. Preto u motorov z vela nahonenimy km sa robi vybrus, aby obvod vnutornej steny valca bol okruhly.pafka píše:pokud dáš nové šály bez broušení, a klika se při montáži točí jak má,tak není co řešit, a kroužky to samé, pokud je neštípneš při nandávání pístu, a zkusíš je samostatně do válce , jestli mají potřebnou vůli v zámku, tak mi není jasné co si má kam sednout , samozřejmě pokud motor maže jak má, a chladící soustava je v pořádku
Brejk píše:Tak abych to shrnul:
1.) Zajíždět ano
2.) Cestou po dálnici měnit rychlost (potažmo otáčky)
3.) Nezatěžovat moc motor
4.) Kontrolovat častěji olej, kontrolovat teplotu (mimochodem byla zatim vzdy na 90°C - bez porblemu)
Diky za nazory
Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky?Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
Pokud motor netocis (nebo tocis treba jen do 2500 ot./min), vybrousi si krouzky ve valci svoji drahu, na jejimz konci bude hranka. Potom, kdyz motor vytocis, pist vyjede o par setinek vys a krouzek narazi do hranky, kterou si sam vytvori a tim se poskozuje.Pája 19 píše:Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky?Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.
jasně ,když ho totiž pořádně točíš , tak se ojnice natáhnouBrejk píše:Pokud motor netocis (nebo tocis treba jen do 2500 ot./min), vybrousi si krouzky ve valci svoji drahu, na jejimz konci bude hranka. Potom, kdyz motor vytocis, pist vyjede o par setinek vys a krouzek narazi do hranky, kterou si sam vytvori a tim se poskozuje.Pája 19 píše:Může mi někdo vysvětlit, jaksi může motor "zvyknout" na určité otáčky?Smoke píše:já doplním, že při záběhu by se měli měnit otáčky, aby si motor nezvykl/nezajel jen na zvolené otáčky (např, jet dlouho 130kmh- +-2500ot). takže bych zpomali, zrychlil, v kopci podřadil atd. po ujetí 1500-2000km bych se tak už nebál.