
zase jeden nápad
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Měření rychloti laserem.
Chtěl bych říct několik slov k této problematice. Mnozí to znají, no ne všichni. Na měření se používá laserový paprsek o vlnové délce 904 - 914 nm. Radar vysílá krátké impulzy 10 - 18 ns, opakovcí kmitočet je 200 Hz. Interval měření je 350 ms, maximální vzdálenost měření je 350 m. Princip měření rychlosti je v tom, že po zmáčknutí spouště zmeří vzdálenost a po 0,35 s (350 ms) změří vzdálenost novou a řídící mikroprocesor vypočte rychlost. Udělat detektor na tento radar je velice jednoduché, ALE je to k ničemu, protože už jste změřeni. Teď musím pracovat, ještě se ozvu, mám řešení v mezích zákona.
Re: Měření rychloti laserem.
hlava2 píše:Chtěl bych říct několik slov k této problematice. Mnozí to znají, no ne všichni. Na měření se používá laserový paprsek o vlnové délce 904 - 914 nm. Radar vysílá krátké impulzy 10 - 18 ns, opakovcí kmitočet je 200 Hz. Interval měření je 350 ms, maximální vzdálenost měření je 350 m. Princip měření rychlosti je v tom, že po zmáčknutí spouště zmeří vzdálenost a po 0,35 s (350 ms) změří vzdálenost novou a řídící mikroprocesor vypočte rychlost. Udělat detektor na tento radar je velice jednoduché, ALE je to k ničemu, protože už jste změřeni. Teď musím pracovat, ještě se ozvu, mám řešení v mezích zákona.

prosimtě hoď to pak semka jak se to dělá ať se zbitečně nezabírám vývojem
"a pak že to nejde"

--775914666--stačí zavolat
, Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL

-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pokračování o rušičce LASERU
Jak jsem psal technické data měřiče, ty jsou ze stránek přímo od výrobce. V přístroji je použit laserový zářič - laserová dioda - v neviditelném- infra - pásmu. Výkon tohoto laseru je cca 1-5 mW, protože musí být "bezpečný pro oči". Rozbíhavost paprsku je 30 cm na vzdálenost 100 m. Na 250 m by to mohlo být cca 60 cm. S touhle přesností musí být zaměřeno vozidlo. Měření musí být co nevíce kolmo na přední masku vozidla, protože fyzika je stále platná a uhol dopadu = uhol odrazu. Při tak malém rozptylu paprsku se až divím, že to vůbec funguje. Přední maska vozidla je velice různorodá a na mém Citroenu ZX prakticky není rovná plocha, která by odrážela dopadající záření spátky na radar. Samozřeme, na každé oblé ploše se najde v daném okamihu bod, který je kolmý na dopadající paprsek a odarzí něco málo k zářiči. Tato energie je tak malá, že se pravděpodobně strácí na šumech pozadí. Proto se musí laserový radar zaměřovat na střed vozidla v okolí SPZ, aby se získala alespoň nějaká odrazní plocha s dostatečnou úrovní signálu pro další vyhodnocení. Jako první krok ke zmenšení pravděpodobnosti úspěšného změření rychlosti bych vyklonil SPZ na horní hraně alespoň o 5 mm. Veškerý signál bude od SPZky odražen do silnice a následně do nebe, nebo při opačném vyosení SPZky půjde rovnou do nbe. Podle mne bude 9 z 10 měření neúspěšné. Hůř jsou na tom velké vozy - OFF ROADY a pod, ti mají odraz OK, to samé platí pro měření na odjezu - na zádi každého vozu je dostatek odrazních ploch. Zatím vše, na elektronice se dělá.