Brzdy - dlouhý chod pedálu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Brzdy - dlouhý chod pedálu

Příspěvek od Matrix »

Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Re: Brzdy - dlouhý chod pedálu

Příspěvek od Csala »

Matrix píše:Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Ma to ABS?
A co hlavny brzdovy valec? Je OK?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ano, ABS to má. Na nic dalšího jsem vcelku nekoukal, jelikož hlavní brzdový válec je "suchej" predpokladam ze bude v poradku.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha city

Re: Brzdy - dlouhý chod pedálu

Příspěvek od Dukes »

Matrix píše:Mám problém s brzdama, nechal jsem si namontovat nové kotouče ATE Powerdisk + destičky ATE, ale zdá se mi že i po odvzdušnění má pedál dlouhý krok. Navíc když při volnoběhu sešlápnu brzdu a silně ji pak ještě přidržím pomalinku mě pedál klesá až k podlaze. Brzdí to relativně dobře, ač jsem čekal že by to mohlo být lepší. Odvzdušněný je to 4× a pořád to samé, nikde nic neutíká, kapaliny je dost, ale nedokážu si vysvětlit proč ten pedál klesá.
Na B6 pašíkovi naprosto stejnej problém,kotouče powerdisk a desky taky ATE.Prosim pomoc :?
Obrázek
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Nutno udělat základní nastavení ABS Vagem, jinak ten pedál brzdí skoro u podlahy.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Dej prosím tip jak na to.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

Základní nastavení snímaèe tlaku brzdové kapaliny

1. Vozidlo musí stát na rovinì.

2. Uvolnìte brzdový pedál.

3. Navažte komunikaci s øídicí jednotkou Elektronika brzd - ABS.

4. Zkontrolujte hodnotu snímaèù (ètení bloku namìøených hodnot, blok 5, pole 1 a 2, správná hodnota leží v rozsahu: -2 až 8 barù).

5. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Procedura Login a zadejte hodnotu 40168.

6. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte hodnotu 66.

Pokud nelze základní nastavení provést:

- zkontrolujte pamì závad (musí být prázdná),

- zkontrolujte snímaè.


Odvzdušnìní hydraulického okruhu Škoda Octavia

Provádí se u vozidel s EDS.

1. Navažte komunikaci s øídicí jednotkou Elektronika brzd - ABS.

2. V menu Pøíkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte èíslo bloku 1.

Poznámky:

- Uvedení do základního nastavení je nutné provést jen tehdy, pokud úplnì vytekla alespoò jedna komora nádržky pro doplòování brzdové kapaliny.

- Hydraulický okruh nejde správnì odvzdušnit, pokud je plnicí tlak vyšší než 0,1 MPA (1 bar).
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

To má takový vliv na brždění ? To kdyby se rozbila ŘJ ABS tak to by to auto pak taky nebrzdilo ??? Já myslel že brzdy musí fungovat pořád stejně i když by byla ŘJ ABS v háji, resp, když sem auto přivezl z německa s touhle závadou sem ho koupil. ŘJ abs byla vadná, ale auto brzdilo normálně dál... jen bez funkce ABS/EDS
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Bylo štěstí, že nebyl systém zavzdušněn, protože s nefunkční ŘJ ABS se to dá jen velmi těžko odvzdušnit. Pokud byly brzdy jinak v pořádku, tak akorát nešlo ABS.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ještě dotaz, stačí už jen udělat tohle uvedení do základního nastavení ? Anebo se musí ještě znova celý systém odvzdušnit ???
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

No tak výše uváděný návod mi nefunguje, skupina 5 je prádzná nic ne tam nezobrazuje. Že by vadný snímač tlaku ? Ale paměť závad je prázdná.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tak ten snímač tlaku budou mít asi jen auta co maj ABS/ESP, protože u ABS/EDS nic takového ani v servisní příručce není. V sobotu jsem dělal uvedení do základního nastavení, možná to brzdí o něco líp, protože ted pri stejnem seslapnuti pedalu casteji spina ABS, ale pedal ma porad dlouhej chod a stejně když se podrží přišlápnutej, tak začne sám povolovat a klesne až na zem... Zkoušel jsem to u známýho a tomu to dělalo takyale, ale ten tu oktávu má v takovým dezolátním stavu, že nevím jestli to je závada, anebo běžná věc. Můžete to někdo vyzkoušet at to mám s čím porovnat ??? Prosím, poraďte někdo :(
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
capo
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 21:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od capo »

To že ti ta brzda trochu klesá, je podle mě správně - jakmile ji sešlápneš, využiješ skoro všechen podtlak v brzdovém posilovači, a zatímco ji stále držíš, podtlak v posilovači znovu narůstá, což má za následek další klesání pedálu.
Passat BiTDI 2015
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

No já nevím, zase si říkám, když je hydraulickej okruh uzavřenej a není v něm vzduch a kapalina je nestlačitelná, tak by ten medál měl mít nějaké dno, né ??? Takhle to vypadá, jako by ten tlak někam utíkal... Anebo se nafukují brzdové hadice ?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
capo
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 23 led 2006, 21:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od capo »

No hadice by se samozřejmě nafukovat neměly, nicméně pancéřové zrovna u octavie nejsou.
Kapalina je nestlačitelná, ale dá se samozřejmě stupňovat síla, kterou na pedál působíš, a tím i brzdný účinek, nebo stupeň tření destiček a kotoučů. Posilovač nedělá nic jiného, než že ti pomáhá stlačovat brzdový pedál, takže tvoje max síla + jeho síla = síla kterou je působeno.
Posilovač sílu nabírá podtlakem, a ten se, pokud byl vyčerpán, zvyšuje.

Mám stejnej motor, a taky jednotku ABS/EDS, tak to dneska schválně, pokud nezapomenu, vyzkouším - nicméně co si pamatuji, dělá mi to také tak.

Odvzdušňoval jsem nedávno, základní nastavení jsem neprováděl....
Passat BiTDI 2015
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“