Zaloha eeprom u budiku pres OBD konektor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zaloha eeprom u budiku pres OBD konektor
Ktery z programu (SuperVag, Vagprog aj.) umi zazalohovat celou oblast eeprom u panelu pristroju? Diky.
- maniacdewil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 605
- Registrován: 24 led 2006, 20:55
- Bydliště: Děčínsko
Odpovědi: 0
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Zaloha eeprom u budiku pres OBD konektor
Ahoj sem tu novy, procetl par prispevku k danemu tematu, nicmene bych si asi potreboval jeste neco malo ujasnit.Karfiol píše:Ktery z programu (SuperVag, Vagprog aj.) umi zazalohovat celou oblast eeprom u panelu pristroju? Diky.
Chtel bych si zazalohovat ev. upravit obsah EEPROM r.j. budiku VW Golf IV r.v. 03 (VAG-COM vypsal: 1J5 920 826 A, KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13). Zbastlil jsem si obyc seriovej interface na bazi MAX232+Si9243. Otazka zni, jestli mam s danym equipmentem a vhodnym SW sanci na uspech?
Jde mi o ad hoc pouziti, pro vlastni potrebu, spis jako hobby, takze se mi nechce kupovat zadnej drahej kabel (kt. je jak sem pochopil zapotrebi s produkty typu VAGdashCOM, Tachpro,apod.). Na druhou stranu se mi nechce ani budiky rozebirat a pamet (udajne je tam 93C86?) vyndavat a programovat v externim programatoru. Existuje nejaka cesta "mezi"? Zbastlim cokoli...
Diky za jakykoli info.
Re: Zaloha eeprom u budiku pres OBD konektor
Teoreticky jde všechno. Jen s tím softwarem bude potíž. Tvé budíky (s Immo3) nedovolí přístup do paměti EEPROM přes klasické příkazy KW1281 bez dalšího. Je potřeba projít poměrně komplikovanou procedurou Seed&Key. To však free-prográmky neumí.drieg píše:Ahoj sem tu novy, procetl par prispevku k danemu tematu, nicmene bych si asi potreboval jeste neco malo ujasnit.Karfiol píše:Ktery z programu (SuperVag, Vagprog aj.) umi zazalohovat celou oblast eeprom u panelu pristroju? Diky.
Chtel bych si zazalohovat ev. upravit obsah EEPROM r.j. budiku VW Golf IV r.v. 03 (VAG-COM vypsal: 1J5 920 826 A, KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13). Zbastlil jsem si obyc seriovej interface na bazi MAX232+Si9243. Otazka zni, jestli mam s danym equipmentem a vhodnym SW sanci na uspech?
Jde mi o ad hoc pouziti, pro vlastni potrebu, spis jako hobby, takze se mi nechce kupovat zadnej drahej kabel (kt. je jak sem pochopil zapotrebi s produkty typu VAGdashCOM, Tachpro,apod.). Na druhou stranu se mi nechce ani budiky rozebirat a pamet (udajne je tam 93C86?) vyndavat a programovat v externim programatoru. Existuje nejaka cesta "mezi"? Zbastlim cokoli...
Diky za jakykoli info.
Pokud vím, tak všechny softwary, které to zvládnou, jsou nějakým způsobem chráněny, obvykle přes HW-klíč. Takže odpověď zní: pokud nechceš rozebírat budíky a letovat brouka, tak si zbastli nebo kup adaptér na VAGTacho USB nebo VAGDashCOM. Oproti K-line kabelu s Si9243 je to ale nepoměrně pracnější a obsahy do použitých jednočipů nerostou na stromech...
Já osobně, bych si asi koupil to VAGTacho nebo bych letoval brouka. Anebo bych se na zobrazení dojezdové vzdálenosti vybodnul, stejně to ukazuje dost nepřesně. Nebo co že vlastně chceš na těch budíkách experimentovat?
Re: Zaloha eeprom u budiku pres OBD konektor
Dik za info, myslel sem si, ze to tak bude...vagus píše: Teoreticky jde všechno. Jen s tím softwarem bude potíž. Tvé budíky (s Immo3) nedovolí přístup do paměti EEPROM přes klasické příkazy KW1281 bez dalšího. Je potřeba projít poměrně komplikovanou procedurou Seed&Key. To však free-prográmky neumí.
Pokud vím, tak všechny softwary, které to zvládnou, jsou nějakým způsobem chráněny, obvykle přes HW-klíč. Takže odpověď zní: pokud nechceš rozebírat budíky a letovat brouka, tak si zbastli nebo kup adaptér na VAGTacho USB nebo VAGDashCOM. Oproti K-line kabelu s Si9243 je to ale nepoměrně pracnější a obsahy do použitých jednočipů nerostou na stromech...
Asi tedy hloupy dotaz - je realna sance nekde ty podklady k zbastleni sehnat? Rekneme pro VAGTacho USB? Tusim, ze tam je ATmega+FTDI prevodnik, tzn. schema + naplne pro Atmela...
To je ono;) Chtel jsem si to zkusit udelat sam, clovek ma pak z toho takovou vetsi radost:)) Ale pokud se to usili nevyplati, asi dam na tvou radu a ozelim to...vagus píše: Já osobně, bych si asi koupil to VAGTacho nebo bych letoval brouka. Anebo bych se na zobrazení dojezdové vzdálenosti vybodnul, stejně to ukazuje dost nepřesně. Nebo co že vlastně chceš na těch budíkách experimentovat?
No ještě mne napadá, že vyčíst obsah se dá s tím tvým kabelem pomocí programu VAGDashTool by Gopel. Když si dáš načtení EEPROM, tak ti dočasně vytvoří na disku záloží soubor, který 1:1 odpovídá obsahu paměti.
Ale je to jen půlka problému. Tímhle programem obsah nezapíšeš zpět.
Pro ukojení zvědavosti co máš za hodnotu na adrese 0416h resp. 0485h či 0527h, to stačí

Ale je to jen půlka problému. Tímhle programem obsah nezapíšeš zpět.

Pro ukojení zvědavosti co máš za hodnotu na adrese 0416h resp. 0485h či 0527h, to stačí

Diky za tip! Nedalo mi to a zkusil sem to. Teda musim rict, ze s velkymi obstrukcemi - ta utilitka nabizi mj. polozky "G4 VDO 93c86" a "G4 VDO Immo3". Zkousel sem obe a pokazdy byl vysledek trochu jinej Napr. Login code, na Immo3 to psalo i naky paznaky. Nicmene neco to vycetlo, ale obsah Eprom.bin je pokazdy s jinym offsetem, poradis mi, jak zjistim zacatek? Nebo neco, ceho bych se mohl chytnout, abych to mohl zanalyzovat? Treba na jaky adr. se nachazi kilometraz, na tachu sem mel 42089, program vypisoval 42096 (zrejme vlivem nedokonalosti softu se to zobrazuje modulo 16). Apropos, mam tam opravdu c86? Precetlo to pokazdy trochu jinou velikost (krome 2048 nekdy i 1792, 1096B...). Problemem bylo komunikaci vubec navazat....vagus píše:No ještě mne napadá, že vyčíst obsah se dá s tím tvým kabelem pomocí programu VAGDashTool by Gopel. Když si dáš načtení EEPROM, tak ti dočasně vytvoří na disku záloží soubor, který 1:1 odpovídá obsahu paměti.![]()
Ale je to jen půlka problému. Tímhle programem obsah nezapíšeš zpět.![]()
Pro ukojení zvědavosti co máš za hodnotu na adrese 0416h resp. 0485h či 0527h, to stačí
Data poskytnu hnedle, jak se v tom zorientuju. MMCH, co je zajimavyho na $485 a $527? Znam jen tu $416;)
Naposledy upravil(a) drieg dne 25 črc 2006, 07:39, celkem upraveno 1 x.
Takže, ta 1. položka je na budíky Immo2, což se tě - soudě dle r.v. - netýká. Můžeš ještě zkusit Passat B6 Immo3, to by také mohlo chodit. Posunutý ofset a rozdílná délka souboru svědčí o tom, že je něco v nepořádku s komunikací! Co máš za systém? Nepoužíváš takhle náhodou 2000 nebo XP? Pokud ano, zapomeň na ně a zkus to pod Windows 98SE!drieg píše:Diky za tip! Nedalo mi to a zkusil sem to. Teda musim rict, ze s velkymi obstrukcemi - ta utilitka nabizi mj. polozky "G4 VDO 93c86" a "G4 VDO Immo3". Zkousel sem obe a pokazdy byl vysledek trochu jinej Napr. Login code, na Immo3 to psalo i naky paznaky. Nicmene neco to vycetlo, ale obsah Eprom.bin je pokazdy s jinym offsetem, poradis mi, jak zjistim zacatek? Nebo neco, ceho bych se mohl chytnout, abych to mohl zanalyzovat? Treba na jaky adr. se nachazi kilometraz, na tachu sem mel 42089, program vypisoval 42096 (zrejme vlivem nedokonalosti softu se to zobrazuje modulo 16). Apropos, mam tam opravdu c86? Precetlo to pokazdy trochu jinou velikost (krome 2048 nekdy i 1792, 1096B...). Problemem bylo komunikaci vubec navazat....vagus píše:No ještě mne napadá, že vyčíst obsah se dá s tím tvým kabelem pomocí programu VAGDashTool by Gopel. Když si dáš načtení EEPROM, tak ti dočasně vytvoří na disku záloží soubor, který 1:1 odpovídá obsahu paměti.![]()
Ale je to jen půlka problému. Tímhle programem obsah nezapíšeš zpět.![]()
Pro ukojení zvědavosti co máš za hodnotu na adrese 0416h resp. 0485h či 0527h, to stačí
Data poskytnu hnedle, jak se v tom zorientuju. MMCH, co je zajimavyho na $485 a $527? Znam jen tu $416;)
Nic tím programem nezapisuj. I kdyby toho byl náhodou schopen, je to opravdu riziko, jak píše mira. To čtení je ale nedestruktivní.
Ty další adresy obsahují totéž, ale je to u některých budíků celé posunuté. Týká se to hlavně budíků se stupnicí do 300km/h, z dumpu je to ale celkem dobře zřejmé. Nevím, zda jde na budíkách ještě něco zajímávé zaktivovat, kromě toho ukazatele dojezdu snad ještě zobrazení úvodní hlášky "Willkommen!". Nevím zda je tady někdo takový germanofil, aby to ocenil

Nojo, asi si to s XP nerozumi, zkusim to jeste na 98SE. Ale to bude trosku problem...
Kdyz zkusim B6 Passat VDO Immo3, tak informace ve chliveckach vypadaj rozumneji, ale taky jsou pokazdy trosku jiny. BTW, co znamenaj kolonky SW a SC?
Navic pri binarnim porovnani binu s G4 VDO Immo3 se zda, ze se tam obcas nahodne objevi bloky o velikosti 16B a hodnotama $FF, takze buh vi, co je spravne, zkusim jeste ty 98my. Taky offset je vzdy nasobkem 16B, takze tam asi nekde pretejka/podtejka nejakej buffer. Hazardovat se zapisem samozrejme nehodlam...
Zatim se to jevi nejak takhle: $416=$C1 (coz bych cekal;), pak $485=$14 a $527=$88 (tady netusim).
Kdyz zkusim B6 Passat VDO Immo3, tak informace ve chliveckach vypadaj rozumneji, ale taky jsou pokazdy trosku jiny. BTW, co znamenaj kolonky SW a SC?
Navic pri binarnim porovnani binu s G4 VDO Immo3 se zda, ze se tam obcas nahodne objevi bloky o velikosti 16B a hodnotama $FF, takze buh vi, co je spravne, zkusim jeste ty 98my. Taky offset je vzdy nasobkem 16B, takze tam asi nekde pretejka/podtejka nejakej buffer. Hazardovat se zapisem samozrejme nehodlam...
Zatim se to jevi nejak takhle: $416=$C1 (coz bych cekal;), pak $485=$14 a $527=$88 (tady netusim).
Nejdou mi sem prilohy, navic - je to bezpecny to sem veset?mira píše:ukaz co ti to cte.
Na zacatku vzdy velky blok FF, mezi nim se na ruznym miste vzdy objevi 0C08, pak zase hafo FF a pak je kilometraz:
...FFFF B8F5 B8F5 B9F5 B9F5 B9F5 B9F5 0000 0000...
(realny stav tacho je 42089)
Tady mam pocit ze uz chybej 4 Byty (2xWord) a navic tam nikde neni VIN, coz si myslim ze neni koser. Zrejme ho preplacne ten blok samejch $FF...