Po kolika KM měníte olej?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Měním pohyblivě mezi 10-15.000km, podle toho jak jezdim (město nebo dálky). Dávám taky Mogul 5W40 a podle toho co sem si přečet na netu o olejích tak je vcelku jedno co tam lejete. http://www.oleje.cz
Chtěl bych to trochu upřesnit, s těma kilometrama, ne 50000, ale vyměnit dle servisního ukazatele na palubce, což může být klidně podle stylu jízdy i po např. 25000km. Takže v podstatě žádná výměna po 50000 není (to je jen při ideálních podmínkách), nejvíc co jsem viděl bylo tak asi 45000km.je to jako u celeho komcernu 50 000 km nebo 2 roky
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Souhlasím s Humlem a navíc jsem poslouchal někde odbornou diskuzi, že je důležité olej skutečně vyměnit hned, jak si o to auto řekne. Je to prej z důvodu toho, že oleje třeba na 15kKm mají rezervu ve kvalitě až na 5kKm, tedy se relativně nemůže nic stát při přejezdu o tisíc kilometrů, kdežto long-live je nastaven na doraz a je rizikových i pětset km přez.
Ale ze skutečnosti vím, že můj táta si ho dává do Oct. TDi 66kW+chip+BOX 4x4 rok 00 bez VIW senzoru, a já mu povídám, jak zjišťuje kvalitu oleje, a von : no ten volej je na padesát tisíc, tak ho měním po padesáti a dobrý, naposledy sem to vo kousek prošvih, ale jenom o deset tisíc....
No a bylo po mě...
Takže se to dá i tak...
Ale ze skutečnosti vím, že můj táta si ho dává do Oct. TDi 66kW+chip+BOX 4x4 rok 00 bez VIW senzoru, a já mu povídám, jak zjišťuje kvalitu oleje, a von : no ten volej je na padesát tisíc, tak ho měním po padesáti a dobrý, naposledy sem to vo kousek prošvih, ale jenom o deset tisíc....
No a bylo po mě...

Takže se to dá i tak...

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
Do VW sharan 1,9 TDI81kW naj.182 tis. km 10W40 olej Paramo výměna po 10 000 km ,dolévám mezi výměnou necelý půlitr 6.června jsem Šardu měl rok najel jsem s ním asi 28 000km a pohoda,český olej totiž a to se ví vyvážíme ven,a tam ho nalejou do krásnejch obalů s Poršákama a Ferdama,dovezou ho sem a možná že někteří z nás ho maj nalitej v autě a myslej jak jsou ty cizí oleje kvalitní ,češi taky uměj a tak jsem pro náš olej Čistě můj názo a má dobrá zkušenost, NIKOMU to ale nenutím Miras
Audi A6 C4 2.5 TDi 190hp,360 Nm (čip)
automat a quattro[/quote]

Audi A6 C4 2.5 TDi 190hp,360 Nm (čip)
automat a quattro[/quote]
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
Ja som na passat V6 TDI menil kazdych 15tkm poctivo a daval som nemecky olej ADDINOL 5W-40, pocul som na neho samu chvalu a vela znamych ho lialo aj do vsetkych moznych BMW a AUDI. Mal som ho naviac za super cenu priamo od dovozcu, co ho dovazal pre autoservisy. Teraz na BMW 530d som este nemenil - auto ma premenlivy interval podla sposobu jazdenia a poctu startov a podla servisnej knizky by som povedal, ze je to nieco okolo 30tisic km, uz sa blizi dalsia vymena a servisny ukazovatel sa schyluje ku koncu. Radsej by som dal interval kratsi, spytam sa u BMW pri servisnej prehliadke. Na oleji sa setrit nevyplaca.
Měli jsme na servisu jednoho obchodního zástupce, který téměř výhradně jezdil dlouhé trasy do zahraničí, dálnice nebo jedničky, a na LongLife najel 46.000 km (Oct I, motor ALH). Ale přesně jak píše Huml, jedná se o pohyblivý servisní interval.
V praxi to znamená, že řídicí jednotka přístrojové desky vyhodnocuje kvalitu oleje v motoru (na základě údajů z TOG snímače v olejové vaně motoru) a současně počítá počet startů motoru (důležité jsou tzv. studené starty) a sama nahlásí interval výměny.
Jestli vám někdo řekl, že LongLife olej je na 50.000 km, je to sprostý lhář !!! Nebo neví, o čem mluví.
Jen pro upřesnění - olej LongLife pro motory VW je olej dle normy VW 503.00 pro zážehové, 506.00 pro vznětové, případně 506.01 pro vznětové motory včetně PD (nyní nově VW 504.00 resp. 507.00).
Při výměně oleje LongLife se musí vymazat servisní intervaly (pouze pomocí diagnostiky, nikdy to nezkoušejte pomocí tlačítek na přístrojích!!!!!) a od toho okamžiku se vyhodnocuje kvalita oleje a počet startů. Jednotka hlásí interval výměny oleje s dostatečným předstihem (minimálně 1000 km dopředu) hlášením na digitální části displeje přístrojů (např. SERVICE 1000) - to znamená, že nejpozději do 1000 km je nutné olej vyměnit.
Mantinely jsou nastavené takto:
Benzinové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 50.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 Superb / Passat 2,5TDi V6 - min. 15.000, max. 35.000 km nebo 2 roky
Nově (od Oct II / Golf V) naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Podle způsobu jízdy se servisní interval výměny oleje pohybuje vždy v daném rozmezí (pokud jezdíte "blbě", může se servisní interval klidně ozvat po 20.000 km a naopak jezdíte-li "správně", můžete na olej najet třeba i těch zmíněných 46.000 km).
V praxi to znamená, že řídicí jednotka přístrojové desky vyhodnocuje kvalitu oleje v motoru (na základě údajů z TOG snímače v olejové vaně motoru) a současně počítá počet startů motoru (důležité jsou tzv. studené starty) a sama nahlásí interval výměny.
Jestli vám někdo řekl, že LongLife olej je na 50.000 km, je to sprostý lhář !!! Nebo neví, o čem mluví.
Jen pro upřesnění - olej LongLife pro motory VW je olej dle normy VW 503.00 pro zážehové, 506.00 pro vznětové, případně 506.01 pro vznětové motory včetně PD (nyní nově VW 504.00 resp. 507.00).
Při výměně oleje LongLife se musí vymazat servisní intervaly (pouze pomocí diagnostiky, nikdy to nezkoušejte pomocí tlačítek na přístrojích!!!!!) a od toho okamžiku se vyhodnocuje kvalita oleje a počet startů. Jednotka hlásí interval výměny oleje s dostatečným předstihem (minimálně 1000 km dopředu) hlášením na digitální části displeje přístrojů (např. SERVICE 1000) - to znamená, že nejpozději do 1000 km je nutné olej vyměnit.
Mantinely jsou nastavené takto:
Benzinové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 50.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 Superb / Passat 2,5TDi V6 - min. 15.000, max. 35.000 km nebo 2 roky
Nově (od Oct II / Golf V) naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Podle způsobu jízdy se servisní interval výměny oleje pohybuje vždy v daném rozmezí (pokud jezdíte "blbě", může se servisní interval klidně ozvat po 20.000 km a naopak jezdíte-li "správně", můžete na olej najet třeba i těch zmíněných 46.000 km).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Doteraz som si myslel, ze kvalitu oleja dokaze posudit len zopar specializovanych vyskumnych pracovisk, ktore by som v republike spocital na jednej ruke. A ono to dokaze vyhodnotit aj nejaka sonda TOGMarek77 píše:Měli jsme na servisu jednoho obchodního zástupce, který téměř výhradně jezdil dlouhé trasy do zahraničí, dálnice nebo jedničky, a na LongLife najel 46.000 km (Oct I, motor ALH). Ale přesně jak píše Huml, jedná se o pohyblivý servisní interval.
V praxi to znamená, že řídicí jednotka přístrojové desky vyhodnocuje kvalitu oleje v motoru (na základě údajů z TOG snímače v olejové vaně motoru) a současně počítá počet startů motoru (důležité jsou tzv. studené starty) a sama nahlásí interval výměny.
Jestli vám někdo řekl, že LongLife olej je na 50.000 km, je to sprostý lhář !!! Nebo neví, o čem mluví.
Jen pro upřesnění - olej LongLife pro motory VW je olej dle normy VW 503.00 pro zážehové, 506.00 pro vznětové, případně 506.01 pro vznětové motory včetně PD (nyní nově VW 504.00 resp. 507.00).
Při výměně oleje LongLife se musí vymazat servisní intervaly (pouze pomocí diagnostiky, nikdy to nezkoušejte pomocí tlačítek na přístrojích!!!!!) a od toho okamžiku se vyhodnocuje kvalita oleje a počet startů. Jednotka hlásí interval výměny oleje s dostatečným předstihem (minimálně 1000 km dopředu) hlášením na digitální části displeje přístrojů (např. SERVICE 1000) - to znamená, že nejpozději do 1000 km je nutné olej vyměnit.
Mantinely jsou nastavené takto:
Benzinové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 50.000 km nebo 2 roky
Naftové motory QG1 Superb / Passat 2,5TDi V6 - min. 15.000, max. 35.000 km nebo 2 roky
Nově (od Oct II / Golf V) naftové motory QG1 - min. 15.000, max. 30.000 km nebo 2 roky
Podle způsobu jízdy se servisní interval výměny oleje pohybuje vždy v daném rozmezí (pokud jezdíte "blbě", může se servisní interval klidně ozvat po 20.000 km a naopak jezdíte-li "správně", můžete na olej najet třeba i těch zmíněných 46.000 km).

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Mám v Galaxy motor AFN a měním po 10.000 km. Myslím si totiž, že měnit olej po 15.000 km je vhodné pouze v případě "ideálního" užívání a co je dneska ideální.......? Bordel v naftě, krátké jízdy se studenou mašinou a podobně - vše tohle olej dost znehodnocuje. Proto měním každých deset, je to pěkně kulaté a nemůžu na to zapomenout. Mezi výměnami nedolévám, ztratí se mi asi 2 mm na měrce.
Navíc vzhledem k tomu, že pracuju v autoprůmyslu, mám náhradní díly a oleje za "jiné" ceny a tudíž mi to nevadí.
Současně s olejem měním i vzduchový filtr (v naší oblasti se dost práší kvůli Dukovanům) a každých sudých 20.000 km k tomu ještě pylový filtr + desinfekce klimatizace.
Navíc vzhledem k tomu, že pracuju v autoprůmyslu, mám náhradní díly a oleje za "jiné" ceny a tudíž mi to nevadí.
Současně s olejem měním i vzduchový filtr (v naší oblasti se dost práší kvůli Dukovanům) a každých sudých 20.000 km k tomu ještě pylový filtr + desinfekce klimatizace.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 28 čer 2007, 10:57, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Csala píše:Doteraz som si myslel, ze kvalitu oleja dokaze posudit len zopar specializovanych vyskumnych pracovisk, ktore by som v republike spocital na jednej ruke. A ono to dokaze vyhodnotit aj nejaka sonda TOG
Ono to slovo "kvalita" je potřeba brát trochu s rezervou. To čidlo TOG prakticky měří výšku hladiny oleje (hlídá jeho množství - žlutá kontrolka oleje), množství pevných částic v oleji, jeho teplotu a závislost viskozity na teplotě. Což lze nepřímo označit za vyhodnocování kvality (amortizace, opotřebení) oleje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)