Dodělání ohřevu vody svíčkama na AFN?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Nevím, jak je to u aut z jihu, kde to origo není... ale origo jsou to dvě relátka, která ovládá přímo řj motoru :) Řj vyhodnocuje zejména teplotu a volnou "kapacitu" alternátoru a na základě toho buď nesepne nic nebo jedno, druhé nebo obě relé (jeden, dva nebo tři žhaviče podle volné "kapacity" alternátoru). Pokud to není ve svazku, tak to budeš muset natáhnout od řj. (ovládání relátek) a každopádně silovku od baterky k relé a ke žhavičům.
Pokud tam nebude ve svazku ta ovladačka od řj a nechceš se s tím piplat, tak bych dal na vodu termostatický spínač (75C) dotáhnul k němu 15 (plus za klíčkem)l od toho term. bvch to táhnul do kabiny na nějaké přídavné ovládací spínač(e) s indikací, od nich na cívky těch silových relé. Na spínací kontakty relé přivést silovku od baterky (samozřejmě přes pojistku cca 35A) a z nich na žhaviče. :)
Takto zapojené to bude fungovat pouze pokud bude zapnutý klíček, podle toho jak zapneš ty přídavné ovládací spínače, tak buď sepneš jedno, druhé nebo obě relé (1,2,3 žhaviče) a automaticky Ti to vypne ten přidaný termostatický spínač při dosažení 75C :D
GIV Variant TDi ???kW
Chroustik
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2006, 10:04
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Chroustik »

Tak když to čtu,tak se na to asi vykašlu a koupim manželce dečku s vyhříváním (rofl) a za ušetřený peníze dam do auta xenony ;)
Seat toledo AFN,bylo,teď BMW 330d a služebák Octavia 4x4 bls zatím cca 145ps :-)
Pepo78
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2008, 20:59
Bydliště: žILINA----SK

Příspěvek od Pepo78 »

ja som teraz čaludnil sedačku na fab.rs ,je to prplave ,ale ide to.daval som novy molitan,vyhr.podušku a potah. Tu podušku na jednom konci nalepiš a uchytavaš ju dratom ,čo šponuješ potah.O tom dopojeni a regulacii sa porad.
FABIA RS
žILINA
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Odpovědi: 0
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Ahoj,
chystám se právě dodělat ten příhřev na měm AFN v A6. Je tam všechno připravené až na káble od relé ke svíčkám. Od jednoho relé vede kábl do svorkovnice u ECU a od druhého kamsi. Ten za boha nemůžu najít. Podle schématu jde na vedení F32. Jenže od relé to jde ve svazku a už není vidět kam. Neví někdo kam bych mohl napíchnout ty dvě svíčky? Nebo kde končí ten kábl od relé?
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A řekni mi, proč tam radši nedáš naftový bufík třeba ze Sharana? Starší plně funkční bufík i s příslušenstvím koupíš pod rukou za poměrně lacino (teď jsem na Aukru kupoval jeden za dvě a půl tisícovky), k tomu jen vymyslet nějaký držák z kusu plechu, přívod nafty ze zpátečky a kus vodní hadice. Bufík se vřadí do série mezi hlavu a topení. Práce na odpoledne, prakticky žádné riziko a výkon jako prase. To, co budou elektrické svíčky ohřívat půl hodiny, to bufík ohřeje za tři minuty.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Odpovědi: 0
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Marek77 píše:A řekni mi, proč tam radši nedáš naftový bufík třeba ze Sharana? Starší plně funkční bufík i s příslušenstvím koupíš pod rukou za poměrně lacino (teď jsem na Aukru kupoval jeden za dvě a půl tisícovky), k tomu jen vymyslet nějaký držák z kusu plechu, přívod nafty ze zpátečky a kus vodní hadice. Bufík se vřadí do série mezi hlavu a topení. Práce na odpoledne, prakticky žádné riziko a výkon jako prase. To, co budou elektrické svíčky ohřívat půl hodiny, to bufík ohřeje za tři minuty.
Na jakým principu to funguje?
Mně jde o to, aby se rychleji ohřál motor, ne já :)
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Můj známý měl A8 z roku 2002 s motorem 2,5 TDi 132kW a bufík Eberspächer měla v sérii (v předním nárazníku na pravé straně myslím).

Bufík ohřívá vodu v chladicím okruhu - v peci, v které se topí naftou. Lze jej dokonce za jistých okolností používat i nezávisle - aby ohříval vodu i když motor nepracuje (to například v obytných vozech je fajn, neb se dá kempovat i v třeskutých mrazech - já to mám v Galaxy). Tepelný výkon bufíku je 3 - 5kW (podle toho, který koupíš). Do Sharanů nebo Transportérů se dávaly bufíky Eberspächer, později Webasto. Princip je dosti podobný. Já mám zkušenosti s Eberem, protože ho mám v autě z výroby, takže D5W s výkonem 5kW, případně slabší D3W (dělal se i D4W).

Prostě nastartuješ, po malé chvíli (za necelé dvě minuty) naskočí bufík a hřeje vodu v chlazení. Je vhodné vřadit ho do okruhu v místě, kde voda z motoru (hlavy) vstupuje do topení. Hadici z hlavy, která vede do topení, zapojit do bufíku a hadici vycházející z bufíku zapojit do topení (čili do série mezi hlavu a topné těleso). Teplota ohřevu vody v peci bufíku je kolem 300-330°C, čili vodu to ohřívá velmi velmi rychle. Já mám v chlazení přes deset litrů vody (mám dvě topná tělesa) a bufík mi ohřeje celou náplň z nuly na 85°C asi za 12-15 minut (a motor stojí). Pokud motor k tomu normálně pracuje (jízda), čas se přirozeně ještě krátí. Pokud Ty máš v motoru a příslušenství kolem šesti litrů chladicí kapaliny, bufík to ohřeje za pět, šest minut (z nuly, tedy v mrazu).


Více třeba zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=49003
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Odpovědi: 0
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Zajímavé. Ale pro mě asi zbytečný komfort.
Pokud mi nebudou stačit ty svíčky, tak tohle by mohla být další varianta. Popř. ještě další průtokový ohřívač.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“