Chlape, nepřeháněj a nedramatizuj, kecáš protože na tom mám najeto hodně přes 100tis. km.Marek77 píše:Tak to jsi docela hazardér, člověče!!!xpassat píše: Jo a geometrie nebude nutná, pokud si předem změříš vzdálenost středu čepu řízení od nějakého bodu na axiálním táhlu.
Výměnou jediného čepu nebo jediného ramene můžeš natolik změnit geometrii celého vozu, že opravdu neskutečně riskuješ. Geometrie totiž není pouze o sbíhavosti, skládá se z pěti (u víceprvkových náprav z šesti) veličin, z nichž minimálně tři (resp. čtyři) se seřizují. Po GO nápravy MUSÍ následovat velmi přesné a kvalitné proměření geometrie celého vozu, a to ve všech hodnotách. Jestli jsi to neudělal, pak máš buď neuvěřitelné štěstí (že to všechno sedí) nebo mnohem pravděpodobněji neskutečně riskuješ (protože to téměř stoprocentně nesedí a Ty v nejlepším případě zničíš gumy, v horším případě se vymeleš).
Asi mám neuvěřitelné štěstí

Ne, vážně, samozřejmě že máš pravdu, že je nutné nechat vidělat servisu jednou za čas za provedení geometrie, teda pokud máš zbytečný peníze. Od mé amatérské GO nápravy mám objeté kompletně dvě sady pneu a to rovnoměrně, můžu předvést, tu poslední mám ve sklepě. Navíc jsem čep řízení na obou stranách, měnil asi tak desetkrát a to vždy stejným způsobem BEZ NÁSLEDNÉHO SEŘÍZENÍ GEOMETRIE. Takže pořád myslíš, že se jedná o štěstí?
Pokud se vyrábí ramena, čep řízení a axiální táhlo s určitou přesností, a to asi snad jo, pak nevím čím se při výměně těchto prvků změní geometrie?