Výměna ramen passat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

xpassat
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2006, 12:55

Příspěvek od xpassat »

Marek77 píše:
xpassat píše: Jo a geometrie nebude nutná, pokud si předem změříš vzdálenost středu čepu řízení od nějakého bodu na axiálním táhlu.
Tak to jsi docela hazardér, člověče!!!

Výměnou jediného čepu nebo jediného ramene můžeš natolik změnit geometrii celého vozu, že opravdu neskutečně riskuješ. Geometrie totiž není pouze o sbíhavosti, skládá se z pěti (u víceprvkových náprav z šesti) veličin, z nichž minimálně tři (resp. čtyři) se seřizují. Po GO nápravy MUSÍ následovat velmi přesné a kvalitné proměření geometrie celého vozu, a to ve všech hodnotách. Jestli jsi to neudělal, pak máš buď neuvěřitelné štěstí (že to všechno sedí) nebo mnohem pravděpodobněji neskutečně riskuješ (protože to téměř stoprocentně nesedí a Ty v nejlepším případě zničíš gumy, v horším případě se vymeleš).
Chlape, nepřeháněj a nedramatizuj, kecáš protože na tom mám najeto hodně přes 100tis. km.
Asi mám neuvěřitelné štěstí :D

Ne, vážně, samozřejmě že máš pravdu, že je nutné nechat vidělat servisu jednou za čas za provedení geometrie, teda pokud máš zbytečný peníze. Od mé amatérské GO nápravy mám objeté kompletně dvě sady pneu a to rovnoměrně, můžu předvést, tu poslední mám ve sklepě. Navíc jsem čep řízení na obou stranách, měnil asi tak desetkrát a to vždy stejným způsobem BEZ NÁSLEDNÉHO SEŘÍZENÍ GEOMETRIE. Takže pořád myslíš, že se jedná o štěstí?
Pokud se vyrábí ramena, čep řízení a axiální táhlo s určitou přesností, a to asi snad jo, pak nevím čím se při výměně těchto prvků změní geometrie?
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

no co sem koukal tak čep nebo axiální táhlo bylo už kolikrát o malinko kratší nebo delší takže počítání otáček závitu bylo stejně k ničemu tak nevím jak to děláš, že geošku nepotřebuješ???
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

no ja to menil komplet min vikend...na heveru...bez zvedaku si to nejak neumim predstvit...slo by to ale budes to delat dvakrat dyl a desna pakarna....me to trvalo cca 6hod.Jinak nic spesl na to nepotrebujes...je tahovak na pruziny.jo a taky musis vyvesit napravnici kvuli sroubum spodniho zdniho ramene....staci trochu.
Geosku udelej urcite.Cenove ramena jsou cca od 4500kč na aukru az po 17000kč origo.Z aukra bych je nebral...jsou to sunty.pokud nemams moc penez zvol kompromis...myslim ze za 9000kč koupis sadu ktera neco vydrzi.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1285
Odpovědi: 1
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Používám většinou sady FEBI. Je to kvalitně i cenově řekl bych zlatý střed. Ale ještě se mi nepodařilo udělat to za 1500. Možná tak jednu stranu a to musí jít všechno dobře. A bez geometrie jsem se zatím neodvážil to nikomu předat. Pokud si někdo doma políčí štětkou rezavé místa prosím, ale co se týká podvozku jako brzdy, čepy apod. to by snad mělo určité kritéria splňovat, ne.
xpassat
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2006, 12:55

Příspěvek od xpassat »

live 69 píše:no co sem koukal tak čep nebo axiální táhlo bylo už kolikrát o malinko kratší nebo delší takže počítání otáček závitu bylo stejně k ničemu tak nevím jak to děláš, že geošku nepotřebuješ???
Nepochopil jsi to, nutno dodržet stejnou vzdálenost od určitého bodu třeba na axiálním táhle od středu čepu (od toho je metr, šuplera, atd), počítání otáček závitu je chujovina, nevím jak jsi na to přišel :o
xpassat
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2006, 12:55

Příspěvek od xpassat »

patrik.kloucek píše:no ja to menil komplet min vikend...na heveru...bez zvedaku si to nejak neumim predstvit...slo by to ale budes to delat dvakrat dyl a desna pakarna....me to trvalo cca 6hod.Jinak nic spesl na to nepotrebujes...je tahovak na pruziny.jo a taky musis vyvesit napravnici kvuli sroubum spodniho zdniho ramene....staci trochu.
Geosku udelej urcite.Cenove ramena jsou cca od 4500kč na aukru az po 17000kč origo.Z aukra bych je nebral...jsou to sunty.pokud nemams moc penez zvol kompromis...myslim ze za 9000kč koupis sadu ktera neco vydrzi.
Nemáš pravdu, nápravnice se samozřejmě nemusí povolovat, alespoň ne u B5 :)
Chce to trochu šikovnosti, silentbloky zadního spodního ramene jsem přelisovával několikrát, takže rameno muselo ven - vždy na heveru BEZ POVOLOVÁNÍ NÁPRAVNICE ;) U původních ramen jsem měl trochu delší šroub a jediné co zavazí je brdová trubička, ale jde to. V nových sadách je šroub o něco kratší a má ostřejší náběh :P
turboa3
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 21:44
Bydliště: liberec

Příspěvek od turboa3 »

když to tak sleduju tak mi puste ještěn tu O CERVENE KARKULCE !
ted tu děláme ramene plamen se nezhas hodinu těhlice se kroutila pod lisem než ty srouby vylezli a to jsou jen 4. (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
audi a3 agr zatim 256PS a 548nm
seat leon ary zatim 241ps a 399NM
Audi a3 2.0 bkd 16v zatím 250ps
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

xpassat píše:
live 69 píše:no co sem koukal tak čep nebo axiální táhlo bylo už kolikrát o malinko kratší nebo delší takže počítání otáček závitu bylo stejně k ničemu tak nevím jak to děláš, že geošku nepotřebuješ???
Nepochopil jsi to, nutno dodržet stejnou vzdálenost od určitého bodu třeba na axiálním táhle od středu čepu (od toho je metr, šuplera, atd), počítání otáček závitu je chujovina, nevím jak jsi na to přišel :o
Tak sorry, nepochopil sem to! A to touhle metodou máš i volant rovně jo??
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

xpassat píše:
patrik.kloucek píše:no ja to menil komplet min vikend...na heveru...bez zvedaku si to nejak neumim predstvit...slo by to ale budes to delat dvakrat dyl a desna pakarna....me to trvalo cca 6hod.Jinak nic spesl na to nepotrebujes...je tahovak na pruziny.jo a taky musis vyvesit napravnici kvuli sroubum spodniho zdniho ramene....staci trochu.
Geosku udelej urcite.Cenove ramena jsou cca od 4500kč na aukru az po 17000kč origo.Z aukra bych je nebral...jsou to sunty.pokud nemams moc penez zvol kompromis...myslim ze za 9000kč koupis sadu ktera neco vydrzi.
Nemáš pravdu, nápravnice se samozřejmě nemusí povolovat, alespoň ne u B5 :)
Chce to trochu šikovnosti, silentbloky zadního spodního ramene jsem přelisovával několikrát, takže rameno muselo ven - vždy na heveru BEZ POVOLOVÁNÍ NÁPRAVNICE ;) U původních ramen jsem měl trochu delší šroub a jediné co zavazí je brdová trubička, ale jde to. V nových sadách je šroub o něco kratší a má ostřejší náběh :P
Já měl podobnej problém jako patrik, šroub na zadních ramenech nešel ven ( podlaha nebo brzdový trubičky ), trošku na tý straně povolit nápravnici a byl venku hned.
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

jj vadi tam podlaha...staci to o cca 2cm ale povolit se to musi....teda pokud tam nemas nejake kratsi srouby....ja se setkal pouze s origo a tam to je vzdy takhle....
pokud pojdou ven bez povoleni napravnice jen dobre ;)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

napravnicu treba povolit(passat B5) a troska ju odchylit smerom nadol,aby sa tam dala vsunut do vybrania ta dlha skrutka (cca 120mm),vsetky skrutky na lepidlo,cela vymena ramien sa da zvladnut za 6-7 hodin,spodne capy idu dost zle von vyrazit,ale nakoniec 10kg kladivo a to spravi ;) Vymena capov riadenia-2ks,je nutna na geometriu(cca 30 EUR)-inak bude mat ten mechanik asi radost,ked nepojde povolit kontra-matka.aby mohol nastelovat odklon...
Naposledy upravil(a) Warlockvw dne 02 dub 2009, 07:44, celkem upraveno 1 x.
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

xpassat píše:
live 69 píše:no co sem koukal tak čep nebo axiální táhlo bylo už kolikrát o malinko kratší nebo delší takže počítání otáček závitu bylo stejně k ničemu tak nevím jak to děláš, že geošku nepotřebuješ???
Nepochopil jsi to, nutno dodržet stejnou vzdálenost od určitého bodu třeba na axiálním táhle od středu čepu (od toho je metr, šuplera, atd), počítání otáček závitu je chujovina, nevím jak jsi na to přišel :o
Pocitanie zavito je somarina(jeden zavit 1mm alebo 1,25),meranie na subleru je aj tak iba zhruba.ja som to meral tak bolo to na desatinku presne a ked to zacal na geomtrii merat,tak to bol 25 nasobok povoleneho odklonu :roll:
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
turboa3
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 21:44
Bydliště: liberec

Příspěvek od turboa3 »

můj názor je: jednoznačne musí se dělat geometrie.
když vás tak sleduju tak si řikam jestli tak náhodou neděláte do včel (LOL)
audi a3 agr zatim 256PS a 548nm
seat leon ary zatim 241ps a 399NM
Audi a3 2.0 bkd 16v zatím 250ps
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

do vcel nedelam ja osobne teda nie,ale moj sused :P a o geometrii si myslim,ze je to nevyhnutne jak sa nieco robi s napravami...si teda myslim ja,mechanik nageometrii mi povedal,ze keby som rezal nejaku zatacku na takej rozladenej naprave,to by som potom videl ako by ma to vyfackalo niekde na jabloni (noteeth) takze geometria jednoznacne musi byt ;)
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
bobánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Odpovědi: 0
Registrován: 24 pro 2007, 15:00
Bydliště: Háj

Příspěvek od bobánek »

xpassat píše:
Marek77 píše:
xpassat píše: Jo a geometrie nebude nutná, pokud si předem změříš vzdálenost středu čepu řízení od nějakého bodu na axiálním táhlu.
Tak to jsi docela hazardér, člověče!!!

Výměnou jediného čepu nebo jediného ramene můžeš natolik změnit geometrii celého vozu, že opravdu neskutečně riskuješ. Geometrie totiž není pouze o sbíhavosti, skládá se z pěti (u víceprvkových náprav z šesti) veličin, z nichž minimálně tři (resp. čtyři) se seřizují. Po GO nápravy MUSÍ následovat velmi přesné a kvalitné proměření geometrie celého vozu, a to ve všech hodnotách. Jestli jsi to neudělal, pak máš buď neuvěřitelné štěstí (že to všechno sedí) nebo mnohem pravděpodobněji neskutečně riskuješ (protože to téměř stoprocentně nesedí a Ty v nejlepším případě zničíš gumy, v horším případě se vymeleš).
Chlape, nepřeháněj a nedramatizuj, kecáš protože na tom mám najeto hodně přes 100tis. km.
Asi mám neuvěřitelné štěstí :D

Ne, vážně, samozřejmě že máš pravdu, že je nutné nechat vidělat servisu jednou za čas za provedení geometrie, teda pokud máš zbytečný peníze. Od mé amatérské GO nápravy mám objeté kompletně dvě sady pneu a to rovnoměrně, můžu předvést, tu poslední mám ve sklepě. Navíc jsem čep řízení na obou stranách, měnil asi tak desetkrát a to vždy stejným způsobem BEZ NÁSLEDNÉHO SEŘÍZENÍ GEOMETRIE. Takže pořád myslíš, že se jedná o štěstí?
Pokud se vyrábí ramena, čep řízení a axiální táhlo s určitou přesností, a to asi snad jo, pak nevím čím se při výměně těchto prvků změní geometrie?
Nevím jestli si někdy nějakou geometrii viděl,ale na takových těch normálních co mají nějakou optiku či infra nebo laser tak by ses asi divil jak se hodnoty mění pouhým povolením a následným utažením jakéhokoliv šroubu na nápravě :o
Po výměně ramen VŽDY na geometrii !!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“