sanie fábia sdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ano, myslel som lupo od profituningu, už je doskladané, ale viac hovoriť nebudem.aj madari majú zaujímavý diesel projekt, Polo 1 tdi s motorom vzadu a robí časy.
ale odklonili sme sa od témy, źáujímalo by ma niečo viac ku komorám na turbo saniach a presnom význame.
ale odklonili sme sa od témy, źáujímalo by ma niečo viac ku komorám na turbo saniach a presnom význame.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Misík píše:Ahoj.Pridam sa.Osobne si myslim ze ak ma auto seriove parametre ma presne dany pomer vzduchu ku mnozstvu paliva a tym dany vykon a krutiaci moment.Ak zmenis na 96 Kw PD sanie z SDi neverim tomu ze dosiahnes bez zmeny mnozstva paliva pozadovany pomer zmesi tym padom ak by si aj mal viacej vzduchu co nemas bo turbo tlaci rovnako tak nemas ani co ziskat okrem mozno krajsieho priebehu ale to by si tam musel mat aspon 250 Ps.Ved ani ked das filter vzduchu prec a nehas otvorene sanie tak tym neziskas 20 Ps zabudni.Ono to ma zmysel menit ale nie na serii.
no vidis a to je ten rozdiel ktory nechapes vzdy mas povolenu uroven rozdielu medzi poziadavkou mapy a realnou hodnotou ak das poziadavku a motor z klasickym sanim PD vykona do urovne na spodnej hranici tak je vsetko okej ak ale vdaka idealnemu balancu ktore ma sdi sanie vykonas poziadavku na hornej hranici tak je vsetko okej ale vykon je vyssi naviac potvrdeny meranim na zatazovej brzde ako aj na superflow prietokovej brzde. Ak tu nejaky idiot tvrdi ze sdi sanie je iba na drag auta tak je evidentne ze ide o bastlera a kolotocara pretoze odjakziva plati ze kratke sacie kanaly = priebeh vykonu a krutaku zvlast pre vysoke otacky naopak dlhe kanaly su pre nizke a stredne otacky z vinikajucim priebehom pre mestke pouzitie pricom dolezity faktor je prave vzajomny balanc medzi kanalmi a to je prave problem ktory ma klasicke pd alebo tdi sanie. Jedine balanc sanie ma sdi sanie celohlinikove nie to skladane sdi hore plast a dole hlinik!
...to be or not to be... - faster
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Ja som idiot, TDIpower je idiot... soudruzi z Volkswagen AG boli idioti.... len Stingray na to kapnul, ake spravne sanie treba dat do TDI motoraStingray píše: Ak tu nejaky idiot tvrdi ze sdi sanie je iba na drag auta tak je evidentne ze ide o bastlera a kolotocara pretoze odjakziva plati ze kratke sacie kanaly = priebeh vykonu a krutaku zvlast pre vysoke otacky naopak dlhe kanaly su pre nizke a stredne otacky z vinikajucim priebehom pre mestke pouzitie pricom dolezity faktor je prave vzajomny balanc medzi kanalmi a to je prave problem ktory ma klasicke pd alebo tdi sanie. Jedine balanc sanie ma sdi sanie celohlinikove nie to skladane sdi hore plast a dole hlinik!


Pozri, aby sme skoncili s tymi invektivami, ktore sa mi nukaju na tvoju adresu, ale neznizim sa na tvoju uroven a usetrim ta toho... ked mi das graf z brzdy u 130PD motora, pred a po uprave s celohlinikovym SDI sanim, ako ma to auto +20ps.... a ako to ma krutiaci moment porovnatelny so seriovym stavom v 1500-3000 ot., tak sa ti tu verejne ospravedlnim, inak to bude z tvojej strany dalej len kecanie do vetra, ktoremu ja budem prikladat rovnaku vahu ako v nedavnej teme zverejnenemu grafu od Cimbu pre BMN motor s upravou map na 240 koni.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
No do idiotov si tu zrovna nadavat nemusite, to si rieste cez SZ. Ale k veci, Je pravda ze ze tvar a dlzka (nielen) sacich kanalov ma vyrazny vplyv na tovrbu vzdusneho vyra a aj na tvorbu zmesi. Cim je u vznetoveho motora s priamim vstrekovanim vzdusny vir vacsi a silnejsi tym lepsie dojde k premiesavaniu vstreknuteho paliva so stlacenym vzduchom (kedze pociatocnu rotaciu si vzduch zachova aj pri a po stlacani)v spalovacej komore a mensiemu poctu a menej intenzivnych krakovacich reakcii a takisto sa skrati aj doba prietahu. Co ma zasadny vplyv na hluk, chod motora, tvorbu sadzi a vneposlednom rade na vykon. Ale kedze su auta urcene na bezne jazdenie v premavke, tak vsetky diely su z dovodu uspori vyrobnych nakladov dimenzovane tak akurat (aj to sanie). Myslim si ze pokial niekto ladi TDI do 200k na podstatne sviznejsie jazdenie tak mu uplne postacuje sanie z ASZ/ARL. O sani z SDI by som uvazoval pokial by som chcel auto vyslovene na sprinty a nad 200k. Musite si uvedomit ze vsetko je to nieco za nieco taky kompromis. Sanie z SDI ma podstatne vacsi objem ako z TDI co znamena ze sa urcite predlzi podleva turba kym naplni ten objem vzduchu naviac.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
TDIPower: vsak?? riesit vzdusne viry v hlave valcov u preplnovaneho motoru... hmm
keby sme sa bavili o sani pred turbom nepoviem ani makke f....
TDI tech: suhlas, presne ako hovoris... toto mozeme riesit pri obrovskych prietokoch vzduchu, ktore vznikaju pri specialnych konfiguraciach vo vysokych otackach, kedy je poziadavok vzduchu za jednotku casu vyssi ako co dokaze turbo cez "mensie" sanie pretlacit, ale u drvivej vacsiny upravenych softwarov (bez specialnych poziadavok na priebeh krutiaceho momentu - co sice Stingray spomina ale malokto to precita medzi riadkami) je to zbytocne (vid. TDIPowerov graf) a to uz nehovorim o seriovom ALH motore

TDI tech: suhlas, presne ako hovoris... toto mozeme riesit pri obrovskych prietokoch vzduchu, ktore vznikaju pri specialnych konfiguraciach vo vysokych otackach, kedy je poziadavok vzduchu za jednotku casu vyssi ako co dokaze turbo cez "mensie" sanie pretlacit, ale u drvivej vacsiny upravenych softwarov (bez specialnych poziadavok na priebeh krutiaceho momentu - co sice Stingray spomina ale malokto to precita medzi riadkami) je to zbytocne (vid. TDIPowerov graf) a to uz nehovorim o seriovom ALH motore
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Mě to přijde jako by se tu řešil škodováckej OHV a sice dilema mezi rovnym sánim (krátký-okruhy) a sánim přes hlavu (dlouhý-rally). Kdyby to bylo tak jednoduchý tak by VW na všechny motory hned osadilo SDI sání a měli by hned náskok před konkurencí... myslim, že by se nebránili, navíc by stačilo vyrábět jenom jedno sání.
Řešit dýlku kanálů u přeplňovanýho dieselovýho motoru s přímym vstřikem se mi zdá zbytečný. Řešit tvar a objem komory ANO, a pak taky tu část mezi komorou a kanálama (nějakou pěknou trumpetku).

OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm