skladovatelnost nafty

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

skladovatelnost nafty

Příspěvek od 1pavel »

Nevíte jak dlouho se dá skladovat nafta s těma biosložkama ?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

DOKUD JI NENAJDE NĚKDO JINÝ TO PAK ZMIZÝ HNED (LOL) (LOL) (LOL)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Ladas píše:DOKUD JI NENAJDE NĚKDO JINÝ TO PAK ZMIZÝ HNED (LOL) (LOL) (LOL)
Neboj mám ji dobře uloženou , ale asi na rok ježdění . :roll:
dyk
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Registrován: 10 led 2008, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: teplice

Příspěvek od dyk »

JESTLI JI MAS CISTOU BEZ PRISAD A DO ROKA JI VYJEDES TAK NEVIDIM ZADNY PROBLEM ;)
GOLF IV 19TDI 81KW 6KVALT
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

dyk píše:JESTLI JI MAS CISTOU BEZ PRISAD A DO ROKA JI VYJEDES TAK NEVIDIM ZADNY PROBLEM ;)
Právě už je s těma bio srač...ma .
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

prý se časem separujou nevím co je na tom pravdy vyjedu max 300 za měsíc a mám čerstvou...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
dyk
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Registrován: 10 led 2008, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: teplice

Příspěvek od dyk »

JESTLI CHCES ZEPTAM SE TI ZITRA KAMOSE JAK JE TO S TEMA SLOZKAMA V NAFTE A JEJI SKLADOVATELNOST.PRACUJE S NI.
GOLF IV 19TDI 81KW 6KVALT
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Když to je vem vše a hned jinak zejtra není . Právě jsem slyšel ,že se bio oddělí , ale známej mě řiká ,že to stačí znova dobře rozmíchat . Dřív si vozil bionaftu ve větším a tam je bia podstatně víc .
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ted údajně 2%
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

V bionaftě přibližně 30%
drozd
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 28 led 2008, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od drozd »

dyk
Přispěvovatel
Příspěvky: 432
Registrován: 10 led 2008, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: teplice

Příspěvek od dyk »

SKLADNOST 6 MESICU S TEMA SRA..AMA JAK PISES :o
GOLF IV 19TDI 81KW 6KVALT
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

vyjma tech bioslozek se zeptej She*lu nebo nasi armady - oba s tim maji jiste bohate zkusenosti (noteeth) (LOL) (noteeth) (LOL) (noteeth) (LOL) (offtopic) (hm) (wallbash)
Uživatelský avatar
Dejvi99
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 10 lis 2007, 09:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dejvi99 »

(rofl)
Nikola
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 01 čer 2009, 21:23
Odpovědi: 0

Odpověď - skladovatelnost nafty

Příspěvek od Nikola »

Dobu skladování nelze stanovit jen na základě fyzikálně-chemických změn, ale je třeba zvažovat i další hlediska. Pokud je skladována letní nafta (druh B), může být spotřebována jedině v letním období, protože při teplotách pod 0 °C ztrácí provozní schopnost, naproti tomu zimní druh (F) lze použít celoročně, přechodový druh (D) v létě a v jarních a podzimních přechodných obdobích. Další hledisko je, bude-li dnes vyrobená nafta za delší dobu splňovat požadavky budoucí normy. Již dnes známým omezením bude obsah síry, který nyní může být až 50 mg/kg, ale od 1. 1. 2009 se bude smět používat pouze nafta s obsahem síry nejvíce 10 mg/kg. Protože se chystají další změny evropských norem pro automobilivá paliva, může dojít v krátké době i k dalším omezením, např. se má snížit limit pro polyaromatické uhlovodíky.
Pokud jde o fyzikálně-chemickké změny dnes vyrobené nafty v průběhu delšího skladování, velmi záleží na tom, aby sudy před plněním byly naprosto suché, tj. aby v nich nebyly ani stopy vody, a také na tom, jsou-li to sudy lehké ocelové nebo pozinkované. Do pozinkovaných nesmí přijít nafta obsahující methylestery mastných kyselin (směsná nafta nebo bionafta). Velmi významné pro skladovatelnost v sudech je, jestli mají zátku a těsnění, které zaručí hermeticky těsné uzavření. Pokud ano, pak žádné fyzikální změny (v tom smyslu, že by se něco ztrácelo) neprobíhají. Mohou ale probíhat změny chemické, na konci kterých vzniknou v naftě kaly. Jsou to nerozpustné látky organického charakteru, velmi komplikovaného chemického složení, vytvářející sediment. Ten je třeba před použitím odstranit, aby neucpával palivový filtr. Chemické změny lze zpomalit stabilizací nafty, což se provádí přidáním přísady.
Při skladování za výše naznačených příznivých podmínek by nemělo dojít k žádným změnám ani za několik málo let. V praxi jsem se setkal s případem, že byla nafta skladovaná ve sklepě a po oddělení vzniklých kalů byla spotřebována ještě po asi dvaceti letech. Za nepříznivých podmínek skladování v netěsných sudech, které nebyly suché, se mohou objevit rez a kaly už velmi brzy.
Je zřejmé, že v dnešní době probíhající ekologizace ve všech oblastech bude doba skladování omezena především morálním zastaráním produktu. Proto ani v případech povinného skladování pohotovostních zásob se nelze při stanovení intervalu jejich obměny řídit jen podle změn fyzikálně-chemických vlastností, ale musí být přihlíženo i k budoucím požadavkům na kvalitu. Citováno: Vladimír Matějovský - petrol.cz
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“