Klimačka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Klimačka

Příspěvek od tukydydes »

Zdravím, vyskytl se mi problém ohledně klimatizace na Škodě Oktopus 1,9 TDI 81Kw, r.v. 2000, AHF, natočíno 230.000km. Jsem prvním majitelem auta a klimatizaci jsem moc nevyužíval (spíše jen tak svátečně). Asi po pěti letech začala klesat výkonnost chlazení, další roky jsem jí používal jenom v těch největších pařákách (to to ještě nějak chladilo), ale ten to rok když jsem jí po zimě zapnul tak nechladila vůbec, tak jsem zajel na výměnu chladiva. Výměna proběhla v pořádku, nahustili tam 750g chladiva, potřebný tlak, mazivo a fosforeskující kapalinu. Klimatizace začala opět fungovat na 100%. Měl jsem jí puštěnou asi 1-2h a potom z nenadání začalo jako by něco hučet a vybrovat do kabiny, je to ale pouze slyšet ve vnitř, v prostoru motoru nic slyšet neni. Koukal jsem na ventilátory zda nemají vůli, ale na ty to moc nevypadá to bych slyšel kdyby vybrovali. Někde jsem slyšel, že by to mohlo dělat zamrzání chladiva ale to se mi moc nezdá, nebo úbytek chladiva to se mi taky moc nezdá, testovaní těsnosti okruhu bylo v pořádku. Jedině jestli to neni ložisko na klimakompresoru nebo někde povolená matka na řemenici. Jinak to hučení a vybrování dělá pouze při zapnutý klimačce a dělá to jak v malých tak velkých otáčkách motoru, v rúzných časových intervalech, např. minutu to hučí a vybruje a potom 30 sekund nic a potom zase, je to různý. Ještě mě napadlo jestli ty ventilátoru nemají náhodou dva režimy otáček, že při těhlech pařákách se třeba nespínají na větší otáčky a potom by to vybrovalo. Nevíte čím by to mohlo být ?
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

sam si si aj odpovedal a spravne. Budu to ventilatory. Maju 2 rychlostne stupne.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Teď jsem se ještě koukal na ty ventilátory ten menčí když za něj vemu tak trochu vůle tam je, ale chtělo by to nějak vyzkoušet myslíte že bych mohl vždycky jeden na chvilku odpojit abych to zjistil, aby se to nějak nepřehřívalo. Nebo mám radši vyměnit oba a jak je to s případnou demontáží a montáží (neni tam nějakej háček, třeba že se musí rozebrat celej chladič). Předpokládám že větší ventilátor má v průměru 345mm a menčí 290mm (nebo nevíte někdo podle ETKY jaký to má výrobní čísla). A ještě jedna věc jakou značku mám koupit- VIKA, TOPRAN nebo SIEMENS. Nebo jestli by jste někdo něco nabídl za slušný peníz byl bych rád, ale chci pouze nový věci a né made in POLAND 8)
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Registrován: 05 pro 2008, 19:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roman 101 »

tukydydes píše:Teď jsem se ještě koukal na ty ventilátory ten menčí když za něj vemu tak trochu vůle tam je, ale chtělo by to nějak vyzkoušet myslíte že bych mohl vždycky jeden na chvilku odpojit abych to zjistil, aby se to nějak nepřehřívalo. Nebo mám radši vyměnit oba a jak je to s případnou demontáží a montáží (neni tam nějakej háček, třeba že se musí rozebrat celej chladič). Předpokládám že větší ventilátor má v průměru 345mm a menčí 290mm (nebo nevíte někdo podle ETKY jaký to má výrobní čísla). A ještě jedna věc jakou značku mám koupit- VIKA, TOPRAN nebo SIEMENS. Nebo jestli by jste někdo něco nabídl za slušný peníz byl bych rád, ale chci pouze nový věci a né made in POLAND 8)
vika je čína brljsem simens a spokojenost čína trochu hází a nebude to o moc lepší
mysak01
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 27 led 2009, 09:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 12, Vrchlabi, Trutnov

Příspěvek od mysak01 »

zdravim, mam uplne stejnej problem s klimou na golfuIV...
jak se to nakonec vyresilo?
ja sem vymenil i kompresor, a nic se nezmenilo, porad to huci a piska, a ale jen uvnitr, a kdyz stojim nad motorem, tak neni slyset nic... :-(
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

Tak přesně tento problém postihl i mně. Klima fachala, a preventivně jsem dal letos před dovolenou auto k prohlídce chlazení před dovolenou. Závada nezjištěna. Prevetivně dopuštěno malinko chladící médium. Při prvních vyšších teplotách se tento problém vyskytl po najetí do kolony. Tyto nepravidelné zvuky se objevují pouze při popojíždění v koloně, nebo stání na křižovatce. Nikdy ne při za jízdy. Zastavil jsem otevřel kapotu, a zjišťoval odkud se vanou ty nepravidelné zvuky. Nakonec jsem vypnul motor a nechal zapnutou klimu. Ventilátory na chladiči malý i velký oba stáli a zvuk byl slyšet dále ( asi minutu ) z pravého předního rohu < pohled od řidiče> .
Nevím , zda to je náhoda že po dotlakování systému odešel zrovna ventilátor ???, To tam je ještě nějaký další ventilátor na klimatizaci ??? Krom toho co je na chladiči motoru.
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

Ještě se zeptám , zda se dá svépomocně malinko odpustit z obvodu trochu chladícího média, podobně jako vzduch z kola ???
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
Roman 101
Aktivista
Příspěvky: 1541
Registrován: 05 pro 2008, 19:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roman 101 »

dada211 píše:Ještě se zeptám , zda se dá svépomocně malinko odpustit z obvodu trochu chladícího média, podobně jako vzduch z kola ???
dá přes ventil ale vem si rukavici a tenkej šroubovák ale kčemu to chceš odpouštět to nechápu
Naposledy upravil(a) Roman 101 dne 03 srp 2009, 19:03, celkem upraveno 1 x.
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

nabyl jsem dojmu, zda tyhle zvuky přeci jenom nejsou od vyššího tlaku chladiva. Stalo se to po doplnění chladiva, předtím to nedělalo....
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
Domanický Jozef
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 17 črc 2008, 16:43
Odpovědi: 0

Klíma.

Příspěvek od Domanický Jozef »

Riešite tu veci,ktorým sa čudujem.(odpúšťanie chladiva atd.)Veď úplne prvé,čo treba urobiť,treba zmerať tlaky v okruhu.Hlavne na tlačnej strane.Postupne,ako bude stúpať,treba kontrolovať postupné spínanie ventilátorov a nakoniec treba skontrolovať,či je funkčná vysokotlaká ochrana(či vypne kompresor).Podľa toho,čo si písal,si myslím že je to naozaj preplnené.
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

to Domazlický
No zpozoroval jsem jev , který jsem nikdy předtím nezaznamenal. Jde o časté zapínání kompresoru , odvozuji to že při zapnutí a vypnutí dojde při běhu na volnoběh na zakolísání otáček a to se poslední dobou děje poměrně často někdy i dvakrát do minuty .... to by pak znamenalo tu Vámi zmiňovanou ochranu.
Abych pravdu řekl , tak o klimatizaci nevím zhola nic a v příručce " jak na to " nic o klimatizaci nic není. Každopádně děkuji za cennou informaci , zapadá to do sebe jak ozubené soukolí. :o :o
V pátek to nechám odpustit a dám vědět .
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

Tak jsem to měl u servismana a ten odhalil jako závadu nefungující velký ventilátor na chladiči. Ten malý to nestačil uchladit, a šlo teplé médium zpět do okruhu, a proto ty zvuky jen při stání v koloně a nebo na parkovišti..... :? Při jízdě se zvuky vůbec neobjevovaly. Teď jenom ještě najít kde je termospínač ?
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
mike_1979
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 31 pro 2008, 12:34
Odpovědi: 0
Bydliště: F-M

Příspěvek od mike_1979 »

dada211 píše:nabyl jsem dojmu, zda tyhle zvuky přeci jenom nejsou od vyššího tlaku chladiva. Stalo se to po doplnění chladiva, předtím to nedělalo....
:-D Při vyplé klimě je tlak chladiva pořád stejný, závisí na teplotě okolí. Nezávisí to na množství toho chladiva uvnitř a při zaplé klimě tlak závisí na řízení kompresoru.
dada211
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 18 čer 2009, 06:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Mělník

Příspěvek od dada211 »

Ahoj nevíte náhodou, jak mají pracovat oba ventilátory, ve vztahu ke klimatizaci ????? Jde mi o to , že když zapnu klimatizaci , tak naběhne jen malý ventilátor. Ten veliký stojí , někde jsem se dočetl tady na fóru, že by po zapnutí klimatizace měli naběhnout oba dva. Zkoušel jsem tedy rozpojit čidlo na chladiči, a větrák se roztočil, jenže tenhle signál je od teploty chladící kapaliny, předpokládám , že signál k zapnutí velkého ventilátoru jde od jednotky dochlazování < dle jiného příspěvku na tomto fóru, by mělo být někde u expanzní nádobky > by měl jít do relé , které je umístěno pod baterií tzv. dochlazovací relé ........ pochopil jsem to dobře ????
Škoda Octavie 1.9TDI 66 kW r.v 2004 A-4
mysak01
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 27 led 2009, 09:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 12, Vrchlabi, Trutnov

Příspěvek od mysak01 »

zdravim, muze to to delat spatna jednotka vetraku, tj ta pod baterkou..
vymen ji, a pak by to melo fungovat...
a ktem zvukum a vypinani klimy:
u me to byl spatnej expanzni ventyl , coz je to nejuzzsi misto v cele klime.
stacilo vymenit a je ticho a vse funguje jak ma ;-)
Golf IV,2000, 1.9TDI ALH 66kW, automat, S 764
Octavia, 2001, 1.9TDI ALH 66kW, automat, S 764, EGR off
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“