Pánové ATIS a někteří další.
Docela mě překvapuje, že nevíte, jak funguje žhavení u motorů s přímým vstřikováním nafty - to se tu přemílalo snad tisíckrát.
Pokud jsi měřil žhavení při teplotě vody +36°C, nemohl jsi celkem logicky naměřit nic jiného než NIC, protože žhavení nefunguje. U motorů koncernu VW s přímým vstřikem paliva (tedy i u motoru AFN) totiž žhavení funguje POUZE v případě, že teplota chladicí kapaliny v motoru je nižší než +10°C (některé motory mají dokonce mapy posunuté až na teplotu nižší než +5°C). Takže je-li teplota motoru vyšší než tato teplota, žhavení nefunguje a dá se s nadsázkou říci, že celý systém žhavení s sebou vozíme tak trochu zbytečně

.
Jakmile otočíš klíčkem, kontrolka žhavení pouze problikne - tím dává řidiči najevo, že je funkční (že neprasklo vlákno v kontrolce) a že řídicí jednotka motoru prostřednictvím relé 109 je pod proudem a tudíž komunikuje a motor lze spustit. Jakmile teplota motoru je nižší než +10°C (resp. +5°C), kontrolka žhavení již při zapnutí klíčku svítí déle, protože systém žhaví. Se startem bychom měli počkat do okamžiku, kdy kontrolka zhasne. Čím je nižší teplota motoru, tím déle žhavení probíhá.
Po úspěšném nastartování motoru probíhá ještě tzv. dožhavení. Žhavicí svíčky ještě nějakou dobu žhaví za chodu motoru (maximální čas dožhavení je tři minuty - podle teploty motoru). Dožhavení se vypíná buď po této době nebo po překročení otáček motoru 2500 rpm. Dožhavení není signalizováno kontrolkou, probíhá samočinně a bez vědomí řidiče !!!
Pokud chceš otestovat žhavení, musíš odpojit snímač teploty chladicí kapaliny G70. V paměti závad ŘJ motoru se objeví chyba, kterou lze VAGem samozřejmě potom smazat (nebo se po 50 startech smaže sama). Řídicí jednotka převezme náhradní údaj o teplotě, který u motoru AFN přebírá ze snímače teploty nafty, prodlouží dobu vstřiku a předvstřik. Žhavení je nastaveno na stav nouze, čili probíhá nejdelší možnou dobu (kontrolka svítí déle než 10 sekund).
Budeš-li měřit proud do žhavicích svíček, počítej s odběrem kolem 10-12 Ampér na každou svíčku (podle její teploty), tedy ampérmetr by měl mít rozsah minimálně do 50 Ampér. Proto lepší než měření multimetrem je měření klešťovým přístrojem.
Luke píše:Napadla mě možná blbost, ale jelikož ty motory teď v létě nežhaví, tak žhavení nebude mít na to hádání vliv.
To rozhodně blbost není, je to tak. V letních měsících žhavení nefunguje z důvodů uvedených výše. Takže hledat problém ve žhavení je ztráta času.