Škoda Octavia 2.0 TDi 103 kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
striska
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03 kvě 2009, 08:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim, Praha
Kontaktovat uživatele:

Škoda Octavia 2.0 TDi 103 kw

Příspěvek od striska »

Zdravím Vás,

mám vůz Škoda Octavia 2.0 TDi, 103kw, r.v. 12/2004, koupeno 1/2006 jako předváděcí vozidlo s najetými 90km.

Nyní mám najeto 169 tis. km. Když pominu počáteční problémy jako špatná geometrie (pravděpodobně již z výroby), rádio se špatným signálem, stávkující tempomat a spotřeba oleje, tak jsem s autem velice spokojený a mimo výše uvedených s ním doposud nebyly žádné problémy (ťuk ťuk).

Nejsem žádný závodník, s autem jezdím normálně, občas ho pořádně protáhnu po dálnici. Tankuji zásadně u OMV, Shell a Agip, občas ještě přidávám aditiva - vyzkoušeno, že to smysl má, motor je tišší, má kultivovanější chod a dokonce nepatrně nižší spotřebu. Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám okolo 5ti litrů.
Nyní jsem však spozoroval fakt, který by mohl problémem být nebo by mohl nějaký způsobit.

1) pokud na to šlápnu již v nízkých otáčkách nebo podřadím a pořádně na to šlápnu, tak se mi zdá, že to netáhne jak by mělo a turbo divně syčí. Při normální jízdě a postupné akceleraci to jede normálně. Nejvíce je to vidět když na 2. rychlostní stupeň sešlápnu pedál na podlahu při rychlosti cca 15 - 20 km/h. Dříve se mi začly prokluzovat kola, což zachycovalo ASR nebo jak se to jmenuje. Nyní pouze začne syčet turbo a auto postupně zrychluje. Tah je to i tak slušný, ale není to jako předtím. Když sešlápnu plyn např. při vyšších otáčkách (cca 2500), tak se mi zdá vše v normě.
Myslím si, že by mohla být např. někde dirka v hadici nebo něco v tomto smyslu, ale přeci jen jsem se chtěl zeptat, jestli s tím nemáte někdo zkušenost. Např. na maximální rychlost to vliv nemá. Co poradíte?

2) při stání a zapnutém motoru citím vibrace - pravděpodobně se jedná o "setrvák". Toto je již delší dobu a stav je stále stejný. Je lepší ho nechat vyměnit, nebo to vozu nevadí?

3) Na 5. a 6. převodový stupeň v rozmezí otáček 1900 - 2000 jsou takové zvláštní vibrace. Mě osobně to vůbec nevadí, ale nevíte čím by to mohlo být?

4) Na jakýkoli převodový stupeň v rozmezí otáček 1900 - 2500 auto někdy škubne, je to opravdu jen zřídka. Již jsem četl pár příspěvku ve fóru, ale nikde jsem se nedočetl, co by to mohlo dělat. Mě to nevadí, jen mám obavy, aby auto někde necuklo naposled.

5) Od zadních dveří se ozývá hukot větru, jako by tam nebyla guma. Někde jsem četl, že stačí podlepit vnější gumu okna - mě se to zdá jako nesmysl, nemáte s tím někdo zkušenost?

6) uvažuji o chipu od DP - na 125 kw - má to smysl ve 169tis? Bojím se mobility a životnosti, doposud mě auto nikde nenechalo.

Děkuji Vám za Vaše reakce.
Naposledy upravil(a) striska dne 14 zář 2009, 23:01, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

1) mohla by to dat díra v hadici nebo třeba blbě nasazenej bajonet, špatně zacvaklej, sundal bych kryt pod motorem a prohlídl to, nevím jak a kde to servisuješ, ale mrknul bych i na vzducháč
2) 3) mohlo by to být setrvákem, zvlášť pokud to má projevy jak popisuješ, k tomu bodu 3 by to mohl být navíc vnitřní kloub poloosy
4)cuknutí může způsobovat hodně věcí, cukne jednou nebo zacuká?
5)známýmu to dělá něco podobnýho a fučí mu to okolo toho malýho okýnka v zadních dveřích, má sedana, zatím jsme to teda neřešili
6) čip určitě, kilometry nejsou problém, není to problém ani kvůli záruce mobility, víc ti poví v Dieselpoweru
striska
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03 kvě 2009, 08:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od striska »

Huml: díky moc za radu. Mám ten setrvák vyměnit? Je to poměrně nákladná záležitost, nebo to nevadí?

4) jen to cukne - jakoby vynechal motor nebo něco přeskočilo..ale je to otázka setin, normální člověk si toho snad ani nevšimne, já jsem na tohle úchyl, všimnu si každý prkotiny

5) přesně tam:-) Prý to dělá ta guma, co drží okno a že to stačí podlepit. Ale moc tomu nevěřím, proto se ptám tady.
striska
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03 kvě 2009, 08:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od striska »

Ještě jedna věc, při prudké akceleraci je za mnou docela slušný černý hulan, ale jak jsem tak koukal, tak to u většiny těchto motorů. Nebo je to rovněž nějaký problém?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

s tou výměnou je to těžký, pokud se to nezhoršuje tak to nemusí být tak akutní na výměnu, je to opravdu dost peněz, na druhou strnu taky záleží jak moc to vadí, s těma dvouhmotama je to těžký, lidi na to nadávaj a přitom si kjejímu brzkýmu konci napomáhaj samy, např. při stání z kopca lidi staví auto na kvalt, místo na ručku, tím ho jednostraně zatěžujou a unavujou ty pružiny v něm
k tomu cuknutí, je to těžký, možná by napověděl log udělanej za jízdy a k tomu okýnku, zatím jsme to neřešili, takže k opravě zatím nemám co říct, ale to sklo by mělo být součástí tý gumy, takže otázka je kde to podlepit
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

striska píše:Ještě jedna věc, při prudké akceleraci je za mnou docela slušný černý hulan, ale jak jsem tak koukal, tak to u většiny těchto motorů. Nebo je to rovněž nějaký problém?
no mohl by to být problém spojenej s bodem 1
striska
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03 kvě 2009, 08:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od striska »

Vy jste přímo z rfauto.cz? Chomutov je docela daleko, dá se úprava řídící jednotky včetně měření provést u Vás?
striska
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03 kvě 2009, 08:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od striska »

Huml píše:k tomu okýnku, zatím jsme to neřešili, takže k opravě zatím nemám co říct, ale to sklo by mělo být součástí tý gumy, takže otázka je kde to podlepit
V týdnu mi budou dělat brzdy, vzpoměl jsem si, že mi to říkal právě mechanik, co dělá v autor. servisu Škoda, tak se zeptám a dám vědět.

Huml píše:s tou výměnou je to těžký, pokud se to nezhoršuje tak to nemusí být tak akutní na výměnu
Ptám se v souvislosti s tím čipem, aby to neudělalo problém další.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

čip by asi nebyl problém, změření výkonu u nás možný není, nemáme brzdu, takže asi jen v Chomutově
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“