
Uz ma v tym chaus, prosim porad te
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Fazer
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 22 led 2007, 12:25
- Bydliště: Vážany nad Litavou
Odpovědi: 0
Ahoj,taky v tom mám chaos.Do své O1 leju olej VW505 00,měním po cca.13000km a neřeším to,ale dneska jsem se v tom začal šťourat a mám z toho hlavu jako pátrací balón.Mám před sebou olej se specifikací API SM/CF - podle toho CF je to olej který neni vhodný pro auta s přímým vstřikem,ale zároveň má normu VW505 00.Tak fakt nevím. 

Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Ako si prišiel na myšlienku, že špecifikácia API CF nie je vhodná pre priamy vstrek?
Ak máš naozaj predpísanú normu 505 00 a daný olej túto normu splňuje, niet čo riešiť. Norma API S.../C... Ťa vôbec nemusí zaujímať. Môžeš použiť aj olej s normou vw 507 00, ale je to zbytočne "drahý špás", lebo tento motor nedokáže využiť vlastnosti "oleja nadopovaného" aditívami. Radšej sa zameraj na výber nejakej "slušnej" značky oleja, pričom slušný olej vôbec nemusí byť aj drahý olej. Osobne používam do motora AHF toto
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... aif-10w-40
alebo (ak mením pred zimou a chcem byť detailista)
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... tech-5w-40
a NO PROBLEM.
Výmena oleja po 13 000km, je určite vporiadku, hlavne pri častejších jazdách v meste. Mnoho zaujímavých a odborníkom na oleje napísaných informácií informácií nájdeš tu
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare
Ak máš naozaj predpísanú normu 505 00 a daný olej túto normu splňuje, niet čo riešiť. Norma API S.../C... Ťa vôbec nemusí zaujímať. Môžeš použiť aj olej s normou vw 507 00, ale je to zbytočne "drahý špás", lebo tento motor nedokáže využiť vlastnosti "oleja nadopovaného" aditívami. Radšej sa zameraj na výber nejakej "slušnej" značky oleja, pričom slušný olej vôbec nemusí byť aj drahý olej. Osobne používam do motora AHF toto
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... aif-10w-40
alebo (ak mením pred zimou a chcem byť detailista)
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... tech-5w-40
a NO PROBLEM.
Výmena oleja po 13 000km, je určite vporiadku, hlavne pri častejších jazdách v meste. Mnoho zaujímavých a odborníkom na oleje napísaných informácií informácií nájdeš tu
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare
- Fazer
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 22 led 2007, 12:25
- Bydliště: Vážany nad Litavou
Odpovědi: 0
JJ.taky jsem to vždycky tak děla. Do o1 VW 505.00 10W-40 a na zimu 5W-40 a nic jsem neřešil a nikdy žádný problém.Olej používám jen Liqui-Moly.Jen mě to trošku zamotalo hlavu.Už nic neřeším a jen jezdím.Tady je odkaz na ty specifikace co mě zamotaly hlavu:http://oleje.cz/index.php?page=mot_poro ... dobe_vykon
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Samotná špecifikácia bez uvedomenia si súvislostí môže "hlavu zamotať", ale na "odmotanie hlavy" je v tom istom článku napísané toto :Fazer píše:JJ.taky jsem to vždycky tak děla. Do o1 VW 505.00 10W-40 a na zimu 5W-40 a nic jsem neřešil a nikdy žádný problém.Olej používám jen Liqui-Moly.Jen mě to trošku zamotalo hlavu.Už nic neřeším a jen jezdím.Tady je odkaz na ty specifikace co mě zamotaly hlavu:http://oleje.cz/index.php?page=mot_poro ... dobe_vykon
Klasifikace API odráží vývoj automobilových olejů na americkém kontinentu, proto u vyšších tříd plně nevyhovuje podmínkám pro evropské motory (americké a evropské motory jsou konstrukčně, objemově a výkonově odlišné, což se projevuje - mimo jiné - v odlišných nárocích na obsah přísad tvořících při spalování popel).
Na tej istej strane je uvedená pre nás podstatná vec :
Firemní normy výrobců automobilů a motorů
Mnoho výrobců automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.). V kategorii osobních automobilů jsou nejčastěji uváděny normy VW/AUDI, BMW a PORSCHE, v kategorii užitkových automobilů pak normy MERCEDES BENZ (MB), MAN a VOLVO.
Toš tak
Prajem Ti veľa šťastných a bezporuchových kilometrov
- Anas
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: 19 zář 2007, 12:16
- Bydliště: Dubai & Jihlava
Odpovědi: 0
Tak pred par dni jsem olej vymenil, jen jsem mel mensi problem, nikdo nemel ten zvlasni klic na co se pouziva na vymenu filtru (ta co vypada jako miska)
a jinym zpusobem to neslo. kde bych ten klic zehnal v CR? a co se mu vlastne rika?
Na konci jsem ho vymenil ve Skoda sevrice, braly zato dost penez ale hlavne ze mam novy olej a filter.
Jak menim olej mam pocit ze auto lepsi tahne, ale ten to krad mel jsem pocit ze motor ma jemnejsi hlas, jeto mozne nebo se mi to zda?
Diky vsem, bylo to opravdu zajimave.

Na konci jsem ho vymenil ve Skoda sevrice, braly zato dost penez ale hlavne ze mam novy olej a filter.
Jak menim olej mam pocit ze auto lepsi tahne, ale ten to krad mel jsem pocit ze motor ma jemnejsi hlas, jeto mozne nebo se mi to zda?
Diky vsem, bylo to opravdu zajimave.
Skoda Octavia 4x4 1.9 TDI, 66KW, rv. 2002
Motor AGR
Dubai, U.A.E
Motor AGR
Dubai, U.A.E
- Anas
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: 19 zář 2007, 12:16
- Bydliště: Dubai & Jihlava
Odpovědi: 0
Marek77 : Auto je vyrobene pro Chrvacko a podporuje jen EU2 tak proto v CR uz ji neuvidis a misto toho se daval motor ALH asi. vym ze jsou auto s motorem AGR a podporujou EU3 ale nekde jsem cetl ze v autech 4x4 AGR jsou jen na EU2. to mi taky udelal zmatek kdys jsem auto koupil kdys jsem se myslel ze se ho pak vezmu do CR. a taky ten problem jsem resil dlouho, jak s TUV, tak s Skoda auto (pres mail) i tady na forum. je v tym neco nejasne.
Na strance Liqui-Moly jak jsem vybral moje auto podle modelu a vykon motoru, tak uhadnoul ze mam motor AGR.
karel4 : To by jsi se divil, tady se meni olej co 3000-5000 Km, nechapu proc, ze zacatku jsem se myslel ze Japonske auta maji interval kratky. ale vydesilo me na strance Liqui Moly a Shell ze kdys jsem hledal olej pro Mazada 3, ukazalo interval 20000 Km. Bezni olej tady se dava 20W40 a meni se co 3000 nebo 5000, napriklad BP Visco 2000 nebo 3000 ktery jsem pouzival ja do Honda Civic.
Rikaji ze olej nevydrzi v horku moc. neco podobneho jsem cetl na americky forum kdys se nekdo ptal o olej do Honda Oddesy druhy mu odpovedel, ze jen lenosi davaji hnusny olej sythatic, ze radeji mineral a co 3000 (nevim jestli ma pravdu)
Me presvedcil Marek77 ze mam se ridit normy a je to, jen ze zacatku jsem tu normu nevedel, ale pak jsem nasel v manualu ze je to VW 505.00, a podle toho jsem koupil olej. nektere olej tady nepisou VW normy jako treba Shell (plni se v Omanu) nebo BP (plni se tady).
Na strance Liqui-Moly jak jsem vybral moje auto podle modelu a vykon motoru, tak uhadnoul ze mam motor AGR.
karel4 : To by jsi se divil, tady se meni olej co 3000-5000 Km, nechapu proc, ze zacatku jsem se myslel ze Japonske auta maji interval kratky. ale vydesilo me na strance Liqui Moly a Shell ze kdys jsem hledal olej pro Mazada 3, ukazalo interval 20000 Km. Bezni olej tady se dava 20W40 a meni se co 3000 nebo 5000, napriklad BP Visco 2000 nebo 3000 ktery jsem pouzival ja do Honda Civic.
Rikaji ze olej nevydrzi v horku moc. neco podobneho jsem cetl na americky forum kdys se nekdo ptal o olej do Honda Oddesy druhy mu odpovedel, ze jen lenosi davaji hnusny olej sythatic, ze radeji mineral a co 3000 (nevim jestli ma pravdu)
Me presvedcil Marek77 ze mam se ridit normy a je to, jen ze zacatku jsem tu normu nevedel, ale pak jsem nasel v manualu ze je to VW 505.00, a podle toho jsem koupil olej. nektere olej tady nepisou VW normy jako treba Shell (plni se v Omanu) nebo BP (plni se tady).
Skoda Octavia 4x4 1.9 TDI, 66KW, rv. 2002
Motor AGR
Dubai, U.A.E
Motor AGR
Dubai, U.A.E