Svorka DF Alternátoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Svorka DF Alternátoru

Příspěvek od dury2 »

Ve VAGu mám chybu svorka DF Alternátoru. Kde to najdu? K alternátoru mi vede jeden tlustý silový plus a potom svorkovnice se dvěma slabími. Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tak to slabé bude asi ono, ten snímač snímá vytížení alternátoru pro přihřívání chladící kapaliny. Když je dostatek proudu, zapne to všechny tři vyhřívací svíčky, pokud je ho míň tak jen dvě atd. Je to ochrana před nedobíjením akumulátoru.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Re: Svorka DF Alternátoru

Příspěvek od MAX »

dury2 píše: Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
Nemůže se ti kontrolka rozsvítit když si ji z alternátoru odpojil. Ten konektor s modrým a červeným kablíkem. Modrý – kontrolka dobíjení. Červený – DF vede do ŘJ motoru a jak píše Matrix jen sleduje vytíženost alternátoru.
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

A jak tedy pozná ŘJ že alternátor nedobíjí? Ze silového plusu?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

Myslím že to ŘJ nezajímá nebo z vytížení
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Tedy jinak, který kabel vede na signál ke kontrolce dobíjení?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

MAX píše, že modrý. (pár príspevkov vyššie)
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

To jsem četl, tak jak je teda možné, že když odpojím za chodu motoru svorkovnici s konektorem, ve které je i ten modrý, tak se mi na budíkách nerozsvítí " dobíjení " ? O to mi šlo ? Jinak před startem normálně svítí, po nastartovánání zhasne! Když sundám řemen a vyřadím alternátor, tak svítí, že nedobíjí (wallbash)
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Tak pro tvoji informaci: U od dob co mamatuji ( to jeste nedelali ani Diesly), je ta kontrolka ukostrena pres ten altik a pokud dobiji, odpoji se ten modry od kostry.
Pauli23
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30 srp 2012, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Pauli23 »

Ahoj,
psalo mi to stejnou závadu viz. výše + několik dalších o tom, že ECU nekomunikuje. Díky za popis, přikládám foto. Upadlé drátky na svorkovnici na držáku který je na převodovce.

17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Obrázek
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

bokaco píše:Tak pro tvoji informaci: U od dob co mamatuji ( to jeste nedelali ani Diesly), je ta kontrolka ukostrena pres ten altik a pokud dobiji, odpoji se ten modry od kostry.
To pamatuješ opravdu hodně, ovšem pleteš se, a to dost zásadně.

Při zapnutém klíčku jde do kontrolky plus ze spínací skříňky. Druhý drát kontrolku ukostřuje přes altík - až potud fajn.
Ovšem po nastartování se altík roztočí a na modrém drátu (označeném D+) se objeví napětí. Tudíž na obou koncích vlákna kontrolky je stejně velké plusové napětí, tedy rozdíl potenciálů nulový, a proto kontrolka nesvítí.

Po odpojení drátu D+ od točícího se altíku musí kontrolka svítit. Pokud nesvítí, je něco podivného ve státě dánském.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

neni to tak, pokud je drat ke kontrolce prerusen tak kontrolka nesviti a navic altik ani nedobiji pokud se nepresahne 3000ot. nebot prez ten drat se zaroven altik i nabudi.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže jemu po zapnutí klíčku kontrolka svítí !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

odovidal jsem na tvuj prizpevek . po odpojeni konektoru od tociciho se altiku kontrolka sviti nebude
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

tuner píše:odovidal jsem na tvuj prizpevek . po odpojeni konektoru od tociciho se altiku kontrolka sviti nebude
má pravdu předseda.Jinak ten altík dokáže sám sebe nabudit ale musíš přesáhnout ty tři tis.ot.pak už dobíjí normálně i při volnoběhu i při odpojeném konektoru.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“