Svorka DF Alternátoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Svorka DF Alternátoru
Ve VAGu mám chybu svorka DF Alternátoru. Kde to najdu? K alternátoru mi vede jeden tlustý silový plus a potom svorkovnice se dvěma slabími. Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Tak to slabé bude asi ono, ten snímač snímá vytížení alternátoru pro přihřívání chladící kapaliny. Když je dostatek proudu, zapne to všechny tři vyhřívací svíčky, pokud je ho míň tak jen dvě atd. Je to ochrana před nedobíjením akumulátoru.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Re: Svorka DF Alternátoru
Nemůže se ti kontrolka rozsvítit když si ji z alternátoru odpojil. Ten konektor s modrým a červeným kablíkem. Modrý – kontrolka dobíjení. Červený – DF vede do ŘJ motoru a jak píše Matrix jen sleduje vytíženost alternátoru.dury2 píše: Když tu slabou svorku odpojím, tak podle mě alternátor funguje normálně dál, soudě podle toho, že se mi na přístrojovce nerozsvítí kontrolka dobíjení.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 208
- Registrován: 26 črc 2006, 09:35
- Bydliště: Praha 4
To jsem četl, tak jak je teda možné, že když odpojím za chodu motoru svorkovnici s konektorem, ve které je i ten modrý, tak se mi na budíkách nerozsvítí " dobíjení " ? O to mi šlo ? Jinak před startem normálně svítí, po nastartovánání zhasne! Když sundám řemen a vyřadím alternátor, tak svítí, že nedobíjí 

Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
To pamatuješ opravdu hodně, ovšem pleteš se, a to dost zásadně.bokaco píše:Tak pro tvoji informaci: U od dob co mamatuji ( to jeste nedelali ani Diesly), je ta kontrolka ukostrena pres ten altik a pokud dobiji, odpoji se ten modry od kostry.
Při zapnutém klíčku jde do kontrolky plus ze spínací skříňky. Druhý drát kontrolku ukostřuje přes altík - až potud fajn.
Ovšem po nastartování se altík roztočí a na modrém drátu (označeném D+) se objeví napětí. Tudíž na obou koncích vlákna kontrolky je stejně velké plusové napětí, tedy rozdíl potenciálů nulový, a proto kontrolka nesvítí.
Po odpojení drátu D+ od točícího se altíku musí kontrolka svítit. Pokud nesvítí, je něco podivného ve státě dánském.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)