specifikace 505.01 vs. 506.01

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fox
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 27 úno 2006, 08:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, Milovice

specifikace 505.01 vs. 506.01

Příspěvek od Fox »

Nazdar panove. Mam takove male dilema. Potrebuju koupit olej(menim vzdy po 15 tis. km) do Passata 1.9 TDI PD 74kW a nevim zda tam mam dat olej specifikace 505.01 nebo 506.01(na ten mam slusnou nabidku ceny). Doposud jsem mel tu 505.01 viskozita 5W-40 a ta 506.01 je myslim 0W-30. Jakej je mezi obema normami(505.01 a 506.01) rozdil? Mohu je zamenit?
Diky.
Uživatelský avatar
Germi
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Germi »

čau, 505.01 je olej pro normální interval do PD (15kkm/1rok) a 506.01 je novější norma a tyhle oleje jsou do PD a můžou se použít pro prodlouženej interval. (je to nad norma vlastně tý 505.01) takže použít můžeš klidně. A jestli je levnej zdroj tak Ti nic nebrání je zaměnit a měnit zas po 15kkm.


EDIT: Tady se už podobný případy řešili :)

http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... hlight=506

A počítej s tím, že možná nebudeš slyšet ani motor (noteeth)
(porovnání v praxi dolejc)
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... ticle=2134
Fox
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 27 úno 2006, 08:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha, Milovice

Příspěvek od Fox »

vycerpavajici :)
Jinak ten olej je tenhle http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7007913
Znate ho? Je kvalitni?
Uživatelský avatar
Germi
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: ČR

Příspěvek od Germi »

Asi bych to řekl takhle, nyní existují dobré oleje a lepší oleje. A tohle patří na špici BP. VW normu to splňuje, motor si pochutná, takže směle do toho ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ještě lepší by bylo použít olej splňující normu 507 00, jsou to oleje longlifeIII, 5W/30 a mimochodem, tyto oleje nahrazují jak 505.01, tak 506.01
kuba_lysa
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 kvě 2006, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od kuba_lysa »

Ten BP Visco 7000 Longlife II mám možnost sehnat já a je za necelých 400Kč litr. Budu ho dávat do své Octávky, kdybyste měl někdo zájem, tak bych ho mohl možná sehnat víc.
Škoda Octavia Combi 4x4 1.9TDi PD ATD 74kW / 240Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Germi píše:čau, 505.01 je olej pro normální interval do PD (15kkm/1rok) a 506.01 je novější norma a tyhle oleje jsou do PD a můžou se použít pro prodlouženej interval. (je to nad norma vlastně tý 505.01) takže použít můžeš klidně. A jestli je levnej zdroj tak Ti nic nebrání je zaměnit a měnit zas po 15kkm.
Obávám se, že nemáš tak úplně pravdu.

Olej dle VW 506 lze za olej dle VW 505 zaměnit pouze v případě, že motor je pro tento olej konstrukčně uzpůsoben. To se pozná pouze podle specifikace QG.

Pokud je motor technologicky vyroben pro specifikaci QG1 nebo QG2 (WIV), pak je jedno, jaký z těchto olejů se do něho použije.
Pokud by však motor byl vyroben podle specifikace QG0, olej VW 506 do něho použít nesmíš, protože hrozí jeho zadření na pístech.

Bloky motorů dle specifikace QG0 jsou obráběné technologií křížového honování, zatímco bloky pro QG1 či QG2 technologií honování kruhového. Olej VW 506 se na stěně válce obrobené křížovým honováním neudrží, steče dříve než jej stihne setřít pístní kroužek a motor se kousne.


Pozor na to, pár takových motorů jsem viděl !!!


Jako příklad uvádím vůz mého souseda - Fabia 2,0i 85kW. Přivezl si z Německa káru jako fík - elegance, klimatronik, 16' elektrony, prostě voňavka. V dobré víře do toho nalil Castrol LongLife II dle normy VW 503.00 / 506.01 a najel necelé 2000 km. Potom mu olej zalil vše, co mohl a komprese šla do háje. Vůle mezi pístem a stěnou byla přes milimetr.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“