rozdil v pohonu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

lubomt píše:
jojco píše:4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.

staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.

ak sa hovorim bludy tak ma opravte
4-motion s haldexom mali iba golfy,passaty nie. u passata je 4-motion staly pohon s premenlivym rozdelenim vykonu medzi napravy atd vsetko co dalej chlapci napisali
Pozor B6 ma uz HALDEX ! :D upustili od torsenu je to aj ekonomickejsie
GIV var asz 4mot upraveny
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Synchro jsem si koupil náhodou, ale že by byly nějaké problémy se zvykáním, to nee. Auto mnohem líp sedí v zatáčkách i na suchu, natož pak za mokra nebo na sněhu. Pokud někdo neumí s předohrabem, čtyřkolka nepomůže. Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
O1 předohrab s EDS se nerozjede tam, kde synchro je bez problémů (o Haldexu nebo Torsenu ani nemluvím)
G3 Variant synchro
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
(hm)... plnohodnotná čtyřkolka? :D :D :D bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják (noteeth)
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku :( ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet :)

Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný.... :D
GIV Variant TDi ???kW
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Slavkov píše:
bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
(hm)... plnohodnotná čtyřkolka? :D :D :D bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják (noteeth)
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku :( ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet :)

Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný.... :D
to je debata,samozřejmě že to neni offroad,ale na to že to nemá uzávěrky to vyjede dost ;) a s předokolkou se to nedá srovnávat,jak tady někdo píše že to je na ho... (rofl)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

Slavkov píše:
bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
(hm)... plnohodnotná čtyřkolka? :D :D :D bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják (noteeth)
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku :( ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet :)

Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný.... :D
kurna chlape nemíchej tady hrušky a jabka.. osobák samo nevyjede to co offroad, na to není ani stavěný.. je to o trochu něčem jným.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Chlapi já měl kdysi octu 1,8 20V a přesto, že to mělo Abs,EDS,ASr a já nevím co všechno, tak na zimu to bylo auto naprd. Teť už 5 let jezdím Passatem V6 syncro a řeknu vám jen tolik, že dvoukolu bych už nechtěl ani za darmo. Kdo nikdy nezkusil čtyřkolku nepochopí. I při cestě na hory tam kde jiní už dávno stojí a piglujou ze strany na stranu já jedu jak chlap a ještě pomáhám na laně táhat ostatní. Samozřejmě je to i o správném obutí.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Slavkov: má snad subaru uzávěrky? je otázka kolik ofroudů je má, určitě ne všichni. Záleží asi na definici, co je to 4kolka, protože někteří výrobci dávají odpojovače/volnoběžky do kol, to by teda taky nebyly opravdový 4kolky. Nebo u předohrabu by bylo poháněné jedno kolo=jednokolka ;) Podle mě, pokud je ať už automaticky nebo ručně zapojována druhá náprava, je to 4kolka. Co dál umí je jiná věc.
G3 Variant synchro
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

bobG3 píše:Slavkov: má snad subaru uzávěrky? je otázka kolik ofroudů je má, určitě ne všichni. Záleží asi na definici, co je to 4kolka, protože někteří výrobci dávají odpojovače/volnoběžky do kol, to by teda taky nebyly opravdový 4kolky. Nebo u předohrabu by bylo poháněné jedno kolo=jednokolka ;) Podle mě, pokud je ať už automaticky nebo ručně zapojována druhá náprava, je to 4kolka. Co dál umí je jiná věc.
Velmi výstižně vysvětleno. To je přesně i můj názor. Prostě ať už je jak chce zapínaná druhá náprava je to auto, které má poháněny obě nápravy. Má tudíž možnost ,,hrabat" čtyřma kolama. Jak a kdy s jakým účinkem to je už další kapitola.
grim
Přispěvovatel
Příspěvky: 779
Registrován: 19 bře 2006, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od grim »

lubomt píše:
jojco píše:4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.

staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.

ak sa hovorim bludy tak ma opravte
4-motion s haldexom mali iba golfy,passaty nie. u passata je 4-motion staly pohon s premenlivym rozdelenim vykonu medzi napravy atd vsetko co dalej chlapci napisali
tak.. donedávna jsem si myslel, že vím kam se dával jaký systém 4x4. no, teď má kolega 2,5tdi 4motion (3BG) - motor podél a má to haldex. zase novinka :).
losfazeros
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 03 zář 2009, 15:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od losfazeros »

torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...

u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...

takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci... (crazy)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...

u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...

takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci... (crazy)
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat :D
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...

a už to tady je 8)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Sigi
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 24 led 2006, 08:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Sigi »

Slavkov píše:
losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...

u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...

takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci... (crazy)
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat :D
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...

a už to tady je 8)
U Passatu Syncro to taky tak funguje. :) Říká se tomu EDS - Elektronická závěra diferenciálu (Elektonische-Differenzial-Sperre - EDS nebo také Electronic diferencial lock - EDL

Sigi
VW Passat Syncro 1,9 Tdi 81 kW - AFN, jednohmota Valeo, EGR + KAT off - auto je prodané

Mitsubishi Pajero 3,2 DiD
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Sigi píše:
Slavkov píše:
losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...

u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...

takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci... (crazy)
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat :D
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...

a už to tady je 8)
U Passatu Syncro to taky tak funguje. :) Říká se tomu EDS - Elektronická závěra diferenciálu (Elektonische-Differenzial-Sperre - EDS nebo také Electronic diferencial lock - EDL

Sigi

jo .Ja som mal len ABS v GIII a dal som tam z OI ABS/EDS. a fakci pekne mi pribrzdi kolo ktore sa toci ked druhe stoji..

ked som naposledy daval spojku ..a nieco sa nam nezdalo este na zdvyhaku som nastartoval a kedze som nemal koleso zalozene, kotuc drzal len na tej malej pridrznej srobke..koleso sa rozkrutilo , druhe stalo ..drb a uz kotuc stal no naboj sa tocil ..proste som zabudol ze uz mam EDS (LOL)
GIV var asz 4mot upraveny
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Však jsem již psal:
Slavkov píše: a už to tady je 8)
:D ... opravdoví znalci se ozvali 8)
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“