jojco píše:4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.
staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.
ak sa hovorim bludy tak ma opravte
4-motion s haldexom mali iba golfy,passaty nie. u passata je 4-motion staly pohon s premenlivym rozdelenim vykonu medzi napravy atd vsetko co dalej chlapci napisali
Pozor B6 ma uz HALDEX ! upustili od torsenu je to aj ekonomickejsie
Synchro jsem si koupil náhodou, ale že by byly nějaké problémy se zvykáním, to nee. Auto mnohem líp sedí v zatáčkách i na suchu, natož pak za mokra nebo na sněhu. Pokud někdo neumí s předohrabem, čtyřkolka nepomůže. Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
O1 předohrab s EDS se nerozjede tam, kde synchro je bez problémů (o Haldexu nebo Torsenu ani nemluvím)
bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
... plnohodnotná čtyřkolka? bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet
Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný....
bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
... plnohodnotná čtyřkolka? bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet
Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný....
to je debata,samozřejmě že to neni offroad,ale na to že to nemá uzávěrky to vyjede dost a s předokolkou se to nedá srovnávat,jak tady někdo píše že to je na ho...
bobG3 píše: Mimochodem torsen je plnohodnotná čtyřkolka stejná jako subaru atd. jen se tu jinak nazývá.
... plnohodnotná čtyřkolka? bez uzávěrek? Jednou jsem takhle skončil s L200 na "kládovým" mostě, ještě, že to mělo navíják
Čtrnáct dní na to tam zůstal pášák se Skautem (asi si myslel, že má plnohodnotnou čtyřkolku ), tak jsem ho musel Defendrem vyprostit abych vůbec mohl projet
Jinak na blbnutí ve sněhu jsou ty Haldexy a Toseny fakt zábavný....
kurna chlape nemíchej tady hrušky a jabka.. osobák samo nevyjede to co offroad, na to není ani stavěný.. je to o trochu něčem jným.
Chlapi já měl kdysi octu 1,8 20V a přesto, že to mělo Abs,EDS,ASr a já nevím co všechno, tak na zimu to bylo auto naprd. Teť už 5 let jezdím Passatem V6 syncro a řeknu vám jen tolik, že dvoukolu bych už nechtěl ani za darmo. Kdo nikdy nezkusil čtyřkolku nepochopí. I při cestě na hory tam kde jiní už dávno stojí a piglujou ze strany na stranu já jedu jak chlap a ještě pomáhám na laně táhat ostatní. Samozřejmě je to i o správném obutí.
Slavkov: má snad subaru uzávěrky? je otázka kolik ofroudů je má, určitě ne všichni. Záleží asi na definici, co je to 4kolka, protože někteří výrobci dávají odpojovače/volnoběžky do kol, to by teda taky nebyly opravdový 4kolky. Nebo u předohrabu by bylo poháněné jedno kolo=jednokolka Podle mě, pokud je ať už automaticky nebo ručně zapojována druhá náprava, je to 4kolka. Co dál umí je jiná věc.
bobG3 píše:Slavkov: má snad subaru uzávěrky? je otázka kolik ofroudů je má, určitě ne všichni. Záleží asi na definici, co je to 4kolka, protože někteří výrobci dávají odpojovače/volnoběžky do kol, to by teda taky nebyly opravdový 4kolky. Nebo u předohrabu by bylo poháněné jedno kolo=jednokolka Podle mě, pokud je ať už automaticky nebo ručně zapojována druhá náprava, je to 4kolka. Co dál umí je jiná věc.
Velmi výstižně vysvětleno. To je přesně i můj názor. Prostě ať už je jak chce zapínaná druhá náprava je to auto, které má poháněny obě nápravy. Má tudíž možnost ,,hrabat" čtyřma kolama. Jak a kdy s jakým účinkem to je už další kapitola.
jojco píše:4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.
staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.
ak sa hovorim bludy tak ma opravte
4-motion s haldexom mali iba golfy,passaty nie. u passata je 4-motion staly pohon s premenlivym rozdelenim vykonu medzi napravy atd vsetko co dalej chlapci napisali
tak.. donedávna jsem si myslel, že vím kam se dával jaký systém 4x4. no, teď má kolega 2,5tdi 4motion (3BG) - motor podél a má to haldex. zase novinka .
torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...
u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...
takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci...
losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...
u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...
takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci...
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...
losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...
u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...
takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci...
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...
a už to tady je
U Passatu Syncro to taky tak funguje. Říká se tomu EDS - Elektronická závěra diferenciálu (Elektonische-Differenzial-Sperre - EDS nebo také Electronic diferencial lock - EDL
Sigi
VW Passat Syncro 1,9 Tdi 81 kW - AFN, jednohmota Valeo, EGR + KAT off - auto je prodané
losfazeros píše:torsen -torgue sensitivity-"násobič momentu"-samosvorný diferenciál s kuželovým soukolím-kuželovitost udává samosvornost,nicméně to má své možnosti...
u těchhle sráčů je jasný že jedno kolo ve vzduchu stačí ,aby to stálo z jednoho důvodu...mezinápravovej diferenciál funguje jako nápravovej,takže pokud není samosvornej,nebo nemá špéru(offroady),nebo viskozní spojku(subaru) tak prostě jedno kolo točí a zbytek stojí...
takže i když se zavře mezinápravovej,tak se točí kola křížem a dokud není zase něco vzadu ,tak se tři kola nikdy točit nebudou,bráno v krizovej situaci...
Ono by stačilo to protáčející se kolo přibržďovat
... čidla ABS v kolech dávají informace o úhlové rychlosti...
... úhel natočení volantu lze také vyčíst...
a už to tady je
U Passatu Syncro to taky tak funguje. Říká se tomu EDS - Elektronická závěra diferenciálu (Elektonische-Differenzial-Sperre - EDS nebo také Electronic diferencial lock - EDL
Sigi
jo .Ja som mal len ABS v GIII a dal som tam z OI ABS/EDS. a fakci pekne mi pribrzdi kolo ktore sa toci ked druhe stoji..
ked som naposledy daval spojku ..a nieco sa nam nezdalo este na zdvyhaku som nastartoval a kedze som nemal koleso zalozene, kotuc drzal len na tej malej pridrznej srobke..koleso sa rozkrutilo , druhe stalo ..drb a uz kotuc stal no naboj sa tocil ..proste som zabudol ze uz mam EDS