Fotodokumentace vlastních přestaveb

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Teda, voni jsou stejně šikovnej! :punk:
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

:-D ooo děkuji :-)) :D
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

Tak mám další kousek přestavby za sebou. Dával jsem vyhřívaný potrubí od nádrže a vše jsem tak nějak zapojil dohromady. Vyhřívaný potrubí jsem zkoušel přes odporovej drát ale na délku 4 m se moc neohřál tak jsem dal obyč vazací drát z OBI a ten už hřeje lépe:-) Namotal jsem to na 5 mm drát kterej jsem dal do vrtačky a pomalu natáčel a pak to pěkne roztáhl v prstech šlo to parádně :-) Pak jsem to nasoukal do hadice od nádrže k čerpadlu, kterou jsem dal 12 mm vnitřní průměr. Zapojil jsem to pak přes kovovej hadičník, do kterýho jsem udělal na prvním vroubku zářez pro ten drát aby to nikde nemohlo přisávat vzduch. El. proud jsem pak připojil přímo na hadičník. Jinak v motoru mám dva palivový filtry, jeden orig a druhej z Peugeota 309 s vodním výhřevem. Přepínám to 4 x lpg ventil. Druhá nádrž je z obyč 5 l flašky v motorovým prostoru ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
na LPG nentily mám origoš LPG přepínač. Levý je 3 polohový a ten pravý jsem přepájel. Tam byl pouze spínač myslím pro bohatší směs plynu teď tam mám zapojenej dvou polohovej pro zpátečku do nádrže a nebo do přídavný nádřžky. Ty dva vypínače vlevo jsou na výhřev potrubí a druhej na výhřev nádřže. Zpojený je to přes spínací relé ( ty dvě žluté v motorovým prostor) No na technickou to radši vše vyndám a nějak zamaskuju jinak pro provoz dobré :-)
Obrázek
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

Obrázek (LOL)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

chlapi, k čemu je dobré šlusnout vratku? Na te vratce je celkem velkej tlak, už několikrát mi vyhodila hadičku od přepadu vstřiků...
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

MemphisR píše:chlapi, k čemu je dobré šlusnout vratku? Na te vratce je celkem velkej tlak, už několikrát mi vyhodila hadičku od přepadu vstřiků...
nejsem sice admin, ale možná by bylo lepší dát pro ten dotaz vlastní téma ať se to tady nezasírá příspěvkama co nejsou přímo k tématu - foto vlastních přestaveb (hm) (LOL) nevysvětluj si to nějak zle (rofl)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
MemphisR
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17 úno 2008, 12:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od MemphisR »

Taky přispěju svojí trochou do mlýna. Přidal jsem do nádrže 12V spirálu z varné konvice.

Obrázek

Obrázek
Audi A6 1.9 Tdi AFN 118kW
Audi A3 1.9 Tdi 81kW
SAG 1.9TDi AUY ladí se.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

nějaká nová inspirace??
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
jarda3tipo
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 16:55
Odpovědi: 0
Bydliště: vysocina

Re: Moje přestavba dnes už neexistujícího VW JETTA 1,6 TD :

Příspěvek od jarda3tipo »

Vakuometr je primárním a včasným indikátorem stavu podtlaku.
Jakou hodnotu měří VAKUOMETR 0 až -1bar=1 atmosfára
Od -0,4baru je červené pole?
Kuba píše: ------- MOJE PREZENTACE PŘESTAVBY VW 1,6 TD : -------


Tohle vozidlo sice už neexistuje, dnes mám BORA 1,9 TDI 130 PS, který jezdí na směs s částečně šluslou zpátečkou a kterýho čeká přestavba na 2-nádržovej system .Tady zveřejňuju fotky přestavby svého dnes už sešrotovaného miláčka - VW JETTY, která najela na rostlináč víc než 200.000 km. Je to 1,6 TD 70 PS r.v. 1987.
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Některé díly na přestavbu jako výkonný deskový výměník, pak chladič olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 na který se montuje ( po úpravě ) palivový filtr který je pak vyhříván, palivoměr ze Škody Octavia ale r.v.1962, trojcestné ventily PEVECO a v neposlední řadě ukazatel podtlaku před čerpadlem nafty, který signalizuje poruchu nebo přicpaný filtr. Systém měl samostatný naftový filtr nepředehřívaný (origo) s originálnim napojením na původní palivovou nádrž a dále napojení přes dodatečný potrubí ( i zpátečku ) světlost 12 mm na dodatečně montovanou nádrž v kufru taky ze ŠKoda Octaavia r.v.1962, Kontrola teploty oleje před palivovym čerpadlem pomocí kapilárního teploměru (dnes bych volil elektrický digitální ).
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Detail deskového výměníku z kterého čučí na vývodech přímo přes redukce našroubovaný elektromagnetický ventily. Jeden ventil přepíná naftu-olej a je třícestnej a druhej dvoucestnej otevírá nebo dle potřeby uzavírá přívod horké vody, aby - pokud se dlouho jede na naftu - nafta zbytečně neohřívala a nedošlo ke snižování výkonu motoru, neboť mechanické čerpadlo ještě nemá oproti TDI-PD kompenzaci. Dnes bych tam dal obyčejný kohout a věc nekomplikoval.
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Pohled do motorového prostoru: úplně vlevo originální naftový filtr napojený na orig.nádrž pro provoz jen na naftu, vpravo dole (na tom červením hranatém ramínku) připevněn 2 filtr vyhřívaný právě tim chladičem olejového filtru z VW 1,6 a 1,9 upraveného-pro provoz jen na olej, deskový výmeník (detail na předchozím obrázku) je vpravo dole vedle nádoby pro vodu do ostřikovačú a není zde skoro vidět
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
popis připojení k čerpadlu - trochu krkolomné. Bylo potřeba nahradit dutý přívodná šroub delším jelikož na další holedr bylo napojeno čidlo kapilárního teploměru a přívod podtlakoměru (vakuometru)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
DETAIL připojení přívodu nafty a kapilárního čidla teploměru a přívodu vakuometru a dutého šroubu k přívodu čerpadla v - rozebraném stavu
------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Ještě jeden záběr na napojení deskového výměníku olej-voda. Uprostřed dole na obrázku je vidět kousek tepelného výměníku na kterím je našroubován palivový, vodou ohřívaný filtr (jen pro olej)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------

Obrázek

další detail
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------

Obrázek
DETAIL palivového filtru napojeného na výměník OLEJ-VODA - filtr je "izolován" kouskem koberce - fotilo se to v zimě a umístění filtru je v přední části motoru
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------

Obrázek
Palivová nádrž II. na rostlinný olej - nahoře přívod oleje k motoru a zpětná větev z čerpadla a kabel k plováku pro snímání hladiny oleje
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------

Obrázek

Detail z interieru vozu :-) Teploměr pro sledování teploty paliva (oleje či nafty) před vstupem do paliv.čerpadla, přepínače trojcestných ventilů, podtlakoměr (vakuometr) vpravo dole ze ŠKODY OCTAVIA r.v.1962 budík pro kontrolu stavu hladiny rostl.oleje v zadní II. přídavné nádrži v kufru.

-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

Další nutná úprava pro tenhle typ motoru: Počátek vstřiku paliva posunut oproti 0,90 mm na 1,1 mm a dále zvýšení otevíracích tlaků na vstřikovačích z původních 150 - 160 barů na va 175-180 barů. :-) ;) ;) ;) ;) ;)
Jo a "tuningovej" šroub nahoře na čerpadlu sem pootočil o ca pul otáčky, čímž se trošku zvýšil výkon, to vše ale až k hranici viditelné kouřivosti motoru při plném zatížení :-))))[/b]
-----------------------------------------------------------------
Výhřívání palivového filtru bych dnes řešil jinak - malym deskovym výměníkem před ním. Prostě čim víc spojů a napojení, tim větší riziko, že ten hustej olej bude někde přisávat vzduch. Proto ostatně - jak zkušení borci hlavně v Německu radí - je přídavný, olejovzdorný čerpadlo nutností. Nejlépe je ho umístit k nádrži oleje, aby byl v potrubí před ním mírný přetlak a ne podtlak. Tuhle pumpu HARDY (někdo používá FACET) už mám nakoupenou páč sou s ní výborný zkušenosti. Bude napojená tak, aby (ostatně jako všechny origo pumpy i u benzinu) běžela jen za chodu motoru z bezpečnostních důvodů.

---------------------K O N E C -----------------
:) :) :)
Fiat Tipo 1,9TD
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Jééé, tohle je skutečně MOJE přestavba na těch fotkách, co sem měl na starý VW JETTA 1,6 TD :) :) Ano, vakuometr indikoval buď zanesenej palivovej filtr a nebo předčasný přepnutí z nafty na olej v tuhých mrazech, kdy to filtrem ještě moc neprocházelo. V mrazech to ale po přepnutí na olej vždycky na chvilku vylítlo do vyššího podtlaku a pak se to ustálilo.

Jaká je kritická hodnota podtlaku podle vakuoměru, to je třeba vyzkoušet v praxi na tom konkrétnim vozidle. Je to hodnota, kdy to auto už nejde plynule do otáček a pak hrozí, že to bude přisávat někde i vzduch. U mě byla normální hodnota za provozu při ohřátym rostlináči myslim - 0,1...0,15 barů.........nepřípustnej podtlak byl vyšší než - 0,35 barů myslim ( nebo atm, nebo MPa nevim co dnes platí :D )
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Kuba:
treba u Tipa 1,9TD to zacne chcipat nekde pri podtlaku okolo 0,7 - 0,75 Bar, pri spalovani RO a plne temperaci je normal hodnota cca. 0,2, nafta 0,5 - 0,15
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

(wallbash)
Naposledy upravil(a) Robbi dne 12 zář 2010, 19:32, celkem upraveno 1 x.
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

Tak je to tady. Projel jsem se a vse probehlo na jednicku.
Po testovani s malou nadrzkou v motorovym prostoru jsem zjistil co to vlastne chce. Udelal jsem si dvounadrzovej system s manualnim kohoutovym prepinanim. Muj pozadavek byl aby sestava byla co nejmin soucasti vozu a aby byla do 5ti minut kompletne vymontovatelna. Protoze mam predehrev uz od vyrobce ( vodni i elektricky) mel jsem praci vyznamne jedodussi. Puvodne jsem chtel pouzit elektroventily, ale jejich cena mi prijde vysoka.
Materiala cena:
Kohouty, 25l kanystr, nejaka sroubeni, koudel se mi povalovalo doma a zbytek me vysel na 620kc v Baumaxu.

Protoze mam jeste jeden kanystr udelam si jeste jednu nadrz kterou si budu plnit bokem a budu je "natankovany" jen prohazovat protoze nechci v aute bryndat.
Start probiha na naftu a po zahrati motoru otevru kohout oleje a zavru kohout nafty. Zhruba po 30 vterinach (az to proleze trubkama) zavru kohout naftovy zpatecky a otevru zpatecku oleje.
Po asi 3km od nastartovani byla zpatecka nafty prijemne tepla.
Cekal jsem, ze po prepnuti to najak cukne, nebo i chcipne, ale prd. Vubec zadna zmena.
Premysleni jak to tam dostat a nakup materialu zabral vcerejsek a realizace byla dnes od 10h do 17h

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Mas to dobre :-)
Nejvetsi vyhoda je, ze pres to hodis nejaky hadr, stary kabat, bundu a policajti cumi treba do kufru a o tomto nemaji ani tuseni :-) Kdyz to mas v kufru, tak muzes narazit na policejni individuum a muzou se hned zajimat, co to mas za kanystr s hadicema a bla bla, urcite nikdo nema naladu se tam s nimi dohadovat...
Robbi
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 08 zář 2010, 19:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od Robbi »

radluk píše:Mas to dobre :-)
Nejvetsi vyhoda je, ze pres to hodis nejaky hadr, stary kabat, bundu a policajti cumi treba do kufru a o tomto nemaji ani tuseni :-) Kdyz to mas v kufru, tak muzes narazit na policejni individuum a muzou se hned zajimat, co to mas za kanystr s hadicema a bla bla, urcite nikdo nema naladu se tam s nimi dohadovat...
Diky. zadni sedacky mam vymontovany trvale takze se to krasne vejde za spolujezdcovu sedacku a jak rikas, mam pres to hozenej starou jetou deku tak to snad nebude nikoho lakat. dneska sem s tim najezdil 104km a povozil jsem dva lidi a ani jeden si nevsiml ze pravackou stoluju kohouty :-) mimo jine si vubec nevsimli ze mam vestavbu. Jinak jsem zjistil ze mi cerpadlo dela v kanystru podtlak tak musim vyresit odvetrani mimo kabinu, a jeste musim vytesnit poradne vicko kterym lezou hadicky ven z auta, jde tam tudy smrad z nafty (asi odvetravak)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“