AUTO na VODÍK
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Auto na vodík
Má někdo zkušenost s tímhle http://www.vodacar.eu/indexc.htm?
Taky bych do toho šel,ale přečetl jsem si forum na VW je tam toho plno a ten dotyčný člověk tam píše jak mu to skvěle funguje a pak mu tam jeden nabýdl že to od něj veme a jestli to bude fungovat tak že si to nechá a samozdřejmě zaplatí prostě 100procent jistý kšeft,ale po prodejci se slehla zem.tak se proto tady ptám jestli to tu náhodou někdo nemá.jinak na yotube má více videí stačí zadat auto na vodík.
Na youtube je opravdu mnoho informací na toto téme, stačé zadat: auto na vodík, nebo vřele doporučuji HHO car apod. odkazy 

Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Momentálně to zase v autě nemám- táta mi naboural a zničil Golfa, teď mám oktávii kombi a mám v plánu udělat zástavbu- tak mě napadá, že bych mohl instalaci nafotit a udělat nějaké video během instalace, tak až bude čas a hlavně lepší počasí, tak se do toho pustím, jinak právě teď řeším problém, jestli přívod směsi umístit před nebo za váhu vzduchu????
U golfa sem měl přívod daný za váhou vzduchu a napadá mě, že bych to mohl zkusit dát před ní, co by na to říkala, ale tuším sem někde četl, že bych měl přívod umístit do místa v sání kde bude největší podtlak ( borec se dokonce zmiňoval o místě před turbem- tak to asi tak zase udělám, že přívod umístím za váhu vzduchu... Jinak můj vyvýječ jede v rozmezí cca 10-15Ampér, je zapojen bez řídící elektroniky- takže žádné vysokofrekvenční pulsující napětí s kombinací max 5ampér.
Když sem se mrknul do auta jaký mám alternátor, mám 140Ampérový a když se mrknu do pojistek, tak jich je tam hodně, které sou 20A a řekl sem si, proč si neudělat ještě jeden max. 20A okruh, který bych využíval pro vodík- tak sem upustil od možnosti funkčnosti s elektronikou- tím nechci říct, že sem nad tímto tématem zanevřel(dokonce chci někdy v brzkém budoucnu zkusit udělat drítový vyvýječ, k němu elektroniku a vyzkoušet i tuto možnost) ale dal sem se zatím směrem jednoduchosti, v ní je síla i krása...
Jinak řeším ještě další věc jakou je umístění vyvýječe v autě- přívodová trubice by neměla být zbytečně dlouhá-> co nejkratší cesta k sání, ideální je proto přímo motorový prostor,ale kam s ním- možná místo AIRBOXU nebo udělat zástavbu do něj (mám jej docela velký a troufám si říct, že bych tam všechno dostal. Další možností a takřka prostorově neomezenou je použití místa v zavazadlovém prostoru- kufr. Mám octavii kombi a mám opravdu dost místa vzadu v podlaze u rezervy a to nemluvím o tom, že mám dvojité dno, sem bych zatím nejradší umístil vyvýječe se vším k němu potřebným,ale vzniknul by tím jedinný problém- dlouhá cesta přívodu do sání ( průchodnost směsi by se v trubici při sešlápnutém plynu nedosahovala požadovaných odezev, Při sešlápnutí, by se nasávaná směe dostavila s určitým spožděním do sání...)
V golfovi sem měl vyvýječ vedle sebe u nohou spolujezdce a taky se to dalo a aspoň sem ho měl vždy po ruce, když sem si nebvyl jistý ať už teplotou nebo čímkoli, prostě sem na vyvýječ položil ruku a ujistil se, že je vše ok...
Každý vyvýječ má svoje mouchy- (Vyvýječ s elektronikou- je složitější na výrobu-musíte řešit elektroniku, dále u ní omezit otřesy a auto samotné je jedna klepající se masa kovu a plastů)
Normální vyvýječ ber použití elektroniky má zase tu nevýhodu, že pokud tam pouštíte víc ampér-čím víc ampér,tím lepší proces elektrolýzy a úspory,ale o to větší teplota celého aparátu- takže je potřeba jej chladit...
Je to každého věc, já si zatím vybral bez EL. a pro inspiraci přidávám foto vyvýječe, se kterým sem jezdil v golfovi- je vydět i zbarvení elektrod po používání.

U golfa sem měl přívod daný za váhou vzduchu a napadá mě, že bych to mohl zkusit dát před ní, co by na to říkala, ale tuším sem někde četl, že bych měl přívod umístit do místa v sání kde bude největší podtlak ( borec se dokonce zmiňoval o místě před turbem- tak to asi tak zase udělám, že přívod umístím za váhu vzduchu... Jinak můj vyvýječ jede v rozmezí cca 10-15Ampér, je zapojen bez řídící elektroniky- takže žádné vysokofrekvenční pulsující napětí s kombinací max 5ampér.
Když sem se mrknul do auta jaký mám alternátor, mám 140Ampérový a když se mrknu do pojistek, tak jich je tam hodně, které sou 20A a řekl sem si, proč si neudělat ještě jeden max. 20A okruh, který bych využíval pro vodík- tak sem upustil od možnosti funkčnosti s elektronikou- tím nechci říct, že sem nad tímto tématem zanevřel(dokonce chci někdy v brzkém budoucnu zkusit udělat drítový vyvýječ, k němu elektroniku a vyzkoušet i tuto možnost) ale dal sem se zatím směrem jednoduchosti, v ní je síla i krása...
Jinak řeším ještě další věc jakou je umístění vyvýječe v autě- přívodová trubice by neměla být zbytečně dlouhá-> co nejkratší cesta k sání, ideální je proto přímo motorový prostor,ale kam s ním- možná místo AIRBOXU nebo udělat zástavbu do něj (mám jej docela velký a troufám si říct, že bych tam všechno dostal. Další možností a takřka prostorově neomezenou je použití místa v zavazadlovém prostoru- kufr. Mám octavii kombi a mám opravdu dost místa vzadu v podlaze u rezervy a to nemluvím o tom, že mám dvojité dno, sem bych zatím nejradší umístil vyvýječe se vším k němu potřebným,ale vzniknul by tím jedinný problém- dlouhá cesta přívodu do sání ( průchodnost směsi by se v trubici při sešlápnutém plynu nedosahovala požadovaných odezev, Při sešlápnutí, by se nasávaná směe dostavila s určitým spožděním do sání...)
V golfovi sem měl vyvýječ vedle sebe u nohou spolujezdce a taky se to dalo a aspoň sem ho měl vždy po ruce, když sem si nebvyl jistý ať už teplotou nebo čímkoli, prostě sem na vyvýječ položil ruku a ujistil se, že je vše ok...
Každý vyvýječ má svoje mouchy- (Vyvýječ s elektronikou- je složitější na výrobu-musíte řešit elektroniku, dále u ní omezit otřesy a auto samotné je jedna klepající se masa kovu a plastů)
Normální vyvýječ ber použití elektroniky má zase tu nevýhodu, že pokud tam pouštíte víc ampér-čím víc ampér,tím lepší proces elektrolýzy a úspory,ale o to větší teplota celého aparátu- takže je potřeba jej chladit...
Je to každého věc, já si zatím vybral bez EL. a pro inspiraci přidávám foto vyvýječe, se kterým sem jezdil v golfovi- je vydět i zbarvení elektrod po používání.


Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
mocovina je dobra,ale jeste lepsi je voda a do ni dat obyc sodu, nevylucuje se chlor oproti solne lazni, tudiz je to bezpecnejsi!tucnak007 píše:Někde na netu jsem četl,že efektivnější výroba vodíku je z močoviny.Menší spotřeba energie na rozklad než u vody.Což zkusit nalít AD-BLUE,má to skoro stejný chemický vzorec.Třeba by se dosáhlo většího množství vodíku.
U močoviny psaly,že na rozklad stačí o 95procent méně energie než na vodu,kdyby byla přímá úměra tak by se mělo vyrobit jednou tolik vodíku.Ale zase článek tady http://auto.idnes.cz/automoto.asp?c=A09 ... tomoto_vok uvádí čísla ve voltech a vypadá to že by to mělo dát mnohem více vodíku tak kde je pravda 

Tu močovinu sem ještě neřešil a abaych pravdu řekl, do teď sem o tom ani neslyšel a zní to zajímavě, co sem jezdil na ,,svůj aparát´´ tak mi vycházela spotřeba na 3.9 L/100km - takže určitě to funguje, jen mi dělal problém po delší době zapnutí se zahříval vypínač ( mám 15A vypínač a možná když se po delší době zahřál víc vyvýječ, změnil se odběr ampér a to vedlo k přehřívání vypínače, tak sem vyvýječ vypínal, ale chtěl bych to teď udělat na kompletně vlastní elektrický okruh- má představa je do vyvýječe tlačit 15A, vlastní napájecí kabely průřezu alespoň 6mm (co 1mm to cca 6ampér), k tomu pojistka a příslušný vypínač))). Soustavu udělám tak abych ji mohl nějak chladit a nepřehřívala se...
Jinak ta močovina nezní vubec špatně,ale s těmi výpary POZOR !!!
Jinak ta močovina nezní vubec špatně,ale s těmi výpary POZOR !!!
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
přibližná cena: Nádoba nic(sem tam chodím cvičit a kupuji si doplňky stravy, tak sem použil nádobu od PROTEINU)
Kabeláž- průřez 6mm cena cca 30Kč za metr, koupil sem 5m a použil tak 3
Ukončovací oka- cena okolo 20Kč
Nerez nateriál- prodává se na Kg, použil sem přibližně 100cm dlouhou trubku průměru 22mm a stejně dlouho trubku průměru 10mm. Sehnal sem je za darmo od známého a když toho budu chtít víc, tak už jen za peníze- tak sem to měl víceméně za dobrý slovo... Jinak váha samotného vyvýječe (trubkového je v mém případě 3kg ((můj odhad)) a ůdajně se cena nerezu pohybuje cca 200-350Kč za 1Kg
Destilovaná voda- stojí max 10Kčy/Litr (mám náplň 5.5 litru)
Dále vypínač 15A - cena Do 50 Kč a pojistové pouzdro s pojistkou cena 30Kč
Přibližné vyjádření ceny... Udělat není složité, jenže ještě sehnat někoho kdo to svaří a udělá všechno tak jak mám být...
Kabeláž- průřez 6mm cena cca 30Kč za metr, koupil sem 5m a použil tak 3

Ukončovací oka- cena okolo 20Kč
Nerez nateriál- prodává se na Kg, použil sem přibližně 100cm dlouhou trubku průměru 22mm a stejně dlouho trubku průměru 10mm. Sehnal sem je za darmo od známého a když toho budu chtít víc, tak už jen za peníze- tak sem to měl víceméně za dobrý slovo... Jinak váha samotného vyvýječe (trubkového je v mém případě 3kg ((můj odhad)) a ůdajně se cena nerezu pohybuje cca 200-350Kč za 1Kg
Destilovaná voda- stojí max 10Kčy/Litr (mám náplň 5.5 litru)
Dále vypínač 15A - cena Do 50 Kč a pojistové pouzdro s pojistkou cena 30Kč
Přibližné vyjádření ceny... Udělat není složité, jenže ještě sehnat někoho kdo to svaří a udělá všechno tak jak mám být...
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
S@lli, chtel bych se te zeptat, jeslti by bylo mozne sem napsat presny postup jak si to delal a nasledne i zapojoval..urcite to nebude jen pro me ale i pro ostatni..ale nechcu te nejak otravovat..
Jinak se te zeptam..ja to zkousel asi pred rokem taky, udelal sem si jen maly vyvyjec ze dvou pruhu pasoviny a pridelal to primo na baterku v aute..vyvod sem zavedl do trubky sani vzduchu..Nicmene, jako elektrikarsky laik sem tam dal slabe dratky, ktere se me upalili
Krome toho ze to bylo hodne amaterske..je to co mas udelane ty zhruba stejne jako to co sem delal ja?
Druha otazka..co se dela s prebytkem vodiku? neunike do motoroveho prostoru? Nebo to mas nejak utesnene? Docela bych se bal nejakeho "vybuchu"
Jinak se te zeptam..ja to zkousel asi pred rokem taky, udelal sem si jen maly vyvyjec ze dvou pruhu pasoviny a pridelal to primo na baterku v aute..vyvod sem zavedl do trubky sani vzduchu..Nicmene, jako elektrikarsky laik sem tam dal slabe dratky, ktere se me upalili

Druha otazka..co se dela s prebytkem vodiku? neunike do motoroveho prostoru? Nebo to mas nejak utesnene? Docela bych se bal nejakeho "vybuchu"
