AUTO na VODÍK

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Auto na vodík

Příspěvek od tucnak007 »

Má někdo zkušenost s tímhle http://www.vodacar.eu/indexc.htm?
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

vypadá to skvěle,klidně bych za to ty peníze dal,ale musel bych to osobně vidět a vyzkoušet-jsem nevěřící.... (LOL)
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

zajimalo by me, jak maji udelany ten generator..
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Taky bych do toho šel,ale přečetl jsem si forum na VW je tam toho plno a ten dotyčný člověk tam píše jak mu to skvěle funguje a pak mu tam jeden nabýdl že to od něj veme a jestli to bude fungovat tak že si to nechá a samozdřejmě zaplatí prostě 100procent jistý kšeft,ale po prodejci se slehla zem.tak se proto tady ptám jestli to tu náhodou někdo nemá.jinak na yotube má více videí stačí zadat auto na vodík.
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

Na youtube je opravdu mnoho informací na toto téme, stačé zadat: auto na vodík, nebo vřele doporučuji HHO car apod. odkazy ;)
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Taky jsem se tebe S@lli chtel zeptat jak pokracujes s prestavkou?Nebylo by mozno take nejake video?
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

Momentálně to zase v autě nemám- táta mi naboural a zničil Golfa, teď mám oktávii kombi a mám v plánu udělat zástavbu- tak mě napadá, že bych mohl instalaci nafotit a udělat nějaké video během instalace, tak až bude čas a hlavně lepší počasí, tak se do toho pustím, jinak právě teď řeším problém, jestli přívod směsi umístit před nebo za váhu vzduchu????

U golfa sem měl přívod daný za váhou vzduchu a napadá mě, že bych to mohl zkusit dát před ní, co by na to říkala, ale tuším sem někde četl, že bych měl přívod umístit do místa v sání kde bude největší podtlak ( borec se dokonce zmiňoval o místě před turbem- tak to asi tak zase udělám, že přívod umístím za váhu vzduchu... Jinak můj vyvýječ jede v rozmezí cca 10-15Ampér, je zapojen bez řídící elektroniky- takže žádné vysokofrekvenční pulsující napětí s kombinací max 5ampér.

Když sem se mrknul do auta jaký mám alternátor, mám 140Ampérový a když se mrknu do pojistek, tak jich je tam hodně, které sou 20A a řekl sem si, proč si neudělat ještě jeden max. 20A okruh, který bych využíval pro vodík- tak sem upustil od možnosti funkčnosti s elektronikou- tím nechci říct, že sem nad tímto tématem zanevřel(dokonce chci někdy v brzkém budoucnu zkusit udělat drítový vyvýječ, k němu elektroniku a vyzkoušet i tuto možnost) ale dal sem se zatím směrem jednoduchosti, v ní je síla i krása...


Jinak řeším ještě další věc jakou je umístění vyvýječe v autě- přívodová trubice by neměla být zbytečně dlouhá-> co nejkratší cesta k sání, ideální je proto přímo motorový prostor,ale kam s ním- možná místo AIRBOXU nebo udělat zástavbu do něj (mám jej docela velký a troufám si říct, že bych tam všechno dostal. Další možností a takřka prostorově neomezenou je použití místa v zavazadlovém prostoru- kufr. Mám octavii kombi a mám opravdu dost místa vzadu v podlaze u rezervy a to nemluvím o tom, že mám dvojité dno, sem bych zatím nejradší umístil vyvýječe se vším k němu potřebným,ale vzniknul by tím jedinný problém- dlouhá cesta přívodu do sání ( průchodnost směsi by se v trubici při sešlápnutém plynu nedosahovala požadovaných odezev, Při sešlápnutí, by se nasávaná směe dostavila s určitým spožděním do sání...)

V golfovi sem měl vyvýječ vedle sebe u nohou spolujezdce a taky se to dalo a aspoň sem ho měl vždy po ruce, když sem si nebvyl jistý ať už teplotou nebo čímkoli, prostě sem na vyvýječ položil ruku a ujistil se, že je vše ok...


Každý vyvýječ má svoje mouchy- (Vyvýječ s elektronikou- je složitější na výrobu-musíte řešit elektroniku, dále u ní omezit otřesy a auto samotné je jedna klepající se masa kovu a plastů)
Normální vyvýječ ber použití elektroniky má zase tu nevýhodu, že pokud tam pouštíte víc ampér-čím víc ampér,tím lepší proces elektrolýzy a úspory,ale o to větší teplota celého aparátu- takže je potřeba jej chladit...


Je to každého věc, já si zatím vybral bez EL. a pro inspiraci přidávám foto vyvýječe, se kterým sem jezdil v golfovi- je vydět i zbarvení elektrod po používání.Obrázek
Obrázek
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Někde na netu jsem četl,že efektivnější výroba vodíku je z močoviny.Menší spotřeba energie na rozklad než u vody.Což zkusit nalít AD-BLUE,má to skoro stejný chemický vzorec.Třeba by se dosáhlo většího množství vodíku.
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

S@lli jakou jsi měl spotřebu když jsi do toho tlačil vodík,klesla?
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

tucnak007 píše:Někde na netu jsem četl,že efektivnější výroba vodíku je z močoviny.Menší spotřeba energie na rozklad než u vody.Což zkusit nalít AD-BLUE,má to skoro stejný chemický vzorec.Třeba by se dosáhlo většího množství vodíku.
mocovina je dobra,ale jeste lepsi je voda a do ni dat obyc sodu, nevylucuje se chlor oproti solne lazni, tudiz je to bezpecnejsi!
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

U močoviny psaly,že na rozklad stačí o 95procent méně energie než na vodu,kdyby byla přímá úměra tak by se mělo vyrobit jednou tolik vodíku.Ale zase článek tady http://auto.idnes.cz/automoto.asp?c=A09 ... tomoto_vok uvádí čísla ve voltech a vypadá to že by to mělo dát mnohem více vodíku tak kde je pravda :?
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

Tu močovinu sem ještě neřešil a abaych pravdu řekl, do teď sem o tom ani neslyšel a zní to zajímavě, co sem jezdil na ,,svůj aparát´´ tak mi vycházela spotřeba na 3.9 L/100km - takže určitě to funguje, jen mi dělal problém po delší době zapnutí se zahříval vypínač ( mám 15A vypínač a možná když se po delší době zahřál víc vyvýječ, změnil se odběr ampér a to vedlo k přehřívání vypínače, tak sem vyvýječ vypínal, ale chtěl bych to teď udělat na kompletně vlastní elektrický okruh- má představa je do vyvýječe tlačit 15A, vlastní napájecí kabely průřezu alespoň 6mm (co 1mm to cca 6ampér), k tomu pojistka a příslušný vypínač))). Soustavu udělám tak abych ji mohl nějak chladit a nepřehřívala se...


Jinak ta močovina nezní vubec špatně,ale s těmi výpary POZOR !!!
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

S@li chci se zeptat na kolik te to asi tak vyslo? Jenom hruby odhad u toho reseni bez elektricke ridici jednotky.
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

přibližná cena: Nádoba nic(sem tam chodím cvičit a kupuji si doplňky stravy, tak sem použil nádobu od PROTEINU)

Kabeláž- průřez 6mm cena cca 30Kč za metr, koupil sem 5m a použil tak 3 :)

Ukončovací oka- cena okolo 20Kč

Nerez nateriál- prodává se na Kg, použil sem přibližně 100cm dlouhou trubku průměru 22mm a stejně dlouho trubku průměru 10mm. Sehnal sem je za darmo od známého a když toho budu chtít víc, tak už jen za peníze- tak sem to měl víceméně za dobrý slovo... Jinak váha samotného vyvýječe (trubkového je v mém případě 3kg ((můj odhad)) a ůdajně se cena nerezu pohybuje cca 200-350Kč za 1Kg

Destilovaná voda- stojí max 10Kčy/Litr (mám náplň 5.5 litru)

Dále vypínač 15A - cena Do 50 Kč a pojistové pouzdro s pojistkou cena 30Kč



Přibližné vyjádření ceny... Udělat není složité, jenže ještě sehnat někoho kdo to svaří a udělá všechno tak jak mám být...
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

S@lli, chtel bych se te zeptat, jeslti by bylo mozne sem napsat presny postup jak si to delal a nasledne i zapojoval..urcite to nebude jen pro me ale i pro ostatni..ale nechcu te nejak otravovat..

Jinak se te zeptam..ja to zkousel asi pred rokem taky, udelal sem si jen maly vyvyjec ze dvou pruhu pasoviny a pridelal to primo na baterku v aute..vyvod sem zavedl do trubky sani vzduchu..Nicmene, jako elektrikarsky laik sem tam dal slabe dratky, ktere se me upalili :-) Krome toho ze to bylo hodne amaterske..je to co mas udelane ty zhruba stejne jako to co sem delal ja?

Druha otazka..co se dela s prebytkem vodiku? neunike do motoroveho prostoru? Nebo to mas nejak utesnene? Docela bych se bal nejakeho "vybuchu" :-)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“