Udělej si sám - trojblik, spinač světel, LED spinač a jiné
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Udělej si sám - trojblik, spinač světel, LED spinač a jiné
Příspěvek je věnován všem kutilům, kteří nejsou ochotni platit přehnané ceny za jednoduchá, i když inteligentní "udělátka". Ovládání směrovek, denní svícení či blikání varovných světel při prudkém brzdění snad nejsou žádné zázraky, kterými se chlubí jen vybrané bouráky. I Vaše Felda či jiné auto může mít tyto doplňky a to doslova za pár šupů. Návody a vše potřebné je na adrese www.hlava2.webnode.cz
Re: Udělej si sám - trojblik, spinač světel, LED spinač a ji
No nevim moc návodů jsem tam nenašel. Jen to že si u tebe můžu objednat naprogramovanej procesor.hlava2 píše: Návody a vše potřebné je na adrese www.hlava2.webnode.cz

-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
WOTOM TO NENÍ, jen jsem chtěl dát možnost lidem, kteří si to umí poskládat doma,ať si to udělají poooodstatně levněji, než by museli platit přehnané sumy za finální výrobky, kde si výrobci nechávají platit za relativně primitivní programy daleko větší sumy. Nakonec nikoho nenutím, aby si kupoval naprogramovaný procesor. Každý si jej může naprogramovat sám, je to jednoduché - nebo není ? Jěště maličkost - nejsem odkázán na pár drobných za procesor.
Start-Stop
Zařízení při sešlápnutí spojky až na doraz vypne běžící motor - na červenou nebo v koloně, po opětovném sešlápnutí spojky až na doraz motor automaticky nastaruje. Prý se tím šetří palivo. Podle různých odborníků na životné prostředí se při takových startech dostává do ovzduší hodně škodlivin. No, možné to je, ale ... moje kapsa je mi bližší ( to je můj názor). Samozřejme, vypínání motoru za studena nebo na velice krátkou dobu je spíše neekonomické, proto by se malo toto zařízení používat s rozumem. Také se opotřebovává startér - i když zahřátý motor toho moc nepotřebuje, ale předce se startuje. A v neposlední řadě dostává co proto i akumulátor.
Už za mého mládí jsem udělal tohle zařízení tátovi na Žigulíka 01, fungovalo to docele dobře ale na ekonomické výsledky si nevzpomínám. Tenkrát to bylo trazistorové řešení, dnes je základem samozřejme můj oblíbenec - mikroprocesor AT.
Já osobně to vautomobilu nemám, nepovažuji to důležitý doplňek, i když Japonci z Toyoty mají jiný názor.
A JAK SE ŘADÍ?nějak si nedokážu představit tuhle věc v provozu
Zařízení při sešlápnutí spojky až na doraz vypne běžící motor - na červenou nebo v koloně, po opětovném sešlápnutí spojky až na doraz motor automaticky nastaruje. Prý se tím šetří palivo. Podle různých odborníků na životné prostředí se při takových startech dostává do ovzduší hodně škodlivin. No, možné to je, ale ... moje kapsa je mi bližší ( to je můj názor). Samozřejme, vypínání motoru za studena nebo na velice krátkou dobu je spíše neekonomické, proto by se malo toto zařízení používat s rozumem. Také se opotřebovává startér - i když zahřátý motor toho moc nepotřebuje, ale předce se startuje. A v neposlední řadě dostává co proto i akumulátor.
Už za mého mládí jsem udělal tohle zařízení tátovi na Žigulíka 01, fungovalo to docele dobře ale na ekonomické výsledky si nevzpomínám. Tenkrát to bylo trazistorové řešení, dnes je základem samozřejme můj oblíbenec - mikroprocesor AT.
Já osobně to vautomobilu nemám, nepovažuji to důležitý doplňek, i když Japonci z Toyoty mají jiný názor.
A JAK SE ŘADÍ?nějak si nedokážu představit tuhle věc v provozu

Tel:776005385 Nový Bor
To může pak bejt prča když auto někomu pučim.hlava2 píše:Docela normálně, přří řazení se spojka nesešlapuje až na doraz ke spínači. Normálně šlapu na spojku maximálně do půlky chodu pedálu, no určitě záleží na seštelování spojky.

A abych řek pravdu tak já osobně šlapu spojku až dolu. Nějak si nedovedu představit mačkat jí do půlky a hlavně na to furt myslet, že nesmim až dolu.
Ne sorry. Abych řek pravdu vůbec jsem na tenhle topic nechtěl reagovat, ale nedalo mi to a kouknul jsem na ty tvoje stránky právě kvůli systému start-stop, protože mě zajímá jak máš ukončený startování. Kdysi jsem to tady už s jedním členem řešil a ten to měl udělaný přes dobíjení, což mi přijde trochu nešťastný. To že jsem se to na tvých stránkách nedozvěděl mě trochu zklamalo a přijde mi že kdyby tu ten odkaz nebyl tak to má stejnou hodnotu. Ale jinak nic proti.hlava2 píše:Nic proti tvým zvyklostem půjčovat auto ani proti tvým návykům techniky jízdy, ale existuje taková věc jako vypínač a systém je nfunkčný i kdybys sešlapoval spojku až na silnici. A vůbc, když se ti systém nelíbí, nikdo tě nenutí aby sis jej udělal či používal.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kontrola naběhnutí motoru od alternátoru je nejednodušší a nejspolehlivější, ale někdy je problém dostat ten kabel do kabiny, nové vozy mají kntolky udělány trochu jinak, takže to nejde. U vozů s CAN BUS sběrnicí je možné použít "nějaký" převodník, ze kterého leze info o otáčkách a pak jen kontrolovat, kdy nastoupají nad "volnoběh" a máš signál o naběhnutí motoru. Já řeším kontrolu nastartování motoru měřením napětí a procesor na základě určitého algoritmu rozhodně o tom, zda motor běží nebo jěště ne. Používám stejný princip u všech konstrukcí, které mají něco dělat po nastartování motoru. Příště se zeptej přímo, co tě zajímá.