Na co si dát pozor, výměna rozvodů PD?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu.
Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.
Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Zdravím. Dnes som sa pozrel na nastavenie rozvodov a v tabulke uvidíte, že mám hodnoty okolo -5,5 až -6. Spotreba na volnobeh je 0,8l/h. Mám 85kW PD AUY. podla toho co pisete, by mala spotreba klesnut.Huml píše:-1,6-2,2 už je moc, když to stáhneš na 0 klesne ti spotřeba o 0,5-1l naftyZajic píše:Ahoj, jsem čerstvě po rozvodech, tak jsem na to ze zvědavosti mrknul. Rozsah je -3..+3 a mě tam hodnota kolísá mezi -1,6 až -2,2. Mohlo by to být lepší že, ale v pohodě, nebo pořešit? Když už odchylka, je lepší spíš do mínusu nebo do plusu?
Dík Zajíc.

GIV TDI PD 85kW AUY cip profituning 103kW, tiptronic,variant
- daniel.987
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 560
- Registrován: 22 úno 2006, 23:41
- Bydliště: Krkonoše
Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?Kuba píše:To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu.
Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.
Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Octavia AGR
VAG jsem zatim nekontroloval, o víkendu zkusim zprovoznit nitebook a ztkontroluju přes VAG. Každopádně když se jede podle přípravku (kolík 6mm na náhonu vačky a dole aretace ozubeného kola u kliky) pak u motoru ASZ (PD) ryska horní úvratě (NULA) na setrváku skutečně úplně nelícuje. Jak už jsem psal, když to srovnám na NULU na setrváku pak jde motor líp do otáček nad 3000.daniel.987 píše:Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?Kuba píše:To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu.
Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.
Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Skus na to mrknut, ake to ma hodnoty cez VAG, lebo ja mam nastavene na mojom tak, ze VAG ukazuje 0.0 az -0.6 ale zda sa mi ze pred tym nez sa to takto nastavilo bol motor pruznejsi....Kuba píše:VAG jsem zatim nekontroloval, o víkendu zkusim zprovoznit nitebook a ztkontroluju přes VAG. Každopádně když se jede podle přípravku (kolík 6mm na náhonu vačky a dole aretace ozubeného kola u kliky) pak u motoru ASZ (PD) ryska horní úvratě (NULA) na setrváku skutečně úplně nelícuje. Jak už jsem psal, když to srovnám na NULU na setrváku pak jde motor líp do otáček nad 3000.daniel.987 píše:Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?Kuba píše: To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408
Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.
Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
jestli to dobre chapu, tak kdyz ted mam cca +3,3 a nastavim to na 0 jak to ma byt, tak mi to bude zrat jeste vic nez to zere? to snad raci necham tak jak to je, protoze uz takhle to je celkem velka spotreba:(
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
jasan, jasan, to urcite udelam, to jsem jen tak hodil do vzduchu
jen uz mi je divne, proc to tolik zere:( tohle resim na AJM, s OII 77kW jezdim o 2,5litr s mensi spotrebou, tak nohou to snad nebude

jen uz mi je divne, proc to tolik zere:( tohle resim na AJM, s OII 77kW jezdim o 2,5litr s mensi spotrebou, tak nohou to snad nebude

Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Rozvody vcera vymenene, mam taketo hodnoty:

Otacky su vyssie ako by mali byt podla VAG-COM-u, hodnota je 1,1 = nastavovat?
Preco mam 0 hodnotu v 2 poli?
Takze povolim tie 3 skrutky co su na prvom spodnom obrazku (cervene sipky) a potom otocim klukov v smere otacania hod. ruciciek ??


Otacky su vyssie ako by mali byt podla VAG-COM-u, hodnota je 1,1 = nastavovat?
Preco mam 0 hodnotu v 2 poli?
Takze povolim tie 3 skrutky co su na prvom spodnom obrazku (cervene sipky) a potom otocim klukov v smere otacania hod. ruciciek ??

AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane 
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav

AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav
