Na co si dát pozor, výměna rozvodů PD?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jindra
Přispěvovatel
Příspěvky: 378
Registrován: 09 úno 2006, 14:14
Odpovědi: 0
Bydliště: zlin

Příspěvek od Jindra »

Tak jsem taky seřizoval: před seřízením mi vag ukazoval ve 4 kanále +3 a na volnoběh 0,8l. Průměrná spotřeba na 100km byla 6,8 l. Po seřízení na 0 mi to ukazuje na volnoběh 0,9-1,2l a jezdí to za 7,5l/10km.
Nemůže tam být něco špatně? Motor asz
Fabka TDI vše červeně
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu. ;)
To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408

Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.

Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Bylo to jediný PD na kerým se mi to stalo. Kliku jsem posunul tak, aby mi seděly přípravky, ale po čtrnácti dnech jsem to seřídil zpátky podle kanálu 4, protože jezdit za 10l fakt nebylo umění. Nehledě na, že motor byl hlučnější... ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Eduard
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 25 bře 2008, 09:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Levice

Příspěvek od Eduard »

Huml píše:
Zajic píše:Ahoj, jsem čerstvě po rozvodech, tak jsem na to ze zvědavosti mrknul. Rozsah je -3..+3 a mě tam hodnota kolísá mezi -1,6 až -2,2. Mohlo by to být lepší že, ale v pohodě, nebo pořešit? Když už odchylka, je lepší spíš do mínusu nebo do plusu?
Dík Zajíc.
-1,6-2,2 už je moc, když to stáhneš na 0 klesne ti spotřeba o 0,5-1l nafty
Zdravím. Dnes som sa pozrel na nastavenie rozvodov a v tabulke uvidíte, že mám hodnoty okolo -5,5 až -6. Spotreba na volnobeh je 0,8l/h. Mám 85kW PD AUY. podla toho co pisete, by mala spotreba klesnut. Obrázek
GIV TDI PD 85kW AUY cip profituning 103kW, tiptronic,variant
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A nepíše to odchylku v paměti závad?

Nastav to na 0 a mělo by to být ok
Eduard
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 25 bře 2008, 09:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Levice

Příspěvek od Eduard »

Tomas.cz píše:A nepíše to odchylku v paměti závad?

Nastav to na 0 a mělo by to být ok
Pamat zavad je cista. Rozvody robil chlapec bez pripravku asi pred 15000km
GIV TDI PD 85kW AUY cip profituning 103kW, tiptronic,variant
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Kuba píše:
nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu. ;)
To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408

Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.

Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

daniel.987 píše:
Kuba píše:
nogis píše:Jen takovej malej dotaz, o víkendu jsem dělal na mým ARL rozvody a když jsem zaaretoval vačku, tak klika byla min. o půl zubu vepředu. ;)
To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408

Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.

Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?
VAG jsem zatim nekontroloval, o víkendu zkusim zprovoznit nitebook a ztkontroluju přes VAG. Každopádně když se jede podle přípravku (kolík 6mm na náhonu vačky a dole aretace ozubeného kola u kliky) pak u motoru ASZ (PD) ryska horní úvratě (NULA) na setrváku skutečně úplně nelícuje. Jak už jsem psal, když to srovnám na NULU na setrváku pak jde motor líp do otáček nad 3000.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Eduard
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 25 bře 2008, 09:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Levice

Příspěvek od Eduard »

Takze vcera som to nastavil a spotreba na volnobeh z 0,8 na 0,6. Obrázek
GIV TDI PD 85kW AUY cip profituning 103kW, tiptronic,variant
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Kuba píše:
daniel.987 píše:
Kuba píše: To je u PD běžný, že pokud zaaretuješ kliku (ozubené kolo kliky) přípravkem, tak na setrváku NULA nesedí ale trošku ujíždí. Na obdobnym německym fóru na netu je to dobře popsaný zde: http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=5408

Nikdo neví, zda je to schválně kvůli emisím, každopádně podle zkušeností mnohých podle návodu na netu pokud se nastaví vačka (tim kolíkem 6mm) přesně tak, aby na převodovce na setrváku lícovala NULA, pak je motor PD pružnější a hlavně se líp vytáčí do vyšších otáček nad 3000 ot/min.

Sám jsem si vačku takhle sesynchronizovak se skutečnou NULOU na setrváku a motor jde do otáček jako nikdy předtím. U PD je to logické, protože se faktickým posunutím vačky docílí o něco vyššího dávkování paliva - jednotka čerpadlo-tryska dávkuje o něco déle.
Co ti to ukazuje ve vagu v tabulce při tomto nastavení?
VAG jsem zatim nekontroloval, o víkendu zkusim zprovoznit nitebook a ztkontroluju přes VAG. Každopádně když se jede podle přípravku (kolík 6mm na náhonu vačky a dole aretace ozubeného kola u kliky) pak u motoru ASZ (PD) ryska horní úvratě (NULA) na setrváku skutečně úplně nelícuje. Jak už jsem psal, když to srovnám na NULU na setrváku pak jde motor líp do otáček nad 3000.
Skus na to mrknut, ake to ma hodnoty cez VAG, lebo ja mam nastavene na mojom tak, ze VAG ukazuje 0.0 az -0.6 ale zda sa mi ze pred tym nez sa to takto nastavilo bol motor pruznejsi....
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

jestli to dobre chapu, tak kdyz ted mam cca +3,3 a nastavim to na 0 jak to ma byt, tak mi to bude zrat jeste vic nez to zere? to snad raci necham tak jak to je, protoze uz takhle to je celkem velka spotreba:(
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nastav to na 0 a nepřemejšlej, tohle je tovární nastavení.
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

jasan, jasan, to urcite udelam, to jsem jen tak hodil do vzduchu (hm)
jen uz mi je divne, proc to tolik zere:( tohle resim na AJM, s OII 77kW jezdim o 2,5litr s mensi spotrebou, tak nohou to snad nebude (noteeth)
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

tak hotovo, dekuju za navod! bylo to celkem o velky kus po smeru otaceni co jsem pootic s vackou a ted jsem mezi -0,6 az 0. Spotreba dle PC stale stejna.
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od sabikeuk1 »

Rozvody vcera vymenene, mam taketo hodnoty:

Obrázek

Otacky su vyssie ako by mali byt podla VAG-COM-u, hodnota je 1,1 = nastavovat?

Preco mam 0 hodnotu v 2 poli?

Takze povolim tie 3 skrutky co su na prvom spodnom obrazku (cervene sipky) a potom otocim klukov v smere otacania hod. ruciciek ??

Obrázek
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“