jak na zvýšení tlaku turba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

MirekX píše:Já si nejsem jistej, ale neliší se ty čidla jen sklonem křivky?
Když je nula, tak by ukazovaly obě nulu (možná naivní představa :D ), ale s rostoucím tlakem by to 150 PS ukazovalo jakoby míň.
To by určitě věděl Reesha, když dělá čip a někdo si dá čidlo ze 150 PS. (to normální zvládne max 1,45 baru :( .

...a co se děje nad 1.45 baru?????
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

TDIPOWER píše:
MirekX píše:Já si nejsem jistej, ale neliší se ty čidla jen sklonem křivky?
Když je nula, tak by ukazovaly obě nulu (možná naivní představa :D ), ale s rostoucím tlakem by to 150 PS ukazovalo jakoby míň.
To by určitě věděl Reesha, když dělá čip a někdo si dá čidlo ze 150 PS. (to normální zvládne max 1,45 baru :( .

...a co se děje nad 1.45 baru?????
Měřící rozsah má to čidlo do 1,45 bar jestli sem to dobře pochopil,takže tipuju že potom řj spadne do nouzáku a vyhodí nějakou chybu
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

asi nad 1,45 baru už je signál z čidla tak vysoký, že to ŘJ nepobere ani při čipu
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

MirekX píše:asi nad 1,45 baru už je signál z čidla tak vysoký, že to ŘJ nepobere ani při čipu
to čidlo má o něco vyšší rozsah. Cca do 1.6 baru.

A další věc.. u čidla s větším rozsahem není ani atmosférický tlak reprezentován stejnou napěťovou hodnotou, jako u čidla s menším rozsahem.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

reesha píše:
MirekX píše:asi nad 1,45 baru už je signál z čidla tak vysoký, že to ŘJ nepobere ani při čipu
to čidlo má o něco vyšší rozsah. Cca do 1.6 baru.

A další věc.. u čidla s větším rozsahem není ani atmosférický tlak reprezentován stejnou napěťovou hodnotou, jako u čidla s menším rozsahem.
To znamena, ze se cidlo kalobruje nebo kontroluje, zda je tam to prave?
A pokud zjisti jinou hodnotu pred startem, co nasleduje.
Co rikate?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

bokaco píše:
reesha píše:
MirekX píše:asi nad 1,45 baru už je signál z čidla tak vysoký, že to ŘJ nepobere ani při čipu
to čidlo má o něco vyšší rozsah. Cca do 1.6 baru.

A další věc.. u čidla s větším rozsahem není ani atmosférický tlak reprezentován stejnou napěťovou hodnotou, jako u čidla s menším rozsahem.
To znamena, ze se cidlo kalobruje nebo kontroluje, zda je tam to prave?
A pokud zjisti jinou hodnotu pred startem, co nasleduje.
Co rikate?
Může ti vyskočit chyba.

Obvykle to docela funguje, když vyměníš to čidlo. Ale kdo chce jezdit dlouho ;), tak to radši dělat nebude (noteeth). A nechá si raději udělat pořádný čip ode mě
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

To Reesha: Nevys nahodou co tam mam ja za cidlo? Jaky ma rozsah a kolik tlaci to turbo?
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

bokaco píše:To Reesha: Nevys nahodou co tam mam ja za cidlo? Jaky ma rozsah a kolik tlaci to turbo?
máš čidlo s menším rozsahem a tlak do 1.3 bar
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Danakroman
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 17 kvě 2006, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: duchcov city

Příspěvek od Danakroman »

Tak prominte že vám do toho lezu ale jestli sem to správně pochopil tak když bude tlak turba moc veliký tak to skočí do nouzáku??
Ja jen když sem odpojil ten obtokovej ventil tak mi to do nouzáku teda neskočli spíš naopak rozítly se mi hadice na od turba k IC je to normální? :?
Vw Bora variant 85Kw
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

zdar . jelikož jsem si chtěl dát do auta měřák s infem o plnícím tlaku tak jsem použil co dům dal. měřák není nic jiného než upravený a zcejchovaný mA-metr (voltmetr). k tomu abych ho mohl zcejchovat jsem musel znát převod tlaku na výstupní napětí , které jde do řj motoru. v podstatě čidlo je napájený referenčním napětím 5V. toto se mění na výstupu v závislosti na tlaku viz .tabulka. a to je to proč to vůbec sem píšu .výstup je samozřejmě analogový. jinak jsem to porovnával i na stole za použití tlakoměrů a je to naprosto přesný.

Obrázek
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak tohle asi bude to čidlo na nižší tlak - do 1,45 baru.
Nemáš ještě tenhle graf pro to čidlo ze 150 PS???
Ale jak jsem to pochopil, tak výměna čidla by mohla zvednout tlak o cca 0,15 baru, ale hrozí, že při startu hodí ŘJ chybu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“