čo do passata 98 TDI 81KW AFN
Moderátoři: šulda, Moderátoři
čo do passata 98 TDI 81KW AFN
ahojte ,, viem je tu velmi vela o olejoch napísané a zaujmal by ma skor len váš názor mám tam naliaty olej castrol 5W 40 edge turbo diesel je tam 505.01/502.00/505.00 je skor určený pre pdčka,,,, alebo tam mám dat olej castrol magnatec diesel 10W 40 má normu 505.00,,, viem že obydve normy su vhodne pre tento motor no jazdim tak 10km dene a občas na dlchšiu trasu niekam na výlet par razy ročne ,, ide o to či ten lepší ktorí je aj na pdčka 5W 40 kvoli tomu že motor ani poriadne nezohrejem za tých 5km do prace ale zda sa mi na tento olej hlučnejší ako na 10W40 čo by ste tam dali vy, auto má najazdené 280 000km
Dal by som tam toto:
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... aif-10w-40
Používam ho a všetko je ok.
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... aif-10w-40
Používam ho a všetko je ok.
Protože olej ve Tvém motoru je namáhaný víc - krátké trasy, volil bych Jakýkoli 5W40 od renomovaného výrobce, pokud chceš motor udržet v kondici. Na druhou stranu pokud najedeš málo, stačí polosyntetika - úmyslně nepíšu 10W40. Ale LM, pro mě je to firma, která vyrábí oleje a ještě přísady do olejů, no...to bych asi do svého auta nedal. Ale proti gustu. Zkoušel jsem kdysi olej šetřící palivo - zvýšila se jeho spotřeba a zvětšil se hluk, po návratu ke klasické polosyntetice bylo vše OK. Je to podle mě vhodné pro novější těsné motory.
Zmíněný dodavatel neumí přepsat název oleje - leichtlauf, tj lehký běh
Zmíněný dodavatel neumí přepsat název oleje - leichtlauf, tj lehký běh

G3 Variant synchro
Dovolím si malý citát odborníka :bobG3 píše:Protože olej ve Tvém motoru je namáhaný víc - krátké trasy, volil bych Jakýkoli 5W40 od renomovaného výrobce, pokud chceš motor udržet v kondici. Na druhou stranu pokud najedeš málo, stačí polosyntetika - úmyslně nepíšu 10W40. Ale LM, pro mě je to firma, která vyrábí oleje a ještě přísady do olejů, no...to bych asi do svého auta nedal. Ale proti gustu. Zkoušel jsem kdysi olej šetřící palivo - zvýšila se jeho spotřeba a zvětšil se hluk, po návratu ke klasické polosyntetice bylo vše OK. Je to podle mě vhodné pro novější těsné motory.
Zmíněný dodavatel neumí přepsat název oleje - leichtlauf, tj lehký běh
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat.
Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,
VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
...ale hovor to niekomu kto je presvedčený o tom, že ak on zavrie oči tak je všade tma...