Motorový olej - 5W-40 alebo 10W-40
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tiez mam z toho gulas.....v mojej Octavke (vid popis dole) mam BP 5W-40. Auto uz ma navalane 330tisic km a zvazujem, ci tam pri najblizsej vymene nedat 10W-40. Spotreba oleja je cca 0,5 l na vymenu (15.000km). Mesacne najazdim okol 6.000km.
Takze otazka znie: vymenit 5ku za 10ku, alebo nie?
Takze otazka znie: vymenit 5ku za 10ku, alebo nie?
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
Záleží to len na Tebe. Pre Tvoj motor použi olej so špec. vw 505 00. 5W, 10W - nepodstatné. Hoci aj 15W ak má špecifikáciu.Dushky888 píše:tiez mam z toho gulas.....v mojej Octavke (vid popis dole) mam BP 5W-40. Auto uz ma navalane 330tisic km a zvazujem, ci tam pri najblizsej vymene nedat 10W-40. Spotreba oleja je cca 0,5 l na vymenu (15.000km). Mesacne najazdim okol 6.000km.
Takze otazka znie: vymenit 5ku za 10ku, alebo nie?
Přesně jak píše STRÝCO - je to vlastně jedno. Důležitá je jen specifikace VW 505.00. Vzhledem k tomu, že měsíčně najedeš 6000 km, předpokládám, že jezdíš delší cesty a tudíž klidně přejdi na 10W.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No větší blbost jsem nečetl, to si to vážně myslíš? Dej sem testy opotřebení.Marek77 píše:Pokud olej splňuje specifikaci výrobce, tedy VW 50x.xx, je naprosto jedno, jakou má viskozitu a jaké je značky. Klidně můžeš použít olej 5W/40 od SHELLu a dolít ho litrovkou 15W/40-ky třeba od MOGULu - na tom absolutně nesejde.
Klidně můžeš jednou použít 5W/40 a při dälší výměně třeba 10W/40 - na tom vůbec nezáleží.
Překvapuje mě, že ještě pořád žijí na planetě lidé, kteří o olejích nemají ani ty nejzákladnější informace a žijí v mýtech, předsudcích a lžích.
Dolévání - viz předpisy výrobců - dolít minerál do plné syntetiky jde - jen za předpokladu následné výměny oleje - na dojetí.
Jinak pokud jezdíš krátké tratě s TDI, jednoznačně tam nech shell 5W40, za 10 km se to ani pořádně neohřeje.
Jinak pokud se přechází periodicky z 10 W na 5W asi to nevadí, ale pokud se přejde po letitém provozu z 10W na 5W, poměrně často to odnesou hydroštely a je jedno, jestli máš TDI, opla BMW. Teoreticky to nevadí, v praxi se to stane. Známý se nechal ukecat u BMW 318 a dal levnější olej stejné specifikace a z hodiny na hodimu má z auta řehtačku, bude ho to stát cca 6-8 tisíc.......
PS Marku, pokud máš kritérium zadření motoru, pak BA, pokud je kriterium i opotřebení motoru, a jeho komponent je to úplně jiná malta. Psaním od stolu a čtením jednostraně zaměřených studií vznikají u méně informovaných jedinců mylné představy, je to jejich věc, pokud se toho nechytne někdo kdo na jejich rady dá a pak to musí zaplatit, rádce mu pak řekne, no jo, motor už má najeto to víte...
G3 Variant synchro
BobG3 - nemluvíš pravdu a mysli si o mně, co chceš
. Už jsem Ti to psal mnohokrát a opakuji to znovu - krmíš nás tu kravinami a netušíš o tom zhola nic.
Zajdi někdy na kafe, máš to pět minut autem - rád Tě o pravdě poučím. Ty nevíš, co mluvíš, chlape.

Zajdi někdy na kafe, máš to pět minut autem - rád Tě o pravdě poučím. Ty nevíš, co mluvíš, chlape.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7bobG3 píše:Marku na kafe rád zajdu, ale opravdu nečekej, že mě přesvědčíč o tom, že renomovaná nezávislá laboratoř naměřila opakovaně hlouposti. Dneska je to pro mě koníček, takže proč se nepoučit navzájem, zkusím majitele mé P306 jestli ty rozbory ještě má, předal jsem je s autem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 63
- Registrován: 01 kvě 2008, 22:29
Priklanim se k nazoru ze ruzne oleje by se misit nemeli. Presne jak je to v tom clanku nestane se nic ale je to nouzove reseni. Navic si myslim ze kazdy vyrobce si da velkou praci s vyvazenim vsech aditiv co do oleje dava. Takze bych radeji ani nemichal oleje ruznych vyrobcu ktere maji stejnou viskozitu. S tvrzenim ze na viskozite nezalezi nesouhlasim vubec. Kdo jezdi jen kratke trasy mel by podle me dat 5W-40 na delsi 10W-40. 5W-40 po nastartovani se motor sklidni driv to same plati pro hlucnost hydrostelu, ktere jsou po poradne porci km tissi. Tot ma subjektivi zkusenost
Obecná tvrzení, pokud ale mám v autě konkrétní olej, s konkrétními přísadami, je mísitelnost omezená a je třeba řídit se doporučením výrobce. Většina z nich připouští mísitelnost - na dojetí, to že by se mohly oleje libovolně mísit a jezdit na ně tisíce km nikdo neuvádí.Marek77 píše:http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7bobG3 píše:Marku na kafe rád zajdu, ale opravdu nečekej, že mě přesvědčíč o tom, že renomovaná nezávislá laboratoř naměřila opakovaně hlouposti. Dneska je to pro mě koníček, takže proč se nepoučit navzájem, zkusím majitele mé P306 jestli ty rozbory ještě má, předal jsem je s autem.
Pan Černý píše pěkně, ale karbonem se obecně míní tmavé/černé úsady, které pravda karbonem nemusí být, vznikají při časté jízdách se studeným motorem, pokud v oleji vyskytne kondenzovaná voda, palivo, pokud je takto znečištěný olej přetěžován - např levný minerál splňující specifikaci na chipnutém motoru se špatně seřízenými tryskami apod. V každém případě pokud se rozpustí, motoru to dobře neudělá.
Články na těchto stránkách předpokládají motory správně udržované, s kvalitními filtry, bez jakýchkoli úprav. To o čem tady mluvíme, je od těchto předpokladů velmi často hodně vzdáleno a pokud závěry z diskusí mají být použitelné pro všechny účastníky, je třeby vždy připojit komentář, pro jaké podmínky tvrzení, které tu někdo napíše platí. Tzn že chipnutý motor 1,9 TDI AHU 200k už asi nebude mít ty samé nároky jako před úpravou. I pokud se jen zamění trysky z 66, na 81 nejsou nároky na olej úplně stejné, některý olej je spolehlivě pokryje, některý může být na hranici. Pokud někdo myslí že to tak není je to jeho věc ale jen do chvíle, než někdo kdo na to dá vyjede motor po pár desítkách tidíc km a kvůli pár stokorunám mu to žere olej, ojede se vačka , musí měnit zdvihátka apod.
G3 Variant synchro
Pôvodná otázka zakladateľa tejto témy sa netýkala chipovaného motora a správne udržiavaný motor sa myslím predpokladá automaticky bez toho, aby sa to zdôrazňovalo.bobG3 píše:Obecná tvrzení, pokud ale mám v autě konkrétní olej, s konkrétními přísadami, je mísitelnost omezená a je třeba řídit se doporučením výrobce. Většina z nich připouští mísitelnost - na dojetí, to že by se mohly oleje libovolně mísit a jezdit na ně tisíce km nikdo neuvádí.Marek77 píše:http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7bobG3 píše:Marku na kafe rád zajdu, ale opravdu nečekej, že mě přesvědčíč o tom, že renomovaná nezávislá laboratoř naměřila opakovaně hlouposti. Dneska je to pro mě koníček, takže proč se nepoučit navzájem, zkusím majitele mé P306 jestli ty rozbory ještě má, předal jsem je s autem.
Pan Černý píše pěkně, ale karbonem se obecně míní tmavé/černé úsady, které pravda karbonem nemusí být, vznikají při časté jízdách se studeným motorem, pokud v oleji vyskytne kondenzovaná voda, palivo, pokud je takto znečištěný olej přetěžován - např levný minerál splňující specifikaci na chipnutém motoru se špatně seřízenými tryskami apod. V každém případě pokud se rozpustí, motoru to dobře neudělá.
Články na těchto stránkách předpokládají motory správně udržované, s kvalitními filtry, bez jakýchkoli úprav. To o čem tady mluvíme, je od těchto předpokladů velmi často hodně vzdáleno a pokud závěry z diskusí mají být použitelné pro všechny účastníky, je třeby vždy připojit komentář, pro jaké podmínky tvrzení, které tu někdo napíše platí. Tzn že chipnutý motor 1,9 TDI AHU 200k už asi nebude mít ty samé nároky jako před úpravou. I pokud se jen zamění trysky z 66, na 81 nejsou nároky na olej úplně stejné, některý olej je spolehlivě pokryje, některý může být na hranici. Pokud někdo myslí že to tak není je to jeho věc ale jen do chvíle, než někdo kdo na to dá vyjede motor po pár desítkách tidíc km a kvůli pár stokorunám mu to žere olej, ojede se vačka , musí měnit zdvihátka apod.
Ak sa to s tuningom motora preženie a spraví to neodborník, sebelepší olej nezabráni preťaženiu najexponovanejších súčiastok, a tie jednoducho odídu

Pri "miernejšom" poladení (spomínaná výmena trysiek) by som zase ostal pri oleji, s tou istou predpísanou špecifikáciou. Predpokladal by som však zvýšené tepelné namáhanie motora a oleja, teda by som sa zameral na výkonnejší chladič oleja, prípadne aj na olej s vyšším "letným" číslom v danej špecifikácii. A o niečo skrátil interval výmeny oleja.
Ak mám byť úprimný, nezaoberám sa chiptuningom a za to čo som napísal možno budem "sežrán za živa".

1/články o olejích jsou teorie vysvětleny populární formou, proto termíny převážně téměř, většinou. Technik se orientuje v hodnotách, měřeních, ty se nedají okecat slovy dávám olej (zákazníkům) léta a nikdy žádný problém (kromě vačky každých 100000km
)
2/pokud tady někdo říká, že stačí specifikace výrobce bez ohledu na označení oleje, říká, že všechny tyto oleje mají stejné vlastnosti, proč se teda vyrábí tyto oleje, když by stačil jeden?
3/ Proč dávat lepší chladič když stačí dát lepší olej, který navíc sníží opotřebení?
4/ Pro AHU s tímhle režimem provozování 10tka olej stačí, pokud bude značková

2/pokud tady někdo říká, že stačí specifikace výrobce bez ohledu na označení oleje, říká, že všechny tyto oleje mají stejné vlastnosti, proč se teda vyrábí tyto oleje, když by stačil jeden?
3/ Proč dávat lepší chladič když stačí dát lepší olej, který navíc sníží opotřebení?
4/ Pro AHU s tímhle režimem provozování 10tka olej stačí, pokud bude značková
G3 Variant synchro