OLEJ DO AVG

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

jak píše Huml a ta tabulka , jediný problém je v zajištění kontroly a stavu oleje, pro dodržení intervalu,( ikdyž ten stav je pouze určen na základě veličin jako ujetá vzdálenost, starty, a nevím co ještě by to mohlo brát v potaz, žádný chem. rozbor žádný čidlo v autě neudělá) LL interval je většinou na 2roky nebo cca 30t km, a pak je velikej problém pokud někdo nalítá za dva roky třeba 60t, a nic na něj nebude na palubce řvát že má jet na inspekci, to je můj názor , tak hned se tak nerozčiluj, a že by etka plácala nesmysl v použití bloku motoru , tak to bych si zrovna nemyslel, a zatím jsem na žádnou nesrovnalost v etce nepřišel , a to si myslím že už jsem pár dílů orig. objednal
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a další a zvlášť, když jsem to našel na oleje.cz, by to snad měla být pravda, nebo, že by to ani tribotechnici nevěděli?
Obrázek
a na ofiko VW stránkách jsem našel to samý, takže těžko říct kdo od koho to převzal
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

takže další poznatky, oleje s VW normou 50700 splňují ACEA C3, a je u nich HTHS větší jak 3,5, takže už ne snížené jako u 50600 a 50601, nicméně hledal jsem v etce ty rozdíly v blocích, problém s etkou je, že má poslední náhrady, který už by mohly být vyrobeny jinou metodou a tudíž potom jsou společný pro více motorů, špatný je že pro starší výrobek nelze najít již žádné info, jako např. pro Sharana je to blok 028103101AB společný pro AFN, AVG a od nějakýho čísla motoru i AHU, předchůdce tohoto bloku je 028103101J, ale jak jsem psal jiný info pro něj není, jen že se přestal dělat někdy v 98roce, stejně tak sem to našel i u AGR, AHF, v roce 99 byla vydána náhrada a ta se prodává doteď, takže i kdyby to tak bylo jak píše Marek, tak v podstatě u všech motorů vyrobených po roce 99 není problém LL olej použít, protože už by byl vyrobenej jinou technologií a je jedno jestli je to QG0 nebo QG1,2 , protože tato technologie byla zavedena plošně, navíc pokud bych tedy hypoteticky použil olej 50700 můžu jezdit na LL olej u jakýhokoli motoru TDI, kterej potřebuje normu 50500. Navíc tím, že se jedná o auta víc jak 10 let stará, pochybuju, že by je chtěl někdo krmit olejem s normou 50600 navíc daleko dostupnější jsou dnes oleje 50700, takže ať už je to jakkoli, v dnešní době podle mě žádný riziko nehrozí, protože do starejch mrdek stejně nikdo LL olej lít nebude, možná je problém v zíkání info o této problematice i důvodů právě tak značnýho časovýho odstupu, protože auta 10-11let stará jsou na hranici životnosti, dle výrobce a je to navíc i doba kdy by se přešlo na tuto technologii, tak i v ofiko manuálech jsou QG0 a QG2 spojeny do jednoho. Toto je jen moje úvaha, snad se dopátráme pravdy, i když jak již vyplynulo z výše uvedenýho, začíná to být naprosto bezpředmětný, protože do tak starých aut (vyrobených před 99)nikdo LL lít nebude a i kdyby chtěl může bez problémů použít 50700
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Původní oleje LongLife pro VW, které plnily pouze VW 503.00 / 506.0x, měly A5/B5 a nic jiného. Tyto oleje jsou extrémně řídké (HTHS méně než 3) a pokud se použijí do motorů s křížem honovanými stěnami válců, olej po těchto "škrábancích" steče dřív než ho setře píst a písty se rafnou. Proboha, já si to nevymyslel, vycházím z nařízení výrobce a z mojí praxe. Dělal jsem sedmnáct motorů kousnutých na pístech - patnáct naftových, dva benzinové (poslední byla Fabia a motorem AUB 74kW), všechny bez výjimky poškozené LongLife olejem VW 503.00 / 506.0x. Prostě pokud motor je vyroben s kódem QG0, LongLife oleje řady A5/B5 se do nich použít nesmějí.
Něco jiného jsou nyní oleje LongLife III, které VW značí specifikací VW 504.00 / 507.00 - to jsou oleje, které kromě A5/B5 plní i jiné normy ACEA, především pro nás zajímavou B4 a novou C3, a tudíž "starší" motory nepoškozují (jsou víceméně univerzálně použitelnými oleji do všech motorů VW, až na dvě vzácné výjimky, kterými jsou motory TDI-PD R5 a V10 do 6/2006). Tím se oleje VW 503.00 / 506.0x přestaly vyrábět a tudíž už takový problém se zakousnutými písty nehrozí. Prakticky vzato - pokud někdo i do sebestaršího krámu naleje olej VW 504.00 / 507.00, vůbec nic špatného se nemůže stát (kromě vyvětrané šrajtofle :wink: ).


Nicméně abychom se vrátili k původnímu tématu - patrik.kloucek má v TP uveden motor AVG a k němu příslušnou Euro2. To se jistě shodneme všichni, že je nesmysl - patrně úřednický paskvil. Bude problém to obhájit a docílit tak přepisu na správný údaj. Jak to řešit nemám zdání - asi bych kontaktoval dovozce a požádal ho o vyjádření a na základě toho bych intervenoval příslušný referát dopravy o sjednání nápravy. AVG je naprosto jednoznačně motor splňující Euro3.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

Nicméně abychom se vrátili k původnímu tématu - patrik.kloucek má v TP uveden motor AVG a k němu příslušnou Euro2. To se jistě shodneme všichni, že je nesmysl - patrně úřednický paskvil. Bude problém to obhájit a docílit tak přepisu na správný údaj. Jak to řešit nemám zdání - asi bych kontaktoval dovozce a požádal ho o vyjádření a na základě toho bych intervenoval příslušný referát dopravy o sjednání nápravy. AVG je naprosto jednoznačně motor splňující Euro3.[/quote]



Takte Marku dle vyjadreni autor dovozce VW motor s kodovym oznacenim AVG splnuje normu EURO2 a nikoliv EURO3.Tu plni motory systemu cerpadlo tryska tj PD a novejsi.
TAk a ted mi to vysvetlete.......kde nebo jak jste prisli na to ze AVG plni EURO3?
Takze teda rozhodne neplati LONGLIFE olej=EURO3 (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Sakra a ja mel takovou radost ze se nebude platit ekol poplatek. :?
Pokud ale nekdo mate nejakej poznatek ze plni Euro3 a je to nekde verohodne uvedeny a napsany tak sem s tim....treba ten frajer ve Vw se tim nechtel zaobirat :roll: .Pak bych se do nej pustil znova a dotahnul bych to do konce :x
lubom
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 bře 2009, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od lubom »

A čo v prípade ak mám prispôsobený motor pre longlife a chcem prejsť na pevný interval 15 000 Km a nenalejem tam LL olej ale nejakej inej špecifikácie (VW 502 00 napr./0W 40) sú nejaké riziká?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

lubom píše:A čo v prípade ak mám prispôsobený motor pre longlife a chcem prejsť na pevný interval 15 000 Km a nenalejem tam LL olej ale nejakej inej špecifikácie (VW 502 00 napr./0W 40) sú nejaké riziká?
Nejsou. To je běžný postup. Motor přizpůsobený pro LongLife může být mazán běžnými oleji s pevným výměnným intervalem 15.000 km / 1 rok. Jediné, co je potřeba, je překódovat ŘJ přístrojů na QG2, aby nepracovala s údaji pro LongLife, ale s pevným intervalem. Pak použiješ běžný olej a na budících se po 15.000 km (o malinko dříve) objeví údaj o výměně oleje.

VAGem si načteš adresu 17 - přístrojová deska, kde se mimo jiné objeví kód ŘJ přístrojů (pětimístné číslo). Na čtvrtém místě pětimístného kódu musí být jednička (=LongLife). Změnou kódování se přepíše tento kód tak, aby na čtvrtém místě byla dvojka. Tady zadáš překódování ŘJ a místo původního čísla (např. 13211) napíšeš číslo 13221.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lubom
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 bře 2009, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od lubom »

O.K. Dík :-D
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

A s velkou pravděpodobností budeš mít potom stále v ŘJ motoru chybu 18263. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Připojím se do debaty. Teď mám Audi A6 s motorem AVG r.v. 2000 a je v německém techničáku uvedeno EURO 2.
Takže EURO 3 se asi u tohoto motoru nekoná. :(
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

noki píše:Připojím se do debaty. Teď mám Audi A6 s motorem AVG r.v. 2000 a je v německém techničáku uvedeno EURO 2.
Takže EURO 3 se asi u tohoto motoru nekoná. :(
jo nekona (wallbash) jsem na tom stejne... :( (hm)
hans.piche
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2010, 22:02
Odpovědi: 0
Bydliště: brandys n_

Příspěvek od hans.piche »

aspon nekdo tomu rozumi , tem specifikacim oleju a typem vyroby pd-motoru(marek 77) ;) jenom doplnim ze nektery 19pd ,kody si uz nepamatuju ale vesmes sou v trojlistku sha-gal- alhambra po faceliftu maj predepsanou 506,01 tzn 0w30 a vetsinou maj na hlave - made in poland plus ty jmenovany motory 2.5pd a v10 ktery ho taky potrebujou kvuli krizovymi honovani valcu. ja mam zkusenost presne obracenou -zniceny moto¨ry pd co nejezdily na predepsanou 506,01 ale neco jinyho -nikdo nevi co ale pocitam obyc 5w40 505,00 . jinak tu 0w30 sem kratkodobe pouzil u svyho seatu altea s 19pd bjb pres zakaz pouziti v tomhle typu sem ho tam na zimu nalil a jezdil kratkodobe v tech nejvetsich mrazech kvuli nizky viskozite za studena najel sem snim cca10tis-km tak doufam ze to nezbusobilo zadny velky skody , po zime sem presel zpatky na 5w40 505,01 .jinak pd oleje vsech norem 505,01-506,01-507,00 mam pro velkoodberatele za bezkonkurencni ceny . jedna se o znacku jez funguje 20let na jihoevropskym trhu bohuzel u nas ji zna jen par zasvecencu coz dela dobrou cenovou politiku vono neco musi zaplatit shellu a castrolu a jinem velkejm znackam sponzorovani vsech moznejch automobilovejch soutezi takze to zaplati koncovej uzivatel , slova jako ja verim jenom castrolu a vyrobce doporucuje: me vzdycky vhanej slzy smichu a dojeti zaroven (LOL)
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Marek77 píše:
pafka píše:marku 77 , to co jsi napsal je naprostý nesmysl, s honováním to nemá nic společného, blok pro AFN, AHU, AVG je naprosto stejný,použití LL, je dáno pouze čídlem, a jiným olej. filtrem , a dále schopností, jednotky , vyhodnocovat stav ujetých KM, startů ,atd... co k tomu patří
Tak tohle je nesmysl - to, co píšeš Ty. Víš, kolik motorů QG0 jsem měl na stole se zarvanými písty ve válcích, že jsem je vybouchával palicí??? Pokaždé naprosto stejná diagnóza - olej VW 503.00/506.0x :wink:.

Pokud je motor vyroben podle QG0, má křížem honované stěny válců a oleje LongLife splňující pouze A5/B5 se do těchto motorů používat nesmějí v žádném případě. Dojde k jejich destrukci. Tohle vím naprosto jistě od konstruktérů Škodovky.
Kdyby to bylo tak jednoduché, jak mi tu nabízíš, mohl by na LongLife oleje a prodloužený interval jezdit každý motor. Pouze by se dodělalo TOG čidlo a vyměnily budíky. To je ale absolutně OUT - nejde to. Motory mají jiné konstrukční obrábění a použitím olejů VW 503.00/506.0x dojde k jejich zničení.
Naštěstí oleje VW 503.00/506.0x se už nevyrábějí (jsou nahrazeny oleji VW 504.00/507.00, které starší motory nepoškozují) a tudíž nic takového nyní nehrozí. Ale za šest let (od roku 2000 do 2006) jsem takových motorů osobně řešil celkem sedmnáct (z toho dva benzinové). Takže opravdu vím, o čem mluvím.





nogis píše: ale je fakt, že bloky pro AFN, AHU a AVG jsou totožný, takže pravda je asi někde jinde. ;)
To se mi nezdá. Etka to sice píše, ale je to nesmysl. Stejné jsou motory (bloky) AFN, AHU a 1Z. Motory AHH a AVG jsou Euro3 vyrobené podle WIV a mohou používat LongLife oleje. Musí mít tudíž jiný způsob honování válců než ostatní bloky a tedy i jiné katalogové číslo.

Podobných drobných překlepů je v Etce několik (tenhle je ovšem dost fatální).





nogis píše:Nevím u kterých motorů by ta kontrolka měla být, ale v žádném autě s EU3, které doma máme ta kontrolka není.
ASV 81kW v Octavii má kontrolku CHECK od roku 2000, stejně tak ALH 66kW (například). Patrně máš doma auta s jinými motory.


Ahoj, mal som G IV 2001 66kw ALH ale tu kontrolku CHECK som určite nemal... prvy majitel na tom aute jazdil na LL oleje asi 160 000 a ked som ho kupil od neho presiel som na oleje so servisnym intervalom 15 000km alebo rok a najazdil na nom cca 100000 km ale kontrolka určite nebola
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“