Geometrie 3B5 PASSAT 1999 V6 TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pustek
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 čer 2009, 13:40
Odpovědi: 0

Geometrie 3B5 PASSAT 1999 V6 TDI

Příspěvek od pustek »

Ahoj, měnil jsem sadu ramen a táhlo řízení, pak jsem zajel na geometrii laserovou tady u nás je nový servis a týpci vypadali jako by to dělali poprvé.
Nevěděli co za passata tam mají vybrat, byli tam 4 druhy. Nakonec tam dali ten (1BA/1BC/1BP)
Po tomto „seřízení“ mi to táhne doprava.
Takže přikládám protokol, myslím si že je to trošku špatně seřízené…
-06
-24 přitom tolerance je 10…

Nevíte jestli vůbec vybrali správný model?
Určitě tam jedu dnes ať mi to udělají znovu… ? :)

http://www.vw-club.cz/download/file.php?id=366116
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.

U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pustek
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 čer 2009, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pustek »

Marek77 píše:Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.

U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
no to se bojim taky :D

nemáte někdo zkušenost jak to má být správně?
pustek
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 čer 2009, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pustek »

Marek77 píše:Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.

U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
sbíhavost je 0.10 0.10 to je moc?
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

velka zbihavost? :roll: podle protokolu je v toleranci a na obou kolech stejna.
Jina vec je jestli je nastaveny spravny auto...

ja mam hodnoty sbihavosti 1,1-3.2mm

to ze ti to tahne doprva muze byt zpusobeno sjetou gumou.Prohod levou za pravou a pokud to potahne naopak je to jasny ;)
pustek
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 27 čer 2009, 13:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pustek »

patrik.kloucek píše:velka zbihavost? :roll: podle protokolu je v toleranci a na obou kolech stejna.
Jina vec je jestli je nastaveny spravny auto...

ja mam hodnoty sbihavosti 1,1-3.2mm

to ze ti to tahne doprva muze byt zpusobeno sjetou gumou.Prohod levou za pravou a pokud to potahne naopak je to jasny ;)
mi tam vybrali tento:
(1BA/1BC/1BP)

jeste tam byli dalsi 3 VW PASAT variant
nejake
3BG
3BM... uz nevim, ani nevedeli co co znamena.

Nevite to nekdo?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

V kufru máš nalepenej bílej papír a tam jsou samý kody (G33,1BA,1BB atd) mi to vždycky na geometrii hledali podle roku výroby a podle tech kodů.Mrkni tam a pokud tam budeš mít 1BA/1BC/1BP,tak to nastavili dobře.Pokud tam nebudeš mít ani jeden z nich,je to blbě.Jiný nastavení je i na 4x4.
Ta sbíhavost byla na pravím kole veliká,ale podle konečných hodnot je levý i pravý kolo stejně.
Spíš si myslím,teda pokud nebyli blbí a nezapomněli vytáhnout kolík z točen (potom to pruží na gumě a naměřené hodnoty jsou zkreslené),že to bude pneumatikou.Přehodit mezi sebou a auto potáhne na druhou stranu.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Táhnutí do strany nezpůsobuje geometrie, ale rozdílný odpor v levé a pravé straně. Příčin může být mnoho (zborcená kostra pneu, špatný tlak, přibržďující brzda, vyjímečně i špatný posilovač řízení).
Passat 4motion AVF
Jarda563
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 23 pro 2007, 20:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jarda563 »

prohod kola bude to tim,kdyz ne nechal bych si to zmerit.Jinak ty passaty maj hodnoty skoro stejny .
Lisi se tam jen pokud je to 4kola u ktery jde stelovat i zadek tam chyba nebude.
G4 AJM
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

u 4koly jsou hodnoty sbihavosti co jsem psal vyse...odklony jsou stejny...
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Odklon na předku na passatu neovlivníš. Pouze sbíhavost a nic jinýho. A je jedno zda předokolka či čtyřkolka.
Passat 4motion AVF
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

majkl1 píše:Táhnutí do strany nezpůsobuje geometrie, ale rozdílný odpor v levé a pravé straně. Příčin může být mnoho (zborcená kostra pneu, špatný tlak, přibržďující brzda, vyjímečně i špatný posilovač řízení).
Když je na levím kole rozbíhavost přiklad -0,5 a na pravím třeba nula,tak auto potáhne do leva.Vliv to má,ale v "našem" případě to bude něčím jiným,když má hodnoty na obouch kolech stejný.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Ale prdlačku. Když bude na jednom kole větší sbíhavost jak na druhým, tak jediný co se změní, bude natočení volantu při přímé jízdě (plus opotřebení pneu a horší jízdní vlastnosti). Ale rozhodně to nepotáhne do strany. (crazy)
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

majkl1 píše:Odklon na předku na passatu neovlivníš. Pouze sbíhavost a nic jinýho. A je jedno zda předokolka či čtyřkolka.
tak to nemas pravdu...odklony jdou udelat jak v predu tak vzadu.Sam jsem je delal. :)
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

No to by mě zajímalo jak je vpředu děláš? (crazy)
Passat 4motion AVF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“