1.9 TDI AFN netáhne :(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9 TDI AFN netáhne :(
Zdravím, mám velikou prosbu
mám AFN motor, nedávno mi praskla gumová hadice co jde z intercooleru do sání (přímo ta u sání), ta se vyměnila. Auto jelo asi týden normálně a pak zase přestalo jet - táhnout. A navíc když je motor zahřátej, tak při nastartování vyletí otáčky cca do 3000ot/min a hned spadlou na normální volnoběh. A když motor trochu víc vytáčím (nad 3000ot/min) tak podle zvuku uplně vypadne turbo (asi nouzovej režim). Vím, že by to chtělo jít na diagnostiku, ale bohužel ji nemám, jinak sem kousek od Brna.
Díky moc za každou radu.
mám AFN motor, nedávno mi praskla gumová hadice co jde z intercooleru do sání (přímo ta u sání), ta se vyměnila. Auto jelo asi týden normálně a pak zase přestalo jet - táhnout. A navíc když je motor zahřátej, tak při nastartování vyletí otáčky cca do 3000ot/min a hned spadlou na normální volnoběh. A když motor trochu víc vytáčím (nad 3000ot/min) tak podle zvuku uplně vypadne turbo (asi nouzovej režim). Vím, že by to chtělo jít na diagnostiku, ale bohužel ji nemám, jinak sem kousek od Brna.
Díky moc za každou radu.
No na diagnostiku je určitě potřeba jít... Jinak si myslím, že to má souvislost s tou prasklou hadicí, protože pokud se s tím jezdí, tak to auto šíleně hulí (znám z vlastní zkušenosti, kdy sem takto dojížděl asi 150km domů), tzn. že jde výfukem obrovské množství sazí, no a předpokládám, že nemalé množství z nich ti zůstalo v turbu, kde teď dochází k tomu, že se zasekávaj lopatky a auto padá do nouzáku (což se děje právě kolem 3000ot.), no a ten volnoběh co vyskakuje, tak to asi bude dělat zasranej intercooler a turbo si nasává olej, což je velmi nebezpečné, může dojít i k totální destrukci motoru, když se to roztočí do plnejch a rychle se nezareaguje... Určitě nedoporučuji s tím jezdit a co nejdřívě vyhledat servis, napíchnout na vag (nejspíše napíš "plnící tlak turba, horní regulační mez překročena", dále vysát olej z intercooleru (pokud tam bude), vyčistit pořádně to potrubí no a dost možná nechat i vyčistit a vypodložkovat turbo, na což je specialista pan Huml tady na fóru...
Tohle je jen z mojí zkušenosti, radši ať to potvrdí nějaký odborník ještě...
Tohle je jen z mojí zkušenosti, radši ať to potvrdí nějaký odborník ještě...
Naposledy upravil(a) Rider.23 dne 01 bře 2010, 22:20, celkem upraveno 1 x.
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Oprava, přečet sem si ještě jednou ten tvůj problém, tak ten volnoběh jak vyletí při startování (toho slova při startování sem si prve nevšiml), tak to nevím co by to mohlo být, možná nějaké teplotní čidlo které neví, že je teplý motor a pošle na start velké množství nafty (proto vyletí ty otáčky) a po tom co to chytne to už řídící jednotka srovná jak má, a nebo opravdu souvislost s tím zaneseným sáním, ale to teď jen střílím od boku, to už není moje zkušenost
...

Naposledy upravil(a) Rider.23 dne 01 bře 2010, 22:18, celkem upraveno 1 x.
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
tak sem dneska zjistil, že je ulomená trubička, co vede z jakýho si ventilu co je přími pod trubkou co vede z airboxu do motoru (není to N75 - ten je vedle) vyměnil sem ho, ale dělá to pořád to stejný, ostatní hadice sem prošel a přijdou mi v pořádku.
Jenom by mě zajímalo, jestli to není tím, že je v te řídící jednotce pořád ta chyba a nemusí se prvně vymazat aby to začlo fungovat jak má ...
jinak mi teď přijde, že je víc slyšet zvuk turba
Jenom by mě zajímalo, jestli to není tím, že je v te řídící jednotce pořád ta chyba a nemusí se prvně vymazat aby to začlo fungovat jak má ...
jinak mi teď přijde, že je víc slyšet zvuk turba