zvýšení tlaku trysek?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Reesha

Příspěvek od Stingray »

reesha píše:
Stingray píše:
origoš píše:Zvýšením otevíracího tlaku zvýšit výkon? Jak jednoduché. Že už na to nepřišli výrobci a úzkostlivě se drží vyzkoušených hodnot? Už hodně dlouho jsem neslyšel takovou pitomost.
Je to pravda zvýšenie vstrekovacieho tlaku zvyšuje aj výkon ide totiž o zlepšenie rozprášenia nafty a tým lepšie prehorenie

Klasický prípad sú PD motory.....alebo Euro 2 a Euro 3 kde sa pre lepšie emisie u euro 3 dával menší priemer vstrekovača ale vyšší tlak......
Přečti si pořádně příspěvek Origoše, třeba pochopíš ;)
Reesha som rád že si srandista ale ako vidím o vstrekovačoch toho veľa nevieš......tak nabudúce ked niečo napíšeš tak si to najprv over......

ak zdvihnes otávarcí tlak vstrekovača, zmení sa aj predvstrek u klasického tdi kde je snímač vstrekovacej ihly to je pekne vidieť tzn. musíš natiahnuť dlžku vstrek impulzu v ECU kedže máš vyšší otávarcí tlak máš aj kvalitnejšie rozprášenie.....klasická VP 37 vie dať podla typu 70 - 125mm3 nafty na vstrek....950bar vstrekovací tlak - 1350bar vstrekovací tlak na tryske.......je to dané konštrukciou vstrekovača - dvojpružinový kde prvá otvára pre pilotnú dávku nafty pre zníženie hlučnosti a následne hlavnú dávku.....zvýšení tlak vstrekovania z 820bar na 950bar dosiahli lepšie emisie cca 20% oproti nižšiemu vstrekovaciemu tlaku....
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Reesha

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:
reesha píše:
Stingray píše: Je to pravda zvýšenie vstrekovacieho tlaku zvyšuje aj výkon ide totiž o zlepšenie rozprášenia nafty a tým lepšie prehorenie

Klasický prípad sú PD motory.....alebo Euro 2 a Euro 3 kde sa pre lepšie emisie u euro 3 dával menší priemer vstrekovača ale vyšší tlak......
Přečti si pořádně příspěvek Origoše, třeba pochopíš ;)
Reesha som rád že si srandista ale ako vidím o vstrekovačoch toho veľa nevieš......tak nabudúce ked niečo napíšeš tak si to najprv over......

ak zdvihnes otávarcí tlak vstrekovača, zmení sa aj predvstrek u klasického tdi kde je snímač vstrekovacej ihly to je pekne vidieť tzn. musíš natiahnuť dlžku vstrek impulzu v ECU kedže máš vyšší otávarcí tlak máš aj kvalitnejšie rozprášenie.....klasická VP 37 vie dať podla typu 70 - 125mm3 nafty na vstrek....950bar vstrekovací tlak - 1350bar vstrekovací tlak na tryske.......je to dané konštrukciou vstrekovača - dvojpružinový kde prvá otvára pre pilotnú dávku nafty pre zníženie hlučnosti a následne hlavnú dávku.....zvýšení tlak vstrekovania z 820bar na 950bar dosiahli lepšie emisie cca 20% oproti nižšiemu vstrekovaciemu tlaku....
Asi máš pravdu, já ani Origoš vůbec netušíme, jak to funguje ;)

Kdybych o té funkci něco věděl, asi bych napsal, že si tu někdo plete jablka s hruškami, a to nejen v tomto tématu :P
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

:)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

reesha píše::)
Ja len tvrdím že ked zvýšim vstrekovací tlak tak zvýšim aj výkon....
...to be or not to be... - faster
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Konečně vím jak dostanu 300 koní z normálního TDI (možná i 330!!). Čao.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Ja mam technickou.
Pokud pripustime, ze zvyseni tlaku zlepsi emise. Dava to smysl. Ale proc za dobu produkce nejakeho auta - rekneme treba 7 let automobilka tlaky nikterak neprepracovala. Predpokladam, ze pokud takovahle uprava zvysi vykon a zlepsi emise, tak by mohla zvednout prodejnost zastaravajiciho modelu a nejake podlozky na serizeni vstriku nemuzou stat moc.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

lt.kubosh píše:Ja mam technickou.
Pokud pripustime, ze zvyseni tlaku zlepsi emise. Dava to smysl. Ale proc za dobu produkce nejakeho auta - rekneme treba 7 let automobilka tlaky nikterak neprepracovala. Predpokladam, ze pokud takovahle uprava zvysi vykon a zlepsi emise, tak by mohla zvednout prodejnost zastaravajiciho modelu a nejake podlozky na serizeni vstriku nemuzou stat moc.
a tady se pletes :)

tdi do roku asi 2001 co maj euro2 maj 190/300 bar a tdi od roku 2001 maj 220/300bar a plni normu euro3, ale vykony maj uplne stejne (jinak to prvni je predvstrik a to druhy hlavni vstrik) je to jen o emisich
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

No jasne, ze kdyz vejde do platnosti norma, tak zmenu provedou, ale, ze by to bylo nejak dobrovolna aktivita mi neprijde.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Je jedno, ci je to dobrovolna aktivita, ale je to tak. Urobili to a aj vdaka tomu motor splna EU3. Stingray ma ciastocne pravdu, ale to uz je extremna situacia-> pri normalne fungujucom motore zvysenie tlaku pomoze hlavne emisiam, ale vykonu minimalne-asi nemeratelne malo. Rozdiel je zanedbatelny, bezvyznamny. Ak ale mame motor, ktory ma velky prebytok paliva a dymi ako besny, zvysenim vstrekovacieho tlaku naozaj dosiahneme o nieco lepsie rozprasenie paliva a tym jeho lepsie prehorenie, a tym aj mensiu dymivost a vyssi vykon. Naprikld technologia PD- podstatne vyssi vstrekovaci tlak umoznuje vacsiu davku paliva a tym aj vykon za zachovania urcitych emisnych parametrov. Preto ta honba vyrobcov za vyssimi tlakmi, emisie a vykon. To, ze pred 10 rokmi neboli take vykonne diesle ako teraz, nie je kvoli tomu ze by to nezvladali motory mechanicky. Ide o vstrekovanie paliva, to vtedy nebolo na takej urovni ako teraz. Nakydat naftu sme tam vedeli aj vtedy, ale nie tak dobre rozprasit a efektivne spalit. Ale tym, ze niekto zvysi ten spodny tlak zo 190 na 220, to urcite vykonu nepomoze. To je len otvaraci tlak... Najdolezitejsi je vstrekovaci tlak a ten sa neda nastavit, ten je dany konstrukciou vstrekovacov, cerpadla a celeho systemu vobec. To su tie hodnoty nad 1000bar...
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Alex píše:Ale tym, ze niekto zvysi ten spodny tlak zo 190 na 220, to urcite vykonu nepomoze. To je len otvaraci tlak... Najdolezitejsi je vstrekovaci tlak a ten sa neda nastavit, ten je dany konstrukciou vstrekovacov, cerpadla a celeho systemu vobec. To su tie hodnoty nad 1000bar...
No jsem rád, že už jsme tu 3 blbci, kteří o tom nic neví (noteeth).

Ještě že máme toho Stingraye, který nám vysvětlil, jak to vlastně je. A tohle vyvrátil ;)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Tak tomu nerozumím (crazy) , asi ty koně mít nebudu! (wallbash) .
Čao.
Uživatelský avatar
frantacech
Aktivista
Příspěvky: 4289
Registrován: 23 led 2006, 14:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava, CZ

Příspěvek od frantacech »

reesha píše:
Alex píše:Ale tym, ze niekto zvysi ten spodny tlak zo 190 na 220, to urcite vykonu nepomoze. To je len otvaraci tlak... Najdolezitejsi je vstrekovaci tlak a ten sa neda nastavit, ten je dany konstrukciou vstrekovacov, cerpadla a celeho systemu vobec. To su tie hodnoty nad 1000bar...
No jsem rád, že už jsme tu 3 blbci, kteří o tom nic neví (noteeth).

Ještě že máme toho Stingraye, který nám vysvětlil, jak to vlastně je. A tohle vyvrátil ;)
Ja jsem blbec do party.

Muzu k tomu jen rict, ze kdyz dam do 2.5TDi V6 AFB vstrikovace z AYM
110kW/114kW tak to jezdi blbeji. AYM ma nepatrne vyssi otviraci tlak - 10bar.

Takze zvyseni koni se nekonalo, mozna kdybych laboroval s predvstrikem do nestandardnich hodnot, treba by se to nejak mozna trochu kompenzovalo. Proste tam jde mene nafty.

To co pisu je prakticka zkusenost z meho auta.
ObrázekRUN With The BULLS And HUNT With The BEARS....
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

950bar vstrekovací tlak - 1350bar, to si nikto nevšimol čo som napísal??

Ked čerpadlo dodá 950bar a na vstrekovačoch je 1350bar?? Vstrekovanie tdi je o rezonanciách v systéme kde musí byť každé vedenie trubky paliva presne rovnaké ako ostatné aby bolo môžne tieto rezonancie využiť na zvýšnie vstrekovacieho tlaku. Ak zmeníš jeden parameter napr. otvárací tlak vstreku zmeníš aj priebeh rezonancií v systéme.

Ak si tu chcete robiť srandu ok ako chcete. Tým čo sa ma spýtali pomohol som im k veľmi výkonnému autu, vyriešil rôzne variácie motora, navrhol, odporučil......dá sa povedať že forum tu je nato aby sa dali dokopy dizl pozitívny ludia a pomáhali si v medziach slušnosti. Prosím žiadne invektíva!

Ano staviam dve dosť silné PD-čka, tak kto bude mať záujem aby sa presvedčil kto som nech sa páči.......zajednajte si brzdu v CZ a ja prídem.....potom môžete rozmýšla ako sa mu podarilo roztočiť to obrovské turbo tak pekne odspodu....
...to be or not to be... - faster
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

výkon se zvýší (lepší rozprášení), ale na úkor životnosti trysek i čerpadla (a to rapidně!),proto se vyvynul PD s tlakem 1600bar jsou na to stavěné (a plánují jít až na 2000bar) ale klasický TDi (s trubkama) na to dělané nejsou. Tudíš je to blbost, já bych to kvůli pár koním nedělal... (LOL)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1269
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:950bar vstrekovací tlak - 1350bar, to si nikto nevšimol čo som napísal??

Ked čerpadlo dodá 950bar a na vstrekovačoch je 1350bar?? Vstrekovanie tdi je o rezonanciách v systéme kde musí byť každé vedenie trubky paliva presne rovnaké ako ostatné aby bolo môžne tieto rezonancie využiť na zvýšnie vstrekovacieho tlaku. Ak zmeníš jeden parameter napr. otvárací tlak vstreku zmeníš aj priebeh rezonancií v systéme.

Ak si tu chcete robiť srandu ok ako chcete. Tým čo sa ma spýtali pomohol som im k veľmi výkonnému autu, vyriešil rôzne variácie motora, navrhol, odporučil......dá sa povedať že forum tu je nato aby sa dali dokopy dizl pozitívny ludia a pomáhali si v medziach slušnosti. Prosím žiadne invektíva!

Ano staviam dve dosť silné PD-čka, tak kto bude mať záujem aby sa presvedčil kto som nech sa páči.......zajednajte si brzdu v CZ a ja prídem.....potom môžete rozmýšla ako sa mu podarilo roztočiť to obrovské turbo tak pekne odspodu....
Přijde jenom mě, že se tu v tom někdo zamotává :)? Kdybych nevěděl, že jsi takový vážený odborník, myslel bych si, že už nevíš kudy kam...

Citovat texty, co najdeš na internetu, je pěkná věc, ale někdy je také potřeba ty věci chápat ;). To ti ale nemusím vysvětlovat, když jsi tak dobrý.

Nemám potřebu tě tady učit, ty jsi přeci ten nejchytřejší a my tomu nerozumíme. Ještě že tě tu máme Obrázek
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“