cukání Passat B5.5 PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

cukání Passat B5.5 PD

Příspěvek od LancerEVO10 »

Zdravím a chtěů bych požádat o radu :)

Mám Passat B5.5 96kW s chipem, najeto 225t.km. Již chvíli se mně při studeném rozjezdu stávalo, že auto mělo snahu v nízkých otáčkách cukat a chcípnout. Nyní se přidalo cukaní mezi 3000-3500 ot., když plně sešlápnu plyn na 1,2 nebo 3 rychlostní stupeň, tak v těchto otáčkách auto jednou nebo dvakrát cukne, jako kdyby ztratilo výkon na okamžik(pokud jedu delší cestu, tak po nějakých 50km jízdy a pár rychlejších rozjezdech už se to neděje). A taky na 5 nebo 6 rychlostní stupeň, když je auto kolem 1500-1800 ot. a chci rychle akcelerovat, tak dojde jako kdyby k přehlcení naftou a auto první trochu škytne a pak se plně rozjede. :?
Samo cukání není nějak moc silné a závažné, ale obtěžuje to a rád mám auto v dobré kondici... Pročítal jsem si nějaké diskuse, ale podobnou kombinaci jsem nenšel, možná půjde o více závad najednou :(

Všem děkuji předem za rady a pomoc při řešení ;)
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

S něčím podobným jsem se setkal a problém byl ve svazku ke vstřikům.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4905
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nemůže být ucpaný sací koš v nádrži?co palivový filtr,je vyměněn?
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

to co psali přede mnou zkontroluj - přívod nafty, a vyměň O kroužky na vstřikovačích
LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od LancerEVO10 »

Palivový filtr byl měněn před 16 tis. km. Ten přívod nafty by to mohl být, ale nevysvětloval by to cukání při rozjezdu, to je minimum plynu a tak není třeba velkého množství nafty...
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Za studena mě taky občas pocuknul, za tepla už OK a stačilo napružit kontakty na vstřikách a OK
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

LancerEVO10 píše:Palivový filtr byl měněn před 16 tis. km. Ten přívod nafty by to mohl být, ale nevysvětloval by to cukání při rozjezdu, to je minimum plynu a tak není třeba velkého množství nafty...
palivak po 16tkm moze byt tiez uz zrely na vymemu..niekedy mu staci aj 2000 a je upchaty,zalezi od kvality nafty..ak by vymena nepomohla,tak su to v lepsom pripade kontakty na vstrekoch a v horsom niektory vstrek..
CAHA 125 kW TDI CR
LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od LancerEVO10 »

Zkusím tedy vyměnit palivový filtr a zkontrolovat kontakty na vstřikovačích (naftu beru už nějakých 40 tis. km u jedné čerpací stanice a zatím jsem s ní problémy neměl). Jednou jsem již měl problémy se vstřikovači, auto spadlo hned do nouzového režimu a nedalo se s ním skoro vůbec jet, tehdy to byly zanesené kontakty. Používal jsem olej Hekra pro PD, ale vstřikovače se s ním zanášely, takže už 4 výměny dávám Castrol a až do teď to bylo dobré.
LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od LancerEVO10 »

Tak problém je zdá se vyřešen.

Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen :)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Viděl jsi naftový filtr? Nebyl černý? Problémy s cukáním se zhoršovaly, nebo to bylo pořád stejné? Vstřiky se čistily jak? rozmontované ultrazvukem?
LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od LancerEVO10 »

dhfool píše:Viděl jsi naftový filtr? Nebyl černý? Problémy s cukáním se zhoršovaly, nebo to bylo pořád stejné? Vstřiky se čistily jak? rozmontované ultrazvukem?
Naftový filtr zůstal původní, chtěl jsem ho vyměnit, ale nějak na to zapoměli v servise, i když jsem ho měl připravený v autě. Bylo to více méně stejné, jen jednou to spadlo do nouzového režimu a jeden válec nešel, ale hned jsem to znovu nastartoval a jelo to normálně dál. JJ vstřiky se čistily ultrazvukem.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Díky za info.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

LancerEVO10 píše:Tak problém je zdá se vyřešen.

Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen :)
a podla coho zistili ze prave vstrekovac je v horsej forme ? vestecka gula ? :D
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
LancerEVO10
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 15 kvě 2007, 12:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od LancerEVO10 »

tomiisp píše:
LancerEVO10 píše:Tak problém je zdá se vyřešen.

Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen :)
a podla coho zistili ze prave vstrekovac je v horsej forme ? vestecka gula ? :D
Auto bylo u mechanika, který mně před cca 3 lety auto chipoval a zabývá se autoelektronikou. Ten nějak 10 minut přes vag zkoumal, jestli jsou všechny hodnoty v normě a jediné co zjistil, byla menší odchylka u vstřikovače na prvním válci, při zatížení se už pak nic neobjevilo. Podle toho jak jsem to pochopil, tak dokáže vyčíst množství nafty, které jde do válce a z toho zjistil, že vstřikovač na 1. válci vykazuje hodnoty, jež jsou sice ještě v normě, ale ideální stav to už není...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Pochopils správně. Jen ten vstřikovač spíš uhádl, protože rozdíl dávek může ukazovat i na jiné problémy. Ale je to v podstatě jedno, páč ti to jede a necuká.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“