STAROSTLIVOST O TURBO...ako na to?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

STAROSTLIVOST O TURBO...ako na to?

Příspěvek od travel242fx »

Zacina sa ty vyskytovat dost problemov s TURBOM.Celkom by ma zaujimalo od coho to moze byt a ako tomu predchadzat aby sa nezadreli tie lopatky na turbe. Mam ALH motor takze asi sa pytam opodctatnene.

Zly motorovy olej? alebo nedodrziavanie servisneho intervalu?
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
johan
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 26 led 2006, 19:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan »

Ty máš r.v. 98 a motor ALH? Ten kod motoru myslím měly až od 2001 nebo ne? Kdyžtak mě někdo opravte.díky
Uživatelský avatar
Sokolda
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 00:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Sokolda »

97-03 ALH 66kW
Seat CordobaTDI / AFN - 176 HP
Seat Alhambra TDI / AFN - 171 HP
Škoda Fabia SDI / ASY - Nemá HP
Ford C-Max 1,6 Tdci - 80kW
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

johan píše:Ty máš r.v. 98 a motor ALH? Ten kod motoru myslím měly až od 2001 nebo ne? Kdyžtak mě někdo opravte.díky
jo ale ty myslis OCTAVIE SKODOVKY ... VW ich uz mal skorej do octavii sa zacali davat od roku 01 myslim...v tom mas pravdu :P
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Tak, tak. ALH v Octavii od 08/00. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

Boďa: tak proč jsem teda neměl v O1 r.v. 9/00 ALH TDI??? (rofl)

já vím, přehlídl jsi tam jedničku, tedy ALH v O1 od 8/01.... :)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak zpět k tématu: Myslím si, že pro turbo platí dvě známá pravidla - nedávat mu čočku hned za studena a naopak nechat ho trochu vychladit po velkém zatížení. Dál si myslím, že mu škodí pozdní vstřikování (PB, neodborné chipy, špatně nastavené nebo poškozené čerpadlo) a samozřejmě nesmyslné přetěžování (vysoký plnící tlak), a taky bych určitě nešetřil na výměně vložky ve filtrboxu.
Jinak čím předcházet zatuhlé regulaci těžko říct, ale určitě je potřeba tomu dát občas pokouřit aby se hýbala do krajních poloh.
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

Andre píše:Tak zpět k tématu: Myslím si, že pro turbo platí dvě známá pravidla - nedávat mu čočku hned za studena a naopak nechat ho trochu vychladit po velkém zatížení. Dál si myslím, že mu škodí pozdní vstřikování (PB, neodborné chipy, špatně nastavené nebo poškozené čerpadlo) a samozřejmě nesmyslné přetěžování (vysoký plnící tlak), a taky bych určitě nešetřil na výměně vložky ve filtrboxu.
Jinak čím předcházet zatuhlé regulaci těžko říct, ale určitě je potřeba tomu dát občas pokouřit aby se hýbala do krajních poloh.
no konecne nieco k veci ..jo diky Andre ;)
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Byrto
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 26 led 2006, 18:21
Odpovědi: 0
Bydliště: TAM KDE SLUNÍČKO SVÍTI

Příspěvek od Byrto »

presne tak ako andre spomenul

sem tam dat nohu na podlahu ak je teply motor potocit to sem tam do 4000 a spravat sa k nemu hore spomenuto

andre prepac cez vikend bola zima tak som sa na to nepozrel ked kuknem hned dam vediet cau
TDI
strielam v nutnej obrane a krajnej nudzi
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Myslím že je to presne tak ako povedal ANDRÉ, viac nie je k tomu čo dodať...Pokiaľ nie je problém niekde inde ako napr. karbónom pripchatá trubka na mazanie olejom napr. pri motoroch 1,8T benzín /mám vlastnú skúsenosť, menil som ho 4xza sebou,než mi to poradil borec z Blavy/
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jim píše:Boďa: tak proč jsem teda neměl v O1 r.v. 9/00 ALH TDI??? (rofl)

já vím, přehlídl jsi tam jedničku, tedy ALH v O1 od 8/01.... :)
Omyl.
ALH od 08/00 je správně, jen se ty AGR musely doprodat, takže se právě od 08/00 montovaly souběžně.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

Boda: aha, takže v TDI 66kW bylo chvíli souběžně označení jak AGR tak ALH...? :)
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
Blah
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 31 led 2006, 14:52
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blah »

ja mam taky ALH golf IV rv11/98
GIV 1.9TDi ALH 66kw>130PD turbo, trysky Powerplus764, chip by dieselpower.cz
sprint 1/4 mile 15,819 (Milovice VIII)
Vmax 200,2 kph/GPS
-2 body :(
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“