Jak povolit olejový filtr?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Jak povolit olejový filtr?

Příspěvek od lukee »

Tento týden mě doma čeká první výměna oleje mimo servis. Chcu se zeptat, čím se dá nejlíp povolit olejový filtr? Ty speciální "kleště" nemám.

Taky se chcu zeptat jakou silou zhruba utáhnout nový filtr?

Díky
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
doda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 14 lis 2006, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od doda »

no někdo to povoluje tak že do něj vrazí šroubovák a otočí,samozřejmě že mu vyteče obsah oleje na ruce ale já mám takový velký hasák a sním to jde dobře a utažení s citem rukou ale namaž si dosedací plochy olejem at to klouže to je důležitý
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Kup si original klieste na uvolnenie olejoveho filtra. Stoji to 100 korun.
Ja utahujem novy filter rukou, ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel. Tento postup sa mi osvedcil, pouzivam ho uz roky na vsetkych autach, nikdy filter neprepustal ani kvapku oleja.
Drzim sa totiz zasady, ze olej olejom neutesnis.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel.
To si taky můžeš pěkně vydělat, pokud se kousek toho silikonu dostane do turba a ucpe mazání. Nebyl bys první ani poslední, komu se to stalo.
SILIKON NEBRAT!
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

origoš píše:
ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel.
To si taky můžeš pěkně vydělat, pokud se kousek toho silikonu dostane do turba a ucpe mazání. Nebyl bys první ani poslední, komu se to stalo.
SILIKON NEBRAT!
Diky za upozornenie.
Ale nezastavilo by sa to na filtri oleja?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5673
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

tak to je pjekna pi..vina s tym silikonem (LOL) na utesneni tam filtr ma tu gumu najlepsi je potrit tu gumu trochu oleja aby sa to dalo dobre dotahnut
olejovy filtr ide povolit rukama a ked nemas kleste a smykali by sa ti ruky mozes si pomoct brusnym papirem/smirgl/ tak ze si ho stocis tu drsnu stranu okolo filtra a povolis takto ti to kluzat nebude a este olej vypustaj z tepleho motoru a nezapomen si dat novu hlinikovu podlozku pod vypustny srub
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ano, může se to zastavit ve filtru, ale je třeba si uvědomit, že většina filtrů a všechny dobré filtry mají bypasový ventil, který se otevírá při překročení určité hodnoty tlaku, která nastane nejen při ucpání, ale i v případě, že má na př. v mrazech olej vyšší viskozitu. A to je ten nebezpčný moment, kdy jde do okruhu nefitlrovaný olej. Prostě na tom se nic vymyslet nedá. Potřít olejem pro menší odpor a rukou utáhnout. Pokud není dosedací plocha poškozena, tak to neteče.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

origoš píše:Ano, může se to zastavit ve filtru, ale je třeba si uvědomit, že většina filtrů a všechny dobré filtry mají bypasový ventil, který se otevírá při překročení určité hodnoty tlaku, která nastane nejen při ucpání, ale i v případě, že má na př. v mrazech olej vyšší viskozitu. A to je ten nebezpčný moment, kdy jde do okruhu nefitlrovaný olej. Prostě na tom se nic vymyslet nedá. Potřít olejem pro menší odpor a rukou utáhnout. Pokud není dosedací plocha poškozena, tak to neteče.
Diky.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

Díky všem za komentáře a rady. Našel jsem supr stránku věnovanou Fiatu Punto: http://punto.mysteria.cz/udrmot.htm kde je celý postup popsán do podrobna.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

Tak výměna proběhla OK, filtr jsem probodl šroubovákem a vytočil ven, styčnou plochu jsem očistil arvou, těsnění nového filtru jsem natřel podle rad tenkou vrstvou oleje a dotáhl tak "akorát". Po cca 30km jízdy zatím vše těsní jak má.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Uživatelský avatar
ReproBoy
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 srp 2006, 08:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ReproBoy »

lukee píše:Tak výměna proběhla OK, filtr jsem probodl šroubovákem a vytočil ven, styčnou plochu jsem očistil arvou, těsnění nového filtru jsem natřel podle rad tenkou vrstvou oleje a dotáhl tak "akorát". Po cca 30km jízdy zatím vše těsní jak má.
jako bud jsem rambo, ale vzdycky kdyz menim volej, vemu hadr, ocistim to, obe ruce, zaberu a povoli to, nikdy jsem nemel problem. dotahuje se pouze rucne na krev da se rict, na tesneni se nic nedava! ANI OLEJ, PROSTE NIC!
AR146 TD
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

ReproBoy píše:
lukee píše:Tak výměna proběhla OK, filtr jsem probodl šroubovákem a vytočil ven, styčnou plochu jsem očistil arvou, těsnění nového filtru jsem natřel podle rad tenkou vrstvou oleje a dotáhl tak "akorát". Po cca 30km jízdy zatím vše těsní jak má.
jako bud jsem rambo, ale vzdycky kdyz menim volej, vemu hadr, ocistim to, obe ruce, zaberu a povoli to, nikdy jsem nemel problem. dotahuje se pouze rucne na krev da se rict, na tesneni se nic nedava! ANI OLEJ, PROSTE NIC!
A sme na zaciatku. Jeden dava olej, druhy nic a ja silikon. Inac na poslednom filtri oleja, ktory som menil, bolo jasne napisane, ze tesnenie potriet olejom.
A tak to aj urobil kolega na Felicii a tieklo mu to. Tak som mu poradil ten silikon a ma pokoj. Je sice pravda, ze Felda turbo nema (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
doda
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 14 lis 2006, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od doda »

Tak to měl asi to těsnění poškozený nebo plocha na dosednutí nebyla hladká ale jinak by to mělo těsnit dobře. A to povolení asi jde i rukama ale občas je ten filtr na takovým místě že ten přístup nedovolí tam zabrat oběma rukama nebo je tam ani nedostaneš.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

doda píše:Tak to měl asi to těsnění poškozený nebo plocha na dosednutí nebyla hladká ale jinak by to mělo těsnit dobře. A to povolení asi jde i rukama ale občas je ten filtr na takovým místě že ten přístup nedovolí tam zabrat oběma rukama nebo je tam ani nedostaneš.
Presne. Niekde je to tak nepristupne, ze niekedy aj s klucom na filter je to umenie.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Rasto
Přispěvovatel
Příspěvky: 476
Registrován: 28 led 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Rasto »

ja som tiez za to na novom olejovom filtry pretriet tesnesnie trochom oleja
VW Multivan T5
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“