OBD s Si 9243

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
bubocbr
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 23 led 2006, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bubocbr »

Niekde v navode k VAG-COM pisu ze ked si nainstalujes novsiu verziu tak ta stara neni funkcna ,skus tu 409 odinstalovat ...ak sa smiem opytat naco ju mas nainstalovanu
gastarbeiter
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 24 led 2006, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: OSTRAVA

Příspěvek od gastarbeiter »

to jsem taky zahlidl - na ID2 ale moc mi to nevysvetlilo proc nejde ani ten tester:-)

PS:nainstalovane to mam od doby co jsem to natahl jeste s ostatnim softem z CD ke kabelu na can-bus s hw klicem. ale registraci ani kabel nemam takze to v podstate mohu zase smazat :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na otestování stačí plus a minus. Mělo by to napsat adapter nalezen, připraven. Kterou starší versi používáš?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
gastarbeiter
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 24 led 2006, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: OSTRAVA

Příspěvek od gastarbeiter »

origoš píše:Na otestování stačí plus a minus. Mělo by to napsat adapter nalezen, připraven. Kterou starší versi používáš?
vim co to ma napsat - u optoclenu mi to napsalo a test taky probehl ale nespojilo se to s jednotkou a ted pro zmenu vubec nic:-(

tak jsem uvazoval jestli nemam spatne soucastky protoze tech maxu i Si je precejen vic verzi a ja mam: MAX232CPE a na Si je napsano BC(dle Marose4341 ktery mi to posilal je to 9243ey).

Mohl bych Ti jeste zkusit poslat schema abys mi zkontroloval jestli jsem se nekde nesekl pri navrhu plosaku?(sam jsem to sice kontroloval cca5krat ale...)

Dokonce uz jsem uvazoval jestli se nemuze Si poškodit pri pajeni trafopajkou.

Diky za Tvuj cas!
Uživatelský avatar
ghoust
Přispěvovatel
Příspěvky: 286
Registrován: 23 led 2006, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: North Morava

Příspěvek od ghoust »

No ja bych na tyhle veci trafopajku asi nepouzil (hm) , ale jesi to neprezil nebo prezil je ve hvezdach.

klidne posli ;)
gastarbeiter
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 24 led 2006, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: OSTRAVA

Příspěvek od gastarbeiter »

s tou trafopajkou to nebylo nic sileneho! byl jsem opatrny abych to moc neprohřál,hrot mam taky tenky...
poslu to odpoledne - az budu doma.
destructor
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 26 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od destructor »

Můj kamarád na na NoteBook snad všechny verze VAG-COMu a všechno mu jede a ani verze se spolu nebije, samozřejmě je to potřeba instalova - kopírovat do různých adresářů, ale to je snad jasné ne ...
Jenom dotázek, má ODB2 převodník, na K-line nebo jak se to jmenuje je potřeba něco jiného, K-line je pouze u nových aut, nebo se tam dá dát použít i ODB2 .. ???
přečetl jsem tady hodně příspěvků, ale tohle mi stále nějak není jasné, mohl by mi to někdo prosím vysvětlit ..
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

destructor píše:...Jenom dotázek, má ODB2 převodník, na K-line nebo jak se to jmenuje je potřeba něco jiného, K-line je pouze u nových aut, nebo se tam dá dát použít i ODB2 .. ???
přečetl jsem tady hodně příspěvků, ale tohle mi stále nějak není jasné, mohl by mi to někdo prosím vysvětlit ..
OBD2 a K-line jsou odlišné pojmy.

K-line je komunikační linka používaná pro poloduplexní komunikační protokol podle ISO-9141-2. Je užívaná i u starších vozů, naopak u nejnovějších (koncern např. A4, B7, C6, ...) už chybí, používá se jen daleko rychlejší CAN-Bus.

OBD2 je americký standard, který zjednodušeně řešeno říká asi tolik: auta uváděná na trh (v USA) od r. 1996 musí podporovat samodiagnostiku, která hlídá systémy jejichž funkce může mít vliv na emise a pokud něco není OK, uloží si do paměti závad záznam včetně "snímku" okamžitých hodnot nejpodstatnějších čidel a podle závažnosti též rozsvítí na palubní desce žlutou kontrolku MIL (check engine, apod.) Vedle toho musí ř.j. podporovat zejména standardní komunikační protokol OBDII včetně nomenklatury základního souboru typů závad, který je v základu pro všechny výrobce aut stejný, takže je možné používat jednotné diagnostické přístroje. Standard je do jisté míry nezávislý na použité hardwarové platformě, takže může fungovat jak po K-Line (resp. K+L line) pod ISO9141, tak přes protokoly VPW či PWM (hl. americké vozy) nebo i zmíněný CAN-Bus. OBDII neupravuje nastavování, ladění, reset do základního nastavení ani změny konfigurace, to je na specifických řešeních jednotlivých výrobců. Jde v podsatě jen číst údaje čidel a číst a mazat paměť závad, ale je to skutečně univerzální.
Pro Evropu platí konvence EOBD, což je téměř shodné s OBDII, s tím, že auta to musí podporovat od r. 2000 (benzín), r. 2003 (diesly) a od r. 2005 i nákladní vozy.

Vedle OBDII samozřejmě ř.j. "umí" i svůj firemní režim - typicky koncernové vozy. Program VAG-COM např. umí OBDII až od verze 5.xx.
gastarbeiter
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 24 led 2006, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: OSTRAVA

Příspěvek od gastarbeiter »

nevim jestli tady vubec funguje PM(SZ) psal jsem origošovi a ghoustovi a mezi odeslanyma nemam nic:-(

Ještě bych byl rad kdyby mi nekdo mohl poradit jestli se pro kabel s Si musí nejak nastavovat com port pripadne alespon ve vag-comu

Dekuji!
Uživatelský avatar
ghoust
Přispěvovatel
Příspěvky: 286
Registrován: 23 led 2006, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: North Morava

Příspěvek od ghoust »

tvoji SZ sem dostal.
destructor
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 26 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od destructor »

to: vagus

díky za super odpověď ...
Uživatelský avatar
ghoust
Přispěvovatel
Příspěvky: 286
Registrován: 23 led 2006, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: North Morava

Příspěvek od ghoust »

fuguje vam bezproblemu pripojeni na budiky ?
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“