OBD s Si 9243
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 led 2006, 16:47
- Bydliště: OSTRAVA
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 led 2006, 16:47
- Bydliště: OSTRAVA
vim co to ma napsat - u optoclenu mi to napsalo a test taky probehl ale nespojilo se to s jednotkou a ted pro zmenu vubec nic:-(origoš píše:Na otestování stačí plus a minus. Mělo by to napsat adapter nalezen, připraven. Kterou starší versi používáš?
tak jsem uvazoval jestli nemam spatne soucastky protoze tech maxu i Si je precejen vic verzi a ja mam: MAX232CPE a na Si je napsano BC(dle Marose4341 ktery mi to posilal je to 9243ey).
Mohl bych Ti jeste zkusit poslat schema abys mi zkontroloval jestli jsem se nekde nesekl pri navrhu plosaku?(sam jsem to sice kontroloval cca5krat ale...)
Dokonce uz jsem uvazoval jestli se nemuze Si poškodit pri pajeni trafopajkou.
Diky za Tvuj cas!
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 led 2006, 16:47
- Bydliště: OSTRAVA
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01
Můj kamarád na na NoteBook snad všechny verze VAG-COMu a všechno mu jede a ani verze se spolu nebije, samozřejmě je to potřeba instalova - kopírovat do různých adresářů, ale to je snad jasné ne ...
Jenom dotázek, má ODB2 převodník, na K-line nebo jak se to jmenuje je potřeba něco jiného, K-line je pouze u nových aut, nebo se tam dá dát použít i ODB2 .. ???
přečetl jsem tady hodně příspěvků, ale tohle mi stále nějak není jasné, mohl by mi to někdo prosím vysvětlit ..
Jenom dotázek, má ODB2 převodník, na K-line nebo jak se to jmenuje je potřeba něco jiného, K-line je pouze u nových aut, nebo se tam dá dát použít i ODB2 .. ???
přečetl jsem tady hodně příspěvků, ale tohle mi stále nějak není jasné, mohl by mi to někdo prosím vysvětlit ..
OBD2 a K-line jsou odlišné pojmy.destructor píše:...Jenom dotázek, má ODB2 převodník, na K-line nebo jak se to jmenuje je potřeba něco jiného, K-line je pouze u nových aut, nebo se tam dá dát použít i ODB2 .. ???
přečetl jsem tady hodně příspěvků, ale tohle mi stále nějak není jasné, mohl by mi to někdo prosím vysvětlit ..
K-line je komunikační linka používaná pro poloduplexní komunikační protokol podle ISO-9141-2. Je užívaná i u starších vozů, naopak u nejnovějších (koncern např. A4, B7, C6, ...) už chybí, používá se jen daleko rychlejší CAN-Bus.
OBD2 je americký standard, který zjednodušeně řešeno říká asi tolik: auta uváděná na trh (v USA) od r. 1996 musí podporovat samodiagnostiku, která hlídá systémy jejichž funkce může mít vliv na emise a pokud něco není OK, uloží si do paměti závad záznam včetně "snímku" okamžitých hodnot nejpodstatnějších čidel a podle závažnosti též rozsvítí na palubní desce žlutou kontrolku MIL (check engine, apod.) Vedle toho musí ř.j. podporovat zejména standardní komunikační protokol OBDII včetně nomenklatury základního souboru typů závad, který je v základu pro všechny výrobce aut stejný, takže je možné používat jednotné diagnostické přístroje. Standard je do jisté míry nezávislý na použité hardwarové platformě, takže může fungovat jak po K-Line (resp. K+L line) pod ISO9141, tak přes protokoly VPW či PWM (hl. americké vozy) nebo i zmíněný CAN-Bus. OBDII neupravuje nastavování, ladění, reset do základního nastavení ani změny konfigurace, to je na specifických řešeních jednotlivých výrobců. Jde v podsatě jen číst údaje čidel a číst a mazat paměť závad, ale je to skutečně univerzální.
Pro Evropu platí konvence EOBD, což je téměř shodné s OBDII, s tím, že auta to musí podporovat od r. 2000 (benzín), r. 2003 (diesly) a od r. 2005 i nákladní vozy.
Vedle OBDII samozřejmě ř.j. "umí" i svůj firemní režim - typicky koncernové vozy. Program VAG-COM např. umí OBDII až od verze 5.xx.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 led 2006, 16:47
- Bydliště: OSTRAVA
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 26 led 2006, 16:01