O1 81kw nebo 96kw?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

O1 81kw nebo 96kw?

Příspěvek od Losky »

Ahoj, letos plánuju prodat F1 1.9 74kw, zvednuto na 101kw a chci koupit O1. Bohužel nevím, co by bylo lepší. Rok chci 03-05. Starší ne. Láká mě v sérii 96kw a 6ti kvalt (po čipu cca 120kw), ale tak nějak lepší byly 81čky.
Výkon bych chtěl určitě zvednout, zvykl jsem si na 100kw a míň nechci, tak mě i zajímá, co by bylo pak levnější na úpravy a případně kolik by nějaké ty kobyly navíc stály. Vím, že je to pro Vás zkušené dotaz lamy největšího kalibru, ale zkrátka s tím zkušenosti nemám a rotačky mě nikdy nezajímaly, vždy jsem vlastnil HDI, DCI, SDI atd.
Moc děkuju za případné typy a rady
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jdi určitě do to PéDéčka.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rotačky jsou spolehlivější, o tom není pochyb. Taky méně náročné na motorový olej. A v neposlední řadě méně žravé.

Na druhou stranu šest kvaltů je příjemných, motor ASZ 96kW je velmi slušné stádo kobyl a má-li vůz aspoň trochu zjistitelnou minulost (především z hlediska servisu), nemusí to být až takový problém. Bohužel ještě stále jsou mezi lidmi takoví, kterým je úplně jedno, že motory PD potřebují speciální oleje a lijí tam to, co lili před léty do jiného nafťáku (dýzl jako dýzl, ne?) - abys třeba potom nezaplakal. Jestliže ale auto má servisní dokumentaci a v tomto smyslu zaručenou minulost, asi bych se nebál ani o to PéDéčko.

Osobně jsem ale spíš příznivcem rotaček.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Ty oleje jsou problém, to je fakt. Vím taky o fábce tdi, kde majitel leje obyč plnou syntetiku a vůbec ho netrápí, že tam má být něco jiného:(
Známej vozí auta ze Švýcarska, tak bych ho pak asi poprosil, zda by se tam po něčem nekoukl. Tahá lehké bouračky, což by mi nevadilo, hlavní je, aby motor byl ok.
Jinak co se týče spotřeby PD, tak se toho nebojím. Ze začátku mě každý varoval od PD 74kw, že to žere atd a já jsem naprosto spokojenej. Teď jsme se vrátili z Bulharska, cca 4500 km, 4 dospělé osoby, plný kufr (kombi), dálnice asi 70% a rychlost mezi 110-130 km/h bez přestávky na jeden zátah, okresky okolo 100 km/h a celková spotřeba dle spotř. paliva a najetých km je 4,8 L. Pc mi ukazuje stejně jako před čipem a přesně.
Jezdím spíš na pohodu a občas tomu dám, když mě někdo nasere:)))) Takže jinak se motám 4,5 - 6L. Myslím, že silnější PD bude max o litr víc s mým stylem jízdy.
Ale spíš mám strach ze spojky atd. U ATD je jednohmota, ale tady už je dvouhmota, ne? Jinak si myslím, že u ty 96tky pak stačí jen čip a těch 170 kobyl tam pak je hned, ne? U té 81čky by to chtělo asi víc financí na tenhle výkon. Ale jsem rád, za každou odpověď a zkušenost.
Původně jsem chtěl RS, ale dívat se na palubák by mě asi zabilo:)))))))))))))
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

cca před rokem jsem měl na týden půjčenýho golfa mk4 ASZ se 6ti kvaltem, chip, cca 160-170 koní. Jelo to jak kráva, z 0 na 100 pod 8 sekund, maximálka přes 250kmh podle tacho, 200kmh to jelo na půl plynu (noteeth) z toho auta jsem nechápal, před tím jsem naftu a ještě k tomu PD moc nemusel, ale tohle mě dostalo (crazy) jinak spotřebu to mělo dlouhodobou cca 6 litrů na sto, takže pohoda ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

turbo kamna power píše:cca před rokem jsem měl na týden půjčenýho golfa mk4 ASZ se 6ti kvaltem, chip, cca 160-170 koní. Jelo to jak kráva, z 0 na 100 pod 8 sekund, maximálka přes 250kmh podle tacho, 200kmh to jelo na půl plynu (noteeth) z toho auta jsem nechápal, před tím jsem naftu a ještě k tomu PD moc nemusel, ale tohle mě dostalo (crazy) jinak spotřebu to mělo dlouhodobou cca 6 litrů na sto, takže pohoda ;)
No, pokud se tam leje co ma a mení kdy ma, hlavne tankuje nafta a ne kšunt tak stim problem není. Jde taky oto jak se stím jezdilo. Nedavno sme jezdily ze služebakem Fabkou 2, 1,4pd a mužu ti řict že to snad žere jak 2,0l na pul nadrže 300km při 140km /h prumerna rychlost a 8,5l spotreba ma to najeto 17000km je to 2008 , zvuk motoru hroznej, jizdní vlastonsti - zrychlení relativne dobrý, podvozek a řízení divný, při vyžsí rychlosti to nesedí a plave, spotřeba jako tank. Zlatá 1,9.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jinak ten golf co jsem psal má dneska najeto už skoro 400 tisíc km, úprava byla myslím někdy ve 150tis. km, takže spolehlivost dobrá. Olej se tam lil klasika 5W40 každých 15tis. km a olej nežralo.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Marek77: v čem je rotačka spolehlivější?
Spíš bych řekl, že na PD nemá co kleknout.Když tam bude lít normu 50501 tak nevidím problém s olejem.
PD bych řekl že je hlučnější lépe se vytáčí a o něco víc žere a když dojde nafta nemusí se odvzdušnit ;)
Pokud chceš honit koně je jednoduší a levnější postup na PD
Tel:776005385 Nový Bor
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

TAkže určitě je lepší sehnat ASZ. To jsem chtěl slyšet:))))
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

titan0306 píše:Marek77: v čem je rotačka spolehlivější?
Spíš bych řekl, že na PD nemá co kleknout.Když tam bude lít normu 50501 tak nevidím problém s olejem.
PD bych řekl že je hlučnější lépe se vytáčí a o něco víc žere a když dojde nafta nemusí se odvzdušnit ;)
Pokud chceš honit koně je jednoduší a levnější postup na PD
nemá co kleknout??? dovol abych se smál vděčný motor na prodej dílů (turba vstřiky hlavy prasklé písty atd. atd....)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Ladas píše:
titan0306 píše:Marek77: v čem je rotačka spolehlivější?
Spíš bych řekl, že na PD nemá co kleknout.Když tam bude lít normu 50501 tak nevidím problém s olejem.
PD bych řekl že je hlučnější lépe se vytáčí a o něco víc žere a když dojde nafta nemusí se odvzdušnit ;)
Pokud chceš honit koně je jednoduší a levnější postup na PD
nemá co kleknout??? dovol abych se smál vděčný motor na prodej dílů (turba vstřiky hlavy prasklé písty atd. atd....)
V tom případě mám jedinečný kousek,protože můj motor už 5 let nepotřeboval nic a to rozhodně není v bavlnce :lebka:
Tel:776005385 Nový Bor
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

tak to nezakřikni mnozí by mohli vyprávět...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

já teda taky musím zaklepat, ale moje PD ač má odběháno 160 tkm s chipem, tak mě nikde nenechalo a kdybych nevymýšlel kravinky na autě, tak měním jen olej a filtry....ono je to stejně kus od kusu, ať už PD nebo rotačka, jebka se najde všude :)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pokial sa uspokojis so Sprintami a VA turbom (cca. 160 papagajov) tak rotacka je spravna volba. Ale ked chces viac tak jednoznacne ber PDcko. V octavii ASZ mas kopu veci v serii nic nemusis prerabat (napr. tehlice, sanie, 6Q, atd.). ASZ ma tu vyhodu ze ti staci FMIC + hybrid + soft a mas cez 200 papagajov hned. Kdezto ked chces dostat rotacku na cislo 200k tak musis prerobit polku auta a to nieco stoji.
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Mě by určo stačil jen ten čip. I když.... Zkrátka když se naskytne nějaká v pěkném stavu, tak vemu tu 96tku. Původně jsem chtěl Supa, ale nějak mě to už pustilo. Nejsem takovej konzervativec, mám rád kombíky:))))))))))) Ještě mi vrtá v hlavě 4x4 na zimu, ale s tím nemám sebemenší zkušenost. Spotřeba zůstává přes léto stejná? Nevím přesně jak Haldex funguje, ale jak jsem to pochopil, tak zadek se spíná jen při prokluzu předku, ne? Takže pokud člověk nehrabe, mělo by to mít stejnou spotřebu jako předohrab, max rozdíl ve větší váze auta?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“