myslim ve spojeni s G60

Pri dobrem zprevodovani dokaze foukat i pri volnobehu ...

Moderátoři: šulda, Moderátoři
a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonuTDIPOWER píše:No všechno špatně. Kompresor proto, ať je možnost dát velké turbo, které má účinnost dejme tomu od 2500-3000otáček. Do té doby tlačí kompresor.lt.kubosh píše:Tim kompresorem bych se nezaklinal. Ma puvab jenom, kdyz netlaci turbo a udela okolo 0,5 baru. Cili v dobe kdy VTG dosahne maximalniho plniciho tlaku pri 1800ot bude naprosto k nicemu. Prubeh kroutaku v zavistlosti na otackach se obavam turbem neovlivnis.TDIPOWER píše: Doplňte TDI o kompresor a uvidíte ten fičák, když při 2000 budete mít 450Nm a při 4500 bude pořád třeba 400Nm
A že krouťák neuděláš plnícím tlakem? To víš že jo. Když máč výkonné turbo, jaké popisuju výše, které má sice dlouhý nástup, ale dokáže vysoký tlak, tak do doby nástupu turba tlačí kompresor a poté turbo třeba 2,5baru, dobře to schladíš, tak tam můžeš dát nafty......ufff![]()
A to není jen teorie!
http://news.auto.cz/nove-modely/gt-nebo ... 00-kc.html
No vzdyt je tady o tom rec, pouzit kompresor do doby nez se roztoci nejake obří turbo a pak ten kompresor okamzite odpojit.váha píše:a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonuTDIPOWER píše:No všechno špatně. Kompresor proto, ať je možnost dát velké turbo, které má účinnost dejme tomu od 2500-3000otáček. Do té doby tlačí kompresor.lt.kubosh píše: Tim kompresorem bych se nezaklinal. Ma puvab jenom, kdyz netlaci turbo a udela okolo 0,5 baru. Cili v dobe kdy VTG dosahne maximalniho plniciho tlaku pri 1800ot bude naprosto k nicemu. Prubeh kroutaku v zavistlosti na otackach se obavam turbem neovlivnis.
A že krouťák neuděláš plnícím tlakem? To víš že jo. Když máč výkonné turbo, jaké popisuju výše, které má sice dlouhý nástup, ale dokáže vysoký tlak, tak do doby nástupu turba tlačí kompresor a poté turbo třeba 2,5baru, dobře to schladíš, tak tam můžeš dát nafty......ufff![]()
A to není jen teorie!
http://news.auto.cz/nove-modely/gt-nebo ... 00-kc.html
Hmm, tady je graf 535d - bitubo.Doplňte TDI o kompresor a uvidíte ten fičák, když při 2000 budete mít 450Nm a při 4500 bude pořád třeba 400Nm
lt.kubosh píše:To jsem vedel, ze me drapnes za slovo. Ano zvednes vykon (kroutak), kdyz das vzduch a naftu. Nicmene budes prakticky zase kopirovat tu puvodni krivku prubehu.
Pokud vim bavili o tom, ze udrzis kroutak od - do stejny. A tam si dle meho komresorem nepomuzes. A kompresor plochej prubeh neudela. Toho dosahnes podle meho upravou RJ. Koneckoncu k tomu by mohl rict vic reesha, kdyz mel prubeh kroutaku neklesajici az do 5tis ot.
Nevím jak BMW 535D, le běžné biturbo funguje jinak. Obě turba jsou stejné pro jednu řadu válců. Ale jestli to má BMW takto, tak O.K.váha píše:a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonu
Takže shoda. Já jsem nikde nemluvil o konstantním tlaku. Jestli si to přečteš zpátky, tak jsem psal:lt.kubosh píše:BMW ma radove motory, prinejmensim sestivalce, takze shodna asi budou.![]()
Nicmene ty nasi pri obachazis - sice salamaounsky. Protoze to co ty tu hlasas je - pokud jsem to dobre pochopil - dalsi zvyseni tlaku ve vyssich otackach.
Nicmene ja se pru o tom, ze pri zachovani konstatniho plnicicho tlaku (je jedno jakkoli velkeho) plochy kroutak u diesela nedosahnes. Ja se dival na kompresor jako doplnek, ty se na nej divas jako castecnou nahradu.
A jeste jedna vec, jak jsi prisel na to, ze turbo nedoda ve vyssich otackach dost vzduchu? Pokud by motor sal vyc nez tlacilo turbo, tak by Ti logicky zacal klesat plnici tlak, ale toho jsem si jaksi u VAGu nikdy nevsimnul.
![]()
![]()
K Reeshovi - ano tam jsem se spletl, nebyl to kroutak, ale vykon. Uz dlouho jsem ten graf nevidel.