otázka od laika

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jakou silu dokaze prenest elektromagneticka spojka klimakompresoru ?
myslim ve spojeni s G60 (LOL)

Pri dobrem zprevodovani dokaze foukat i pri volnobehu ... (noteeth)
E91 N52B30 :)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

To jsem vedel, ze me drapnes za slovo. Ano zvednes vykon (kroutak), kdyz das vzduch a naftu. Nicmene budes prakticky zase kopirovat tu puvodni krivku prubehu.
Pokud vim bavili o tom, ze udrzis kroutak od - do stejny. A tam si dle meho komresorem nepomuzes. A kompresor plochej prubeh neudela. Toho dosahnes podle meho upravou RJ. Koneckoncu k tomu by mohl rict vic reesha, kdyz mel prubeh kroutaku neklesajici az do 5tis ot.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

TDIPOWER píše:
lt.kubosh píše:
TDIPOWER píše: Doplňte TDI o kompresor a uvidíte ten fičák, když při 2000 budete mít 450Nm a při 4500 bude pořád třeba 400Nm :o
Tim kompresorem bych se nezaklinal. Ma puvab jenom, kdyz netlaci turbo a udela okolo 0,5 baru. Cili v dobe kdy VTG dosahne maximalniho plniciho tlaku pri 1800ot bude naprosto k nicemu. Prubeh kroutaku v zavistlosti na otackach se obavam turbem neovlivnis.
No všechno špatně. Kompresor proto, ať je možnost dát velké turbo, které má účinnost dejme tomu od 2500-3000otáček. Do té doby tlačí kompresor.
A že krouťák neuděláš plnícím tlakem? To víš že jo. Když máč výkonné turbo, jaké popisuju výše, které má sice dlouhý nástup, ale dokáže vysoký tlak, tak do doby nástupu turba tlačí kompresor a poté turbo třeba 2,5baru, dobře to schladíš, tak tam můžeš dát nafty......ufff (wallbash)
A to není jen teorie!

http://news.auto.cz/nove-modely/gt-nebo ... 00-kc.html
a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonu
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

váha píše:
TDIPOWER píše:
lt.kubosh píše: Tim kompresorem bych se nezaklinal. Ma puvab jenom, kdyz netlaci turbo a udela okolo 0,5 baru. Cili v dobe kdy VTG dosahne maximalniho plniciho tlaku pri 1800ot bude naprosto k nicemu. Prubeh kroutaku v zavistlosti na otackach se obavam turbem neovlivnis.
No všechno špatně. Kompresor proto, ať je možnost dát velké turbo, které má účinnost dejme tomu od 2500-3000otáček. Do té doby tlačí kompresor.
A že krouťák neuděláš plnícím tlakem? To víš že jo. Když máč výkonné turbo, jaké popisuju výše, které má sice dlouhý nástup, ale dokáže vysoký tlak, tak do doby nástupu turba tlačí kompresor a poté turbo třeba 2,5baru, dobře to schladíš, tak tam můžeš dát nafty......ufff (wallbash)
A to není jen teorie!

http://news.auto.cz/nove-modely/gt-nebo ... 00-kc.html
a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonu
No vzdyt je tady o tom rec, pouzit kompresor do doby nez se roztoci nejake obří turbo a pak ten kompresor okamzite odpojit.
E91 N52B30 :)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Doplňte TDI o kompresor a uvidíte ten fičák, když při 2000 budete mít 450Nm a při 4500 bude pořád třeba 400Nm
Hmm, tady je graf 535d - bitubo.
Furt tady ale nespatruju zadne zazracnej prubeh kroutaku. Kurevsky klesa s narustem otacek.
http://wetterauer.com/diagramm/diag1165254234.png
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

lt.kubosh píše:To jsem vedel, ze me drapnes za slovo. Ano zvednes vykon (kroutak), kdyz das vzduch a naftu. Nicmene budes prakticky zase kopirovat tu puvodni krivku prubehu.
Pokud vim bavili o tom, ze udrzis kroutak od - do stejny. A tam si dle meho komresorem nepomuzes. A kompresor plochej prubeh neudela. Toho dosahnes podle meho upravou RJ. Koneckoncu k tomu by mohl rict vic reesha, kdyz mel prubeh kroutaku neklesajici az do 5tis ot.

...noooo, když si to myslíš.........já tvrdím, že krouťák klesá, protože účinnost turba je maximální pro určité otáčky a pak už z něj víc nedostaneš. Prostě nejsi schopen dát dost vzduchu abys mohl přidat dost nafty. A když budeš mít turbo - kompresor, tak jakoby budeš navazovat dvěma křivkama za sebou a ten průběh bude značně plošší. Samozřejmě to nebude prřímka!
Při volbě vhodných parametrů by to vypadalo třeba takto.

Obrázek

Ta křivka "po softu" je samozřejmě nesmyslná a ukazuje pouze možnost. Ve skutečnosti by byl zvolen jiný průběh. Křivka výkonu by byla brutální, protože maximum momentu by bylo posunuto do vyšších otáček.


A že plochý průběh uděláš softem? Samozřejmě, ale musíš mít dost vzduchu! (noteeth)

A kde jsi u Reeshi viděl plochý průběh krouťáku????
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... &start=120

Tohle není fantasmagorie za 250 000Kč. Je to o zručnosti a času. Přesně čím se tady někteří lidi zabývají. Tak možná se toho někdo chytne. 2 turba je podobné řešení. Záleží jak na kterém autě je kde místo....

Že to není nesmysl ukazuje koncepce TSI. Podobný záměr o prodloužení a zploštění průběhu můžeme vidět třeva u VTi - zde bez přeplňování.
Jsou to prostě vždy spojené 2 charakteristiky a výhoda je nediskutovatelná.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

váha píše:a co třeba "biturbo" jako mám BMW 535D?malý turbo pro rychlejší náběh a potom velký,to je řešení a myslím že mnohem úspornější pač na ten kopresor by jsi musel dát spojku aby se odpojoval jináč bere dost výkonu
Nevím jak BMW 535D, le běžné biturbo funguje jinak. Obě turba jsou stejné pro jednu řadu válců. Ale jestli to má BMW takto, tak O.K.

A proč myslíš že se Radim pral na to, kolik přenese spojka od klimakompresoru ;)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

BMW ma radove motory, prinejmensim sestivalce, takze shodna asi budou. (noteeth)
Nicmene ty nasi pri obachazis - sice salamaounsky. Protoze to co ty tu hlasas je - pokud jsem to dobre pochopil - dalsi zvyseni tlaku ve vyssich otackach.
Nicmene ja se pru o tom, ze pri zachovani konstatniho plnicicho tlaku (je jedno jakkoli velkeho) plochy kroutak u diesela nedosahnes. Ja se dival na kompresor jako doplnek, ty se na nej divas jako castecnou nahradu.

A jeste jedna vec, jak jsi prisel na to, ze turbo nedoda ve vyssich otackach dost vzduchu? Pokud by motor sal vyc nez tlacilo turbo, tak by Ti logicky zacal klesat plnici tlak, ale toho jsem si jaksi u VAGu nikdy nevsimnul.
:? :D

K Reeshovi - ano tam jsem se spletl, nebyl to kroutak, ale vykon. Uz dlouho jsem ten graf nevidel.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

lt.kubosh píše:BMW ma radove motory, prinejmensim sestivalce, takze shodna asi budou. (noteeth)
Nicmene ty nasi pri obachazis - sice salamaounsky. Protoze to co ty tu hlasas je - pokud jsem to dobre pochopil - dalsi zvyseni tlaku ve vyssich otackach.
Nicmene ja se pru o tom, ze pri zachovani konstatniho plnicicho tlaku (je jedno jakkoli velkeho) plochy kroutak u diesela nedosahnes. Ja se dival na kompresor jako doplnek, ty se na nej divas jako castecnou nahradu.

A jeste jedna vec, jak jsi prisel na to, ze turbo nedoda ve vyssich otackach dost vzduchu? Pokud by motor sal vyc nez tlacilo turbo, tak by Ti logicky zacal klesat plnici tlak, ale toho jsem si jaksi u VAGu nikdy nevsimnul.
:? :D


K Reeshovi - ano tam jsem se spletl, nebyl to kroutak, ale vykon. Uz dlouho jsem ten graf nevidel.
Takže shoda. Já jsem nikde nemluvil o konstantním tlaku. Jestli si to přečteš zpátky, tak jsem psal:
"Kompresor proto, ať je možnost dát velké turbo, které má účinnost dejme tomu od 2500-3000otáček. Do té doby tlačí kompresor.
A že krouťák neuděláš plnícím tlakem? To víš že jo. Když máč výkonné turbo, jaké popisuju výše, které má sice dlouhý nástup, ale dokáže vysoký tlak, tak do doby nástupu turba tlačí kompresor a poté turbo třeba 2,5baru"
To znamená že mluvím o vysokém tlaku, ale v tom případě je pozdní nástup a do té doby tlačí kompresor.

A když tlačíš 1,5 baru při 2000 ot/min, tak 1,5 baru při 4500 ot/min je prostě málo ;)

Tak jsme se nakonec domluvili (noteeth)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Nevim jestli by to bylo konstrukcne mozne je to jen uvaha
Zprevodovat remenice kompresoru G60/roots aby pri 900ot. tlacilo cca. 0.8baru pak pri 1500ot. 1.5baru nasledne by doslo k nabehu velke turbiny a zaroven tlakovy spinac by kompresor odpojil.

Chapu ze konstrukcne neco podobneho by bylo slozite, ja osobne bych se do toho nepoustel, nemam na to cas a penize. Chci jen hodit do placu myslenky ktere nekdo treba casem zrealizuje v jeho prospech treba na sprintech.

Rozjezdy by mohly bejt raketove.. (noteeth)
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“