Co ti tam lejou je tvoje věc,je to tvoje auto,tvůj motor.mpegsearch píše:martinsidlo píše:5W-30? To nejezdíš za tepla přes 20 stup.venku.Ten olej je do 30 stup.,což před autem máš v 20stup.Olej 15W-50,to je něco tichého v létě,bohužel je jen pro vyvolené v SRN.mpegsearch píše:kua co t je za informace ???
to mi chces rict ze napr do ASZ (PD) nemůžu lít třeba 5w-30 kterej plní 505.01 ???
to je nějaký divný-lijou mi to v origo servisu 5w-30 do PD ASZ tak nevim
Olej Octavia 1.9 Tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5055
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Chlapi, já myslím, že to zbytečně moc řešíte. Když jsem si přečítal ty nekonečné diskuse na fóru kolem olejů, tak většina chválí oleje, které používá a pokud možno renomovanou značku.
Jedině Huml tady správně varoval před nějakým typem CASTROLu po té co rozebral motor jež ho používal a to co viděl nevypadalo moc dobře /díky za to/. Takový olej bych si do svého motoru proto nedal.
Jinak ale souhlasím s názorem jednoho zřejmě zkušeného praktika, který nevychvaloval renomované značky, ale napsal, že má celý sud oleje z PARAMA, který splňuje normu stanovenou výrobcem pro jeho motor a ten olej tam bude lít, pokud celý sud nespotřebuje/samozřejmě pokud má sud dobře uzavřen, aby zabránil oxidaci oleje/. Tento olej má relativně "za hubičku".
Já již také přez třicet let používám oleje z PARAMA pro Š. 110,120, Felicia a posledních pět let pro Octávii 1.9TDI 81KW a no problém. Pouze dodržuji výrobcem stanovenou klasifikaci.
Jedině Huml tady správně varoval před nějakým typem CASTROLu po té co rozebral motor jež ho používal a to co viděl nevypadalo moc dobře /díky za to/. Takový olej bych si do svého motoru proto nedal.
Jinak ale souhlasím s názorem jednoho zřejmě zkušeného praktika, který nevychvaloval renomované značky, ale napsal, že má celý sud oleje z PARAMA, který splňuje normu stanovenou výrobcem pro jeho motor a ten olej tam bude lít, pokud celý sud nespotřebuje/samozřejmě pokud má sud dobře uzavřen, aby zabránil oxidaci oleje/. Tento olej má relativně "za hubičku".
Já již také přez třicet let používám oleje z PARAMA pro Š. 110,120, Felicia a posledních pět let pro Octávii 1.9TDI 81KW a no problém. Pouze dodržuji výrobcem stanovenou klasifikaci.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Nechci propagovat žádnou značku oleje,protože jich bude hodně kvalitních a zase hodně ne,ale napíšu Vám tedy moji zkušenost.Kdysi jsem koupil funglovku Felicii Mpi a při najetí asi 5000km jsem přijel na první garančku a chtěl vyměnit i olej i když se to normál nedělá.No už jsem prostě takovej. Když jsem ale vyděl ten asfalt,tak jsem se rozhodl ,že si olej udělám sám.Nenechal jsem si tam zas nalít to co tam údajně bylo.První plnění ve Škodovce Mogul Forte GX-FE ,SAE10W-40,API SH/CF,VW500.00,505.00.Na tu dobu prý moc dobrý.
Doma jsem dal Castrol GTX3 a ten se mi tak nepřepaloval ani po 10 až 12 tisících km.
Takže je opravdu jen na Vás co si tam necháte nalejt.U mne sudovej olej-ne.Pravda,všichni servismani nešiděj,ale na čele to nikdo napsaný nemá.
Tímto se omlouvám těm slušnejm.
Doma jsem dal Castrol GTX3 a ten se mi tak nepřepaloval ani po 10 až 12 tisících km.
Takže je opravdu jen na Vás co si tam necháte nalejt.U mne sudovej olej-ne.Pravda,všichni servismani nešiděj,ale na čele to nikdo napsaný nemá.
Tímto se omlouvám těm slušnejm.
Tak, ještě jednou já. Jsem domluvenej na výměnu ve středu ráno (zejtra). Nakonec jsem se domluvil s jednim známym, že mi tam naleje Fuchs 5W40. Teď se mi ozval, že o tom přemejšlel a pokud jsem tam měl 5W30 (což mám na štítku), tak mi tam FUCHSe nedá, protože oleje xW30 jsou na bazi mineralu nebo chloru a FUCHS je na bázi silikonu, takže prej nemyslitelné.
Nevím, nevyznám se v tom, je na tom něco? A když už, tak proč?
Pro nové čtenáře (Octavia 1.9 TDI, r.v.2002). Dík, Míra
Nevím, nevyznám se v tom, je na tom něco? A když už, tak proč?
Pro nové čtenáře (Octavia 1.9 TDI, r.v.2002). Dík, Míra
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
5W30 jsou "low SAPS" oleje pro motory s DPF. Silikon do toho plantat je nesmysl. Ale tuším, že Fuchs koupil Silkolene, tak se to dotyčnému trochu popletloTeď se mi ozval, že o tom přemejšlel a pokud jsem tam měl 5W30 (což mám na štítku), tak mi tam FUCHSe nedá, protože oleje xW30 jsou na bazi mineralu nebo chloru a FUCHS je na bázi silikonu, takže prej nemyslitelné.

Dej Castrol EDGE 5w30 pokud máš DPF a EDGE Turbo Diesel 5w40 pokud DPF nemáš. Na oba MAX. 15000km/jeden rok... a pokud máš motor hodně rád, tak 10000/jeden rok.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Já bych se podíval do příručky, co doporučuje výrobce. Asi VW 505.00, jestli je to PD, tak 505.01. Tedy při normálním intervalu. Když to bude long life, tak jsou to oleje jiný, ale já teda nejsem příznivcem long life režimu.
Do svý rotačky (AVG) dávám 10W-40 FINA First 300 a je zbytečný tam dávat cokoliv dražšího. To je můj názor.
Jinak proti Paramu nic nemám a vůbec bych se ho nebál.
Do svý rotačky (AVG) dávám 10W-40 FINA First 300 a je zbytečný tam dávat cokoliv dražšího. To je můj názor.
Jinak proti Paramu nic nemám a vůbec bych se ho nebál.
No on má snad sudovýho FUCHSE, 5W40. Říkal, že by si to nerozumnělo, nevím, nevyznám se v tom. Každopádně potřebuju to mít hotový do konce tejdne, takže jsem se s ním předběžně domluvil, že tam zejtra dáme nějakej olej akorát na výplach a pak tam nalejem načisto toho FUCHSE plus dáme filtr. Tak uvidíme.
//EDIT
Tak teď jsem si přečetl teprv ty další posty. Je to Octavia I, rotačka, takže norma 505.00. Teď tam bude longlife zřejmě, ale nehodlám ho dávat zase. Zbytek jak jsem psal výše. Ten průplach tomu asi neuškodí.
//EDIT
Tak teď jsem si přečetl teprv ty další posty. Je to Octavia I, rotačka, takže norma 505.00. Teď tam bude longlife zřejmě, ale nehodlám ho dávat zase. Zbytek jak jsem psal výše. Ten průplach tomu asi neuškodí.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Nevie náhodou niekto aký výrobca dáva do OCTAVIE filtre ako prvovýrobca?STRÝCO píše:Presne tak a použiť dobrý filter napríklad Mann.jericho-3 píše:Noki -myslím, že to je správný pohled na věc, nic neojebat, ale na druhou stranu to nepřehánět a zbytečně nevyhazovat peníze oknem...
Š_OCTAVIA 1,9 TDI 66kW AGR r.v. 1999 model 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Ja som mal Mannac3 píše:Nevie náhodou niekto aký výrobca dáva do OCTAVIE filtre ako prvovýrobca?STRÝCO píše:Presne tak a použiť dobrý filter napríklad Mann.jericho-3 píše:Noki -myslím, že to je správný pohled na věc, nic neojebat, ale na druhou stranu to nepřehánět a zbytečně nevyhazovat peníze oknem...
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Stojím pred dilemou ktorý olejový filter si vybrať: BOSCH, MAHLE, UFI, HENGST, VECTOR. Cenové rozdiely nie sú veľké ale z týchto výrobcov poznám iba BOSCH.
Dával som MAN ale nemám ho teraz poruke a musel by som ho niekde objednať aj s poštovným, tieto vymenované môžem hned kúpiť a hotovo len neviem ktorý ak je už možnosť výberu.
Dával som MAN ale nemám ho teraz poruke a musel by som ho niekde objednať aj s poštovným, tieto vymenované môžem hned kúpiť a hotovo len neviem ktorý ak je už možnosť výberu.
Š_OCTAVIA 1,9 TDI 66kW AGR r.v. 1999 model 2000