teplota motora po zaslepení EGR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

no s tím topením nevim hele, já jsem to několikrát zkoušel a zjistil jsem, že při teplotě okolo 5stupňů se mi motor na budikovejch 90 zahřeje za asi 8km (nevim přesně, měřim to podle vzdálenosti od jedné budovy :D ) při zapnutym topení na plno a větráku na dvojce. Když mám topení úplně vypnutý a větrák na nule tak se to zahřeje na budikovejch 90 asi půl kilometru dřív. a na teplotě v autě je to znát, pokud mám zaplý topení už od začátku :D tolik můj výzkum.

Akorát by mě zajímala jedna věc. Jak řešíte situaci, že tdičku se nelíbí klapání na volnoběh, obzvášt za studena, když potřebujete, aby se Vám odmlžily okna, když přijdete ráno do auta a je škaredý počasí?:-D Vím, že nejlepší je nastartovat a hned jet, ale je blbý, že v této situaci nevidím ven (LOL) Kabinovej filtr oukej :D
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
vladoc
Přispěvovatel
Příspěvky: 324
Registrován: 23 říj 2008, 14:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od vladoc »

Mas asi v aute niekde na kobercoch vodu. Inak mam deflektory a nechavam vzdy na mikroskaru vetrat.
Obrázek
KIA CARENS III 2,0 CRDI
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

nene, pokud v tom autě nesedim tak pohoda, ale jakmile do toho sednu a začnu v něm dychat tak se to zamlží:-D jediny řešení, ktery trochu funguje, je jet s otevřenejma oknama:-D
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

JohnnyBOSS píše:no s tím topením nevim hele, já jsem to několikrát zkoušel a zjistil jsem, že při teplotě okolo 5stupňů se mi motor na budikovejch 90 zahřeje za asi 8km (nevim přesně, měřim to podle vzdálenosti od jedné budovy :D ) při zapnutym topení na plno a větráku na dvojce. Když mám topení úplně vypnutý a větrák na nule tak se to zahřeje na budikovejch 90 asi půl kilometru dřív. a na teplotě v autě je to znát, pokud mám zaplý topení už od začátku :D tolik můj výzkum.

Akorát by mě zajímala jedna věc. Jak řešíte situaci, že tdičku se nelíbí klapání na volnoběh, obzvášt za studena, když potřebujete, aby se Vám odmlžily okna, když přijdete ráno do auta a je škaredý počasí?:-D Vím, že nejlepší je nastartovat a hned jet, ale je blbý, že v této situaci nevidím ven (LOL) Kabinovej filtr oukej :D
Určitě lepší nechat klapat na volnobeh a skrabat okna a mít vyplej vetrak a ohřivat vodu. Nedělat to jako soused, vyskrabe pruzor, nadrchne a jede ,každej kvalt drží minimalně ve 3000ot :D
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

SupermanXXX píše:to egr nemuze prodlouzit dobu ohrevu kdyz EGR se aktivuje az pri ohratim motoru, pak je dalsi hovadina když ti vag ukazuje teplotu motoru 80 aby ti i budik ukazoval 80 protože kdyz ma motor 80 tak budik davno ukazuje 90! nicmeně dle mýho teplota motoru 80 bohatě stačí. já mám egr zaslepený a ohřívá se mi to hned! ohřeje se to o 2km dyl než benzinova 1.8T což je minimalni rozdil ;)
Hele, co ukazuje tvuj budik nevim, ale me teda kdyz mam na budiku 80 stupnu a kouknu na vag, tak tam mam taky 80 a když mám na budiku 90 tak je mam i na vagu, tak nechapu, proc by mel mit motor už dávno 90 a budik ukazovat 80???
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Zdeněk M píše:
JohnnyBOSS píše:no s tím topením nevim hele, já jsem to několikrát zkoušel a zjistil jsem, že při teplotě okolo 5stupňů se mi motor na budikovejch 90 zahřeje za asi 8km (nevim přesně, měřim to podle vzdálenosti od jedné budovy :D ) při zapnutym topení na plno a větráku na dvojce. Když mám topení úplně vypnutý a větrák na nule tak se to zahřeje na budikovejch 90 asi půl kilometru dřív. a na teplotě v autě je to znát, pokud mám zaplý topení už od začátku :D tolik můj výzkum.

Akorát by mě zajímala jedna věc. Jak řešíte situaci, že tdičku se nelíbí klapání na volnoběh, obzvášt za studena, když potřebujete, aby se Vám odmlžily okna, když přijdete ráno do auta a je škaredý počasí?:-D Vím, že nejlepší je nastartovat a hned jet, ale je blbý, že v této situaci nevidím ven (LOL) Kabinovej filtr oukej :D
Určitě lepší nechat klapat na volnobeh a skrabat okna a mít vyplej vetrak a ohřivat vodu. Nedělat to jako soused, vyskrabe pruzor, nadrchne a jede ,každej kvalt drží minimalně ve 3000ot :D
toš to zas ne, dokud je to studeny tak 2000ot a řadim :D
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Taky asi tak do těch 2000ot a řadím ,ale hlavně mám přímo na chladiči plastovou dečku.Zakrývám ji tak do půlky chladiče a když přituhne tak i třičtvrtě.Auto se dřív zahřeje na provozku,topí a nepřehřívá se.Tomu škrabání oken se nevyhne nikdo ani u benzínu.
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

to by mě zajímalo, jestli se ti to s tou hadrou zahřeje dřív než někomu se stejnym motorem, kdo má vpořádku termostat :D No když stojím pod přístřeškem tak to zamrzlý nikdy nemám a škrábat nemusím, ale začala mi tam po tom spouzet kočka, takže teď bohužel musím stát před domem a mám takovýhle problémy :D ale to je trochu OT (LOL)
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

JohnnyBOSS píše:
Akorát by mě zajímala jedna věc. Jak řešíte situaci, že tdičku se nelíbí klapání na volnoběh, obzvášt za studena, když potřebujete, aby se Vám odmlžily okna, když přijdete ráno do auta a je škaredý počasí?
Stále tu čítam ako škodí motoru volnobeh na studeno a ako sa TDI nezohreje na volnobeh. To sú kraviny. Na volnobeh u studeného motoru je tlak oleja 5,5baru a to je max. tlak, taký istý je aj za jazdy, takže mazanie je také isté za jazdy aj na volnobeh, samozrejme myslené za studena. Ked je ráno pod nulou t.j. ked zbadám z okna namrazené auto tak ho naštartujem, a kým nachystám deti do škôlky, to je asi 10-15 min., potom sadnem do auta pustím kúrenie a fúka teplý a za cca 3 km je v aute teplo a voda 60°C.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

asi mám divný auto, ale mně se to na volnoběh opravdu nezahřeje na 90 stupňů. trochu jo, to jsem si zkusil, když jsem měnil termostat a potřeboval jsem tam nalít vodu. Trvalo celou věčnost, než se motor ohřál, aby se trochu otevřel termostat a abych mohl "nalít" vodu i do chladiče... A s tím tlakem nevím, kde teda všichni berou ty údaje o nízkým tlaku oleje?
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

Ja netvrdím že sa zohreje na volnobeh na 90°C, ale aspom tak aby bolo v aute teplo. A dost podstatná vec je tá že musí byt vypnutý ventilátor kúrenia. A stým tlakom oleja na volnobeh je to tak.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Ta plastová 1mm deska na chladiči zamezuje hlavně náporu studeného vzduchu za jízdy.Auto se zahřeje dřív,protože nejde tolik vzduchu jak přez chladič,tak na motor.Za jízdy to má důvod.Když je pořádnej -krůt,si strč ruku z okna. :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně se po zaslepení EGR pomaleji ohřívá motor taky. Pozoruju to na cestě do práce, kde nikdy nezapínám topení a přesto se mi teď motor na provozní teplotu neohřeje, přestože předtím se v pohodě ohřál.

Asi to EGR zase odslepím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
JohnnyBOSS
Aktivista
Příspěvky: 1296
Registrován: 30 led 2010, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od JohnnyBOSS »

tak pokud máš takovou zkušenost a vyhovuje ti to, proč ne :) Já tohle dělám akorát na feldě, ta se neohřeje při jízdě ani v létě :D :D
Já bych tomu s tím tlakem oleje rád věříl, dokonce by se mi i hodilo, aby to tak bylo :D Ale nějak k této informaci musím získat důvěru (noteeth) Jdu hledat :D
Toledo 1M ALH >> FB PP764 stage 2, 12mm Zexel, podávačka AXR, ATD, VR6, EWT, 230FMIC/60mm, VB, 288/232mm a pár věcí z ARL. 177PS 399Nm, chip od benzínky (noteeth) - PRODÁNO
Superb II 3,6 V6 FSI - PRODÁNO
VW Touran 1.9 TDi 74kW
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

Ak chceš tak ti kludne nahrám video, mám budík na tlak oleja, tak nemusíš ani hladat, proste je to tak. Za studena je olej hustejší a ak by tam nebol pretlakový ventil v olejovom čerpadle tak je tlak aj 10bar, ale ten ho zreguluje na tých 5,5bar. a ako sa motor zohrieva tak klesá tlak až na 1,4bar pri 90°C na volnobeh.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“