Škodi, keď ide na voľnobeh dlhšiu dobu?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Bydliště: ZV (SK)

Škodi, keď ide na voľnobeh dlhšiu dobu?

Příspěvek od Tec »

Ahojte. Ráno, keď je zima, nechám auto naštartované aj 15 min., kým sa zbalím a odídem do práce, nech sa trošku zohreje. V príručke a aj inde stojí, že sa to nemá nechávať dlho na voľnobeh. Z domu to mám totiž len naskok na diaľnicu a chcem mať motor do tej, aj keď opatrnej, prevádzky aspoň vlažný. Nenaháňam to, ale predsa...diaľnica.
Čo tomu motoru na voľnobeh vlastne škodí?
Kedy sa zanáša sacie potrubie? Prvé dve minúty, alebo neskôr, keď EGR už vypne a už nevracia spaliny?
Kedy sa skor zohreje? Keď vracia spaliny, či keď nevracia? Keď nevracia, ide tam viac vzduchu a viac nafty?

:?
Ďakujem za vysvetlenie a radu.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
zwak
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 08 zář 2006, 10:36
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Příspěvek od zwak »

Rozhodne by som ho nenechaval nastartovane 15minut na volnobeh za studena, motor tym nezahrejes, pretoze diesel ma dost velku ucinnost a teda produkuje menej tepla ako benzin. Taktiez tlak oleja na volnobeh nie je uplne idealny a zvlast za studena....
Takze po nastartovani je najlepsie hned sa pohnut, samozrejme citovka...
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

zwak píše:Rozhodne by som ho nenechaval nastartovane 15minut na volnobeh za studena, motor tym nezahrejes, pretoze diesel ma dost velku ucinnost a teda produkuje menej tepla ako benzin. Taktiez tlak oleja na volnobeh nie je uplne idealny a zvlast za studena....
Takze po nastartovani je najlepsie hned sa pohnut, samozrejme citovka...
Ahoj rodák. Blízke stretnutie tretieho druhu? :-) To mi je jafné, čítam, vnímam, ale chcem pozanť dôvod a ako to funguje a chcem o tom vedieť viac, že prečo.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

zwak? no to by me zajímalo, co ma studej motor za spatnej tlak........blbost
u studenyho motoru nastartovanymu na volnobeh nedochazí k dostatečnýmu mazání, proto je to i v příručce. navíc za tech tech 15min se motor ohreje asi stejne, jako bys dve minuty jel.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

no neviem ako vam,ale mne sa za 15 min zohreje dostatocne,za 2min jazdy sa nezohreje vobec
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Tlak studeneho oleja je vzdy vacsi, pretoze studeny olej je hustejsi.
Ale je pravda, ze tlak oleja na volnobeh je mensi ako pri zvysenych otackach.
Ja po nastartovani hned idem. Ze vraj tak je to pre TDI lepsie. (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
zwak
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 08 zář 2006, 10:36
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Příspěvek od zwak »

Tec: jasne, servus bracho :-D :-D

scream: prepac, zle som sa vyjadril, myslel som to tak ako si to povedal ty, nizke otacky=nizky tlak.
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Samozřejmě že při volnoběhu je ten mazací tlak na svém povoleném minimu, ale zas tak kritické to není. A právě proto, když je motor studený a olej hustější je problém aby se dostal všude rovnomerně. A to je právě u studeného motoru nebezpečné. Ale pochybuju, že někdo z vás používá extra řidší olej na zimu, každej tam dává celoroční. On ten motor taky není z cukru a něco vydrží. Já si vždycky vzpomenu na taxikáře, jak tomu autu dávaj na prdel a kolik na tom natočej a to mě vždycky uklidní :)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

nejhorší je prvních několik vteřin! než se dostane olej kam má. já po nastartování zvýším trochu otáčky (cca 1200), než se usadím, zapnu rádio atd. takže asi po 30-60s vyjedu. a jedu jak s hnojem (rofl)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Já nastaruju a jedu, točím do těch 3000ot a topí to za chvilku, má to přece přídavné topení do vody.
Je pravdou, že pokud to auto necháváš na volnoběh ohřát je to na dlouho, za jízdy, kdy je motor v zátěži to je něco jiného.
Není to dobré, nejde jen o mazání, ale také o tepelné pnutí mt, ber v potaz, že hlava je hliník a blok litina, ideální stav je, když je motor ohřátej na provozní teplotu, což ty každej den min. o polovinu prodlužuješ. Aby ses nedivil, až ti odejde těsnění pod hlavou. V tvém případě bych uvažoval o nezávislém topení, necháž ho běžet 20min, auto bude taky ohřáté a nemáš žádnej studenej start. O spotřebě ani nemluvím, ta je u nt. oproti studenému mt. minimální.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
mori
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2006, 08:49
Bydliště: kosicky kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mori »

Kornout píše:Já nastaruju a jedu, točím do těch 3000ot a topí to za chvilku, má to přece přídavné topení do vody.
Je pravdou, že pokud to auto necháváš na volnoběh ohřát je to na dlouho, za jízdy, kdy je motor v zátěži to je něco jiného.
Není to dobré, nejde jen o mazání, ale také o tepelné pnutí mt, ber v potaz, že hlava je hliník a blok litina, ideální stav je, když je motor ohřátej na provozní teplotu, což ty každej den min. o polovinu prodlužuješ. Aby ses nedivil, až ti odejde těsnění pod hlavou. V tvém případě bych uvažoval o nezávislém topení, necháž ho běžet 20min, auto bude taky ohřáté a nemáš žádnej studenej start. O spotřebě ani nemluvím, ta je u nt. oproti studenému mt. minimální.
chlapi plati to aj na SDI ja mam asi 3 km do prace cely tyzden jazdim na studeny motor skodim mu vela
AUDI A6 1.8 20V
holhas
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 10 pro 2006, 20:53
Bydliště: Rychnov n.K.

Příspěvek od holhas »

pro SDI platí to samé,i když není tak náchylný na poruchy.Ty 3km mu určitě nedělají moc dobře...
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Odpovědi: 0
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

mě to hned po nastartování tlačí asi 3,5baru a když se olej zahřeje, tak tam mám 2 bary ( nejmin ) Doufám že mi to teda maže dostatečně :? Za studena jezdím tak do 2500ot s lehkou nohou a trvá to pěknou chvíly, než se to zahřeje ( cca 6 - 8 km )
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW :)))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

machy1118 píše:mě to hned po nastartování tlačí asi 3,5baru a když se olej zahřeje, tak tam mám 2 bary ( nejmin ) Doufám že mi to teda maže dostatečně :? Za studena jezdím tak do 2500ot s lehkou nohou a trvá to pěknou chvíly, než se to zahřeje ( cca 6 - 8 km )


co vím tak pro turbo je minimální bezpečný tlak oleje 150kPa (1.5b). motoru stačí méně (asi 1b) a to na volnoběh.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
machy1118
Přispěvovatel
Příspěvky: 203
Odpovědi: 0
Registrován: 18 kvě 2006, 20:30
Bydliště: Litovel-Chudobín

Příspěvek od machy1118 »

tak to jsem teda v klidu :)
Suzuki Hayabusa 127kW
Lancia Delta HPE HF 2,0T 16V 142kW :)))
Lancia Thema 2,0T 8V 121kW - EX5
Lancia Dedra 2,0T HF Integrale 4x4 124kW - EX4
Lancia Dedra 2,0T 119kW - EX 3
Lancia Dedra 1,9TD 85kW - EX 2
Fiat Regata 1,7D -EX 1
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“