Ktorí výrobcovia to uvádzajú a kde to majú uvedené? Prosím odkaz.bobG3 píše:Výrobci olejů říkají něco jiného, minimálně první výměnu po změně značky/typu oleje udělat dřív, ale hodně záleží kolik má motor najeto, co do něj kdo lil, úsady nejsou jenom karbon, to že to někomu vychází neznamená že to jinému problém neudělá![]()
olej a carbon, prechod z 10w na 5w
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ale strýco, vždyť se známe lej si co chceš a kam chceš. Pokud chceš něco vědět, zaplať si školení. Hlavně by si Ti, kteří tohle tvrdí měli uvědomit, že pokud neví o všech okolnostech, radit někomu prákoviny je tak na pár facek. Jeden takový odborník vyměnil kolegovi olej v BMW a pak se k tomu neznal, kolegu to stálo celkem asi 6litrů......
G3 Variant synchro
Nuž práve zo "starej známosti" som si dovolil opýtať sa.
A čo sa týka podstaty problému, kedy kúpim auto s neznámou históriou, teda neviem čo tam predchádzajúci majiteľ lial a ako často a dôsledne robil výmenu oleja, je skoršia výmena oleja rozhodne opodstatnená. Minimálne už z hľadiska nejakej predvídavej opatrnosti.
Ale ak sa používa do motora to, čo tam patrí a mení sa načas s prihliadnutím na spôsob používania auta a súčasne je technický stav motora vporiadku tak na tvorbu (všeobecne) usadenín priestor nie je. Snáď len s výnimkou prípadov, kedy má motor konštrukčné vady.
Toto však na obale oleja napísané nie je, teda výrobcovia olejov na tieto záležitosti nijak zvlášť neupozorňujú. Maximálne tam môže byť uvedené : použiť v súlade s doporučením výrobcu motora.

A čo sa týka podstaty problému, kedy kúpim auto s neznámou históriou, teda neviem čo tam predchádzajúci majiteľ lial a ako často a dôsledne robil výmenu oleja, je skoršia výmena oleja rozhodne opodstatnená. Minimálne už z hľadiska nejakej predvídavej opatrnosti.
Ale ak sa používa do motora to, čo tam patrí a mení sa načas s prihliadnutím na spôsob používania auta a súčasne je technický stav motora vporiadku tak na tvorbu (všeobecne) usadenín priestor nie je. Snáď len s výnimkou prípadov, kedy má motor konštrukčné vady.
Toto však na obale oleja napísané nie je, teda výrobcovia olejov na tieto záležitosti nijak zvlášť neupozorňujú. Maximálne tam môže byť uvedené : použiť v súlade s doporučením výrobcu motora.
záměna
Pokud si někdo přečte populární články pana Černého, získá dojem, že není problém ani s kvalitou ani se záměnami, stačí norma. Teoreticky při provozování motorů ve 100%ním stavu snad ano, většinou. V praxi je to taky pravda, většinou Problém se stane maximálně 1x za x let. Blbý je, že se to stane právě vám. Takže můj názor, který nikomu nevnucuji je - pokud se chci vyhnout problémům - propláchnu pro jistotu nějakým dobrým sajrajtem, nebo držím značku.
Mimochodem, kdesi na netu jsem četl upozornění Castrol z Pl a MR - dávat pozor jestli je to origo.
Mimochodem, kdesi na netu jsem četl upozornění Castrol z Pl a MR - dávat pozor jestli je to origo.
G3 Variant synchro
Tady jeden mášSTRÝCO píše:Ktorí výrobcovia to uvádzajú a kde to majú uvedené? Prosím odkaz.bobG3 píše:Výrobci olejů říkají něco jiného, minimálně první výměnu po změně značky/typu oleje udělat dřív, ale hodně záleží kolik má motor najeto, co do něj kdo lil, úsady nejsou jenom karbon, to že to někomu vychází neznamená že to jinému problém neudělá![]()
http://www.axa-oleje.cz/oleje-maziva-au ... ruhy-oleju
a nepsal ho Neználek, vychází z doporučení výrobců vzhledek k odpovědnosti za škodu, který každý výrobce má.
Obecně: Když už někdo radí ostatním jak není problém s přechody a všechny oleje jsou kamarádi a můžou se míchat.....měl by taky říct, kdy přispěje na likvidaci škod po aplikaci těchhle odborných rad

G3 Variant synchro
Článok je fajn, ale vôbec si neodpovedl na otázku, ktorú som Ti položil. Len pre upresnenie, firma ktorej link si tu uviedol nie je výrobcom, ale predajcom olejov a Ty predsa tvrdíš Výrobci olejů říkají ... . Preto sa pýtam ktorí výrobcovia a kde to uvádzajú ? Zároveň Tvoje tvrdenie nespochybňujem ani nekomentujem.bobG3 píše:Tady jeden mášSTRÝCO píše:Ktorí výrobcovia to uvádzajú a kde to majú uvedené? Prosím odkaz.bobG3 píše:Výrobci olejů říkají něco jiného, minimálně první výměnu po změně značky/typu oleje udělat dřív, ale hodně záleží kolik má motor najeto, co do něj kdo lil, úsady nejsou jenom karbon, to že to někomu vychází neznamená že to jinému problém neudělá![]()
http://www.axa-oleje.cz/oleje-maziva-au ... ruhy-oleju
a nepsal ho Neználek, vychází z doporučení výrobců vzhledek k odpovědnosti za škodu, který každý výrobce má.
Obecně: Když už někdo radí ostatním jak není problém s přechody a všechny oleje jsou kamarádi a můžou se míchat.....měl by taky říct, kdy přispěje na likvidaci škod po aplikaci těchhle odborných rad
To, že pri kúpe auta s neznámou servisnou históriou je nanajvýš užitočné vychádzať z predpokladu, že predchádzajúci majiteľ skôr "kašľal" na špecifikáciu a včasnú pravidelnú výmenu oleja tu nikto nenamietal.
Uvedený odkaz, ktorý ponúkaš naozaj nepísal Neználek a dokonca v článku o riadok vyššie s názvom " Kdy a proč měnit olej?" uvádza nasledovné, citujem:
"Jak známo, každý výrobce doporučuje některou značku oleje. Peugeot doporučuje TOTAL, Ferrari zase SHELL, Audi a VW Castrol a tak podobně. Jedná se však pouze o doporučení. To znamená, že při zachování specifikace a pokud kvalita odpovídá lze použít jakékoli jiný olej. Kritérium výběru může být i cena. Avšak kupodivu často jsou kvalitní značkové oleje levnější než neznačkové varianty."
Koniec citátu.
Chce to číst - ta firma protože ví o co jde, radí zákazníkům a má to pochopitelně od dodavatelů - myslíš že by třeba Shell uznal reklamaci oleje u poškozeného motoru který jezdil 5 let na castrol?
Kde získáš informace od výrobců jsem Ti řekl - zaplať si školení.
Mimochodem pan Černý taky není výrobce oleje , ani firma extribo, která provozuje stránky, na které se tu kdekdo odvolává jak na bibli
Jak jsem tu už psal, míchej a lij si co chceš a jak chceš. Jen nevím jak bys vysvětlil náklady na opravu člověku, kterému jak na potvoru po výměně oleje přestaly fungovat hydroštely atd.
Kde získáš informace od výrobců jsem Ti řekl - zaplať si školení.
Mimochodem pan Černý taky není výrobce oleje , ani firma extribo, která provozuje stránky, na které se tu kdekdo odvolává jak na bibli

Jak jsem tu už psal, míchej a lij si co chceš a jak chceš. Jen nevím jak bys vysvětlil náklady na opravu člověku, kterému jak na potvoru po výměně oleje přestaly fungovat hydroštely atd.
G3 Variant synchro
Srdcervúci príspevok hodný svojho autora, zároveň však nijak neodpovedajúci na pôvodne položenú otázku.bobG3 píše:Chce to číst - ta firma protože ví o co jde, radí zákazníkům a má to pochopitelně od dodavatelů - myslíš že by třeba Shell uznal reklamaci oleje u poškozeného motoru který jezdil 5 let na castrol?
Kde získáš informace od výrobců jsem Ti řekl - zaplať si školení.
Mimochodem pan Černý taky není výrobce oleje , ani firma extribo, která provozuje stránky, na které se tu kdekdo odvolává jak na bibli![]()
Jak jsem tu už psal, míchej a lij si co chceš a jak chceš. Jen nevím jak bys vysvětlil náklady na opravu člověku, kterému jak na potvoru po výměně oleje přestaly fungovat hydroštely atd.
A tatí proč je jedna a jedna dvě....co na to říct strýco, myslel jsem že otázky tohoto typu už máš za sebou. Je možné, že ta odpověď je hloupá, nicméně na hloupou otázku nelze čekat jinou odpověď než hloupou. Nemusíš tady brousit svůj ostrovtip na mě. zkus se zeptat technika na zastoupení pokud víš na co, tady nemá cenu řešit Tvoje neznalosti. Jediným důvodem je, že pokud si tady někdo nový přečte nějaké nesmysly a aplikuje je s následnými problémy, je to škoda, protože pak řekne, že se tu píšou ptákoviny.
G3 Variant synchro