zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Chlapi ako sa pozeráte na moju úvahu, pretože uvažujem prečo mi ten Lucas odišiel. Je to v tom že každý lucas odíde, alebo som už dávno mal mať elektrický predohrev pred čerpadlom, pretože keď som prepol na olej tak od výmenníka cez filter mi išiel olej 0°C studený do čerpadla, je síce pravda že po prepnutí sa časť ešte premiešala s naftou ale to asi nestačilo. Čo na to?

Zatiaľ nejazdím (wallbash)
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

ta doba, kdy ti de do čerpadla studenej volej z filtru, je docela dlouhá, teda aspoň u mě. Tak 10km, než to vyleze aspoň na 40°C...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Zdar tak, nenašiel som nikoho kto by mi pomohol namontovať BOSH tak mám generálkovaný Lucas (40000Sk :x ), zatiaľ jazdím 50:50 dokedy dokončím komplet prestavbu aj s elektrodohrevom. Zatiaľ chcem sa niekoho opýtať ako pôsobí ak s hlavnej nádrže mi ide palivo cez doskový výmeník a natankujem naftu bez oleja, nepôjdem "na mars"? :D Dík
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

tak jsem zase na chvíli dojezdil.. Asi fuklo těsnění pod hlavou. nejprve začala téct vodní pumpa tak jsem to vyměnil. Vzal jsem jinou co jsem vyštrachal bohužel byla taky špatná a další co jsem sehnal taky tekla :-(( no výměnu už zvládám během 1 hodiny. Nakonec se mi poštěstilo sehnat dobrou samo že zadara ale začalo se to zavzdušňovat :-(( takže nemaká výměník a olej neprošel přes filtr no zjistit tohle v noci a asi 150 km od domova nic moc. Ještě ty mrazy a auto netomí :-(( naštěstí se nepřehřejvalo ani se voda nestrácela jen šel tlak do vody a udělala se vzduchová bublina a přestala kolovat voda do toúení. No jsem zvědav co to bude. Buď prasklá hlava nebo těsnění?? hlavně ať je to něco z toho protože už mám nový věci a pokud to odstrojím a zjistím že je vše vpořádku tak (wallbash) . No ještě že Ford je univerzální motor a pasuje to všechno dohromady z jiných ročníků :-)))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

dvorky1 píše: No ještě že Ford je univerzální motor a pasuje to všechno dohromady z jiných ročníků :-)))
A nechceš vyzkoušet VW ?? (noteeth)

jejich motory taky pasujou do všeho !! (rofl)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

to dvorky :

No ta hlava může bejt u dieselu taky jen trochu zkroucená, jestli si jel byť jen chvilku bez vody a přehřálo se to, pak to podfukuje pod těsněnim, takže abys to nedělal furt do kola, tak nestačí vyměnit jen to těsnění ale hlavně nechat tu hlavu jemně "líznout" tzn. srovnat na takový specielní brusce do roviny, moc to nestojí.

A pak nezapomeň dotahovat šróuby hlavy přesně podle předpisu výrobce. U dieselu je to strašně důležitý tohle všechno, to neni benzín....

Mě se osobně v mý kariéře vyplatilo vyměnit rovnou vše, co je potřeba, když už je hlava dole a mám klid... dřív sem taky furt nevěděl jestli dojedu nebo jestli to ráno natočim....... . I když je pravda, že se nedá motor "udržovat" furt dokola až do zblbnutí... já mám nalítáno skoro 500.000 km po generálce, z toho přes 150.000 km na rostlináč a už mám na vomnoběh nízkej tlak oleje = zřejmě opotřebovaný šály.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

tak jsem to rozhodil. Žádná prasklina se neukázala ale asi byla opravdu skroucená hlava protože na těsnění byl místy vyrezlej kus jako by to špatně těsnilo. No a ještě jsem zjistil že je prasklý sedlo ventilu je to divný zrovna to co jsem už jednou měnil. No každopádně jsem koupil hlavu po repasi za 2 800 Kč + sehnat nějakou dobrou halvu na výměnu. No snad bude už klid zítra to budu pasovat dohromady. Jinak fotky jak to vypadalo po jízdě na friťák. Zhruba 15 000 Km. Jen pár sazí jinak nic závažnýho. Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
no ta poslední je ta repasovaná hlava. Jinak je to TD 1,8 a ta repasovaná je pouze z 1,8 D ale je to bez rozdílu
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Karel
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2006, 21:15
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Karel »

Repasovana hlava za 2800 to je moc dobra cena.Kdepak?
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Z Kralovic je to u Plzně. Ale to je cena za srovnání, nový gugera a ventily a vymezení vůlý na vačce. Jinak hlavu musíš mít svojí
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:) Ty válce vypadaj pěkně - žádný usazeniny, tak to má být. Je vidět, že se včas přepínalo na naftu a že jsi předehřív al rostlináč i že to ten olej dobře rozprašovalo. :) Co asi víš: :) Než budeš dávat nový těsnění na blok, tak tu plochu na bloku hezky vyčistit šábrem od starýho těsnění nebo i LEHCE jemnym smirkem ( směrem ven od válců, ať Ti tam toho moc zbytečně nenapadá ). Výrobce asi předepisuje různý tloušťky těsnění pod hlavou podle změřenýho přesahu pístů nad blokem v horní úvrati - většinou se dělaj 3 různý tlošťky.Blbě se to měří. V nejhoršim připadě, když se Ti to nepovede dobře změřit, vem střední velikost těsnění. Když dáš náhodou moc silný, pak Ti to v zimě může i blbě startovat. Moc slabý může způsobovat zas strašně tvrdej chod motoru ( tak jako to známe někdy u MULTIKÁRY ). Hlava asi bude srovnaná - změřit dlouhym, ocelovym, přesnym pravítkem ( přiložit k spodní ploše hlavy ) a pokud nikde není průhyb větší než max. 0,1 mm tak je to vpořádku. No a dotahovat šrouby pěkně popořadě tolikrát, kolikrát předepisuje výrobce a možná pak i po ujetých xxx kilometrech. Uvidíš, že to pak bude vpoho. Správně načasovat vačku !
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

jo už s tím nějaký zkušenosti mám. Jenže ono to s tím předehřevem nebude tak horký. Mám ho jen před filtrem a posledních 100 km mi to skoro vůbec netopilo a tak byl tak studenej že skoro neprošel přes filtr. A netopilo to kuli asi fouklýmu těsnění. No když jsem tu hlavu sundaval tak ty šrouby nebyli nic moc dotaženy. Nemusel jsem ani moc bejčit abych je povolil a to bude asi tím, že jsem to po ujetí těch xxx km nedotahoval znovu. Protože praskla nebyla ale asi jen podfouklá. Jenže co to prasklý sedlo ventilu. Už aspo%n vím proč mi motor v malých otáčkách div nevyskočil z auta jak se chvěl jelo to na 3 a půl valce:-)) Jednou se mi už stalo že to samý sedlo prasklo na 2 x a rozpadlo se a spadlo do spalovacího prostoru kde to trochu rozruchalo. Přes sání se to dostalo až do druhýho sousedního válce. A teď je to měněný sedlo zase prasklý tak nevím nevím. Jinak vačku nastavím podle sluchu a tak aby to startovalo jako vždy :-))). Jo a sehnal jsem čerpadlo z 1,6 TD golfa do náhrady za 1 200,- Kč takže si myslím že pohoda :-))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

dvorky1 píše:Z Kralovic je to u Plzně. Ale to je cena za srovnání, nový gugera a ventily a vymezení vůlý na vačce. Jinak hlavu musíš mít svojí
Já vím že to sem moc nepatří, ale co je to vymezení vůlí vačky? Jak se to dělá , kde to dělají anebo je to jen specialita u Forda? Generálkuji jiný motor a maličko mi porezla vačka tak nevím jak veliký to bude problém. Kdo ví poraďte. Dík.
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

myslel jsem vuli na ventilech mezi vačkou a ventilem. Jsou tam takový hydroštely který se vymezujou podložkama. Já osobně to nikdy nedělal prostě jak jsem to složil tak to šlo a hotovo. Není to jako na Škodovce že to má ty koníky a štelujou se sací a vejfuk. ventily.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

dvorky1 píše:myslel jsem vuli na ventilech mezi vačkou a ventilem. Jsou tam takový hydroštely který se vymezujou podložkama. Já osobně to nikdy nedělal prostě jak jsem to složil tak to šlo a hotovo. Není to jako na Škodovce že to má ty koníky a štelujou se sací a vejfuk. ventily.
To neni úplně tak jak řikáš myslim. Terminiologie je trošku jiná: to, čemu se v Česku říká "hydroštely" je z německýho "Hydrostössel" což znamená "hydraulická zvihátka ventilů" to jsou právě ty mističky pod vačkou, který se částečně automaticky za chodu plněj olejem a díky jednoduchýmu, důmyslnýmu mechanismu se sama vymezuje vůle mezi vačkou a ventilem. Když někdo nemá "hydroštely", pak to musí ( např. u starejch VW asi tak před r.v. 1986 ) vymezovat podložkama.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Kuba píše:
dvorky1 píše:myslel jsem vuli na ventilech mezi vačkou a ventilem. Jsou tam takový hydroštely který se vymezujou podložkama. Já osobně to nikdy nedělal prostě jak jsem to složil tak to šlo a hotovo. Není to jako na Škodovce že to má ty koníky a štelujou se sací a vejfuk. ventily.
To neni úplně tak jak řikáš myslim. Terminiologie je trošku jiná: to, čemu se v Česku říká "hydroštely" je z německýho "Hydrostössel" což znamená "hydraulická zvihátka ventilů" to jsou právě ty mističky pod vačkou, který se částečně automaticky za chodu plněj olejem a díky jednoduchýmu, důmyslnýmu mechanismu se sama vymezuje vůle mezi vačkou a ventilem. Když někdo nemá "hydroštely", pak to musí ( např. u starejch VW asi tak před r.v. 1986 ) vymezovat podložkama.
naprostá pravda, neplést hrušky s jabkama :D
E91 N52B30 :)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“