moje TDi téměř nekouří - je to normální?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek Otevřel
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 led 2011, 19:29
Odpovědi: 0

moje TDi téměř nekouří - je to normální?

Příspěvek od Marek Otevřel »

Omlouvám se za asi blbej dotaz, ale můj passat TDi z roku 98 téměř vůbec nekouří, ani při plném plynu. Když vidím octávie a passaty, tak jim to kouří většinou celkem dost, ale mě vůbec. Naschvál jsem nechal kolegu aby řídil, abych to viděl zvenčí a opravdu skoro nic - je to normální?

Ptám se proto, že mi to příjde malinko líný, tak jestli není něco špatně
Passat 66kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mé Galaxy AFN je taky naprosto bez kouře. Pouze zastudena, když jsou mrazy, pokuřuje (ale to je spíš díky vlhkosti, protože kouř je bílý a lehký, snadno a rychle se rozptyluje).

Jsem rád, že mi nafta nekouří, protože nesnáším lidi, co na naftu právě z důvodu kouřivosti nadávají a dokazuji jim, že nafta nekouří (pokud je vše v pořádku). Nicméně má na to vliv nejen technický stav motoru, vzduchového filtru a nastavení předvstřiku, ale i palivo, případně aditiva v něm. Mně motor nekouří až od doby, co do nafty dávám VIF. Předtím tam něco kouře lehce bylo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Re: moje TDi téměř nekouří - je to normální?

Příspěvek od sky59 »

Marek Otevřel píše:Omlouvám se za asi blbej dotaz, ale můj passat TDi z roku 98 téměř vůbec nekouří, ani při plném plynu. Když vidím octávie a passaty, tak jim to kouří většinou celkem dost, ale mě vůbec. Naschvál jsem nechal kolegu aby řídil, abych to viděl zvenčí a opravdu skoro nic - je to normální?

Ptám se proto, že mi to příjde malinko líný, tak jestli není něco špatně
zmeraj si vykon, mozes priamo na ceste ak chces poslem ti excel file

staci zmerat cas ako to zrychluje a cas ako to spomaluje das vahu auta a vies kde si
Super
Přispěvovatel
Příspěvky: 522
Registrován: 03 črc 2008, 12:06
Odpovědi: 0
Bydliště: slovensko

Příspěvek od Super »

ak zahuli auto co je po zabehu a tvoje nie tak to neni asi OK, mne tiez pred casom nedymil ale netahal , dovod ? upchata sacia rura v nadrzi
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Super píše:ak zahuli auto co je po zabehu a tvoje nie tak to neni asi OK, mne tiez pred casom nedymil ale netahal , dovod ? upchata sacia rura v nadrzi
Měl jsem doma snad 30 aut s motorem TDi s rotačním čerpadlem (převážně octávie), a spousty jdalších naftových aut (CRDi, JTD, BMW D, TDi PD, TDCi...) nájezdy od 90 do cca 200t km (myslím skutečných km, ne třikrát stočených 120 na budíkách, co má většina lidí) a žádné, krom asi jedno z těch aut nehulilo!!! Pokud je motor správně seřízen a v kondici, není žádný důvod, aby mu nějak zvlášť lítaly saze z výfuku!!! To co vídáte, že hulí jak kráva, tak jsou to převážně auta se super chipem nebo co maj najeto půl mega a něco tam už odchází, je toho dost, co může způsobit to hulení.... Samozřejmě, to že to nejede, může souviset s nějakým problémem, neříkám, že to borec má ok, jen tvrdím, že není důvody aby nafťáci hulily...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak - kouř není nutný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Od toho je to TDI, aby to nekouřilo..,jakmile to kouří, není to TDI, ale paskvil...Když bylo správně seřízené TD a motor byl v kondici , nebyl také vidět viditelný kouř.../jen to při naložení mělo lehounce černě zakouřit/.Takže máš pravé TDI... :)
nepropadat panice...
marhan
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 01 pro 2009, 07:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marhan »

Marek77 píše:Mé Galaxy AFN je taky naprosto bez kouře. Pouze zastudena, když jsou mrazy, pokuřuje (ale to je spíš díky vlhkosti, protože kouř je bílý a lehký, snadno a rychle se rozptyluje).

Jsem rád, že mi nafta nekouří, protože nesnáším lidi, co na naftu právě z důvodu kouřivosti nadávají a dokazuji jim, že nafta nekouří (pokud je vše v pořádku). Nicméně má na to vliv nejen technický stav motoru, vzduchového filtru a nastavení předvstřiku, ale i palivo, případně aditiva v něm. Mně motor nekouří až od doby, co do nafty dávám VIF. Předtím tam něco kouře lehce bylo.
Jj, s tim VIFem jsem na tom podobne.. I kdyz co jsem zkusil par nadrzi vervy, tak se mi zdal motor i o neco tissi a taky vubec necudil.. Zajimalo by me, co je lepsi, Verva nebo obyc nafta s VIFem?? Pokud ta verva neni samozrejme riznuta..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

VIF (kromě jiného) zvyšuje cetanové číslo až o pět jednotek. Čili pokud tankuješ běžnou naftu, má cetanové číslo většinou kolem 54 - 55 cetanů a přidáním VIFu se dostáváš někam k 60 cetanům.

VERVA má 60-62 cetanů z výroby - proto jsou potom ta dvě paliva srovnatelná a auto se chová dost podobně.
Verva je super palivo, asi nejlepší, co v ČR máme.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Správně seřízené a v kondici nemůže kouřit.Jestli kouří,něco je špatně.Buď rád,že ti to nekouří,je to 99% záruka,že je vše tak jak má.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
mibfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 08 čer 2008, 12:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od mibfox »

Ahoj. Plne souhlasim co pisou lidi. To ze ti to nehuli je jenom dobre. Mam chip v aute a samotny technik na emisich se divil ze mi to nekouri. Dukaz toho ze i s cipem je za tebou videt. Je to proste znamka dobre kondice motoru. Male zakoureni pod plynem je ok, ale pri normalni jizde rozhodne ne.
OII kombi, BXE 1.9 tdi @ 92kw a 280nm zatim jen chip
Marek Otevřel
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 led 2011, 19:29
Odpovědi: 0

moje TDi téměř nekouří - je to normální?

Příspěvek od Marek Otevřel »

díky všem za reakce :)
Passat 66kw
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Moje bývalá taky kouřila, ale mě to většinou moc nebere, jak kdy.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Moje bývalá taky kouřila..... Ale my se bavíme o naftových motorech :-D :D :-D :D :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
marhan
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 01 pro 2009, 07:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marhan »

Richi píše:Moje bývalá taky kouřila, ale mě to většinou moc nebere, jak kdy.
Uzivej dokud to jde, dneska je to sama FAPka a DPFka a tem uz se moc kourit nechce :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“