Prosim nazor, skusenost s 1.9 TDI 85kW vs. 2,0 TDI v A4 B7
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prosim nazor, skusenost s 1.9 TDI 85kW vs. 2,0 TDI v A4 B7
Ahojte.
Rád by som poprosil o nejaký popis, názory a skúsenosti, náročnosť údržby, slabé stránky a pod., ohľadom uvedených motorov. Predbežne plánujem, hľadám "nové" auto, tak sa chcem zorientovať, nech nezháňam nejaký nevydarený motor.
Je medzi 2,0 103kW a 125kW okrem výkonu a ventilov nejaký podsatný konštrukčný, kvalitatívny, prevázdkový, či údržbový rozdiel?
Ďakujem
Rád by som poprosil o nejaký popis, názory a skúsenosti, náročnosť údržby, slabé stránky a pod., ohľadom uvedených motorov. Predbežne plánujem, hľadám "nové" auto, tak sa chcem zorientovať, nech nezháňam nejaký nevydarený motor.
Je medzi 2,0 103kW a 125kW okrem výkonu a ventilov nejaký podsatný konštrukčný, kvalitatívny, prevázdkový, či údržbový rozdiel?
Ďakujem
Naposledy upravil(a) Tec dne 25 úno 2011, 09:16, celkem upraveno 1 x.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
konstrukční rozdíl mezi 2,0 a 1,9 je ten že ten dvoulitr s vyvažovacíma hřídelema stojí úplně za hovno
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
[quote="Tec"]Je tých dvojlitrov plná prdel, tak ma to prekvapuje, že teda sú to shity. A to sú tie PDčka? A čo sú to zač tie vyvažovacie hriadele?[/quote
Pédéčka sou to všechno, akorát některé 103kW (myslím že 16ti ventilové) a 125kW jsou PPD, tedy mají piezoelektrické vystřiky (jako common-rail) a pracují se vstřikovánm Siemens a ne Bosch a taky se nejedná zrovna o nejšťastnější řešení, co se spolehlivosti týče, spíš naopak
!
Vyvažovací hřídele jsou tam kvůli kultivovanosti chodu motoru ale u první ch ročníku byly poháněny řetězem a ne jednou řetěz selhal a motor se odporoučel- pohání olejové čerpadlo... Nevím, jak je to u audi, ale existují typy motorů 2.0TDi, které na tom se spolehlivostí nejsou tak zle, přesné označení bude vědět snad Huml nebo další lidi (u octavie je to BKD)...
Pédéčka sou to všechno, akorát některé 103kW (myslím že 16ti ventilové) a 125kW jsou PPD, tedy mají piezoelektrické vystřiky (jako common-rail) a pracují se vstřikovánm Siemens a ne Bosch a taky se nejedná zrovna o nejšťastnější řešení, co se spolehlivosti týče, spíš naopak

Vyvažovací hřídele jsou tam kvůli kultivovanosti chodu motoru ale u první ch ročníku byly poháněny řetězem a ne jednou řetěz selhal a motor se odporoučel- pohání olejové čerpadlo... Nevím, jak je to u audi, ale existují typy motorů 2.0TDi, které na tom se spolehlivostí nejsou tak zle, přesné označení bude vědět snad Huml nebo další lidi (u octavie je to BKD)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Rider.23 píše:Aha..tak nie je kazda 2,0 shit. Ja ale nepoznám kód motora, len to, že je to 2,0TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW a v Audine r. 2007+. Alebo teda vylúčiť 2,0 úplne z obzoru môjho záujmu a radšej sa prikloniť k obľúbenej 1,9? Ale nepoznám ani ten 1,9 85kW, co je zač.Tec píše:Je tých dvojlitrov plná prdel, tak ma to prekvapuje, že teda sú to shity. A to sú tie PDčka? A čo sú to zač tie vyvažovacie hriadele?[/quote
Pédéčka sou to všechno, akorát některé 103kW (myslím že 16ti ventilové) a 125kW jsou PPD, tedy mají piezoelektrické vystřiky (jako common-rail) a pracují se vstřikovánm Siemens a ne Bosch a taky se nejedná zrovna o nejšťastnější řešení, co se spolehlivosti týče, spíš naopak!
Vyvažovací hřídele jsou tam kvůli kultivovanosti chodu motoru ale u první ch ročníku byly poháněny řetězem a ne jednou řetěz selhal a motor se odporoučel- pohání olejové čerpadlo... Nevím, jak je to u audi, ale existují typy motorů 2.0TDi, které na tom se spolehlivostí nejsou tak zle, přesné označení bude vědět snad Huml nebo další lidi (u octavie je to BKD)...
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Tec píše:Tak třeba na krytu rozvodů je kód motoru napsanej, nebo vlastně i ve velkým TP, tak požádat prodávajícího o této informaci... No když chceš takhle nový auto, tak už bych uvažoval si ještě něco připlatit a koupit rovnou Common-Rail, ty se zečaly montovat na přelomu let 2007 a 2008... Jako ještě se o něm nedá říct, že by byl nějak ověřený miliony najetých km bez závad, ale určitě má pro spolehlivost větší předpoklad než to PPD a pár lidí už v nich má taky najeto přes 150 a prý OK... Jinak já mám na 2.0TDi svůj názor, stejně jako spousta dalších lidí, ale sou taky lidi, co si ji nemohou vynachválit, takže asi tak... Ona ani ta 1.9TDi není takovej zázrak (spolehlivosti rotaček rozhodně nedosahuje), ale v té A4 by to asi moc nejelo, leda to nechat aspoň nachipovat... Navíc na pořízení si myslím, že bude levnější ta 2.0TDi, aspoň u Passatu to tak je (to asi taky mluví za všechno, když dražší motorizace je v ojetině levnější), tak možná koupit ju, vybrat ten lepší typ motoru, vyměnit rozvody a hřídelku olejového čerpadla, zkontrolovat vstřiky a lít kvalitní naftu a aditiva a mělo by to fungovatRider.23 píše:Aha..tak nie je kazda 2,0 shit. Ja ale nepoznám kód motora, len to, že je to 2,0TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW a v Audine r. 2007+. Alebo teda vylúčiť 2,0 úplne z obzoru môjho záujmu a radšej sa prikloniť k obľúbenej 1,9? Ale nepoznám ani ten 1,9 85kW, co je zač.Tec píše:Je tých dvojlitrov plná prdel, tak ma to prekvapuje, že teda sú to shity. A to sú tie PDčka? A čo sú to zač tie vyvažovacie hriadele?[/quote
Pédéčka sou to všechno, akorát některé 103kW (myslím že 16ti ventilové) a 125kW jsou PPD, tedy mají piezoelektrické vystřiky (jako common-rail) a pracují se vstřikovánm Siemens a ne Bosch a taky se nejedná zrovna o nejšťastnější řešení, co se spolehlivosti týče, spíš naopak!
Vyvažovací hřídele jsou tam kvůli kultivovanosti chodu motoru ale u první ch ročníku byly poháněny řetězem a ne jednou řetěz selhal a motor se odporoučel- pohání olejové čerpadlo... Nevím, jak je to u audi, ale existují typy motorů 2.0TDi, které na tom se spolehlivostí nejsou tak zle, přesné označení bude vědět snad Huml nebo další lidi (u octavie je to BKD)...Možná by bylo lepší napsat, že ta 2.0TDi je spíš náchylnější na zacházení než že je to horší motor
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
A nebo mám ještě dvě náhradní řešení... Teď sem si uvědomil, že do A4 se dávalo i 1.9TDi PD 85kW, nevím tedy do jakého ročníku, ale kamarád má přesně tohle auto s tímhle motorem a je spokojenej jak želva... Nebo si připlatit a vzít 2.7TDi nebo 3.0TDi, to sou už common-raily a dá se říct že celkem spolehlivé (občas vstřiky u 3.0TDi) a třeba ta 3:0TDi má 150kW, tedy přes 200Ps a jede to jak střelené a dá se koupit kolem 350t Kč, samořejmě o něco starší ročník, dejme tomou 05-06... Otázka je, jestli lpět na ročníku, když to auto vypadá úplně stejně a než za novější ročník si radši připlatit za motorizaci
....

BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Tak ještě oprava, sem si neuvědomil, že do A4 se 1.9TDi 77kW ani nedávalo, že tam je základ těch 85kW




BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Rider.23 píše:Tak vieš, mám 13r. koktu, takže to zacházení je u mňa myslím v poho. Ale ak si mám z niečoho vybrať, chcem si vybrať to lepšie, menej náchylné, menej poruchové.Tec píše:Tak třeba na krytu rozvodů je kód motoru napsanej, nebo vlastně i ve velkým TP, tak požádat prodávajícího o této informaci... No když chceš takhle nový auto, tak už bych uvažoval si ještě něco připlatit a koupit rovnou Common-Rail, ty se zečaly montovat na přelomu let 2007 a 2008... Jako ještě se o něm nedá říct, že by byl nějak ověřený miliony najetých km bez závad, ale určitě má pro spolehlivost větší předpoklad než to PPD a pár lidí už v nich má taky najeto přes 150 a prý OK... Jinak já mám na 2.0TDi svůj názor, stejně jako spousta dalších lidí, ale sou taky lidi, co si ji nemohou vynachválit, takže asi tak... Ona ani ta 1.9TDi není takovej zázrak (spolehlivosti rotaček rozhodně nedosahuje), ale v té A4 by to asi moc nejelo, leda to nechat aspoň nachipovat... Navíc na pořízení si myslím, že bude levnější ta 2.0TDi, aspoň u Passatu to tak je (to asi taky mluví za všechno, když dražší motorizace je v ojetině levnější), tak možná koupit ju, vybrat ten lepší typ motoru, vyměnit rozvody a hřídelku olejového čerpadla, zkontrolovat vstřiky a lít kvalitní naftu a aditiva a mělo by to fungovatRider.23 píše: Aha..tak nie je kazda 2,0 shit. Ja ale nepoznám kód motora, len to, že je to 2,0TDI 103 kW a 2,0 TDI 125 kW a v Audine r. 2007+. Alebo teda vylúčiť 2,0 úplne z obzoru môjho záujmu a radšej sa prikloniť k obľúbenej 1,9? Ale nepoznám ani ten 1,9 85kW, co je zač.Možná by bylo lepší napsat, že ta 2.0TDi je spíš náchylnější na zacházení než že je to horší motor
Výkon ma až tak netrápi, toho 3,0 sa bojím kvôli zložitosti a nárokom na opravy, predsa len viac valcov, viac ventilov, viac žhavičov, zložitý rozvod...
A teda 2,0 neexistujú common rail? Ak má Audina 2.0 motor a je r. 2007, alebo 2008 neznamená to, že je automaticky common rail?
Kódy motorov teraz nebudem zisťovať, je to nemecký bazár, autohus.de a keď sa zorientujem a budem vedieť čo chcem, vyžiadam si kód motora, alebo rovno sa ich budem pýtať na ten kód motora, ktorý chcem.
A s akým systémom vstreku pracuje tá 1,9 85kW?
Čip nevylucujem, v kokte som spokojný.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Tak vieš, mám 13r. koktu, takže to zacházení je u mňa myslím v poho. Ale ak si mám z niečoho vybrať, chcem si vybrať to lepšie, menej náchylné, menej poruchové.
Výkon ma až tak netrápi, toho 3,0 sa bojím kvôli zložitosti a nárokom na opravy, predsa len viac valcov, viac ventilov, viac žhavičov, zložitý rozvod...
A teda 2,0 neexistujú common rail? Ak má Audina 2.0 motor a je r. 2007, alebo 2008 neznamená to, že je automaticky common rail?
Kódy motorov teraz nebudem zisťovať, je to nemecký bazár, autohus.de a keď sa zorientujem a budem vedieť čo chcem, vyžiadam si kód motora, alebo rovno sa ich budem pýtať na ten kód motora, ktorý chcem.
A s akým systémom vstreku pracuje tá 1,9 85kW?
Čip nevylucujem, v kokte som spokojný.[/quote]
Tak pokud nepotřebuješ vysloveně lítat, a seš pohodvej jezdec, tak co se týče náročnosti na opravy a servis bych šel do tý 1.9TDi 85kW (klasické PD), ono to taky nejde tak zle a bude to levnější na provoz
. No nedá se říct, že všechny 08 sou CR a 07 ne, protože spousta těch aut než se prodaly dlouho stály někde v autosalonu a může to být sice registrace třeba 5/08 ale vyrobena 07 a s motorem PD... Když koupíš tu 1.9tdi tak to nemusíš řešit. Jinak Autohus.de znám, pár aut sem tam kupoval- je to tam obrosvský a fakt na úrovni, všeci tam seděj v kravtaách, odevzdáš občanku, dostaneš klíček, mapu a deš si auto prohlídnout, pak dojdeš, řekneš že bereš a oni někoho zavolaj, kdo ti to vyveze před vrátnici, ještě ti na místě udělaj převozky a ty si v klidu u kafe počkáš, a pak skočíš rovnou do nachystanýho auta a odejedeš
... Dobrý je, že když se ti na místě auto nelíbí, tak jich tam většinou je dalších X stejných, takže máš z čeho vybírat...
Výkon ma až tak netrápi, toho 3,0 sa bojím kvôli zložitosti a nárokom na opravy, predsa len viac valcov, viac ventilov, viac žhavičov, zložitý rozvod...
A teda 2,0 neexistujú common rail? Ak má Audina 2.0 motor a je r. 2007, alebo 2008 neznamená to, že je automaticky common rail?
Kódy motorov teraz nebudem zisťovať, je to nemecký bazár, autohus.de a keď sa zorientujem a budem vedieť čo chcem, vyžiadam si kód motora, alebo rovno sa ich budem pýtať na ten kód motora, ktorý chcem.
A s akým systémom vstreku pracuje tá 1,9 85kW?
Čip nevylucujem, v kokte som spokojný.[/quote]
Tak pokud nepotřebuješ vysloveně lítat, a seš pohodvej jezdec, tak co se týče náročnosti na opravy a servis bych šel do tý 1.9TDi 85kW (klasické PD), ono to taky nejde tak zle a bude to levnější na provoz


BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Takže aj ta 1,9 85kW je PD? Bol som v tom, ze vsetky PD principialne su nie dobre. Tak teraz neviem ci vobec chcem nejake PDcko. 1.9 85kW je PD, moze byt, ale uz 2.0 PD (103kW, alebo 2.0 PPD 125 kW) uz su "posahane"? Kazdopadne mi z toho vychadza naozaj starsiu 3.0 (CR?), alebo potom 1,9 PD 85kw.
A bazar, No..ano, je to na urovni a nebojim sa kadejakych machinacii, podfukov a nejakych zakernosti.
A bazar, No..ano, je to na urovni a nebojim sa kadejakych machinacii, podfukov a nejakych zakernosti.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
PD motorov sa nemusiš bať.85kW a 96kW PD su celkom spolahlive motory.Čo sa jedna 2,0TDI tak jedine 103kW ale len jeden kod motoru je z nich dobry,samizda ten čo pisal kolega vyššie BKD a čo sa jedna 125kW čo je motor PPD tak ten by som vôbec nekupoval.A keď chceš dvojliter tak nie zo vstrekovačmi Siemens a 16 ventil.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 

Ano, ta 85kW je taky PD... PD nejsou špatné motory, ono je to těžký, co člověk to názor... Všeci to srovnávaj s rotačkou 66kW a 81kW, které jsou hodně spolehlivé, ale taky konstrukčně 20let na zpět... PD je modernější, takže je samozřejmě i trochu náchylnější (stejně jako CR) a je tam toho o trochu víc, co se může posrat, s tím, že ten motor 2.0TDi se jaksi nevyvedl a není zrovna nejštastnější řešení (některé typy ale na tom nejsou tak zle, jak se říká)... Záleží co od toho auta čekáš a jaké náklady jsou pro tebe přijatelné- je jasné že 3.0TDi CR bude dražší jak na provoz, tak na servis a nedej bože, když se něco posere... A taky záleží kus od kusu, na jaké auto zrovna natrefíš- můžeš mít 1.9TDi kde se ti bude všechno srat a stejně tak můžeš trefit 2.0TDi, která bude šlapat bez invetsic- nikdy nevíš, jak je ten motor "zajetej" od předchozího majitele/ů... Já ti nemohu říkat jak se máš rozhodnout, já ti jen mohu říct, co bych si vzal já- 3.0TDi kdybych nemusel tolik řešit náklady na provoz, 1.9TDi, kdybych chtěl tohle auto a rozumné náklady na provoz, 2.0TDi bych se osobně vyhnul... ale to je jen jak bych se rozhodl já, když se zeptáš deseti jiných lidí, dostaneš třeba deset jiných názorůTec píše:Takže aj ta 1,9 85kW je PD? Bol som v tom, ze vsetky PD principialne su nie dobre. Tak teraz neviem ci vobec chcem nejake PDcko. 1.9 85kW je PD, moze byt, ale uz 2.0 PD (103kW, alebo 2.0 PPD 125 kW) uz su "posahane"? Kazdopadne mi z toho vychadza naozaj starsiu 3.0 (CR?), alebo potom 1,9 PD 85kw.
A bazar, No..ano, je to na urovni a nebojim sa kadejakych machinacii, podfukov a nejakych zakernosti.

BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
nebo takhle- ve zkratce řečeno přesně tak, jak to vidím i jáJohny_RS píše:PD motorov sa nemusiš bať.85kW a 96kW PD su celkom spolahlive motory.Čo sa jedna 2,0TDI tak jedine 103kW ale len jeden kod motoru je z nich dobry,samizda ten čo pisal kolega vyššie BKD a čo sa jedna 125kW čo je motor PPD tak ten by som vôbec nekupoval.A keď chceš dvojliter tak nie zo vstrekovačmi Siemens a 16 ventil.


BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska
...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG

BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG