Komprese valců ASZ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

u.speedo
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 19 říj 2009, 11:17
Odpovědi: 0

Komprese valců ASZ

Příspěvek od u.speedo »

Zdravil měl bych takovej dotaz chystam se měřit kompresi ve valcích podomacku vyrobeným měřidlem absolutně nemam představu o tom co naměřený hodnoty vůbec budou znamenat jestli dobře nebo špatně .... tak jestli je tu někdo kdo by mi poradil už to pmá nějakej Km 270 tis . :D
u.speedo
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 19 říj 2009, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od u.speedo »

nejsem si jistej jestli jsem se to dobře podal nejsem profík a moj vybavení je jen garážová sranda tak jen jestli je tu někdo na tom stejně a má už nějakou radu
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

20atm je tuším nák spodní hranice jiní to upřesní!!! Spíš jde o to aby hodnoty si naměřil všude cca stejně!!!!!!!!
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

u.speedo píše:nejsem si jistej jestli jsem se to dobře podal nejsem profík a moj vybavení je jen garážová sranda tak jen jestli je tu někdo na tom stejně a má už nějakou radu
A proč tě to zajimá, jen tak, nebo stim máš nakej problem.
Potřebuješ manometr do 35Bar. Nejlip udelaš, když si to zajedes nekam změřit. komprese má být 25-31Bar pro dobrý motor, rozdil mez valci max 5Bar.
u.speedo
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 19 říj 2009, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od u.speedo »

oka aspoň nějakej začátek tzn: pod 20atm je to v řiti
u.speedo
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 19 říj 2009, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od u.speedo »

jde mi to ty Km a o to že chtěl bcyh dát turbo z ARl 110Kw + chip ale nejdřív jsem si to chtěl tak nějak sčíhnout jakou to má ještě kompresi... nejede to špatně ale přece jen
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

při tvejch km bude na válcíh ještě honování :-)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže budeš mít na všech válcích přes 25 Bar, je vše v pořádku. Ale osobně si myslím, že budeš mít mnohem víc, někde kolem 30 Bar. Motor s těmito kilometry je v nejlepší kondici.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Beck5
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 09 črc 2007, 11:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Beck5 »

No ahlavne to treba merat pri teplom motore lebo pri studenom tam budes mat kolo 20-23
Audi A3 (8V) 2.0 TDi 110 kW, DSG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně, minimálně 60°C - všechny žhaviče ven (aby motor při roztáčení neměl kompresní odpory) a dobře nabitou baterku, aby s tím pořádně motala.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to tak obvyklé , takto zjišŤovat kompresi a správné..Ale já jsem u předkomůrek zjištoval kompresi zastudena, protože u nich šlo o chytatelnost motoru zastudena..Za tepla to bylo prd platné, protože komprese stoupla, auto chytalo na otočení , vešla se nad spodní hranici opotřebení a ráno auto nebylo schopné provozu...O motoru nejvíce vypoví komprese zastudena, kdy je vše staženo, jsou největší vůle a samozřejmě její největší únik...U nového motoru rozdíl v kompresi zastudena a za tepla nebude takový jako u vyhoněného motoru.U přímého vstřiku to není tak markantní pro chod motoru ....ale rozdíl by mohl leccos napovědět...
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, to je wono...

Řekl bych to takto: Pokud je problém u motoru zastudena, samozřejmě je vhodné změřit kompresi nejen zatepla (celkový stav motoru), ale právě i zastudena (za účelem odhalení právě toho "studeného" problému). Pokud je na motoru vše v pořádku a komprese se měří jen z preventivních důvodů, přirozeně stačí zatepla.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

jeste jedna podstatna poznamka , pri mereni PD je nutne odpojit kulaty konektor co je na hlave - napajeni vstrikovacu / aby nesla nafta do valcu / :!: :!: :!:
Naposledy upravil(a) chiptuning dne 10 bře 2011, 10:34, celkem upraveno 1 x.
Drag Power
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nebo vyndat pojistku palivového čerpadla v nádrži (doporučuje se u motorů, které ho mají).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Marek77 píše:Nebo vyndat pojistku palivového čerpadla v nádrži (doporučuje se u motorů, které ho mají).
to ti je prdlajs platný
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“