QG1 a 5W40

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

QG1 a 5W40

Příspěvek od passatb3 »

Zajímalo by mě, jestli by bylo možné při nastavení inervalu QG1 (prodloužený, nastavený max na 15tkm) používat viskozitní třídu 5W40(505.01)?. Zda by Ř.J. správně vyhodnocovala opotřebenost oleje v závislosti na stylu jízd, jako u klasicky nastavené QG1 na 30tkm a viskozitě 5W30 (507.00). Přenastavení QG1 na 15tkm neovlivní ono vyhodnocování...???
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

jde to predelat na pevny interval 15 tis.
Nissan Primera SW 1,9 DCi
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Peete píše:jde to predelat na pevny interval 15 tis.
Jasně, ale jde mi o zachování "hlídání kvality" oleje jako při long-life režimu. Časté studené starty-dřívější upozornění...
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

u pevnyho to nejde
Nissan Primera SW 1,9 DCi
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Peete píše:u pevnyho to nejde
Proto se "bavím" o QG1 a ne o přepnutí na QG2. Chápu, že QG2 je pevnej interval max 15tkm a hotovo, ale mě jde o "upravený" režim inervalu QG1 viz. dotaz... Nevím jestli jsem se vyjádřil dost jasně :?
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když dáš QG1 na max. 15000km, tak z něj máš v podstatě QG2, není co vyhodnocovat, když min. je 15 a max. je 15
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Huml píše:když dáš QG1 na max. 15000km, tak z něj máš v podstatě QG2, není co vyhodnocovat, když min. je 15 a max. je 15
Na 15tkm bych to nastavil kvůli tomu, že jezdím momentálně převážně krátký trasy a lil bych 505.01(5W40). No a než napevno měnit po 10tkm(kvůli rychlejší degradaci oleje), tak jsem si říkal, že by mě QG1 "pomohla přesněji" upozornit na výměnu např. už při 8tkm, nebo třeba až v 15tkm v závislosti na stylu jízd (studený starty a x dalších věcí), což QG2 neumí.
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to by sis musel zadat min. třeba 8 nebo 10 a max 15
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Huml píše:to by sis musel zadat min. třeba 8 nebo 10 a max 15
jo, tak to jsem nevěděl, že musím nastavit i tu spodní hranici. Takže nastavím např. 1tkm-15tkm... Jsem zvědavej, kdy se ozve vyměna. Díky za postřehy :wink:
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“