Problém s motorem 1.6l 74kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Problém s motorem 1.6l 74kW

Příspěvek od autak »

Vím, že je to benzín, ale třeba mi pomůžete.
Řeším následující problém s motorem 1.6l 74kW v passatu.
U teplého motoru po ubrání plynu neklesají otáčky nebo klesají velice pomalu. Pokud začnu brzdit motorem, tak po čase, jako by motor přestal brzdit. Motor žere dost olej kolem 1l na 1000km. Má dost velkou spotřebu.
Byla provedena vyměněna byla lamda sondy. Ta vydržela jenom pár tisíc km.
Teď je tam nová landa sonda. Vyměněná škrtící klapka a řídící jednotka.
Auto bylo na emisích a prý je vše v normě.
Připadá mi to jako by to spalovalo olej nebo netěsnili vstřiky, ale proč to nevylezlo na emisích.
Neřešil jste někdo něco podobného?
hayty
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2010, 23:34
Bydliště: morava

Příspěvek od hayty »

Jaké závady v řj motoru?
hayty
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2010, 23:34
Bydliště: morava

Příspěvek od hayty »

Jaký je to kod motoru?Je auto vybaveno tlakovým snímačem stabilizace volnoběhu na servo řízení?
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Příspěvek od autak »

Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

autak píše:Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
není to AKL??? AHL je nafta...
Sorry, nafta je ALH, takže AHL není asi nic, nebo to aspoň neznám (crazy)
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rider.23 píše:
autak píše:Žádné závady v ŘJ nejsou.
Kód motoru je AHL. Tlakový spínač musím zjistit.
není to AKL??? AHL je nafta...
Sorry, nafta je ALH, takže AHL není asi nic, nebo to aspoň neznám (crazy)
ahl je 1595 benál
hayty
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2010, 23:34
Bydliště: morava

Příspěvek od hayty »

Passat s tímto motorem s největší pravděpodobností není vybaven snímačem tlaku servořízení pro stabilizaci volnoběžných otáček tudíž problém se zvíšeným volnoběhem je asi někde jinde.Co to dolévání oleje(byli měřeny komprese)?
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Příspěvek od autak »

Komprese zatím měřeny nebyly, ale asi je budeme muset změřit.

O víkendu jsem dělal měření, kolik je doba vstřiků při brzdění motorem.
Při teplém motoru je to 2,5ms. Zkoušel jsem to i na 1.6 74kw v octávce a tam to je 1,8 ms. Nechápu, jak tam může řídící jednotka něco vstřikovat. To potom přeci nemůžu mít 0 spotřebu při brzdění motorem.
Např. u 1,6 55kW je doba vstřiku 0 ms tak, jak by člověk očekával.
hayty
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2010, 23:34
Bydliště: morava

Příspěvek od hayty »

jaký je stav motoru při zvíšených otáčkách (volnoběh nebo decelerace - v měřených hodnotách)?
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Příspěvek od autak »

Tak tu mám další poznatky.
Pokud dám nohu z plynu, v měřených hodnotách je decelerace.
Kromě toho občas motor vynechává. Někdy neklidný volnoběh a problémy s rozjížděním.
Zjistilo se, že to způsobuje svíčka na 3. válce. Po výměně vydří několik km, potom svíčka odejde. Vůbec netuším proč.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jestliže odejde, je patrně zaházená olejem, nebo bohatou směsí..Jelikož to prošlo na kouřivosti a žere to olej, je zaházená olejem..Budou to kroužky, simeringy to takhle nezahodí..Ten motor patrně i dýchá..Když to dělá jen jeden válec, na kouřivosti poznají prdlajs..Zkus na ten válec dát teplou svíčku /17 hodnotu/ , která ten olej spálí a zkus to... :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a kolik stála svíčka :?
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2007, 14:25

Příspěvek od autak »

Mám tu další informace.

Svíčka je čistá a vypadá jako nová. Nejsou v ní ani piliny. Zkoušelo se několik svíček (jedno, 3-elektrodová, různí výrobci a ceny) a pořád stejné - po několika km odejde.
Už byl vyměněn i zapalovací modul a požád stejné :(

Fakt už netuším co s tím :(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33505
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

autak píše:Mám tu další informace.

Svíčka je čistá a vypadá jako nová. Nejsou v ní ani piliny. Zkoušelo se několik svíček (jedno, 3-elektrodová, různí výrobci a ceny) a pořád stejné - po několika km odejde.
Už byl vyměněn i zapalovací modul a požád stejné :(

Fakt už netuším co s tím :(
ta svíčka ti odejde jak je krásná čistá jako nová a nehodí jiskru? pošli ji výrobci na reklamaci máš přeci dva roky záruku ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“