Množství vzduchu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Množství vzduchu

Příspěvek od dawe2706 »

Jde nějak lajcky spočítat jaké velké množství vzduchu natlačí GT2052V pri tlaku 1,5 baru a kolik GT2556V při tlaku 1,5.... větší turbo = větší množství vzduchu....
Je možné,že třeba s GT2052V když chce nějakej výkon X ,tak musí foukat 1,5 baru a po montáži GT2556V se na stejnej výkon X dostane třeba stlakem 1,4?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

kompresorova mapa turba ti to povie presne, ak sa k nej dopracujes ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Něco jsem našel,ale spíš vypadáš Ty že tomu rozumíš...Obrázek
Obrázek
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

zrovna nedávno jsem něco špekuloval, zde pošlu něco na pročtění, sice sem to přeložil googlem a je to na téma turbobenzín, ale dost to pomůže
http://leteckaposta.cz/173716749
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Ale toniesu mapy z VNT turba ale z turbin GT20 a tie maju iny kompresor a ajjeho geometriu. Turbo musi byt naladene aj na hltnost motora
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

BH motor píše:Ale toniesu mapy z VNT turba ale z turbin GT20 a tie maju iny kompresor a ajjeho geometriu. Turbo musi byt naladene aj na hltnost motora
Dobrá....a tak dejme tomu,že se porovnávají grafy těchto turb.Beru že to nejsou VNTéčka.
Co je vlastně znázorněno na těch grafech....tlak i s atmosférickým? a pak asi množstvý vzduchu ne?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Lemon
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08 bře 2009, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim<-->Liberec

Příspěvek od Lemon »

Na Vodorovné ose je hmotnostní průtok dmychadlem. Na ose svislé je stupeň stlačení (označovaný též pí). Poměr stlačení je definován jako poměr tlaku na výstupu a tlaku na vstupní straně. Také tam jsou v grafu vidět křivky izoentropických účinností v % a křivky značící otáčky dmychadla. Je žádoucí aby křivka hltnosti motoru lezela v oblasti nejvyšších účinností.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Lemon píše:Na Vodorovné ose je hmotnostní průtok dmychadlem. Na ose svislé je stupeň stlačení (označovaný též pí). Poměr stlačení je definován jako poměr tlaku na výstupu a tlaku na vstupní straně. Také tam jsou v grafu vidět křivky izoentropických účinností v % a křivky značící otáčky dmychadla. Je žádoucí aby křivka hltnosti motoru lezela v oblasti nejvyšších účinností.
Takže na tom druhém obrázku je turbo nejúčinější kde?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Re: Množství vzduchu

Příspěvek od toefuk »

dawe2706 píše:Jde nějak lajcky spočítat jaké velké množství vzduchu natlačí GT2052V pri tlaku 1,5 baru a kolik GT2556V při tlaku 1,5.... větší turbo = větší množství vzduchu....
Je možné,že třeba s GT2052V když chce nějakej výkon X ,tak musí foukat 1,5 baru a po montáži GT2556V se na stejnej výkon X dostane třeba stlakem 1,4?
mozno by slo pouzit stavovu rovnicu:pV = NkT
Lemon
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08 bře 2009, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim<-->Liberec

Příspěvek od Lemon »

Nejúčinější to je v prostoru, označené křivkou izoentropické účinnosti to jest "skoro" vanička uprostřed grafu s hodnoutou 71% těmito místy by měla procházet křivka hltnosti motoru. Zde odkaz:
" http://www.ite.fme.vutbr.cz/opory/Alt.pohony.pdf " (obrázek dá za 1000 slov)
Strana 20: Charakteristika dmychadla je doplněna o křivky hltnosti motoru. Strana 21 vysvětlení jak se vytvoří křivky. A-B konstantní volnoběžné otáčky, ale měním zatížení od 0 do 100%. A-C motor vytočen od volnoběhu do maximálních otáček (n m max -otáčky maximální) bez zatížení. C-D maximální otáčky a zatížení od nuly do 100%. B-D je pak už propojení bodů. Pak záleží, ve kterém pásmu zatížení se motor bude pohybovat. Takže asi motor nákladního vozu se bude pohybovat okolo křivky B-D a tudíž je potřeba sehnat/naladit turbo tak aby jeho max. účinnost byla v okolí dané křivky B-D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“