Množství vzduchu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Množství vzduchu
Jde nějak lajcky spočítat jaké velké množství vzduchu natlačí GT2052V pri tlaku 1,5 baru a kolik GT2556V při tlaku 1,5.... větší turbo = větší množství vzduchu....
Je možné,že třeba s GT2052V když chce nějakej výkon X ,tak musí foukat 1,5 baru a po montáži GT2556V se na stejnej výkon X dostane třeba stlakem 1,4?
Je možné,že třeba s GT2052V když chce nějakej výkon X ,tak musí foukat 1,5 baru a po montáži GT2556V se na stejnej výkon X dostane třeba stlakem 1,4?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
kompresorova mapa turba ti to povie presne, ak sa k nej dopracujes 

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
zrovna nedávno jsem něco špekuloval, zde pošlu něco na pročtění, sice sem to přeložil googlem a je to na téma turbobenzín, ale dost to pomůže
http://leteckaposta.cz/173716749
http://leteckaposta.cz/173716749
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Dobrá....a tak dejme tomu,že se porovnávají grafy těchto turb.Beru že to nejsou VNTéčka.BH motor píše:Ale toniesu mapy z VNT turba ale z turbin GT20 a tie maju iny kompresor a ajjeho geometriu. Turbo musi byt naladene aj na hltnost motora
Co je vlastně znázorněno na těch grafech....tlak i s atmosférickým? a pak asi množstvý vzduchu ne?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Na Vodorovné ose je hmotnostní průtok dmychadlem. Na ose svislé je stupeň stlačení (označovaný též pí). Poměr stlačení je definován jako poměr tlaku na výstupu a tlaku na vstupní straně. Také tam jsou v grafu vidět křivky izoentropických účinností v % a křivky značící otáčky dmychadla. Je žádoucí aby křivka hltnosti motoru lezela v oblasti nejvyšších účinností.
Takže na tom druhém obrázku je turbo nejúčinější kde?Lemon píše:Na Vodorovné ose je hmotnostní průtok dmychadlem. Na ose svislé je stupeň stlačení (označovaný též pí). Poměr stlačení je definován jako poměr tlaku na výstupu a tlaku na vstupní straně. Také tam jsou v grafu vidět křivky izoentropických účinností v % a křivky značící otáčky dmychadla. Je žádoucí aby křivka hltnosti motoru lezela v oblasti nejvyšších účinností.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Re: Množství vzduchu
mozno by slo pouzit stavovu rovnicu:pV = NkTdawe2706 píše:Jde nějak lajcky spočítat jaké velké množství vzduchu natlačí GT2052V pri tlaku 1,5 baru a kolik GT2556V při tlaku 1,5.... větší turbo = větší množství vzduchu....
Je možné,že třeba s GT2052V když chce nějakej výkon X ,tak musí foukat 1,5 baru a po montáži GT2556V se na stejnej výkon X dostane třeba stlakem 1,4?
Nejúčinější to je v prostoru, označené křivkou izoentropické účinnosti to jest "skoro" vanička uprostřed grafu s hodnoutou 71% těmito místy by měla procházet křivka hltnosti motoru. Zde odkaz:
" http://www.ite.fme.vutbr.cz/opory/Alt.pohony.pdf " (obrázek dá za 1000 slov)
Strana 20: Charakteristika dmychadla je doplněna o křivky hltnosti motoru. Strana 21 vysvětlení jak se vytvoří křivky. A-B konstantní volnoběžné otáčky, ale měním zatížení od 0 do 100%. A-C motor vytočen od volnoběhu do maximálních otáček (n m max -otáčky maximální) bez zatížení. C-D maximální otáčky a zatížení od nuly do 100%. B-D je pak už propojení bodů. Pak záleží, ve kterém pásmu zatížení se motor bude pohybovat. Takže asi motor nákladního vozu se bude pohybovat okolo křivky B-D a tudíž je potřeba sehnat/naladit turbo tak aby jeho max. účinnost byla v okolí dané křivky B-D
" http://www.ite.fme.vutbr.cz/opory/Alt.pohony.pdf " (obrázek dá za 1000 slov)
Strana 20: Charakteristika dmychadla je doplněna o křivky hltnosti motoru. Strana 21 vysvětlení jak se vytvoří křivky. A-B konstantní volnoběžné otáčky, ale měním zatížení od 0 do 100%. A-C motor vytočen od volnoběhu do maximálních otáček (n m max -otáčky maximální) bez zatížení. C-D maximální otáčky a zatížení od nuly do 100%. B-D je pak už propojení bodů. Pak záleží, ve kterém pásmu zatížení se motor bude pohybovat. Takže asi motor nákladního vozu se bude pohybovat okolo křivky B-D a tudíž je potřeba sehnat/naladit turbo tak aby jeho max. účinnost byla v okolí dané křivky B-D