Ako zväčšiť veľlkost otvorov trysky.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
k tomu vrchnému obrázku ide o prototyp nového komorového sania - made in CZ.
K tomu ozubenému kolesu, to som skombinoval najtažší prevod a to využitím prevodovky 4x4 octavia, 74kw PD ATD, a prevodovky ASZ, Fabia RS PD 130. Maximálka prepočítaná je cez 300Km/h. Tie skrutky boli špeciálne vyrábané kedže išlo o tuším 12.4mm.
K tomu ozubenému kolesu, to som skombinoval najtažší prevod a to využitím prevodovky 4x4 octavia, 74kw PD ATD, a prevodovky ASZ, Fabia RS PD 130. Maximálka prepočítaná je cez 300Km/h. Tie skrutky boli špeciálne vyrábané kedže išlo o tuším 12.4mm.
...to be or not to be... - faster
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1271
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Je to hezké, ale dostStingray píše:k tomu vrchnému obrázku ide o prototyp nového komorového sania - made in CZ.
K tomu ozubenému kolesu, to som skombinoval najtažší prevod a to využitím prevodovky 4x4 octavia, 74kw PD ATD, a prevodovky ASZ, Fabia RS PD 130. Maximálka prepočítaná je cez 300Km/h. Tie skrutky boli špeciálne vyrábané kedže išlo o tuším 12.4mm.


Takže abychom se vrátili k tématu. Pokusím se shrnout. Přišel jsi nám sdělit, že jsi na internetu našel nový přístroj na vrtání a úpravu miniaturních děr. (nic víc jsem se tedy já osobně o tom přístroji nedozvěděl - snad jen - cenově dostupný - cenu vážně netuším, nic z tebe nevypadlo, výrobce také ne, parametry, nic nic)
Takže teď víme, že něco na vrtání existuje

Díííky díííky. To jsme rádi. Netušili jsme, že něco dokáže vrtat tak malé otvory. Mysleli jsme, že trysky padají z nebe.

Ani jeden z grafů, které jsi tady zaslal, nejsou moc vypovídající, a s tématem to opět nemá nic společného.
Pointa? Asi bude téma přesunuto do "diskuze ostatní". A nebo tu založíme novou kategorii - Stingray?

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
Pánové abych Vás uvedl na pravou míru ohledně výroby takto či ještě menších děr. U takto malých rozměrů se již nepoužívá klasická mechanická obráběcí metoda, je jedno jestli vrták nebo malý soustružnický nůž, ale obrábění elektrickým obloukem, znalý zanjí slengové "drátovka nebo vyjiskřovačka". "Vrtání" děr probíhá upalováním malého oblouku, kde polotovar třeba ona tryska, se upne, opticky nebo jinou metodou se zaměří střed a druhém pólu je přesné zařízení s tryskou z které se pomalu vysouvá drátek, přeskakuje jiskra a materiál se obrábí, zařízení je natolik přesné, že jste schopni vyrábět díry s přesností 0,001 um. Druhá možnost je laser, ale tam není taková přesnost. Tvar díry, tedy její povrch je dán rychlostí řezu, pokud budeme sypat sérii trysek, tak nás bude zajímat čas, takže se výrobní procesy tomu patřičně prizpůsobí. Takže pokud to necháme řezat 5 min místo 30sec, tak vnitřní povrch otvoru bude 100 a 1...
Pokud by jste chtěli díry ještě menší tak existuje iontové obrábění, ale k tomu už potřebujete elektronový mikroskop atd.
Pokud by někdo chtěl vidět, jak to vypadá uvnitř jeho trysky, dejte vědět, umím udělat fotky....
Pokud by jste chtěli díry ještě menší tak existuje iontové obrábění, ale k tomu už potřebujete elektronový mikroskop atd.
Pokud by někdo chtěl vidět, jak to vypadá uvnitř jeho trysky, dejte vědět, umím udělat fotky....

Škoda Octavia 00, 1.9TDi 81kW, podvozek Weitec -30/-30, brzdy RS, silentbloky Audi TT.
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím

...zkusím ještě sehnat nějaký foto či infoTomas.cz píše:Sice zase mimo téma, ale rád bych se poučil jak vypadá taková vyjiskřovačka. Já jsem spíš znám hrubší metody: vypalování autogenem, laserem nebo plazmou
jinak když o tom tak přemýšlím, fšude čtu, že průměr díry v trysce je např. 0,216um, je to opravdu um

Škoda Octavia 00, 1.9TDi 81kW, podvozek Weitec -30/-30, brzdy RS, silentbloky Audi TT.
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1271
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
0,216 mm je správněwitt píše:...zkusím ještě sehnat nějaký foto či infoTomas.cz píše:Sice zase mimo téma, ale rád bych se poučil jak vypadá taková vyjiskřovačka. Já jsem spíš znám hrubší metody: vypalování autogenem, laserem nebo plazmou
jinak když o tom tak přemýšlím, fšude čtu, že průměr díry v trysce je např. 0,216um, je to opravdu um??? Tedy 216nm??? ... to už je kurva prd díra, není to náhodou 216um? Třeba se mýlím.... ukázal bych vám díru 20um a tu by jste ani lupou neviděli....

Tady jsou nějaké obrázky, jak se vrtají otvory TDI trysek - (mikro)EDM proces - elektroerozivní obrábění.
Alespoň se tady něco konečně ukáže

Na první trochu zaclání pani, tak jí omluvte




"vrtají" se vždy 4 trysky najednou. Tryska - to jen ten malý stříbrný váleček dole (vím detail nic moc)
Naposledy upravil(a) reesha dne 25 led 2007, 18:16, celkem upraveno 2 x.
Prevody jednotek... To co lidi pisou jako um by mel byt mikrometr. To znamena tisicina milimetru. Znak je µ (pise se drzet Alt a pritom napsat 0181)
Cili jak pise libor: 216µm je "zadna cela, dvestesestnact tisicin milimetru"
Pro zajimavost, lidsky vlas ma prumerne tloustku 50µm
Tohle je online prevodnik snad vsech fyzikalnich jednotek. Doporucuju do oblibenych.
http://labo.cz/mft/konvertor.htm
Cili jak pise libor: 216µm je "zadna cela, dvestesestnact tisicin milimetru"
Pro zajimavost, lidsky vlas ma prumerne tloustku 50µm
Tohle je online prevodnik snad vsech fyzikalnich jednotek. Doporucuju do oblibenych.
http://labo.cz/mft/konvertor.htm
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
