Ako zväčšiť veľlkost otvorov trysky.

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

k tomu vrchnému obrázku ide o prototyp nového komorového sania - made in CZ.

K tomu ozubenému kolesu, to som skombinoval najtažší prevod a to využitím prevodovky 4x4 octavia, 74kw PD ATD, a prevodovky ASZ, Fabia RS PD 130. Maximálka prepočítaná je cez 300Km/h. Tie skrutky boli špeciálne vyrábané kedže išlo o tuším 12.4mm.
...to be or not to be... - faster
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Sting> Fotky mas, grafy mas, teorie mas. Ovsem dokud proste nekdo ze senioru toho fora nevidi se nejake votuzidlo pohybovat vlastni silou, tak proste budes v kategorii Jules Verne.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:k tomu vrchnému obrázku ide o prototyp nového komorového sania - made in CZ.

K tomu ozubenému kolesu, to som skombinoval najtažší prevod a to využitím prevodovky 4x4 octavia, 74kw PD ATD, a prevodovky ASZ, Fabia RS PD 130. Maximálka prepočítaná je cez 300Km/h. Tie skrutky boli špeciálne vyrábané kedže išlo o tuším 12.4mm.
Je to hezké, ale dost (offtopic) (offtopic)

Takže abychom se vrátili k tématu. Pokusím se shrnout. Přišel jsi nám sdělit, že jsi na internetu našel nový přístroj na vrtání a úpravu miniaturních děr. (nic víc jsem se tedy já osobně o tom přístroji nedozvěděl - snad jen - cenově dostupný - cenu vážně netuším, nic z tebe nevypadlo, výrobce také ne, parametry, nic nic)

Takže teď víme, že něco na vrtání existuje :)

Díííky díííky. To jsme rádi. Netušili jsme, že něco dokáže vrtat tak malé otvory. Mysleli jsme, že trysky padají z nebe.
:worthy:

Ani jeden z grafů, které jsi tady zaslal, nejsou moc vypovídající, a s tématem to opět nemá nic společného.

Pointa? Asi bude téma přesunuto do "diskuze ostatní". A nebo tu založíme novou kategorii - Stingray? (offtopic)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

a nebo kategorii "Jules Verne"! jak napsal Lt.Kubosh (LOL) (LOL) (offtopic)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Už jen mimo téma.Ten graf je opravdu jen pro mou info. jak to je na začátku úprav.Proto jsme ho sem nechtěli ani dávat.Měl ho i Ríša protože to čipoval.Je tu jen pro to ,že bylo neustále dotazováno o nějaké výsledky a to je vše.
witt
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 06 led 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od witt »

Pánové abych Vás uvedl na pravou míru ohledně výroby takto či ještě menších děr. U takto malých rozměrů se již nepoužívá klasická mechanická obráběcí metoda, je jedno jestli vrták nebo malý soustružnický nůž, ale obrábění elektrickým obloukem, znalý zanjí slengové "drátovka nebo vyjiskřovačka". "Vrtání" děr probíhá upalováním malého oblouku, kde polotovar třeba ona tryska, se upne, opticky nebo jinou metodou se zaměří střed a druhém pólu je přesné zařízení s tryskou z které se pomalu vysouvá drátek, přeskakuje jiskra a materiál se obrábí, zařízení je natolik přesné, že jste schopni vyrábět díry s přesností 0,001 um. Druhá možnost je laser, ale tam není taková přesnost. Tvar díry, tedy její povrch je dán rychlostí řezu, pokud budeme sypat sérii trysek, tak nás bude zajímat čas, takže se výrobní procesy tomu patřičně prizpůsobí. Takže pokud to necháme řezat 5 min místo 30sec, tak vnitřní povrch otvoru bude 100 a 1...
Pokud by jste chtěli díry ještě menší tak existuje iontové obrábění, ale k tomu už potřebujete elektronový mikroskop atd.
Pokud by někdo chtěl vidět, jak to vypadá uvnitř jeho trysky, dejte vědět, umím udělat fotky.... :P
Škoda Octavia 00, 1.9TDi 81kW, podvozek Weitec -30/-30, brzdy RS, silentbloky Audi TT.
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím ;-)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Sice zase mimo téma, ale rád bych se poučil jak vypadá taková vyjiskřovačka. Já jsem spíš znám hrubší metody: vypalování autogenem, laserem nebo plazmou :)
witt
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 06 led 2007, 18:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od witt »

Tomas.cz píše:Sice zase mimo téma, ale rád bych se poučil jak vypadá taková vyjiskřovačka. Já jsem spíš znám hrubší metody: vypalování autogenem, laserem nebo plazmou :)
...zkusím ještě sehnat nějaký foto či info


jinak když o tom tak přemýšlím, fšude čtu, že průměr díry v trysce je např. 0,216um, je to opravdu um :? ??? Tedy 216nm??? ... to už je kurva prd díra, není to náhodou 216um? Třeba se mýlím.... ukázal bych vám díru 20um a tu by jste ani lupou neviděli....
Škoda Octavia 00, 1.9TDi 81kW, podvozek Weitec -30/-30, brzdy RS, silentbloky Audi TT.
Seat Ibiza Cupra 2 2.0i16V 110kW, podvozek H&R -60/-40, silentbloky - předek komplet Strongflex, zadek Powerflex, pancéřový brzdový hadice...zatím ;-)
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Jak se říká polopatě 2 desetiny 1 setina a 6 tisícin milimetru.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

witt píše:
Tomas.cz píše:Sice zase mimo téma, ale rád bych se poučil jak vypadá taková vyjiskřovačka. Já jsem spíš znám hrubší metody: vypalování autogenem, laserem nebo plazmou :)
...zkusím ještě sehnat nějaký foto či info


jinak když o tom tak přemýšlím, fšude čtu, že průměr díry v trysce je např. 0,216um, je to opravdu um :? ??? Tedy 216nm??? ... to už je kurva prd díra, není to náhodou 216um? Třeba se mýlím.... ukázal bych vám díru 20um a tu by jste ani lupou neviděli....
0,216 mm je správně ;), čili 216 um

Tady jsou nějaké obrázky, jak se vrtají otvory TDI trysek - (mikro)EDM proces - elektroerozivní obrábění.

Alespoň se tady něco konečně ukáže :)
Na první trochu zaclání pani, tak jí omluvte (noteeth)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

"vrtají" se vždy 4 trysky najednou. Tryska - to jen ten malý stříbrný váleček dole (vím detail nic moc)
Naposledy upravil(a) reesha dne 25 led 2007, 18:16, celkem upraveno 2 x.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
dramatiq
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 24 led 2006, 12:36
Odpovědi: 0
Bydliště: BA-SVK

Příspěvek od dramatiq »

vie mi niekto povedat aku dieru v mm ma tryska race popripade sprint764?
GIV R19
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Prevody jednotek... To co lidi pisou jako um by mel byt mikrometr. To znamena tisicina milimetru. Znak je µ (pise se drzet Alt a pritom napsat 0181)

Cili jak pise libor: 216µm je "zadna cela, dvestesestnact tisicin milimetru"

Pro zajimavost, lidsky vlas ma prumerne tloustku 50µm

Tohle je online prevodnik snad vsech fyzikalnich jednotek. Doporucuju do oblibenych.
http://labo.cz/mft/konvertor.htm
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Dobrá mašina :tajny:
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

To nejde lebo PD ma za vstrekmi solenoid ktorí udržuje stabilný tlak na vstrekoch.....tj ak zvačší prietok tak sa ecu prisposobí......mne ide o výkon a ten dosiahneš efektivitou vstreku.
Nechapu dost dobre, k cemu by bylo vrtani vetsich der v PD tryskach, kdyz tohle Stingray pise. (crazy)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“